FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Bal în magazin
Text postat de Suzana Deac
Când s-a făcut liniște în magazin și s-au dus chiar și vânzătoarele acasă, totul era acoperit de beznă.
Cordonul roșu neastâmpărat, avid de senzații tari, aluneca încet de pe raft pe covor, apoi șerpuind pe nesimțite până la perete a ajuns la întrerupător și a aprins lumina. Sortimentele de haine trezite la realitate din somnul lor comercial, începeau să se întindă, căscând involuntar, apoi se apucau să șușotească, urmărind evenimentele de la parter.
Cordonul roșu ajuns din nou pe covor a fost întâmpinat de cravata maro cu dungi galbene, care a dat drumul între timp la muzică. Sunetele blânde au inundat camera, iar sortimentele de haine se uitau curioase pe covorul persan, spațiul desemnat pentru spectacol.
Cordonul roșu, foarte cochet, preluând ritmurile muzicale, se unduia deja în jurul cravatei impunătoare, care stătea la început destul de bățoasă, apoi impresionată de atenția acordată, începea și ea să se legene într-o parte și în alta, nepărăsind totuși, punctul stabil de echilibru. Nu-și mai putea lua ochii de pe cordon, care avea o strălucire aparte.
Muzica îmbiind și pe alții, coborau tot mai mulți pe scările rezemate de rafturi.
Costumul de baie roz, aproape transparent îi zâmbea subtil boxerului cu desene abstracte pe linia cusăturilor, exprimându-și dorința de a dansa într-un colț al covorului, ca să evite aglomerația. Pijamaua bleumarin făcea curte asiduă jupei țiclamen, și-i șoptea vorbe secrete la urechea dânsei, în timp ce o strângea cu foc la piept pe ritmurile bluesului nocturn.
Tot mai mulți se distrau pe covorul primitor și încăpător. Când a apărut și corsetul negru, care vroia neapărat să pară mai subțire în mijloc, decât era și a început să se legene discret pe ritmul muzicii, spectatorii rămași pe polițe l-au recompensat cu aplauze de recunoaștere a curajului de a-ți afișa sufletul, fără să te cramponezi prea tare de fizic.
I s-a găsit și un partener numaidecât: o cămașă albă cu picățele verzi abia vizibile și cu o pereche de butoniere strălucitoare la cele două manșete, care grăbită a intrat într-un dialog acaparator cu partenera.
Multe dintre piesele de lenjerie intimă nu si-au mai luat elanul să coboare pe covor, au sărit la dans loco unul după altul, chiar pe rafturile pe care se aflau; chiloțeii galbeni, tanga cea mov, bikiniul bordo cu fundițe negre, combinezonul dantelat se furișau între boxerii albi, albaștri cu figuri geometrice si in culori degrade, iar furoul scurt cu floricele, cel negru transparent și furoul de culoarea rubinului făceau furori taman în rândul șorturilor de bărbați, pe raftul cel mai de sus, chiar sub lumina orbitoare a candelabrului.
Celelalte piese rămase în paturile proprii glumeau pe seama celor expuși, strigau de voie bună, băteau din pălmi și din picioare pe ritmul melodiei. Unele dintre sutienele din saten erau de modă veche și așteptau cu răbdare, de fapt cu mare nerăbdare să fie invitate și ele la dans. Umbrelele negre cu mânere solide din lemn băteau ritmul pe loc, uitându-se avide la sutienele de la înălțime, dar numai nu se hotăreau să le ceară la dans.
Pălăriile de dame, dar și cele bărbătești staționau sobre pe diferite cuiere, țesând tot felul de intrigi în gândul lor.
Cordonul roșu încins de muzică, căldură și atâta dragoste s-a cățărat din nou până la întrerupător și a stins lumina cu un gest hotărât. Distracția a continuat pe întuneric, că doar fiecare știa care-i perechea lui, chiar dacă unii au început să mângâie și partenerele altora.
Maieurile minore s-au culcat, degeaba se holbau, nu mai vedeau nimic din petrecere pe întuneric, iar tricourile de băieți întinse pe raft oftau profund și visau la rochițe de mătase.
Distracția s-a ținut până în zori, când unele după altele, perechile au dispărut de pe ring, așezându-se mulțumite sau neconsolate pe rafturile lor, femeile separat, bărbații separat, aranjându-și cutele cu mare precauție, visând la noaptea următoare.
S-au așezat să se odihnească, ca să fie proaspeți, vaporoși, atractivi a doua zi în fața clienților. Îi aștepta o muncă grea, rezistență la stres, dacă luau în considerare de câte ori vor fi luați în mâini, apoi aruncați înapoi pe rafturi, tratați cu dispreț sau indiferență.
Balul din acest motiv a fost inițiat, pentru compensarea frustrărilor îndelungate. Și avea efect tonifiant pentru toată lumea.
Existau și piese, care erau mângâiate, mirosite, palpate cu căldură și cumpărate. Ele ajungeau în sacoșa cumpărătorului, apoi, invadau părțile cele mai intime ale oamenilor.
Ce să-ți dorești mai mult de la viață? - se întrebau piesele de îmbrăcăminte, simțindu-se în siguranță și ascensiune!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Suzana,

Textul tau e interesant. la inceput am crezut, de fapt, ca obiectele de vanzare sunt manipulate de obiectele de pe vanzatori, cand am citit partea cu "cravata", am crezut ca era vorba de cea legata de gatul unui tinerel nepasator, care trateaza cu dispretz cumparatorul.

Pe urma am realizat ca faci doar o animatie a obiectelor de vanzare. Interesanta idee, mai poate fi lucrata, cred. Ar merita....

Vero.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-08-31 23:07:19
         
 
  dacă-i bal, bal să fie!
în aparențe, o glumiță, însă știu că autoarea a construit atent fiecare detaliu
o ficțiune cu încărcătură psiho-socială în viața de zi ci zi
mai pe românește:" bate șaua să priceapă iapa":))

vot
C.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-08-29 04:33:46
         
 
  vanzatorul catre o fata care se mira de pret:

la pret piesa-i piperata
fiindca a fost inventata
pentru babele bogate
nu fete de calitate.


 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-29 00:11:33
         
 
  "motivatie economica

fiind atati flacai, contesa,
ce-o dau gratis si din plin
zau de merita pe piesa
sa strici banii-n magazin.
D.Cioaca"

piesele din magazin
implica experienta
flacaii strazii
costa mult
si au gura larga
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-08-28 20:05:13
         
 
  invadau părțile
cele mai intime
din razbunare
perversiune
ce se cere
e in ascensiune!
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-08-28 20:00:28
         
 
  motivatie economica

fiind atati flacai, contesa,
ce-o dau gratis si din plin
zau de merita pe piesa
sa strici banii-n magazin.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-28 19:04:33
         
 
  parerea ecologistei

"Existau și piese, care erau mângâiate, mirosite, palpate cu căldură și cumpărate. Ele ajungeau în sacoșa cumpărătorului, apoi, invadau părțile cele mai intime ale oamenilor."
(Suzana Deac)

o piesa mecanica
dupa ce c-atata costa
este si mult mai anosta
decat cea organica.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-28 18:57:09
         
 
  "Existau și piese, care erau mângâiate, mirosite, palpate cu căldură și cumpărate. Ele ajungeau în sacoșa cumpărătorului, apoi, invadau părțile cele mai intime ale oamenilor."
(Suzana Deac)

piesa ce-i in magazin
nu zic ca ar fi banala
dar un sentiment divin
da doar piesa ancestrala.

p.s.
de cand piesa mea asuda
la pohta-i satanica
draga de-a mecanica
nici nu mai vrea sa auda.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-28 18:50:20
         
 
  Cristi,
ai intuit miezul starii de fapt. Expunerea noastra la agresiuni de diferite feluri ar trebui recompensate sau compensate prin masuri sociale bine gandite.

Imi pare bine de atentia si aprecierea acordata.
Suzana
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-08-28 16:00:11
         
 
  În acest text viziunea artistică a autorului este dublată de cea psihologică!
Este un text fantezist, în care piesa de rezistență este limbajul, pe care-l folosești ca pe un tapet, cu detalii care surprind plăcut!
Percepția este bombardată cu imagini bogate!
Este stimulat interesul cititorului de a pătrunde în mintea autorului!

Limbajul pe care-l folosești este o formă de eliberare a unor gânduri, sentimente pe care le-ai ținut închise și, în același timp, sunt mijloace cu care reușești să ne transmiți ideea, necesitatea organizării, inițierii acestui bal - pentru compensarea frustrărilor îndelungate!
De aceea viziunea artistică este dublată de una psihologică!

Ce să-ți dorești mai mult?
Eu spun că acest text este unul reușit!

Vot

Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2009-08-28 14:53:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE