FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Agonia Europeei
Text postat de latunski criticul
Motto: Dedublarea personalității este o tulburare a unității conștiinței de sine, caracterizată prin apariția în alternanță a unei prime personalități și a uneia sau a mai multor personalități secundare la un același subiect. (Dintr-un tratat de medicină alternativă)

Darie Ridiche ne oferă șapte rețete de preparare a mațelor fripte (alfel zise și chișcare), produse culinare ce n-ar trebui să fie la îndemîna oricăror coate-goale.(Darie Ridiche – Mațe fripte, articol apărut în mensualul „Critica acțiunii dure”, ultimul număr).
Rețetele prezentate după metoda „ producției clăbucilor de săpun” * înfierează, înfontuiesc, înlemnesc alte preparate, cum ar fi: momițele, măduvioarele și fuduliile culinar-literare. În contradicție cu ce spune nenea Iancu de la scara B a blockhausului 16C: „Altminteri nici nu s-ar explica progresul și bogăția de producere a acestei nobile arte la noi” *. Dar locatarii acelui blockhaus sînt considerați haimanale (nota mea).
Privind la realitatea gastronomică de azi – zice Darie Ridiche – se pare că sîntem pe cale să pierdem una din calitățile cele mai importante ale consumatorului antropolog de tip blog: calitatea de a prepara în timp ce ești capabil de a-ți elabora propria-ți rețetă. Cultura culinară de tip fast-food se menține dar, nu trebuie reprimată latura ei aparentă: plăcerea de a degusta tot felul de aberații.
După apariția acestui articol, șocat fiind de cele aflate (știți: „Fanta Shokata se întoarce! shokant de românească”), m-am consultat cu vecinul meu sculer-matrițer, Marin Carcalete, de la scara A a blockhausului meu, că eu sînt de la scara B (la final vă zic și adresa). Ca o paranteză, toți vecinii lui Marin sînt titrați și au plachete aurite pe ușile apartamentelor: Prof. univ. Gorun I. Versitaru; Doctor Asclepios Ionescu; General(r) Generali S.A. Întrebîndu-l de ce și-a scris și el o plachetă la fel de aurită: Sculer-matrițer Marin Carcalete, mi-a oferit un răspuns fără nici o legătură cu subiectul: „Prietene Latunski, cînd eram eu ucenic la profesională și îl întrebam pe bunul meu maistru, Manuil Cant, cum să fac o yală perfectă, el îmi răspundea invariabil: O pui pe cant și-i dai ciocane!
O să mă întrebați ce legătură există între cele de mai sus și agonia Europeei? Nici una! Și unde vedeți voi agonie în coma profundă? (ultimul cuvînt nu este eco). Dar, madame Jourdain a Sfîrcului, care la procesul de divorț a spus: „Trăim într-un spațiu ciudat și într-un timp parșiv în care întoarcerea armelor este o practică valabil acceptată, o cutumă, o trăsătură de caracter a fiecărui individ” ***, drept pentru care compleul (cuvînt de criticat) de judecată a decis partajul în favoarea ei, a demonstrat că, vinovați de drama actuală n-ar fi numai Elena Toma (sau Raluca-năluca) și Exintescu virtual (risipitorul fiu) ci și CTA, Ion Peia, Kosta Vianu iar într-o mai mică măsură, Radu Ștefănescu și Gh. Recheșan. Și, nu în ultimul rînd, Latunski, criticul oficial al saitului și maistrul Mitică Cioacă.
P.S. Boss, Manuil Cant, am urgentă nevoie de 400 lei noi(RON). Nina a văzut un pandantiv în vitrină la Fondul Plastic (lasă, știu că acum îi zice altfel!). Un lănțișor de aur, de care este agățată o mică ghilotină, super! Sper că Amelia nu citește aceste rînduri. Sînt cam strîmtorat financiar și bestia de bebeloaică vrea să mă părăsească și să plece la Peia. Halal alegere, că ăla nici n-o primește în casă, la cît e de încrîncenat. Te rog! Pe adresa: Casa Dramlitului, etaj 7, ap. 84. Cu mandat poștal, că mi-au șters contul cei de la Romexterra. ENGAGE!

Notă: Acest text se vrea a fi un eseu. Se vrea. Hai să fim seroși. Cum, începînd de acum?

* - T. Arghezi
** - I:L. Caragiale
***- Madame Jourdain
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  acum inteleg de unde replica. dar nici de aici nu inteleg mare lucru decat ca dedublarea personalitatii este "caracterizată prin apariția în alternanță a unei prime personalități și a uneia sau a mai multor personalități secundare la un același subiect"
...
 
Postat de catre I BG la data de 2009-08-25 15:55:26
         
 
  Pentru eficiență: valoare și maculatură!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-08-22 18:09:39
         
 
  latunski
pentru a fi eficienti, am doua intrebari, stiu ca esti bine educat si-mi vei raspunde.

am postat zilele trecute poezia - A ideilor beție - , care, spre nenorocul ei, a beneficiat de comentariile preadistinsilor CTA, Cristi Vasiliu, Radu Stefanescu, Ioan Peia, ecsintescu virtual si... probabil, desfiintata fiind, executata pur si simplu, a disparut. A disparut atat poezia cat si comentariile. In asemenea situatii, e firesc, zic si eu, ca orice muritor de rand, sa intreb :

1- cine si de ce a pitit poezia, de ce nu a sters doar comentariile care nu erau legate de text.

1 - latunski, citeste poezia si, critic de specialitate fiind, explica-mi si mie ce efect nociv ar fi putut avea aceasta poezie incat a trebuit sa dispara de pe Europeea.
............................

Se umflă sevele sub scoarța
Mândriei zvelte ca un fag
Imensa viață bate-n prag
La casa-n care așteaptă năzuința.
Nervi, sânge, oase-alcătuiesc ființa
Cu nu știu ce fioruri fremătând
În aer și în vânt.
Te simți ușor în spațiu și-n limpezime mare
Ești fericit și strigi : spre soare !
Principii, legi și fapte în minte se supun
Iubirea-ți cântă-n suflet și spiritu-i nebun
De a ideilor beție.
Ah, ore străbătute de febră și mândrie,
Ore de mai și de april,
Ce an de an mi-aduceți alese bucurii,
Ore de cuceriri, de prăzi, de bătălii,
Inimii mele roșii, gândului meu viril.
Vă cânt, în amintire vă slăvesc,
Acum când beznele-adumbresc
Privirile-mi de glorie flămânde,
Cu mâinile lor negre, blânde.

Astept o explicaatie, un raspuns.

Cu multumiri.
 
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-08-22 17:39:02
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE