FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Warp Speed, Mr. Sulu (lui Latunski)
Text postat de Sabina Datcu
Înfiorându-ma de cruda realitate gastronomică de azi și profund tulburată de capacitatea bucătărească a unui personaj masculin –fie el și critic- Latunski am apucat-o pe cărăruia ce ducea căre maestrul Darie Ridiche. Drumul fiind anevoios (se știe că orice drum către un maestru este unul foarte greu, ridicarea spirituală însemnând trudă multă, voință și inspirație), m-am confundat, la un moment dat, cu Scufița Roșie, personalitatea mea dedublându-se brusc și iremediabil. Mi s-a tulburat mai întâi văzul iar, mai apoi, conștiința de sine. Una dintre personalitățile mele- aia prim-secundară, într-un acces de furie, mi-a răcnit în urechea stângă: cască ochii si mergi înainte. Am ascultat-o, pentru că altfel imi deteriora ciocănelul si nu mai puteam face yala perfectă (se știe, dar repet și eu: “O pui pe cant și-i dai ciocane”). Și dacă nu faci yala perfectă... nicio șansă de a mai accede în palatul cunoașterii.
Dar, să ne reîntoarcem la poteca noastră... Am purces la drum, dar in loc să dau de Domnu Ridiche, hop-țop, mă poticnesc în Dom’ Marin, zis și Carcalete, dar numai de către prieteni. Sculerul fugise, asa că rămăsese numai matrițerul, care, cu un zâmbet larg m-a poftit la dânsu-n areal. Pe un ton cât se poate de calm, mi-a spus: “Draga mea, dimineața îmi scald intelectul în măreața filozofie cosmogonică a Bhagavad Gita, de la a cărei compunere anii zeilor au trecut, și în comparație cu care lumea modernă și literatura ei par mici și vulgare; și mă întreb dacă acea filozofie nu se referă la un stadiu anterior de existență, atât de îndepărtat prin sublimitatea sa de concepțiile noastre*...
Doamne, cât adevăr rostise. Totul se schimbase brusc, dintr-o dată toate yalele lumii deveniseră perfecte, agoniile se preschimbaseră în europeei, europeeile începuseră a se preschimba în ... ceva (nu mia rețin în ce anume), timpul se dilatase, încălzirea globală încetase și înaitam cu pași repezi către o nouă eră glaciară. Începeam să ne conservăm natural – și asta era bine, în timp ce pacea mondială se așternea încet-încet.
Warp Speed, Mr. Sulu.

* Walden, Henry David Thoreau
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  m-a dus in eroare titlul. speram sa aflu cum merge casatoria lui mr. sulu cu altman:)

n-am inteles decat ca "încălzirea globală încetase și înaitam cu pași repezi către o nouă eră glaciară. Începeam să ne conservăm natural – și asta era bine, în timp ce pacea mondială se așternea încet-încet." nu cred ca e de bine...


...
 
Postat de catre I BG la data de 2009-08-25 15:53:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Prieten sînt eu cu Marin Carcalete, dar nu suficient de prieten –se vede chestia! – încît să-mi spună că te cunoaște. Discreția lui Marin este de apreciat. Nu mai departe de ziua de ieri, am dezbătut – pînă ne-au durut maxilarele – motivele pentru care Mahavira și Diogene se plimbau goi printre semenii lor îmbrăcați. Filosofam, în timp ce Marin pilea niște chei iar eu șlefuiam lentile. Mi-a zis Marin că este șic să filosofezi și să șlefuiești lentile în același timp. Drept pentru care am luat ochelarii nevestei mele, cei de vedere (1,25 cu 1, pe plus) precum și cei de soare și i-am șlefuit cu șmirghel. Tot era ea curioasă să afle ce-i scriu Ninei pe mess în miez de noapte.
Pe cînd Marin vorbea la telefon (un coleg de breaslă îi cerea o pilă bastardă ), am tras cu ochiul printre schițele lui cu broaște și lăcățele pentru centuri de castitate; i-am sustras această poezie ce cred că ți-e adresată ție. Ea (poezia) suferă de prozodie, aritmie, dar Marin Carcalete „nu intr㔠pe Europeea.

Sã am un cont solid, cu Master Card
te-aș gîdila mereu, metonimie,
dar nu acced statutul tãu de brand
și-o sã-mi dau foc la Primãrie,
s-ajung la știri, la ora cinci,
dintr-un stindard un mare kitch.

Mã chinuie o crudã antinomie:
ori urc, buimac pe vîrful Omul
sã zac în frig, trãsnit de ischemie,
pînã cînd vine Raed Arafat,
ori sã mã felieze doctor Ciomu,
sã-mi lase piele doar de-un șpalt.

Să-ți fiu pe plac, tot schimb butuci la Yale
și finisez la Werturi abisale,
ce viespe-mi ești, eu te credeam albină,
care te lași răpită, ah, Sabină
penseazã-ți puful galben de Medee,
eu te admir prin gaura de cheie.

E mult, e puțin, e Marin? Nu se știe. Nici Doamna Badea, sora Doamnei Neaga, n-ar putea spune...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-08-25 09:09:08
         
 
  Ce sa fac si eu, nene Genule...

Lupu'-acela minunat
(Din povestea inceputa)
Timpul tot mi l-a mancat
Cu miscarea-i priceputa...
(Of, of... mai, mai...)

ps: adevarul este ca am fost ocupata cu una-alta, si nu am mai avut timp pentru a-mi plimba copanelele pe meleagurile albastre. Nici macar prin padurea narativa a lui Umberto Eco (trebuia sa pun si fraza asta, ca sa sune literar comentariul meu :))
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2009-08-24 20:26:24
         
 
  Scufita Rosie catre logodnicul ei ucenic in reparatul ialelor:

pe cant poti s-o pui Ioane
da-i pacat sa-i dai ciocane
ca-n padure acel lup
repara doar dand din trup.

p.s.
Am luat la scarmant bucatica ta poetica cu pofta unui lup hamesit. Si asta datorita faptului ca tu cam de multisor Scufita Rosie nu ti-ai mai fluturat pulpitele prin padurea europeica.
Bucuros de revedere.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-24 19:11:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE