FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Traian Basescu- biet lampagiu
Text postat de ecsintescu virtual
Traian Basescu este in corzi (si in coarde). Muierile prezidentiale l-au cam dovedit. Marinarul ia apa pe zi ce trece, iar cand iese pe uscat se sufoca. Pana si sobolanii l-au parasit. In direct, la Radio Romania Actualitati.

Traian Basescu a iesit pe postul national de Radio - acelasi la care Antonescu (maresalul) facea indemnul: “ Ostasi, va ordon, treceti Prutul!” sau la care se anunta prima oara ca… dictatorul Ceausescu a fugit - si, cu o voce grava, a facut mai multe declaratii mai mult decat schizoide.

Inca o data si-a asumat rolul de salvator, justitiar, haiduc, prim ministru, tata, presedinte, victima a mogulilor si neinteles al istoriei. Cuza si Popey all inclusive. Basescu, figura providentiala a istoriei multimilenare a intregului Univers. Ei bine, Zeus a anuntat astazi ca ia in serios faptul de a nu mai candida. Nu, nu ii este frica de ascensiunea lui Crin Antonescu sau de candidatura din ce in ce mai sigura a lui Oprescu. Nu, nu ii este teama de repercursiunile afacerilor Ridzi-Udrea si de silicoanele propriei beizadele. Maritul tatuc este atacat.

95% la suta dintre politicieni il suduie de mama pe imaculatul din Mihaileanu, 95 % au trezit fantoma flotei si aceasta il bantuie, 95% sunt dusmanii de moarte al lui Zorro de Murfatlar. Doar 5 la suta il mai apara. Acest “doar”, rostit din gura presedintelui ascunde conotatii interesante.

Basescu simte ca e in cadere libere si incearca o noua diversiune, pe vechiul tipar, cel afectiv. Doreste sa emotioneze, sa creasca in randul votantilor sentimentul de compasiune fata de propria impotenta si probabil spera intr-o mobilizare exemplara. Daca Ceausescu vorbea de “agenturilii straine” si spera in paranoia lui ca romanii vor face scut in jurul aparatului de Stat, actualul tiran o freaca cu mogulii si presa ticalosita si crede ca romanii vor mai lua o data teapa, adulandu-l ca pe Iisus Hristos candidat la Cotroceni.

Donquijotismul sau, cu criza si cu partidele venale aflate la guvernare va deveni folclor. Nu criza este problema romanilor. Problema romanilor este Udrea, este Ridzi si este Basescu.
Vom scapa de aceasta problema in curand. Cu toate tertipurile de curva batrana ale celui mai sinistru personaj din epoca post-decembrista.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule AF,
Daca prin "dialog normal" intelegi schimb de laude la adresa bietului zeu la care te inchini dumneata, indiferent ce parte a icoanei iti arata, atunci nu, nu port dialoguri normale. In afara de doi-trei dalcauci dezaxati de pe plaiul Neuropeic, cu care n-am nimic in comun, pot dialoga cu oricine, daca are un minim de educatie. Dumneata insa esti descalificat din start prin impostura: n-am citit un text scris de dumneata care sa insemne ca ai cat de cat tangenta cu literatura. Asta e. Deci, lasa-ne!
 
Postat de catre sters sters la data de 2009-08-03 13:30:31
         
 
  Multe nu pricepi pricepi tu, măi Tilică!
Ești încă mic și tată n-ai, și minte nu-ți mai vine.
Păi de unde neuron limpede, dacă tot timpul zace-n mahmureală?
Și cum, dacă tu ai apărut prin sciziparitate, precum bacilul lui Koch?
În orice caz, nu poți trăi fără să parazitezi sentimente firești și să îngălezi aerul din jur cu răsuflarea-ți puturoasă?
Noroc cu acei editorii care te iubesc ca pe o bucățică de carne putridă din carnea lor gînditoare.
Trăiască mr. Mecena al tău care te hrănește, din cînd în cînd, cu resturi de la ospețele sale a(b)ulice, altfel te-ai usca precum un spermatozoid întins la soare, ca să facă plajă tekirghioliană. Mai miluiiiiți-l și pe el cu niscai neuroi, mr. Mecena, că din stipendiile lui de mercenar al conștiinței nu-i ajunge nici să-și umezească rădăcina limbii. Adică organul cu care își exibă talentul prin materia condensată pînă la surpare în sine. Vorbeam de găurile negre!
Se pare că unele lucruri pe lumea asta se nasc pentru a servi drept exemplu de abjecție superlativă!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-08-01 09:04:39
         
 
  AM UN COMM IN EDITURA DE 80 DE MINUTE. AS DORI SA STIU MOTIVUL CENZURII! INTRE TIMP AU APARUT TEXTELE D-NEI TAMAS, NIVEL 10. VA MULTUMESC!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-31 22:22:57
         
 
  Va multumesc tuturor pentru comentarii! Au fost savuroase. Ce chestie!? Citindu-le am avut o revelatie. Toti cei de aici au foarte multe in comun. Chiar nu inteleg de ce acest razboi fratricid. Revin in foarte scurt timp cu argumente si cu raspunsuri. Va multumesc!

P.S. Nu inteleg de ce mai varsticul meu confrate, Ioan Peia si-a scos poezia. Una cu poze, parca. Erau niste versuri epocale pline de mister. Daca nu ma inseala memoria:
"săraca mama, ce mult îi plăceau fotografiile
împodobea cu ele toate galantarele și ramele pereților"

Sa intelegem ca "mama" avea magazine sau ma rog o bacanie acolo in care exista un galantar “impodobit” cu fotografii. De ce tocmai acolo aseza fotografiile? Iata marele mister. Variantele sunt multiple. Fiind criza, vindea fotografii pe post de produse. Sau poate vindea poze sepia cu actori sau proprii copii pozau la “pasarica”. Pacat ca a retras o asemenea capodopera. Mai era un vers cu "pavazuau" sau ceva in genul asta. Ma rog..

Revin in cateva minute!

Notre respect
...
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-31 21:00:05
         
 
  unele "săirite", a se citi: unele "spirite"  
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 19:05:26
         
 
  Să luăm în calcul următoarea variantă: aflate încă sub impresia profundă a unor episoade ficționale și fiind tentate să asimileze întîmplările ulterioare cu episoadele horror, unele săirite, mai impresionabile din fire, mai apocaliptice, retrăiesc cu intensitate retrospectivă momentele în cauză și încep să vadă fantome exorcizante.
Nu-i nimic. E posibil să treacă, deși numărul de acatiste necesare exorcizării demonilor respectivi crește în mod vertiginos.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 19:03:34
         
 
  Era odata un film horror, Candyman. Nu stiu cati dintre dumneavoastra l-au vizionat. Personajul de acolo, suspect de afro-american (sic) pentru a fi personaj negativ, isi facea aparitia atunci cand ii pomeneai numele si te inhata cu carligul de otel ce-i tinea loc de brat.

Intr-un cuvant, toata povestea tinea de cultura suburbana a ghetourilor din metropole. Si eu m-am trezit azi pomenind vreo doua nume, iar efectul l-a depasit pe cel al incantatiilor din film. Ma intreb: oare s-o fi ghetoizat Europeea?

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-31 18:46:48
         
 
  Domnule Kosta, indindeti coarda prea mult! In ciuda faptului ca nu reusiti sa intrati intr-un dialog normal, cu nimeni, acum reveniti in discutie cu altfel de aberatii. De parca m-ar interesa sa aflu de pe un site de literatura ce fel de caracter am. Si de la cine, ma rog? Daca doriti, va ofer un spatiu separat in care sa va scrieti parerea despre mine si caracterul meu, anume, un spatiu in care sa ma injurati numai pe mine, si nu pe Basescu, asa cum v-am banuit ca intentionati. Mai mult, va permit sa ma catalogati cum doriti dumneavoastra fara sa ma supar, dar as dori la randul meu sa va aduceti aminte de motivul initial pentru care ati intrat sa comentati. Daca este posibil, bineinteles.
Sa fim seriosi, va rog. Aveti doua optiuni. Ori intrati un dialog cu privire la textul lui ecsintescu si explicati ce ati dorit sa spuneti cand ati afirmat "sa nu uitam adevarul. Gramatical, politic, social, istoric sau de care mai vreti dvs", ori dati vina pe caldura si va continuati monologul, singurel, evitand astfel o situatie destul de jenanta.
A, si era sa uit, stapaniti-va greata, va rog. Nu ma induiosati si nu imi starniti compasiunea cu senzatiile dumneavoastra de voma. Ati face bine sa vomitati inainte de a intra in dilaog cu mine, ca asta nu este spital, iar eu nu sunt sora medicala sa va administrez antivomitive.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 18:21:18
         
 
 

Ecsi, de la a lua in serios faptul de a nu mai candida, pana la a nu candida, e cale lunga. Avem de-a face cu un om uns cu toate alifiile, are strategii care vor soca audienta:)dar... am curajul de a paria... Basescu va castiga alegerile, daca va candida. Vom zambi, usor diagonal.

Amelia, faci cum faci si ma pomenesti.
Azi, am sughitat si iata-ma, aici, la chemarea ta.
Am o dedicatie pentru tine, m-a ajutat Mihai Eminescu, parca, citindu-te, de dincolo de albastrul cerului, ma-ndeamna sa-ti ofer spre lectura...

Religia - o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
Căci de-ar lipsi din inimi speranța de răsplată,
După ce-amar munciră-ți mizeri viața toată
Ați mai purta osânda ca vita de la plug?

Mihai Eminescu, "Împărat și proletar"
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-07-31 18:00:01
         
 
  "blsfemator" parcă ar suna mai puțin silit!

1. în fine, "polologhii blasfemiatoare"? adică, nu vă supărați, doamna, la ce faceți referință? la cei aprox. 5 miliarde de necreștini care, zilnic, cu o perseverență demnă de niște eretici puși la grătar, susțin cu totul altceva decît pretențiile domniei-voastre de "universalism"?

2. păi ar trebui ca să fiți încîntată de reperezentanții creaționismului îla științific, că dumnealor se străduiesc din răsputeri să demonstreze existența lui dumnezeu, prin teorii științifice. așa ce m-am distrat citindu-le speculațiile fizico-ecleziastice! văd că sunteți ca subțire informată asupra fenomenului, de vreme ce susțineți, vai! că științificescul creaționism ar fi de sorginte atee. mai citiți, doamna, și altceva în afară de "apocalipsă" și reguli administrative de prăjit derbedeii ateiști care vă jicnește în convingeri.

3. și nu mai bârfiți pe la colțuri, așa cum mărturisiți cu nonșalanță, căci nu este creștinește. adică e păcat. adică vă puteți trezi cu ceva puncte de penalizare divină. adică, nu mai muriți de grija mea, pls!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 17:26:28
         
 
  Vorbeam deunazi cu cineva despre domnia ta. I-am explicat respectivei persoane, dealtfel cat se poate de respectabile, ca nu puteti depasi un prag. Ca rautatea asta, bucuria de a lovi, de a blasfemia, vine din limitare si ca de-aia de multe ori va ignor:

Comparatia nu viza, fireste, homosexualitatea lui Placinta ci creationismul stiintific. Biserica ateista. Nu e doar ateu PLACINTA ci face o BISERICA ateista. Tinteam in cu totul alta parte si sper ca minoritatea ateilor cumsecade sa fi inteles asta.

Atunci cand intri pe Europeea ar trebui, intr-adevar sa te apuce disperarea de multe ori cand citesti commuri, texte si polologhii blasfemiatoare si vezi CINE le face. "Cine nu e ateu e fanatic". Sa va trec prin toata istoriografia? Iarasi, ca sa vedem de unde ati luat-o si radacinile...? Nu mai are rost.

Va las sa aveti ultimul cuvant si-mi pare rau ca am avut din nou dreptate. Nu puteti mai mult


 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-31 16:36:14
         
 
  Domnule Andrei Florian,
Ma silesti sa-ti explic pe puncte ce fel de caracter ai:
1. ti-ai permis sa ma consideri labil psihic, daca nu nebun, de doua ori in postari succesive exprimate aici.
2. Ma inviti cumva ironic sa emit la concurenta cu insultescu un text de injuraturi la adresa lui Basescu, insinuind astfel ca eu as putea avea ceva in comun cu acest individ deplorabil sub toate aspectele.
3. imi spui ca ma victimizez, ca iau polemicile prea personal, etc. Care polemici? Am avut, am sau crezi ca voi avea intentia de a polemiza cu dumneata? Care ar putea fi subiectul nostru comun? Crezi cumva ca in urma unei astfel de polemici, chiar purtata in termeni acceptabili, idolul dumitale ar deveni mai credibil?
4. Care suparare? Eu vorbeam de greatza pe care mi-o produce lipsa dumitale de educatie si obraznicia de a ma vrea cu tot dinadinsul in corul laudatorilor nefastului personaj
Si lista ar putea continua. Nu sunt, nu pot fi suparat pe domnia ta. Aerul dumitale de autosuficienta crasa te plaseaza exact in tabara care trebuie, asadar...nicio intersectie cu mine. Clar. Nu ma citi. Nu ma comenta. Nu-mi trebuiesti, domnule. Si iti esti dumitale arhisuficient. K
 
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-31 16:29:03
         
 
  cer scuze pentru tastatura deteriorată care mă obligă la o adevărată gimnastică metacarpiană!
și îmi mai și consumă din energie, împiedicîndu-mă, totodată, să fiu fluent.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 16:27:12
         
 
  mai bine ne-ai vorbi de călugării încolonați în sîrbe drăcești, amelia c.
călugări care se află în chiar grădina pudică Domnului.
dar de ce nu și de popi?!...

exemplul pe care mi-l da tu este un mod disperat de a-ți susține punctul de vedere. nu văd legătura linkului în cauză. e ca și cum ai spune că toți ateii sunt homosexuali. și ca și cum aș spun eu că toate ameliile sunt fanatice.
mai sunt și excepții!...

apoi,
nu cred să te fi avut vreodată drept destinatară a acelor explicații de care pomenești cu atîta osârdie. deci, indiferența și neinteresul tău îmi sunt la fel de indiferente și neinteresante.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 16:23:29
         
 
  http://www.time4news.ro/ultima-ora/fiul-ministrului-tineretului-un-tanar-slujitor-cu-inclinatii-homosexuale-al-primei-biserici-ateiste/

deci, se poate, caile sunt multiple...


si, ca o completare: nu ma intereseaza explicatiile pe care le tot dati pe-aicea (si rimeaza cu....). Aceste lamentatii cu iz de cismea nu fac decat sa ma induioseze, coada intoarsa peste coada si iar peste coada ca sa fie coada, imi depasesc, impreuna, rabdarea si timpul. 1 și cu 1 fac doi, domnule Peia. Iar pana la Roma e o aruncatura de bat

eu ma opresc aici

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-31 15:54:58
         
 
  Amelia C,
Un ateu convins ca mine (în accepția mea, ateu = ins neînregimentat în găști mistice) nu are frisoane teo și teleologice. Relaxat sunt tot timpul, căci Inchiziție care să mă caute la icrele credinței nu mai există. Cu tot regretul secular pentru nostalgicii puriști ai dogmelor. Pot avea, cel mult, frămîntări metafizice, chiar dacă în interiorul oricărei metafizici bat alizeele incertitudinii. Asta e. Accept în mod deliberat o incertitudine firească, unui adevăr prestidigitat.

Glumița ieftină din alin.1 nu am perceput-o!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 15:44:03
         
 
  Ista-i Andrei Răzvan Plăcintă, domnule Ioan Peia!

V-ați mai relaxat
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-31 15:29:36
         
 
  Ce-aș mai rîde să te aud vorbind despre "creaționismul științific", Amelia C!  
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 15:25:41
         
 
  Amelia C.,
Am halit atîtea sofisme teologice încît nu m-ar mai impresiona nici duhul sfînt, pogorît, brusc, asupra Europeii, ca un porumbel ieșit din pălăria domniei-voastre!
Hai Steaua!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 15:06:01
         
 
  "A raspunde agresiunii prin nonviolenta e un act de voita indiferenta, dar de o indiferenta bine practicata", spune Andrei Plesu in "Minima moralia". E randul dumneavoastra, doamna Amelia, sa imi aduceti un citat din Oana Zavoranu, care sa ilustreze atat interesul dumneavostra pentru personajul amintit, cat si asemanarea intre cei doi. Sau mai bine nu, lasati-o pe maine.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 14:52:20
         
 
  Ioan Peia, un mic răspuns, din lipsă de timp.

Crestinismul e universalist ca mesaj dar se adresează totdeauna:

1. Persoanei, care e unică

2. Neamului care e unic (Iisus vine intr-o descendență etnică bine stabilită)

3. tuturor oamenilor, care sunt Totalitate DOAR in Fața lui Dumnezeu (Iisus isi spune sieși "Fiul Omului"), niciodată nu sunt totalitate amorfă pe Pamant.

Caracteristicile de specie, puse in "lumină" de gandirea evolutionistă atee, il fac pe om parte a naturii, iar Persoanele devin indivizi prin care se propagă specia (așa ca la "vietățile" care se supun legilor naturale).

Daca esti exemplar al unei specii, nu poti avea patrie ci doar areal, eventual poti face parte dintr-o haită.

Andrei Florian, ca deobicei ești la jumătatea drumului. Dar ești simpatic, oricum. Ai auzit de anunțul lui Marko în legătură cu alianță pre-electorală cu Băsescu. :))))). Ce zici,
ii mai păcălește odată?

Ne vedem la alegeri, și...crede-ma! NICIO DIFERENȚĂ!

Hai Rapidul!


 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-31 14:49:59
         
 
  Domnule Peia, va respect decizia desi as fi dorit sa nu se intample intocmai asa. In alta ordine de idei, asocirea dintre Plesu si Zavoranu, facuta cu generozitate de Amelia, va asigur eu ca ar deranja-o pe Zavoranu mai mult decat pe Plesu, ultimul dintre ei avand atat simtul propriei valori cat si simtul umorului. De altfel, ca pe orice om cu discernamantul sanatos, asocierea acestora nu poate starni decat compasiune pentru autorul ei. In concluzie, o mangaiere pe crestetul Ameliei ar fi mai potrivita decat o atentionare severa.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 14:32:09
         
 
  Doamna Amelia,
Chiar dacă vă vine atît de greu să credeți, lucrurile chia așa s-au întîmplat. Oricum, dincolo de credințele domniei-voastre, mai intelectuale sa mai ne, mai "ecumeniste" sau mai ne..."ecumenice", mai sfinte sau foarte sfinte, - că nu m-am lămurit - am remarcat grija pioasă pe care o acordați stării mele de ponderabilitate și dependență, vizavi de acest sait. Eu "stau agățat", desigur, în timp ce domnia-voastră levitați, nu-i așa? căci nu aveți un cuget atît de încărcat cu erezii demne de para focului, ca al meu.

Ziceți:

"6. Expresia "bun ateu" e un nonsens. Poti fi om sau nu, ateu sau credincios. Dar aproape mereu ateul își va da, mai devreme sau mai târziu în petec. Nu are rădăcini, nu are țară, nu are valori si nu are defel simtul ridicolului."

Doamnă, între domnia-voastră și predicatorii ambulanți care îmi vîră în mâini broșuri lămuritoare, nu e decît o deosebire: ăia te trag de mânecă în stradă, domnia-voastră ne vîrîți aberații logice pe gît!!!
Păi, stimată Doamnă, taman credincioșia-voastră nu ar trebui să aibă țară, căci, după știința mea, Dumnezeu nu a operat cu compasul geografic, și a dat lumea pentru toți!!!... Sau dumneavoastră aveți un Dumnezeu de buzunar care face și desface după pohta inimii domniei- voastre?
Puțin mai multă atenție la diformitățile fanatice pe care le exibați pe acilea, pls!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 14:28:26
         
 
  Cu același respect vă salut și eu, dle Andrei Florian!
Nu am ales să-mi șterg textele, ci am fost silit să o fac. Urmare a faptului că acela care se întîmplă să aibă un pic de respect față de sine, nu acceptă vecinătăți care trec cu mult peste limita simțului comun. Dincolo de bîlbîielile noastre lirice, TREBUIE să existe acel minimum de comportament - hai să-i zicem moral, căci moralitatea, ca și suta de lei, ce mai înseamnă în ziua de azi!? - care să nu îți dea impresia că respiri chiar un aer infect, în poporție asfixiantă.
Apoi, mai trebuie adăugată și brambureala valorică de pe aici, practicată cu o lipsă de discernămînt demnă de o cauză mai bună.
De cîteva ori am comis eroarea de a crede că, totuși, cineva cu scaun la cap - n-aș putea să ghicesc cine! - va avea, în sfîrșit, discernămîntul de a despărți apele, astfel încît să nu ma fim amenințați cu pieirea sub diluviul pustiitor al mediocrității agresive și al prostului gust, etalat cu o emfază jenantă.
Am tot revenit, dar s-a dovedit că mă înșelam.
Nu, astfel nu se poate.
Cam asta ar fi, în mare, problema și încă altele, asupra cărora nu mai a răbdarea de a mă apleca.
Numai bine!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 14:06:11
         
 
  pentru Ioan Peia, apeiron

1. sunt unele persoane care nu pot fi starnite de nimeni pentru ca ele sunt starnite de la sine, oricum

2. nu e nevoie sa va scuzati prezenta aici dupa retragerea d/vs fulminanta. Nu vi s-a semnalat de catre nimeni, Ioan Peia, absolut nimic. Dumneavoastra stati agatat de site ca ateul de scara de incendiu si cum vi se pare ca e rost de balacareala, cum sariti ca ars. Ati cerut cu un tupeu nemaivazut ca acel personaj sa nu mai scrie pe paginile dumneavoastra fiindca duuuuus sunteti. Cei ca dumneavoastra nu au, insa, odihna, ei si inainte si dupa Marele Eveniment sunt treji si ne bantuie. Nu trebuie sa-mi oferiti mie, pe de alta parte, drept la replica. Reprezentati un prototip pentru toata lumea si, de aceea, ma folosesc singura de avantajul oferit de un asa "exemplu"

3. Dumneavoastra vorbiti de bun simt? Chiar ca lumea s-a intors cu fundul in sus. Rautatea pe care o afisati la fiecare postare, incrancenarea, loviturile sub centura trimise "neavenitilor" sunt de notorietate

4. Deocamdata "Autoritatea" de care vorbiti imi inchide mie gura. Ăi ca dumneavoastra sunt folositi pe scara larga, fac bine la stomacul subtire al Minunatei lumi noi. Cand nu o sa mai fiti folositori, va vor trimite la statuia lui Bruno

5. Va dezamagesc. In opinia mea, a fi om nu are nicio legatura cu credinta asumata. A fi om inseamna a nu fi carpa. Sper ca am fost destul de clara.

6. Expresia "bun ateu" e un nonsens. Poti fi om sau nu, ateu sau credincios. Dar aproape mereu ateul își va da, mai devreme sau mai târziu în petec. Nu are rădăcini, nu are țară, nu are valori si nu are defel simtul ridicolului. E stârnit din fașă. Pentru excepții, numai de bine!

7. Dumnezeu nu a vrut ca dumneavoastră să ajungeți în halul acesta de decădere, credeți-mă! Nu ați vrut, însă, să fiți ajutat! Altcineva lucra acolo, și e trist...

Aveți grijă, domnule Peia! Răutatea asta nu face bine niciunei vietăți. Păstrarea demnitatății de a fi Om, orice vârstă am avea fiecare, e, până la urmă, un examen greu. Și dacă lupți împotriva anilor aruncând cu noroi in cine ti-a luat tineretile poti ramane corigent

Cu acelasi respect

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-31 13:55:38
         
 
  Va salut cu respect, domnule Peia, si regret ca ati ales sa va retrageti textele.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 13:39:55
         
 
  Stimată doamnă Amelia Cojocaru,
Mi s-a semnalat - și văd că așa este! - faptul că îmi pomeniți numele într-un anume context, fără ca eu să fiu prezent și fără ca să aveți un eventual drept - la replică, să zicem - de a face acest lucru.
Nu vă pot spune decît că lucrul în cauză ține de un anume simț, pe care vă las să-l ghiciți singură, pentru a fi scutit de neplăcerea de a-l rosti chiar eu și care, probabil, vă este deficitar. Adică, nema și în conformitate cu Înaltele Precepte Creștine pe care le propăvăduiți cu înfocare, ori de cîte ori vi se ivește prilejul.

Mi-aș permite să adaug - dacă tot m-ați stîrnit - observația că, dacă aveți convingeri ca cele expuse mai jos:

"Elita va simți mereu încotro bate vântul și, precum cei doi pitici de grădină (Pleșu și micul Păltiniș), va face teorie în jurul deștiului.

A fi Om e greu, a fi liber și fără de Dumnezeu e imposibil!

Diferența dintre Pleșu și Zăvoranca? Absolut niciuna."

... înseamnă că orizontul intelectual a domniei-voastre suferă de o gravă cecitate.
Parafrazându-vă, pot spune că între Amelia Cojocaru și Zăvoranca există o deosebire: Zăvoranca este o țață de mahala, pe cînd domnia-voastră aveți stil! Pliviți-l cu îngijire pentru ca să nu vă prindă apocalipsa cu lipsă "ecumenistă" la vigilență!
Oricum, în calitate de ateu nu pot decît să mă aștept la ce e mai rău din partea Autorității
Divine care vă guvernează cu atîta exigență, clasîndu-ne, deja, încă de la facerea lumii. Pe unii: "oameni", așa ca dumnea-voastră; pe alții - vietăți nedemne de Aura Sfințită a tăriei,- așa ca mine. Ce să facem? Predestinarea, bat-o vina! Așa a vroit Domnul domniei-voastre, doamnă, în nețărmurita Sa Bunătate platonică! Iar noi, ca niște buni atei ce suntem, ne ducem crucea cu spășenie!!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-31 13:25:58
         
 
  Domnule Kosta, supararea dumneavostra nu are niciun suport pe care sa il deslusesc in mod clar. Imi cer scuze daca v-am deranjat. Am dorit, numai, sa inteleg care este adevarul despre care sustineti ca salasuieste in textul lui ecsintescu. Atat si nimic mai mult.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 13:18:06
         
 
  Domnule Andrei Florian, nu va consider, sincer vorbind, un interlocutor serios deoarece aici, acum si altadata ati exprimat si sustinut pareri politice, simpatii si alte opinii de aceeasi natura. Asadar, literar vorbind, nimic. Nu am citit un text literar de-al dvs. (e vina mea) care sa va autorizeze sa-mi faceti mie recomandari literare. Si sunt sigur ca nu puteti sa-mi adresati decat acuze, jigniri si insinuari, adica exact ca Insultescu Sexual, Oana...nu-mai-stiu-cum si altii, pe care vad ca-i urmariti, deci va intereseaza. Ramaneti, va rog, pe acelasi palier de interese "culturale" si aveti cuvantul meu ca nu ne vom intersecta pe nicaieri. Va asigur ca nici Basescu, nici simpatizantii domniei sale nu ma preocupa in niciun fel deci nu veti citi un text, chiar literar, scris de mine, pe aceasta tema. Cu ce drept imi faceti, stimate domn, asemenea procese de intentie? Obraznicia dumneavoastra are limite? Va sfatuiesc sa le cautati, daca imi permiteti. Daca nu, nu. cu deosebita scarba, apropiata de voma, K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-31 13:09:37
         
 
  Departe de mine intentia de a va contesta, domnule Kosta. E loc pentru toata lumea, iar eu chiar va citesc. Nu va victimizati inutil, si nu luati in nume personal orice controversa. Dupa cum bine ati intuit, subiectul este lampagiul. El trebuie injurat, pentru ca el este presedintele. Chiar as propune sa facem un concurs de injuraturi la adresa presedintelui. Tonul l-a dat ecsintescu. Ia sa vedem care il poate intrece. Hai, la naiba, e atat de simplu.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 13:01:47
         
 
  Asadar, iata ce spun bunii profesori de la care am invatat eu carte: "cursum" inseamna curs. "percursum" inseamna, spatial, directia unei actiuni, parcursul ei, in sens foarte direct, sensul logic de la autorul actiunii catre tinta acesteia. Re-percursum inseamna, evident, intoarcerea, in sensul dinspre tinta inspre autor, a efectului, ca un fel de "pedeapsa". Inclin sa accept aceasta etimologie. Argumentele sunt mai multe si de naturi diferite si nu doresc sa declansez aici o polemica pe acest subiect. Este indeobste cunoscut si evident faptul ca eu sunt o persoana contestata aici, pe acest site. Putini sunt cei care nu ma considera nebun, dupa ce am avut anumite pozitii si atitudini considerate de mine transante si logice. Va invit sa ma injurati. Puteti arunca su cu pietre. Dupa cum observ, deja nu mai conteaza. K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-31 12:53:38
         
 
  Domnule Kosta, nu ma indoiesc ca, in ceea ce priveste subiectul textului, este exact cum spuneti dumneavoastra. Dar despre text, despre metafore, parabole, figuri de stil, geometrice, etc, nu aveti nimic de spus? Va asigur ca nu vor fi repercursiuni.
Chiar as fi curios sa stiu, daca ati fi scris dumneavoastra acest text, cum ar fi aratat?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 12:44:08
         
 
  Am spus ca nu i-am luat si nu-i voi lua niciodata apararea lui exintescu spirtual nici aici si nici aiurea. Felul in care scrie este degradant si vulgar si nu ma intereseaza sub aspect literar. Din pacate, si o spun cu mare regret, parerea mea despre personajul politic in cauza coincide cu a mea. E ceva rau sau incriminant in asta? Ceva de natura a ne crea simpatii reciproce? Nu cred. Iarasi, si eu scriu si pronunt "repercursiuni" cu pofta, intrucat consider aberanta si caraghioasa explicatia (etimologic gresita) cu "percutie", "repercutie" et eiusdem farinae. Ma face acest fapt partizanul Insultescului? Fereasca - Dumnezeu! Iata deci erori de logica impardonabile la cei care ma intreaba despre valoarea literara a textului sub care comentam. Cu aceeasi stima si iubire frateasca, desigur, diferit distribuita, K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-31 12:38:03
         
 
  Este in afara oricarui dubiu, pentru orice om de bun simt ca nici Oprescu nici Basescu si, din pacate, nici vreun alt om politic cunoscut nu poate intruni simpatiile tuturor. Imi cer scuze daca repet faptul cert ca subiectul textului de mai sus se descalifica permanent prin tot ceea ce spune, face si promite. Numai acest fapt ii poate da dreptul domnului Andrei Florian, biet fan fara discernamant sa ma considere nebun, asa cum foarte transparent insinueaza. Aceasta idee a preluat-o probabil de la domnul Cristescu, care crede la fel. E dreptul dumnealor. Referitor la normele academiei, sugerez persoanelor interesate sa studieze (daca au timp si disponibilitate) etimologii paralele si mai credibile ale cuvantului in cauza si anume cursum, percursum, re-percursum si altele. Nu detaliez. Am facut-o deja ca reactie mai veche la o interventie tot mai veche si tot suparata a domnului CTA, postare pe care domnia sa se pare ca nu a citit-o. De altfel, este un fel de obicei aici de a nu se citi ce spune preopinentul ci de a-i sari de indata la gat, din pura placere de a mursica. A propos, stiti ce inseamna? K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-31 12:29:12
         
 
 
"O analiza la obiect, profunda!
Avem nevoie de un Sorin Oprescu!
Traiasca victoria in alegeri a lui Sorin Oprescu!
Vot si 3 stele!
Postat de catre Mihail Buricea "

Văd că Buriciada continuă cu un episod stradal. Pentru că e evidentă opinia prea partizană (politică și deloc literară) a domnului doctor am dat jos stelele gălbui, poate-și pune pe stindard unele mai roșcovane.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-31 12:18:11
         
 
 
"Faptul, lesne de dovedit, ca ecsintescu ataca cu precadere pe cei care contesta autoritatea morala a domnului Cristescu este notorie. Nimic nu este mai jalnic, pentru o persoana care pretinde autoritate, decat invrajbirea celor pe care doreste sa ii pastoreasca. Cum ecsintescu este prea naiv ca sa fie constient de locul sau in acest tablou, consider ca este nevinovat."

Nu-i deloc naiv. Este doar mercenar în solda cui îl plătește (actualmente cu statut oficial). Perioada cea mai nefastă a site-ului a fost aceea patriotardă (si totodată șovină la adresa altor site-uri literare sau, mă rog, autointitulate ca atare) concertată de goia și ecsintescu și strîngînd sub flamură ei pe toți avortonii literari (de obicei băjeniți și pripășiți aici).

Cred, de aceea, că marea schimbare întîmplată pe site este acțiunea de salubrizare realizată cu mijloace literare ofensive de cîteva nume cu talent și responsabilitate. Și nu bătîndu-se cu cărămida-n piept pentru valoarea site-ului, ci încercînd să-l aducă-n limitele decenței.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-31 12:02:48
         
 
  E mai bine așa în primul paragraf:

aduce pronunția cuvintelor cu secvențe fonetice dificil de pronunțat și de auzit (pentru a le diferenția) la calapoadele cunoscute.
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-31 11:39:46
         
 
  Stau si ma intreb daca efortul celor mai multi dintre cei care au ales sa scrie pe acest site, intr-un fel si mie, care imi beau cafeaua in fiecare dimineata cu ei, lecturandu-i, constientizeaza ca efortul depus de ei este atat de valoros. O seama de autori talentati, unii dintre ei chiar foarte talentati, isi consuma, probabil, timp valoros din economia de timp a familiilor lor si isi produc masura talentului pe Europeea. Proprietarii de drept al acestui loc de cultura sunt acestia si nimeni altcineva. Cu cat mai mult talent, cu atat mai valoros. Omul sfinteste locul. Intotdeauna, cand pe scena unui spectacol urca un talent veritabil, o mare masa dintre cei mai putin talentati se ingramadesc sa cante in deschiderea spectacolului cu speranta obtinerii unei notorietati oarecare. Asocierea aceasta se face, de cele mai multe ori, cu ingaduinta celui daruit de Dumnezeu cu talent, si din considerente care tin de regia spectacolului. Astfel, se creaza un contrast care pune in lumina vedeta spectacolului.
Pe Europeea se intampla altfel. Cand un autor talentat, valoros deci, castiga aprecierea unanima a userilor, se gaseste intotdeauna un "Lazarus", sau o "Oana Zavoranu", care se protapeste cu mainile in solduri in subsolul textului respectiv si scuipa aprecieri critice de Rahova. Ii rog pe cei care locuiesc in zona respectiva sa imi ierte metafora. In opinia lor, faptul ca pot scuipa un autor valoros, si de cele mai multe ori acesta sfarseste prin a parasi site-ul, le produce iluzia si satisfactia asocierii lor cu valoarea. Acest spectacol dezolant se petrece sub ochii ingaduitori ai administratiei ecoliterare. Prin urmare, acest mod de administrare a hranit aceste iluzii unor nefericiti. Este logic sa ma intreb cui foloseste, pe un site de literatura, aceasta desfasurare de "valori" inrudite cu Sexy Braileanca. Faptul, lesne de dovedit, ca ecsintescu ataca cu precadere pe cei care contesta autoritatea morala a domnului Cristescu este notorie. Nimic nu este mai jalnic, pentru o persoana care pretinde autoritate, decat invrajbirea celor pe care doreste sa ii pastoreasca. Cum ecsintescu este prea naiv ca sa fie constient de locul sau in acest tablou, consider ca este nevinovat. Nu doresc sa-i aduc nicio culpa. E ca si cum m-as supara pe caprele vecinului, ca mi-au intrat in cucuruz. Textul sub care comentam acum este ca o piesa de opera cantata de Oana Zavoranu, si foarte putini dintre comentatori se incumeta sa spuna acest fapt, iar asta se intampla pentru ca autoritatea care taie painea aici l-a scaldat in cristelnita numindu-l talent. Come on! Ridicati-va fruntea din pamant. Pentru ca Europeea nu este a domnului Cristescu, nu este a mea, si nici a voastra.
Europeea este a urmasilor urmasilor nostri, in vecii vecilor, amin. Europeea loc de veci, deci.
Ei bine, cam asa arata un pamflet.
Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 11:36:50
         
 
  "Bineanteles" ca acest text nu are ce cauta într-un atelier literar și că are o droaie de greșeli. Poezelele lacrimogene reprezintă, pe de altă parte, "literatură" iar cei (cele) care-și dau pe față trăirile în acest chip, vor fi demni(e) de încurajări părintești în funcție de câteva mici amănunte. Nesemnificative, firește. Primul dintre ele? Aciditatea asumată față de Elena Toma sau Vasilica Ilie, replicile prietenoase cu amicii în subsolul textelor acelorași și... În clipa în care au făcut-o, sunt, deja, poeti! În plus, câteva sfaturi cerute mierit ca bonus. Textul ăsta nu e literatură. "Bineanteles" că nici altele nu sunt. Emilia Dolcu nu a făcut literatură și i s-au oferit steluțe deși miza textului său era clară. Sau tocmai de aceea. Dreapta plictisită sau stânga blasfemiatoare sunt acelasi lucru. Peste patruzeci de ani, ecsintescu va arăta ca Peia și le va face tinerilor morală. Elita va simți mereu încotro bate vântul și, precum cei doi pitici de grădină (Pleșu și micul Păltiniș), va face teorie în jurul deștiului. "Nu, soarele nu răsare de la București, extremistule, învață să gândești liber", să fii deschis, să iubești, să te bucuri de viață împreună cu cei care-ți merită atenția.

Între un ateu și un ecumenist nu e nicio diferență. Dar întotdeauna o fiță intelectualistă, plivită bine de anonimi va da măsura aceluia. Dacă anonimul gădilici va fi mângîiat pe creștet, înseamnă că avem de-a face cu un pitic. De grădină. Unul fericit. Ca toți piticii de grădină din lumea asta.

A fi Om e greu, a fi liber și fără de Dumnezeu e imposibil!

Diferența dintre Pleșu și Zăvoranca? Absolut niciuna.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-31 11:36:29
         
 
 
Omul obișnuit, care nu și-a mai încercat și nu si-a mai rafinat capacitățile de pronunție după alte limbi, aduce pronunția cuvintelor cu secvențe fonetice dificil de pronunțat și de auzit ca să le diferențieze la calapoadele cunsocute.

E greu să spui antropofagul (nici nu-l auzi corect) și atunci o dai după un model mai cunoscut potroace, potricală, potrivit și zici ampotrofagul. Secvența cusiuni nu e deloc obișnuită, merge mai curînd după urs, curs, sursă, scursă, parcursă.

La una din reformele ortografice ale academiei, s-a renunțat la ceea ce scria anterior în toate tipăriturile (și cenzura, chiar și ortografică, era drastică): excroc și delicvent și, pe motive etimologice, s-a trecut la escroc și delincvent. E mai mult decît evident că e greu să pronunți așa dacă nu ți-ai obișnuit anterior limba cu asemenea secvențe fonetice.

Asemenea pronunții sînt calificate drept hipercorecții. Nu cred că e adecvat, ele sînt doar neputințe de a auzi corect și pronunții prin asimilarea la un model cunoscut care nu-ți încurcă limba. Este cazul lui a remunera pentru Ghiță Pristanda.

Hipercorecția este o chestie de prestigiu. Știm că se zice repara, dar snobismul nostru preferă eleganța lui repera, doar sîntem comersanți. Știm că e corect ca, dar e mai șic ca și.

Și, ca să-nchei mai vesel (și mai sintetic):

Trăiască lupta pentru pace și pretenia-ntre popoare! Buricea președinte!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-31 11:34:28
         
 
  Stau si ma intreb daca efortul celor mai multi dintre cei care au ales sa scrie pe acest site, intr-un fel si mie, care imi beau

cafeaua in fiecare dimineata cu ei, lecturandu-i, constientizeaza ca efortul depus de ei este atat de valoros.
O seama de autori talentati, unii dintre ei chiar foarte talentati, isi consuma, probabil, timp valoros din economia de timp

a familiilor lor si isi produc masura talentului pe Europeea. Proprietarii de drept al acestui loc de cultura sunt acestia si

nimeni altcineva. Cu cat mai mult talent, cu atat mai valoros. Omul sfinteste locul.
Intotdeauna, cand pe scena unui spectacol urca un talent veritabil, o mare masa dintre cei mai putin talentati se

ingramadesc sa cante in deschiderea spectacolului cu speranta obtinerii unei notorietati oarecare. Asocierea aceasta se

face, de cele mai multe ori, cu ingaduinta celui daruit de Dumnezeu cu talent, si din considerente care tin de regia

spectacolului. Astfel, se creaza un contrast care pune in lumina vedeta spectacolului.
Pe Europeea se intampla altfel. Cand un autor talentat, valoros deci, castiga aprecierea unanima a userilor, se gaseste

intotdeauna un "Lazarus", sau o "Oana Zavoranu", care se protapeste cu mainile in solduri in subsolul textului respectiv si

scuipa aprecieri critice de Rahova. Ii rog pe cei care locuiesc in zona respectiva sa imi ierte metafora.
In opinia lor, faptul ca pot scuipa un autor valoros, si de cele mai multe ori acesta sfarseste prin a parasi site-ul, le

produce iluzia si satisfactia asocierii lor cu valoarea. Acest spectacol dezolant se petrece sub ochii ingaduitori ai

administratiei ecoliterare. Prin urmare, acest mod de administrare a hranit aceste iluzii unor nefericiti.
Este logic sa ma intreb cui foloseste, pe un site de literatura, aceasta desfasurare de "valori" inrudite cu Sexy Braileanca.
Faptul, lesne de dovedit, ca ecsintescu ataca cu precadere pe cei care contesta autoritatea morala a domnului Cristescu

este notorie. Nimic nu este mai jalnic, pentru o persoana care pretinde autoritate, decat invrajbirea celor pe care doreste sa

ii pastoreasca. Cum ecsintescu este prea naiv ca sa fie constient de locul sau in acest tablou, consider ca este nevinovat.

Nu doresc sa-i aduc nicio culpa. E ca si cum m-as supara pe caprele vecinului, ca mi-au intrat in cucuruz.
Textul sub care comentam acum este ca o piesa de opera cantata de Oana Zavoranu, si foarte putini dintre comentatori se incumeta sa spuna acest fapt, iar asta se intampla pentru ca autoritatea care taie painea aici l-a scaldat in cristelnita numindu-l talent. Come on! Ridicati-va fruntea din pamant. Pentru ca Europeea nu este a domnului Cristescu, nu este a mea, si nici a voastra.
Europeea este a urmasilor urmasilor nostri, in vecii vecilor, amin. Europeea loc de veci, deci.
Ei bine, cam asa arata un pamflet.
Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 11:31:49
         
 
  Bordasule, nu e nevoie sa accepti tu acest text!
Don' profesor de sport, infantil gandesti!
PseudoVianu, n-ai pus punctul pe i, ci ai pus botul unde nu trebuie!
Adriana Giurca, vei avea ReperCurSiUnI!
Andrei Florian, desi n-am prea priceput in ce tabara esti, s-ar putea sa ai dreptate!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-07-31 11:18:57
         
 
  O analiza la obiect, profunda!
Avem nevoie de un Sorin Oprescu!
Traiasca victoria in alegeri a lui Sorin Oprescu!
Vot si 3 stele!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-07-31 11:07:04
         
 
  *aceasta  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-31 10:56:18
         
 
  *membri  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-31 10:53:04
         
 
  http://dexonline.ro/corect.php

Domnule Kosta, intotdeauna v-am respectat pentru sinceritate si talent. Asa ca nu va reprosez nici acum atitudinea. Aici nu scriu membrii ai Academiei, ci oameni obisnuiti. Cand recomandam o forma sau alta - corectitudinea ei este verificata din cel putin o sursa. Daca sursa este gresita, gresita va fi si recomandarea. Totusi, trebuie tinut cont ca aceasta recomandare nu este facuta fara justificare, doar de dragul de a "corecta" pe altul, asa cum sugerati acum. Nu cred ca a rasfoi sau a nu rasfoi toate dictionarele are ceva de-a face cu seriozitatea unui om. Partea buna este ca se poate discuta pana la lamurirea problemei. Nu e prima data. Au mai fost pareri diferite si ele nu au descalificat pe nimeni.

Linkul de mai sus este despre greseli frecvente in limba romana. Consultandu-l aflu ca forma pe care o stiam eu (repercursiuni)este gresita. Asa zice si dexul on line. Chiar ma intereseaza argumentatia dvs - vreau sa nu ramana nelamurita aceasta problema. Desigur, imi rezerv dreptul de a decide singura, dupa ce analizez acesta argumentatie. Stiu ca e un efort, dar zic eu ca merita. Poate ca topic separat.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-31 10:50:05
         
 
  Iar dacă ecsi are dreptate (probabil că da, după unii, probabil că nu, după Andrei Florian), asta nu înseamnă, dragul meu Kosta, că a îmbrăcat adevărul său sau neadevărul altora într-o formă literară cît de cît acceptabilă.

Din cîte mai țin eu minte, pe grinda de sus a intrării acestui așezămînt încă se mai văd (tot mai palid, e drept) cuvintele atelier literar, nu cafenea politică. Aș accepta și politica, sub formă de pamflet, nu sub forma de mai sus.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-07-31 10:40:29
         
 
  Aceasta placere de a vana greseli imaginare in textele oponentilor (fie ei virtuali sau nu) descalifica un om serios, atata vreme cat cel care o cultiva nu se documenteaza serios si nu doar din dictionare, fie ele si ale academiei. Cu mare stupoare,K
Kosta Vianu

Kosta, sper că nu vei afirma, cînd îți spun că nu mă simt deloc descalificat, că aș avea obrazul prea gros...

Cu reciprocă și nemimată stupoare

Liviu

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-07-31 10:12:16
         
 
  Domnule Corneliu Atanasiu, textul asta nu duhneste a zarzavat. Ati dorit, probabil, sa va exprimati elegant, eco-elegant, ma rog.
Domnule Radu Stefanescu, chestia aceea cu apa cred ca este ori de la garnitura de chiuloasa, ori de la pompa de apa. Acum doua luni am patit-o si eu, dar cu ulei in camera de ardere. Mi-a facut un soc hidraulic de toata frumusetea. A trebuit sa refac motorul. Diagnosticul oferit pe textul lui ecsintescu chiar nu mai conteaza.
Domnule Kosta, aveti dreptate. Intotdeuana, indiferent ce debitati. Va rog frumos sa nu ii luati in seama pe cei care va contrazic. Pe caldurile acestea nu cred ca va face bine.
Sabina, in cazul in ca este asa cum spui, ar trebui sa se introduca si aceasta optiune pe Europeea
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-31 10:02:55
         
 
 
"Sartre spunea ca omul e condamnat sa aleaga binele"

Eruditul moșului, o lungești prea mult, spunea că e condamnat doar să aleagă. Și tocmai din această cauză, comoditatea de a nu alege este și ea un mod de a alege resimțit (de unii cu rușine) ca o responsabilitate refuzată. Sartre are două piese, una în care prezintă o situație în care alegerea (irelevantă pentru că nu rezolvă nimic) devine nevrotică și alta în care un condotier neamț bîntuit de condamnarea la alegere, după ce alege binele și învinge, trece în tabără adversă pentru a dovedi că a rămas liber. Nu-mi dau seama acum dacă asta nu e o definiție (sartriană) a libertății - condamnarea la alegere. Dar, după cum se vede, desfigurată pînă la capriciu.

Kosta, unde și ce ai explicat? A percuta e cuvînt românesc și vorbește despre o declanșare explozivă. A (se) re-percuta înseamnă (ușor figurat) a avea ecou, urmări, a mai percuta o dată. Percurta sau percursiune înseamnă ceva?

Chiar mă interesează ce ai descoperit.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-31 09:17:15
         
 
  Zexe, acesta e un "blog entry", dupa parerea mea. Daca vei cauta bine, vei vedea ca asa a si fost conceput.

 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2009-07-31 08:11:48
         
 
  Si stiti care e culmea? Bietul de el are (fara s-o stie temeinic)dreptate si in cazul subiectului articolului: personajul vizat este exact asa cum il descrie, fara suparare! Sarim pe ecsi dar sa nu uitam adevarul. Gramatical, politic, social, istoric sau de care mai vreti dvs. Asta nu inseamna insa ca as avea in vreun fel simpatii pentru autorul scrierii, ci numai pentru un fel de dreptate in care mai cred. Punctum.K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-31 07:30:57
         
 
  Am mai explicat odata - si credeam ca am facut-o destul de convingator- ca forma recomandata de dictionarele academiei pentru cuvantul "repercursiuni" este ridicola. Scoaterea acelui "R" nu este justificata prin nimic! Nu ca as lua partea lui "ecsi", fereasca-Dumnezeu! Dar explicatia din dictionare cu "a repercuta" venit (cam tarziu) din francezul "percusion" este de rasul curcilor pentru un lingvist serios si care mai stie si ceva istorie a limbii. Asadar, domnilor care va inchinati la normele academiei ca la sfintele moaste, NU AVETI DREPTATE si am avut deja odata rabdarea sa va explic de ce. Acum nu mai am. Aceasta placere de a vana greseli imaginare in textele oponentilor (fie ei virtuali sau nu) descalifica un om serios, atata vreme cat cel care o cultiva nu se documenteaza serios si nu doar din dictionare, fie ele si ale academiei. Cu mare stupoare,K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-31 07:25:14
         
 
  Andrei Florian, incerc eu, desi am luat apa azi dimineata pe la galeria de chiulasa: pamflet - si nu lipsit (pe alocuri) de oarece calitati literare

stilistic - diareic, faza lichida

politic, din cate ma pricep, varza

scris la comanda (baiete, 4 mici)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-07-31 06:47:21
         
 
 
"in ce categorie de texte literare poate fi incadrat acest text"

Bănuiesc că zarzavat dospit pe caniculă.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-31 00:14:43
         
 
  N-am dorit niciodata, si nici acum nu doresc ca ecsintescu sa fie sanctionat pentru excesele sale acneice. De altfel, de fiecare data am zambit monitorului citindu-i textele infantil-europeice. Ceea ce as dori sa aflu, acest site fiind patronat auster de o serie de editori selectionati pe baza de voluntariat, in ce categorie de texte literare poate fi incadrat acest text. In consecinta, doresc sa obtin un raspuns din partea unui editor competent, atat de competent cat poate permite acest site. Mai bine nu. Doresc sa imi raspunda orice alt user care se simte capabil sa incadreze acest text intr-o anume categorie de texte literare. Chiar sunt curios sa aflu daca exista vreunul, adica cu suficient sange in instalatie, care sa poata cataloga textul acesta.
Gata, timpul a expirat. Nu sunteti in stare niciunul :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-30 23:35:50
         
 
 

"o sa ejaculezi precoce"

Sport master: Why didn't you eat your spinach?

Photobucket

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-30 22:45:47
         
 
  Domnule Radu,
Eu scriu. Eu nu colportez.
Avantaj serviciu!

Sa-ti aduc aminte, asa, barbateste!!!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-30 21:47:15
         
 
  asa, ecsi, mai ai de scris vreo cinci texte eco, mai strangi o saptamana din buci la comuri si o sa fii si tu o noapte barbat - as usual, mai spre dimineata

o sa ejaculezi precoce oricum, da merita, zic

hai libi
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-07-30 21:42:27
         
 
  Il prefer pe Mircea Dinescu. E chestiunea de alegere.

Cele de mai jos sunt versuri din tineretea dumneavoastra? Adica de acum 60 de ani?
Ce pot spune!? Sartre spunea ca omul e condamnat sa aleaga binele. Daca asta ati ales...
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-30 21:35:29
         
 
 
Sunt tânăr, Doamnă, vinul mă știe pe de rost
și ochiul sclav îmi cară bărdacele prin sânge,
[...]
această putrezire mă-mbată ca un vin
căci simt curgând prin dânsa libărcile, păduchii...

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-30 20:58:01
         
 
  Mi-am dat seama ca varsta confera grutate oricarei asertiuni facute de dumneavoastra. Pana la urma, sunt tanar. Ce stiu eu!?  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-30 20:17:15
         
 
 
Urările fără fiorituri patriotarde? Nivelul ți-a cam tăiat macaroana la sudalme. Cu lexicul ecologic toate sintagmele-ți ies fade ca legumele fierte. Începi să ai alura aulică a domnului Morbu.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-30 20:05:21
         
 
  Domnule profesor de sport,
Va urez un sincer succes in scrierea de compuneri, haikuuri, eseuri criptate si in intreaga activitate.
pa pa
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-30 19:26:39
         
 
 

Care fond? Texte de-astea se vînd la legătură, un leu snopul. Cresc pe șanț.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-30 19:23:05
         
 
  Liviu,
Multumesc pentru corectura. Mai am cateva zeci de texte in prim draft. Ce zici, iti arunci un ochi peste ele?!

Domnule profesor de sport, daca aveti timp, va puteti alatura la corectura. Asteptam de la un eseist ca dvs discutii pe fond nu pe forma!

Amelia, am sa-ti raspund la ambele commuri putin mai tarziu. La fel si lui Andrei.

Multumesc tuturor!

 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-30 18:57:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 

Liviu, nu-l grăbi, e un site școală, asta se învață abia-n gimnaziu. Dînsul și domnul doctor se mai chinuie cu clasele primare. Le tot repetă. Insistent.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-07-30 18:43:28
         
 
  ecsi, repercusiuni... scoate un r de unde se cere scos.  
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-07-30 18:28:45
         
 
  :))))))))))))))

discursul a fost identic cu cel al lui Emil Constantinescu, numai un copil nu vedea asta. Emil, care nu si-a indeplinit promisiunile, Cuza al nostru apropiat de PNTCD si de nationalistul Dan Puric, Emil pe care Zoe Petre l-a vrut langa societatea civila, cu care a vrut să construiască o nouă dreaptă si l-a pregatit trei ani pentru asta dar nu a mers fiindca Emil nu putea!!! El era geolog iar piatra nu tradeaza! "Cand oamenii nu pot vorbi, vorbesc pietrele", nu-i așa? Tratatul cu Ucraina si razboiul impotriva Iugoslaviei au fost, insa, doar bucati din promisiunile pe care Milica i le facuse lui Soros...Securistul Basescu, un alt "portocaliu" adus printr-o baie de multime in fruntea tarii, a promis multe, a vorbit despre descentralizare, despre autonomii, despre reforme in învățământ și degeaba! Și în final, Băse cere clemență! Fiindcă îi place puterea și nu poate, un securist n-o va face niciodata...dar câți dintre voi înțeleg asta? Câți înțeleg care sunt jocurile în România? Și câți sunteți liberi la fel ca pietrele?

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-07-30 18:17:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE