FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Despre saitul de pupicuristi
Text postat de Tamas Valeria





Am citit că un oarecare sait este un sait de pupincuriști, mărturisesc că eu sunt membră a acelui sait unde oamenii vin și dau ce au ei mai bun, pentru asta îi respect, îi respect si pentru efortul lor, fără a fi geniali încearca să se descopere, să impartă cu ceilalti clipele lor de trecere, fara a fi mai mult decat ceea ce sunt. S-ar crede ca poezia e altceva , un salt spre performanta, poezia este o reprezentare a eului tau, noi am invatat sa ne mintim sa credem ca poezia e o contrafacere, ca este musai sa urmezi un trend, cred in primul rand ca in poezie trebuie sa te regasesti tu , poti sa fabulezi cat vrei doar daca asta simti, poti sa ramai la versul clasic pentru ca asta simti, poti sa-tiincerci propria performanta fara a excela.Din pacate ca si in viata, si poetii sunt mari si mici Nu este un sait al elitelor desi multi poeti mari ne sunt alaturi sau ne-au fost sau apar sporadic, unii au prins aripi si au zburat mai departe deoarece nu s-au mai regasit intre oamenii saitului.Au plecat urmandu-si drumul, dar, a jigni o comunitate mi se pare nedem de cel care o face mai ales ca acea comunitate nu l-a jignit, doar l-a primit respectandu-l ca om din spatele poeziei si ca poet , deoarece ne bucuram impreuna de micile noastre realizari ( care realizari ar zice unii) sau uneori impartim un esec nu cred ca suntem de blamant.
E adevarat ca suntem o comunitate, am inceput sa ne cunoastem , discutiile noastre se apleaca mai mult spre tema poeziei , deoarece majoritatea scriem din placerea de a comunica. Critica pe text e binevenita , eu o incurajez dar asta necesita un cunoscator care sa aiba bunavointa si rabdarea sa ne ajute benevol, ori, toata lumea e in criza de timp, fiecare avand problemele lui, asa ca invatam singuri. Eu zic ca totusi am evoluat in timp.Mai putin palpabil poate, dar scrisul nostru este altul.
Un sait de poezie e adevarat trebuie sa cultive performanta, acesta e nivelul de performanta pe care l-am atins unii dintre noi, bineinteles ca dorim si noi mai mult dar fiecare are o bariera, o limita si trebuie inteles asta. Cine suntem noi sa bagam pumnul in gura ? De ce trebuie blamat cineva ca nu poate mai mult.E mai putin om pentru asta?Are mai putine drepturi? Poezia isi alege singura invingatorii si invinsii. A judeca pe altii dupa felul tau de a te comporta eu zic ca e o imensa greseala. Eu zic ca noi reactionam firesc la intalnirea cu o idee si comentam in limitele in care ne pricepem si raspundem in masura in care un poem sau altul a trezit in noi o reactie.Nu suntem critici literari e adevarat, nu suntem nici geniali ca altii, suntem oameni care incercam sa transmitem un mesaj sub aceasta forma, suntem prietenii poeziei dar in masura talentului fiecaruia. Buni sau rai, astia suntem, dar nu inseamna ca in timp nu vom evolua.Noi avem rabdare.Daca unul singur reuseste sa se impuna eu zic ca efortul merita! Daca ti-ai luat zborul eu nu cred ca trebuie sa-i scuipi pe cei care ti-au fost cu respect, alaturi.Multi, putini , cati cititori reuseste sa-si captivizeze fiecare. Mici sau mari toti ne dorim ca sa avem cititori.Altfel, n-am scrie!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Afișați toate comentariile și lăsați textul în pagină, sau nu mai permiteți niciun comentariu pe marginea lui.
Nu este corect așa?
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-07-27 23:06:44
         
 
  Rog editorul care a cenzurat comentariile anterioare sa scoata si comentariul meu ultim. Scos din context pare usor deplasat. Multumesc.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-27 22:43:38
         
 
  Buna seara…

Observ precipitatii pe-albastrul Europeei, bineinteles locatia fiind schimbata de pe o pagina pe alta, insa tonul si argumentele ciufulite ramanand aceleasi. Bun.

S-o luam de la capo…
Poate ca termenul “pupincuristi” a fost exagerat cand am generalizat, dar acum imi voi cere scuze si voi scade din acea multime un procent foarte mic. Credeti ca este mai rezonabil? Cred ca da! Multumiti? Dupa umila mea parere cred ca nu!

De la capo…
Poezii biz a fost pentru mine un inceput. Acolo am scris primele mele versuri. L-am acceptat si m-a acceptat. Durata? Trei ani! Trei ani in care am inceput sa invat alfabetul poeziei insa fara niciun rezultat plauzibil. Laudele persistau, insa din afara se vedeau a fi false, tot din afara se vedea stagnarea creatiilor.

Frumusetea acelui site consta in faptul ca avea si are posibilitatea sa va adune la diverse lansari. Tot acum trei ani am participat la prima si ultima lansare organizata de biz-isti. De ce prima si de ce ultima? Va las pe voi sa ghiciti.
Biz-ul in ultimul an a fost populat de numerosi useri - incepatori sau putin mai avansati. Aproape toti din vechea elita au disparut, tocmai pentru ca nu se regaseau printre oamenii existenti pe site, sau pur si simplu au fost “exmatriculati”, motivul fiind unul singur: erau prea destepti , nu li se acceptau comentariile gen critica, analizele literare erau considerate adevarate bombe care speriau userii, si atunci s-a procedat la evacuarea acestora de pe site. Mi-am gasit versuri schimbate, poezii sterse, comentarii sterse, sau afisari de comentarii care nu-mi apartineau. Oare cine putea face toate aceste lucruri? Bineinteles ca nu eu - un simplu user care nu aveam acces decat la postare. Iar atunci cand am venit cu oarece indreptari la poeziile unora unde s-a simtit ca exista vana poetica, am inceput sa primesc asa zise reclamatii private. Vina nu era de fapt a mea, vina era a celui ce nu vroia sa-si recunoasca potenta poetica.
Mi s-a propus de nenumarate ori sa-mi public 4-5-6 scrieri in cateva volume de poezii, insa nu am acceptat. Faptul ca nu am dorit sa umplu paginile cuiva, mi s-a dat peste pana. Si totusi, intr-un final am ajuns si-ntr-o revista - debut literar. Bineinteles ca nu am fost prezenta la eveniment, insa la vremea respectiva am adus multumiri editorului pentru incurajare.

Va intrebati de ce am tot ocolit sa fiu in mijlocul evenimentelor? Pentru ca imi stiam valoarea, stiam ca pentru a ajunge acolo unde ma saltarera laudele false era o cale lunga.

Ar fi multe de spus, insa nu le vad rostul atata timp cat voi va simtit ofensati la fiecare aruncatura de litera.

Singurul lucru bun pe care il are poezii biz,l-am spus si il repet si acum, este ca site-ul este sustinut prin efortul continuu al administratiei de azi, si prin cativa useri talentati,numarati pe degete, si care de altfel posteaza si pe Europeea.

Am venit pe Europeea pentru ca este un site liber in exprimare, aceasta convingere trebuie sa o aveti si voi, tocmai de asta vi s-a permis acest text postat, chiar cu greselile lui gramaticale.
Au fost cazuri in care site-ul Europeea a fost catalogat de voi mai rau decat acel termen din titlu, dar nimeni nu a ripostat, nimeni nu s-a clintit, pentru ca valoarea celor de pe Europeea este incontestabila.

Am venit pe Europeea pentru ca am gasit oameni competenti , de care nu mi-e rusine, si care incearca fiecare sa contribuie la valoarea pe care doresc s-o ating.

Am ramas pe Europeea chiar daca primesc si critici. Le accept fara nici un fel de reprosuri, stiu ca sunt constructive. Stagnarea sau regresul de pe biz nu mi-au adus beneficii.

Voi ramane pe Europeea atata timp cat mi se va permite, si atunci cand mi se va spune in fata - ,,n-ai nimic comun cu poezia,, - le voi multumi tuturor si ma voi retrage, din bun simt. Nu trebuie sa-ti fie rusine sa recunosti cand nu esti bun intr-un domeniu, dar asta tine de altceva, mult mai adanc decat a scrie poezie.

Si voi sunteti oricand bineveniti aici, dar ma intreb… cati dintre voi veti accepta critici, cati ingenunchiati vor putea sa se ridice.?!

Portile sunt deschide tuturor, libera exprimare este la ea acasa, putinta si dorinta sa fie.


Domnule Cristescu,
Domnilor editori,

Imi cer scuze pentru aceste postari, nepotrivite de altfel, dar apreciind munca buna sau rea a celui ce a scris textul de mai sus, m-am gandit ca se asteapta oarece lamuriri.
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-07-27 22:16:02
         
 
  Este un mod, poate mai timid, de a pune problema. Cred că se putea pune punctul pe i făcând trimiteri exacte și se putea dezbate pe argumente și pe afirmații concrete.

Așa, pare că acuzația planează asupra tuturor însă respect orice punct de vedere.

Dacă nu cumva este vorba de un mod subtil de a face reclamă site-ului! Pentru că, dacă este vorba de un fapt exclusiv cultural, adică fără componenta comercială, nu este nevoie de subtilități. Orice site cultural poate fi prezentat aici. Eu însumi am făcut-o pentru alte site-uri literare, ba chiar am postat și link-urile care trimit către acele site-uri. (http://www.europeea.ro/linkuri.php)
Cu toate că am înscris Europeea de vreo două ori pe un site similar, din păcate, link-ul a fost eliminat. Europeea păstrează însă link-rile către alte site-uri inclusiv al aceluia care nu a tolerat link-ul către Europeea!

Oricum sper ca dezbaterea să nu degenereze și să nu vă mai atacați personal. Tema, care poate deveni o dezbatere asupra poeziei, mi se pare interesantă și profitabilă.

Cred că, pentru gratularea reciprocă, ori pentru atitudini lingușitoare, poate fi utilizat un termen mai elevat decât cel utilizat în titlu. Și nu numai.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-07-27 20:44:41
         
 
  Vasilica Ilie,
ca oameni cu "state"in Uniunea Scriitorilor ma considera un poet talentat conteaza? Ca ma considera un prieten bun si adevarat conteaza? Nu, nu conteaza. Nici ca stiu sa fac sarmale sau ca am aproape in fiecare zi un buchet de flori de camp pe masa nu conteaza cand scriu aici. Stii de ce? Pentru ca scrisul, asa cum il inteleg trebuie sa reflecte mai mult. Ceva ce nu se poate vedea cu ochiul liber privind un om. De aceea nici nu te judec pe tine Vasilica. Dar nu ai inteles niciodata asta.
Sunt libera sa pronunt numele oricui. Si inainte sa ma inviti la decenta as prefera sa stapanesti sensul cuvantului folosit. Nu de alta, dar ma pot trezi intr-o zi ca iti cer explicatii acolo unde am eu "state" si nu cred sa-ti convina. E destul.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-27 17:08:37
         
 
  "poate pare o ideea traznita sa vezi poezia din sufletul omului dincolo de cuvintele sale stangace si simpliste.". Faceți niște afirmații cel puțin ilogice. Doamnă, în concepția dumneavoastră, și a altora care o împărtășesc, nu mai există diferențiere între scriitori. Păi dacă toți scriem cu sufletul, dacă toți ascundem peozia dincolo de cuvinte, dacă știința cuvântului nu mai contează câtuși de puțin, e clar: particularele poetice s-au aliniat universaliilor și punct. Suntem egali. Așa cum place bisericii.

...Luând-o pe altă parte, vă întreb: sunt "poeți" care scriu prost? Cred că-mi veți răspunde "da". Pai ei nu scriu cu sufletul? Atunci înseamnă că au suflet prost? Și pentru că, probabil, veți descoperi singură sofismul din afirmația citată în primele rânduri ale acestui comentariu, îmi veți spune că "nu, nu au suflet prost, doar că nu au reușit să-și manifeste corect/frumos/sugestiv trăirile". Ceea ce ar intra într-o contradicție castă cu "poate pare o ideea traznita sa vezi poezia din sufletul omului dincolo de cuvintele sale stangace si simpliste".

...În fond, e mult mai simplu de atât: poți sau nu poți, cunoști sau nu. Și punct. Nu există jumătăți de măsură. Ești sau nu ești.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-07-27 17:06:56
         
 
  "obicei aceea se tem..."

...D-na Valeria, nu vă supărați, dar greșelile d-voastră gramaticale și de exprimare încep să atingă o oarecare culme. Textul de mai sus, din punctul ăsta de vedere, este dezastruos! De aceea, îmi este imposibil să mai continui o discuție cu dumneavoastră. Nu greșesc și nu jignesc cu nimci dacă vă spun să învățați să scrieți. Pentru că, de cele mai multe ori, vorbim, scriem cum gândim. Și, rogu-vă, nu-mi puneți cuvinte între fălci. Nu am spus nicăieri că eu sunt un poet mare. Măsura mea este cuoscută, cel mai bine, chiar de mine.


Vasilica, de ce nu poți percepe obiectiv o afirmație? Numai persoanele pot avea infirmități? Luisa a spus clar: "site-ul este handicapat". Și nu a greșit cu nimic. Dar, dacă mă gândesc bine, acum câteva zile, ai început să calculezi cât se poate apleca un salcâm. Așa că nu mă mai mir de nimic.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-07-27 16:55:20
         
 
  Adrian, de ce ai dat numai aceasta definitie? Handicapat inseamna o persoana care are o infirmitate atat fizica cat si psihica. La handicapat i se mai spune si persoana cu dizabilitati; poate fi locomotorie cat si psihica.
Te rog sa ma crezi, stiu ce spun.

A! Daca persoana in cauza spunea ca site-ul, in speta -poezii.biz- are un handicap, in sensul ca nu are un atelier cum este aici, pe Europeea, era altceva, dar asa, te rog sa nu o intorci ca la "Ploiesti", ca nu tine!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-27 16:21:11
         
 
  Adrian,

poetii mari raman poeti mari si daca-i amesteci intr-o lada cu jucarii.De obicei aceea se tem ca nu sunt la inaltimea asteptarilor.Pe mine m-a deranjat lipsa de respect , ne dorim oameni de cultura deci sa avem si ingaduinta de a accepta ca exista o scara a valorilor care trebuie respectata si daca poetu-i mic si daca-i mare.Nu trebuie sa jignesti, nu trebuie sa umilesti.Intotdeauna deasupra ta va fi cineva mai bun.
Enumera-mi oammeni de pe sait carora cineva are dreptul fara a se erija in judecator sa le spuna asa ceva.Acolo sunt in primul rand oameni carora le datoram inainte de a le adresa invective, respect.Gandeste-te cine scrie acolo
dar nu privind obtuz ca un teoretician ce privind ca si un om indragostit de frumos.Ala e frumosul din el , asta este el tu ca si cautator de frumos trebuie sa vezi latura asta din el.Pentru tine e pierdere de timp , fiind un poet spui tu valoros, dar pentru el aplecarea asupra poeziei sale este semn ca si el inseamna ceva .Binenteles daca poti sa patrunzi sincer in sufletul omului si daca vezi firul lui de lumina.
nu e satisfactia descoperiri unei poezii geniale , poate pare o ideea traznita sa vezi poezia din sufletul omului dincolo de cuvintele sale stangace si simpliste.
Eu prefer sa descopar omul din spatele cuvantului si incercarea lui de a se deschide spre celalalt.Ca de poeti curcubeu si paun sunt satula, stralucitori pe dinafara, goi pe dinautru.
 
Postat de catre Tamas Valeria la data de 2009-07-27 16:20:00
         
 
  Valeria Tamas,

Textul tau este plin de greseli gramaticale si de inadvertente, putand fi, cu usurinta invalidat pe acest site din aceste motive. Orice om stie, pe de alta parte, ca saracia nu innobileaza pe nimeni sau ca nu toti fanariotii au fost jigodii. Europeeni intra usor in clenciuri verbale de tip "chat", iar din acest motiv, textul de fata poate fi taxat ca "provocare" si aliniere inteligenta a sitului albastru cu cel incriminat sau aparat mai sus si mai jos. Ca editor de serviciu, v-as ruga sa retrageti textul intr-un timp util. Poate ca ar fi bine ca altcineva sa-si prezinte cateva scuze. Sunt necesare.

cu multumiri,

CB



 
Postat de catre Cris Banu la data de 2009-07-27 16:08:32
         
 
  Adriana Giurca, cine esti tu sa ma judeci pe mine? Esti o scriitoare cu "state" in Uniunea Scriitorilor si nu stiam? Da, ma simt bine cu oamenii care sunt OAMENI, care au un caracter ales, decent.Si daca ma pui sa aleg in a fi literata si OM, as alege sa fiu OM in primul rand.Te rog sa nu nu-mi mai pronunti numele de acum incolo in niciun comentariu. M-am abtinut de atatea ori sa intervin atunci cand mi l-ai pronuntat in diverse comentarii care nu aveau nicio legatura cu textul respectiv, ai putina decenta!  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-27 15:49:26
         
 
  Vasilica,

HANDICAPÁT, -Ă, handicapați, -te, adj., s.m. și f. 1. (Persoană) care are o infirmitate. 2. (Persoană, echipă etc.) care este în dezavantaj într-o întrecere (sportivă). – V. handicapa.


Site-ul nu beneficiază de critică obiectivă, de poeți cu adevărați valoroși, laudele sunt exagerate etc, deci site-ul este handicapat. Are un handicap. Unde-i duritatea aia exagerată?!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-07-27 15:47:52
         
 
  ...Primul site pe care am publicat a fost poezii.biz. Era primul meu contact cu literatura virtuală. Eram la Roma, făceam, pe alocuri, ca romanii. Nu am să afirm niciodată ca nu am avut comentarii exagerat de laudative ori că nu am comentat ca la rândul meu să fiu comentat. Dar -am dezmeticit repede. Și știti care a fost marele necaz? Ocupându-mi majoritatea timpului cu acel site, am înceout să ignor alte site-uri, mai grav, cărțile adevărate. Apoi, am ajuns aproape să cred că adevărata poezie e acolo, pe biz, sau ro, cum era înainte. Și, din păcate, vedeam totul cu ochelari cu dioptrii enorme. Vedeam Poeți și mă vedea poet. Astfel, prin acțiunile mele puteam să-l influențez negativ pe X, și cu siguranță am fost infleunțat dezastruos de Y. Un adevăr obeictiv? Progresul meu nu a stagnat, ci a fost un regres continuu timp de doi ani, cât am activat, majoritar, pe respectivul site. Până am hotărât să sparg dioptriile. Sau mi s-a hotărât. Cel mai mare bine pe care mi l-a făcut bizul a fost faptul de-a mi se lua nivelul și de-a mă cenzura.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-07-27 15:45:39
         
 
  Ce ma mira este ca, unii care au comentat acest text nu se leaga efectiv de cuvintele jignitoare care au fost aduse site-ului; cand spui ca site-ul este "handicapat", te gandesti la toti postatorii de pe acest site, ca atare, este o jignire adusa tuturor.


erata(din comentariul anterior): bizi-stilor= biz-istilor
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-27 15:37:20
         
 
  Vasilica- tu cred ca te simti tare bine la lansari. Cred ca iti da asa un aer de persoana care participa la evenimente de o importanta majora. Da'n-am sesizat sa te fi ajutat asta sa scrii mai bine. De fapt cu ce te-a ajutat pe tine poezii.biz? Te-ai imprietenit? Pai dupa usurinta cu care iti renegi prieteniile dupa cum bate vantul n-as prea zice nici ca asta ar fi un mare castig. basca, nici prieteniile nu observ sa te fi ajutat la a scrie mai bine. Ba din contra, as putea spune ca singurele tale zvacniri au fost determinate de cate un adevar spus pe sleau. De oameni adevarati. Dar nu in sensul in care intelegi tu.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-27 15:34:18
         
 
  D-na Tamas Valeria,

...Mai întâi de toate, textul este jalnic. Din toate punctele de vedere. Nu are țel, nu are Argument, cu "a" mare, este plin de sofimse de tarabă, exprimarea este, cu indulgență, de clasa a 8 a, punctuația se ține cu dinții de trotuar etc etc.

...Apoi, eu nu înțeleg din ce postură vorbiți despre un site întreg. Purtători de cuvânt? Pentru a susține o teză de genul celei ridicate de texul dumneavoasră, este necesară o cunoaștere nemijlocită a mai multor aspecte, pe care, dați-mi voie să mă îndoiesc că le dețineți. Ce susțineți, de fapt, prin acest text? Că siteul nu are ca trăsătură esențială pupincurismul, ori că pe acel site, există Oameni?

...Spuneți d-voastră: "Nu suntem critici literari e adevarat, nu suntem nici geniali ca altii, suntem oameni...". Nimeni nu a spus altceva. Dar de când condiția de-a fi om este poezie sui-generis? Vorba cuiva, dacă dorul de țară și iubirea de mamă ar fi poezie...

...Aduceți vorba de comunitate. În momentul când vă considerați o comunitate, dați-mi voie să vă spun că pupincurismul este aproape un ideal. Adriana Giurcă a observat o contradicție grobiană între ceea ce susțien textul d-voastră și faptul în sine de-a fi text: "Sa-l aparam pe dragul de site chiar daca recunoastem ca acolo critica exista dar lipseste cu desavarsire"(desigur, motivat)". Până la urmă, de ce-ar avea nevoie un site să fie apărat? Dar, mai ales, de cine? Nu știu dacă simțiți o anumită subtiltiate a acestei discuții. Unei idei (cea a pupincurismului) d-voastră nu-i opuneți altă idee, ci îi așezați de-a curmezișul eternul laitmotiv al celor care se trezesc, peste noapte, poeți, și anume, faptul că suntem oameni. Care simțim. Și scriem. Nu vi se pare ceva în neregulă?

...Vorbind în cunosțința de cauză, acel site este exact așa cum este văzut de cei mai mulți. Un site în care submediocritatea devine un fel de-a fi, unde nu există poezie, ci un continuu bocet existențial, unde cea mai înaltă critică se cosntituie sub forma "nu am rezonat cu simțirea ta, dar textul este genial/ citește-mă și pe mine". Ce s-a întâmplat, doamna Valeria, când eu, în urmă cu vreo trei ani, am început să
aduc critica la un nivel cât de cât rezonabil? Mi-a fost retras dreptul de-a posta direct, am fost cenzurat și mi s-a umblat în comentarii. Probabil de acei mari poeți care vă vizitează din când în când, ori proabil de preaînaltul consiliu al comunității... Așadar, acel site este chiar așa cum se vede din afară și dinauntru, chiar dacă mândria de-a fi membru al său împiedică o privire sinceră.
C-o avea vreo latentă latură genială, ori posibilitatea de-a deveni mai mult decât este - neimportant. Și, în momentul în care, după ani de zile, aproape nimeni nu a învățat că după trei puncte se lasă spațiu, că virgula are și ea mofturile ei, că între cratimă și linuța de unire este o mică-mare diferență, că lacrima nu e cerneală și că a umbla cu sufletul în pielea goală înseamnă exhibiționism, ci nu sensibilitate, despre ce progres vorbiți?


..."discutiile noastre se apleaca mai mult spre tema poeziei , deoarece majoritatea scriem din placerea de a comunica." - Discuțiile se apleacă mai mult spre tema poeziei. Nici d-voatră nu credeți ceea ce ați scris. Prin fraza mai sus citată, ați descris, inconștient, chatul. Nimeni nu scrie din plăcerea de-a comunica. Cel puțin, nimeni care își respectă un anume statut, ori punctul de năzuință. Deoarece "majoritatea scrie", ar fi fost corect. Altfel, este dezacord.

..."De ce trebuie blamat cineva ca nu poate mai mult?" - pentru că se pretinde mai mutl decât este, ori altfel decât este. De aia.

...Spuneți că sunteți prietenii poeziei. Prea bine. Dar nu vă așteptați ca poezia să fie la rându-i prietena d-voastră. Cel puțin, nu în momentul când o așterneți în propriile caiețele.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-07-27 15:27:44
         
 
  Valeria- asa zisa anatemizare e doar o exagerare, o perceptie gresita a ta. Toti am avut parte de critica. Fara exceptie. Cei mai lezati au fost cei care au fost invatati(pe alte situri) sa se creda minunati si daca respira. Ei uite ca nu sunt de acord. N-am nimic cu omul, nu judecam omul aici, dar da-mi voie sa imi permit sa ii spun in fata parerea despre un text pe care mi-l vira sub ochi avand pretentia ca e poezie. Pana la urma el poate alege daca sa tina seama de aceasta parere sau nu. Optiunea pentru evolutia literara(care nu consta in stele, nivel, publicarea de carti si participarea la sindrofii) e pana la urma o alegere personala. Asa cum am spus, poate fiecare sa scrie ce vrea, de la biletele de amor la retete pentru muraturi. Dar sa nu se ofuscheze cand il trage cineva de maneca si ii spune ca asta nu e poezie. Toti avem dreptul la libera exprimare, dar asta nu ne face automat pe toti poeti.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-27 15:21:34
         
 
  Valeria,
adevărul este undeva la mijloc. Ști la fel de bine ca mine, că acolo nu se poate învăța nimic, nu se poate evolua. Este doar un loc de întâlnire, în care, adevărat, cu câteva excepții, fiecare laudă bălăriile celuilalt. Este un site de socializare și nu un atelier literar.

În această privință Valeria are dreptate. Acolo oamenii sunt lăsați liberi. Școala lor sunt ei înșiși; elevi și profesori, fără întrebări, fără răspunsuri, doar cu multe oglinzi.
Ce este poezie și ce nu, la asta poaterăspunde numai cel ce s-a contopit cu ea, restul,sunt veleitari fericiți.
"Ca să știi adevărul despre un lucru, trebuie să ai acordul cu acel lucru"- Kant

Sunt foarte mulți autori valoroși acolo; unii dintre ei postează și aici(sau invers:)). Ce poți spune de creațiile lui Valerian, Florin Rădulescu, Valeriu Cercel, Florentin Maftei, Cristian Vasiliu, Elia David, Elena Munteanu, Mariana Ghicioi? Și lista-i lungă.

Acolo se greșește prin comentariile laudative, pe marginea unor texte care n-au nicio legătură cu limbajul poetic general admis (tratate, studii), dar până la urmă sunt oameni și ce este omul!? Care-i cel bun și care cel rău? Pentru că există o continuă schimbare.
Adevărul, frumosul, binele, toate sunt într-o continuă transformare.
Retorică.

Așadar cine vrea să învețe vine aici, că este un atelier literar, iar celor de-acolo, pace și bucurie!

Cristi

Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-07-27 14:51:37
         
 
  Site-ul poezii. biz este rampa de lansare, daca vreti, a multora dintre cei care posteaza pe Europeea. Este site-ul care a facut, prin lansarile de carte a unor useri, sa se ajunga sa ne cunoastem intre noi si in realitate, devenind chiar o "familie" a bizi-stilor. Eu, cel putin, mi-am facut multi prieteni acolo, ma simt chiar foarte bine cand ne intalnim cu ocazia diverselor manifestari culturale.
A spune ca este un site al "pupi-n'curistilor", un site "handicapat", mi se pare de-a dreptul parvenitism din partea celui care afirma acest lucru, a uitat pur si simplu de unde a plecat si apoi, fara sa fiu partinitoare, inca nu a ajuns la un nivel incat sa judece site-ul, care este format efectiv din postatori(oameni), nu din obiecte. Dar, cum in viata sunt multi care, atunci cand ajung pe un piedestal,(cu ajutorul celor care le seamana) uita de unde au plecat; uita de mama, de tata, fii, frati, surori, etc. si chiar cred ca l-au "apucat" pe Dumnezeu de picior, pana intr-o zi, cand se lovesc de undeva de sus si se trezesc din "abureala" puterii, insa, prea tarziu. Este plina societatea de asemenea creaturi false, care ne conduc; mincinosi, hoti, parasute, schizofrenici,etc.
Dar sa nu ma indepartez de la subiect. Pe poezii.biz sunt si poeti valorosi care posteaza pe Europeea si pe alte site-uri literare, sunt unii chiar membrii in Uniunea Scriitorilor.
Valeria, ma bucur si te felicit ca ai luat aceasta atitudine, poate persoana in cauza sa aiba bunul simt sa-si ceara scuze public pentru jignirile pe care le-a adus site-ului poezii.biz.
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-27 14:46:41
         
 
  Nu are nicio importanță nivelul valoric al saitului în disputa pe care d-na Tamaș o are cu nu știu cine, pentru o afirmație neacademică. Dacă mîine dînsa aude, e o ipoteză doar, o beșteleală pe acel site la adresa europeei, unde are cont și postează din 2006, va avea o reacție similară cu cea de mai sus?Nu cred!Deci sintagma românului născut poet și "imparțial" în toate partidele e literă de lege!
Reacții din astea ofuscate, aluzii de pe buza șanțului, fac pe cei care le citesc să întoarcă spatele satistiți de cleveteala bucătăreselor ajunse poetese, a gospodinelor cu bîzdîc la muze, care-n loc să pună murături și să șteargă praful de sub macrameuri,își pierd vremea scriind cu șerbet de trandafiri în paginile virtuale ale siturilor de oblojit depresii!
Pînă una alta din răspunsul "antamatei" deduc lipsa probelor, zero logică, vicii de exprimare(și poate și de procedură:)))și o neostoită poftă de a fi remarcată într-un fel(nu contează cum, pentru că-n sfera prozodiei oricum alungă muștele din buza călimării)
Glonț?? ....să fim serioși distinsă iubitoare de poezele cu lună, lac, lacrimi, stele, e doar un cartof mucegăit! Dați măcar trei nume de "poeți mari" în accepția dumneavoastră de pe bizzbiz-ul acela și-atunci mai vorbim de legitimitate și reacții telecomandate cu același buton cu care accesați și telenovelele!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-27 13:08:48
         
 
  Adriana Giurca,

Fiecare scrie unde vrea, nimeni nu se culca pe o ureche , fiecare incearca sa dea cat poate.Unii au mai mult talent altii mai putin.Exista o virulenta asupra acestora din urma.Asta nu o inteleg si nu o accept atat timp cat toti avem dreptul la exprimare si fiecare prin faptul ca incearca sa-si puna niste intrebari existentiale sau cauta niste raspunsuri e un castig.
Nu sunt de acord cu anatemizarea, poate e mai greu de inteles pentru unii , fiecare este unic in felul sau si trebuie respectata aceasta unicitate.Trebuie respectat omul si crezul sau, poate se exprima mai gangav dar asta este el.Ierarhizarea se face fara sa-i impui altuia sa stea dupa soba.lasa-l s aurce si el pan aunde poate si alaturi de cei care ii raman in preajma.
Nu cultivam nonvaloarea ci incercam sa lasam omul sa atinga un standard pe care el il poate atinge.Nu dam verdicte ce oferim sansa de mai bine , cred ca este un mod mult mai util daca vrem ca si altii sa evolueze.
 
Postat de catre Tamas Valeria la data de 2009-07-27 12:51:54
         
 
  Sade, intelegem toti ca acest text este o reactie la comentariul Luizei in care califica site-ul poezii.biz drept un site handicapat cu comentarii pupincuriste. E o reactie fata de modul poate putin prea dur de exprimare al Luizei insa cu siguranta sincer.

Ca un autor care activeaza acolo se poate simti lezat de o asemenea caracterizare e posibil. Ca doreste sa ia atitudine nu e de condamnat. Dar modul in care ia atitudine, din pacate sustine, in opinia mea, exact acuzele care au fost aduse sitului. Sa-l aparam pe dragul de site chiar daca recunoastem ca acolo critica exista dar lipseste cu desavarsire"(desigur, motivat). Si fara critica e firesc ca evolutia poetica sa aiba un oarecare handicap, ca sa ma exprim cu ingaduinta. Handicap usor de trecut cu vederea pentru cei care scriu pentru ca acest mod de comunicare le aduce o vorba buna, de care nu neg ca orice om poate avea nevoie. Dar sa ne punem putin in pielea celui care nu cauta si nu se multumeste cu socializarea. Cel care cauta sa asimileze. Cel care isi doreste sa evolueze. Are el dreptul sa fie revoltat de lipsa mediului care il ajuta s-o faca? Eu zic ca e de inteles o astfel de revolta poate mai mult decat nevoia de socializare care ii multumeste pe membrii poezii.biz. Cand vrei sa spui adevarul nu poti umbla cu manusi nici sa te lasi influentat de simpatii, antipatii sau nostalgia vremurilor de altadata. Eu spun ca poezii.biz e un site de socializare al carui "merit" e ca fiecare pleca la culcare cu o lauda (adica se culca pe o ureche in care a intrat si asta e de ajuns sa doarma linistit) si toti cei care au citit la viata lor macar o poezie sunt incurajati fara discernamant sa se simta poeti si sa perceapa orice incercare de critica facuta pe alte situri drept un atac la valoarea lor. Din fericire, ca in orice alt colt de lume virtuala si pe poezii.biz sunt poeti. Si poezie. Dar parca mai mult ca exceptie, decat ca regula. Spre deosebire de Europeea care sper sa ramana la fel de coltoasa incat sa nu cada nimeni in pacatul autosuficientei.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-27 12:14:26
         
 
  Sunt destul de mult timp pe europeea, dar am pierdut textele ca multi altii, eu nu am nimic de impartit cu nimeni doar spun ca nu e normal sa folosim un asemenea limbaj despre un sait oricare ar fi el si fata de niste oameni care scriu asa cum stiu.Critica literara e una dar cand spui cuiva ca-i pupincurist cred ca nu se incadreaza la critica.
N-am nimic cu dumneavoastra, e doar parerea mea despre participarea pe un sait.Va bagarati singur in fata glontului.
Fiecare scrie cat il tine pixul!M-am enervat ca se poate spune asa ceva despre oameni pe care nu-i cunosti dar ti se pare tie ca sunt oarecum.
Am scris pentru cei care au urechi de auzit si care poate ca s-au grabit cu concluziile.
Asta e parerea dumneavoastra si bunul simt ma obliga sa o accept, dar, cred ca ati pocnit din bici si va stropirati singur.
Nu am nimic cu omul care e supus greselii,ci cu ideea lui de a stigmatiza, de aceea nu dau nume si nici sait.
Daca va citi si se va simti, se va recunoaste, si poate ca-si va cere scuze!
Imi cer scuze pentru activitatatea mea inconsistenta dar gloria unora trebuie sa aiba sursa de alimentare.Noi mai putin, domniile lor mai mult dar... spre bucuria noastra ca si cititori, deci din cate putin se face mult iar multul se redistribuie.


 
Postat de catre Tamas Valeria la data de 2009-07-27 12:01:00
         
 
  D-na Tamaș,
După ce am trecut de stavilele greșelilor gramaticale și de meandrele logicii din textul de mai sus, am punctat niște nelămuriri:
-pe cine apărați dumneavoastră în această postare, care e numele sitului de, atenție PUPINCURIȘTI(chiar dacă nu figurează în Dex, cuvîntul s-a strecurat în vocabular sub această formă, explicația genezei sale e clară:"pup în c...")în numele căruia militați?
- cine și ce vă legitimează să faceți acest demers inadecvat și pe ce bază?Activitatea dumneavoastră sporadică și incosistentă pe europeea, cred eu că nu vă îndreptățește să dați cu barda-n populație, pentru că și europeea pe care o urecheați și v-a găzduit, are o sumă de valori incontestabile
-dacă aveți o răfuială personală cu cel(cea) care a aruncat piatra, de ce nu aveți decența și curajul să vă adresați lui(ei), eventual printr-un pamflet, nu printr-un anunț bun de pus la gazeta de perete a fermei zootehnice din Bălegații de Cîmpie!?
În concluzie, niciodată cei care scriu aici(și mă refer la cei care au talent și produc texte interesante,originale, pline de inspirație și forță)nu vă vor lua în serios astfel de plesnituri cu bîta în mîl!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-27 11:27:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE