FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
A murit Axân
Text postat de ecsintescu virtual

Ăsta a murit în somn. Fost viceprimar, lume multă, cum e de obicei. A murit ăla, în somn. A făcut hâc și s-a dus. M-a sunat unu, Manacu. M-a luat din pat. A sunat scurt că era pe Cosmote. După aia, am dat eu patru telefoane. Sunt curios la moarte. Încă mai sunt. Mă trezisem de-a binelea. Ca să prinzi ideea, Ion zice - primul telefon, lui Ion – “A murit, Dumnezeu să-l ierte, păcat de el că avea numa' 65 de ani. Da’ să știi că nu mai dormea în pat cu nevastă-sa. Că, altfel, nu avea cum să-l găsească tocmai ea mort”. Pe urmă îl sun pe primar, pe Nedu. Fostul. “Domnu’ primar, a murit Nicu Axân, am auzit.” “De infarct” a zis el și a oftat. Eu, că să-l râcâi “…Aveti grijă cu inima”. Primarul Nedu a făcut trei infarcturi. Cred că nu s-a prins. “Da, mă, saracu’, așa e, să stii”. Pauză și “Ma doare ochii”. A chicotit? Când era viceprimar, Axân făcea dezacorduri mari, asta cu “ma doare ochii” era știută de tot orașul. Pe urmă o sun pe Cornelia. “Da, mai, a murit Axân, Dumnezeu să-l ierte!”, cu o voce tristă. “Uite ce zice lumea. Că nu mai dormea cu nevasta în pat, că ea l-a găsi mort”. “Aoleo ce lume rea”, tot cu voce tristă. “Poate ca tanti Vera s-a trezit prima și s-a dus să facă cafeaua și când s-a întors cu cafeaua l-a găsit mort”. Vezi ca ai făcut două cacofonii” și ea “Cine se mai gândește la limbă romană când moare cineva?”. “Da’ Cornelia mai doarme cu barbatu’ în pat?” “Stai. Acum ajung și la “Da’ ce lume rea...” Mă gândeam cum stăteau, unul lângă altul, la înmormântare și Bratu și Nedu și Marinas, adică cei trei primari ai orașului, la rând. Asta, Axân, fiind vice la fiecare în parte, el mort în sicriu. Și-i zic “Adevarul e că toți primarii ăștia trag să moară și a murit tocmai Axan. Nedu de inimă, Marinas de ciroză și Bratu operat de colon. “Hai, nu fi perfid”, a zis Cornelia, cu vocea mai puțin tristă. Pe urmă îl sun iar pe Ion. “Mai, zic, vezi că Axan dormea cu tanti Vera în pat, dar ea s-a trezit prima să-i facă cafeaua și când s-a întors cu cafeaua, l-a găsit mort. Că mi-a zis Cornelia”. Și asta zice. “Du-te, mă, dracu’ cu Cornelia ta, că Axân nu mai bea cafea de 20 de ani. Se îngrijea. Ea să aibă grijă de Marinas al ei că e galben că ceara”.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  imi imaginez ce discutii s-au purtat la priveghi...
imi place textul mult, dar ti-am mai spus-o si am specificat si de ce!

:*
 
Postat de catre I BG la data de 2009-08-25 15:30:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE