FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Ioan Iacob
(pagini reale dintr-un jurnal ireal)

1. Aveam de citeva zile confirmarea Domnului Consilier D. de la o ambasada nordica pentru intilnirea de miercuri, de la ora 10. Cu o zi inainte, in drum spre casa, imi vine in minte ideea sa-l contactez pe I.C. (pe mail) pentru a veni cu mine. Dupa ce-mi rezolvam problemele legate de vizita mea urma sa fie abordata si propunerea lui C. pentru...
(ma aflu sub dus, ma spal pe cap, Livia imi aduce telefonul la baie: "Sunt C., putem merge la Ambasada...Dar asta e abia miercuri!"
"Da!", spun eu, dar C. nu pare prea convins si insista:"Azi e luni, abia poimaine..."
Imi dau seama ca ceva nu e in regula si spun:"Azi e marti!"
C. are o reactie rapida, isi da seama si imi confirma cu un oftat in care trebuie sa disting faptul ca a inghesuit acolo foarte multe lucruri: o confuzie posibila rezultata din stres, multe proiecte, multe ginduri si idei, sentimentul trecerii FULGERATOARE a timpului...
"OK", spun eu si-l rog sa treaca pe la mine pe la 9,45 dimineata.
"OK", spune el si discutia se incheie pe un ton optimist, eu reusind sa ma clatesc cu apa calda pe cap si sa sper ca vom avea o zi deosebita...
"O zi deosebita" pare un paleativ pe linga ZIUA EXTRAORDINARA ce avea sa urmeze a doua zi...)


2. Sunt la baie, sunt somnoros, nu am apucat sa ma rad, este miercuri, ora 8,55, suna C.:"Am terminat mai repede, nu am pregatit o invitatie oficiala fiindca nu am stiut pentru cine...Putem merge la un Internet?"
Sunt intr-un fel usor ingrozit; nu m-am ras, nu am mincat, nu am reusit sa-mi trec pe caiet niste intrebari pentru intrevederea de la Ambasada...
"Poti veni la 9,45?"
C. imi propune un alt termen: 9,30...
"OK", spun eu dupa un calcul rapid: voi avea timp sa sun la Ambasada, sa sun la un cabinet (de unde am nevoie de o parafa), sa sun la redactie pentru...
Nu mai am timp sa maninc, rup o felie de brinza cu o coaja de paine si o rosie...
E 9,30 , n-am reusit sa sun la redactie, n-am reusit sa gasesc la cabinet pe cine cautam...
In fata casei mele C. este in masina sa rosie, calm, impasibil aproape, citeste presa si ma asteapta sa cobor...
Ii spun pe scurt motivatia de a reveni la "sediu", dupa Ambasada, reusim sa ajungem la timp la intrevedere, C. explica proiectul "EUROPEEA", un proiect care a inceput sa se materializeze...
Domnul Consilier D. are o reactie normala:"Diplomatii sunt neutri...Vom analiza invitatia dumneavoastra..."
C. intra pe Internet, prezinta site-ul www.europeea.ro , explica, argumenteaza, precizeaza, subliniaza...
Mi-e teama ca sunt prea multe informatii pentru Domnul Consilier, discret ii atrag atentia lui C. Recunoaste, se opreste undeva spre sfirsitul probabil al unei interventii 100% convingatoare...
"Tinem legatura" este deja un pas important, declaratia Domnului Consilier inseamna ca a inteles proiectul "Europeea", vrea probabil sa analizeze invitatia...

3. Sunt in masina lui C., sunt stresat fiindca AZI trebuie sa rezolv cu viza de la cabinet, C. se implica - in mod neasteptat ma ajuta sa rezolv problema MAI REPEDE DECIT MA ASTEPTAM.
Este trecut de 12, ma duce cu masina la redactie, stau citeva minute pentru a lasa adresa oficiala cu parafa de la cabinet, parcurg un text in engleza, sesizez posibilitatea de a face un mic retus...
Iau citeva exemplare din ultima editie a ziarului, ma arunc in masina si plecam spre Televiziunea Romana.
Dupa numeroase telefoane aflu ca redactorul de la TV Romania International care se ocupa acum de revista presei este Domnul O. G., il contactez la telefonul mobil, "De unde aveti telefonul meu?", suna prima intrebare, ii ofer explicatia sincera:"De la secretariat..."
Coboara la intrare, ii dau un exemplar si citeva explicatii, sunt convins ca va prezenta acum ziarul in emisiunea sa, ii fac cunostinta cu I.C., care ii lasa o scurta prezentare a proiectului "EUROPEEA", "pe parcurs s-ar putea face si un interviu cu initiatorul acestui proiect european", plusez eu, Domnul G. ma aproba in principiu, AM REUSIT, iesim fericiti pe poarta TVR, nu avem o tinta precisa, este trecut de ora 15, "Mergem la Snagov", propune C. fara ca eu sa am ceva impotriva.
"Daca astazi tot am fost impreuna, macar sa o consider O ZI DE CONCEDIU...", spune el si ma gindesc ca acelasi sentiment il am si eu. Soarele straluceste cu putere, este o zi cu temperatura ridicata, in masina aerul conditionat incepe sa-si faca datoria. E bine, am inceput de dimineata la o ambasada, am fost la Casa Presei Libere, la un cabinet, la Televiziunea Romana, acum ne indreptam cu toata viteza spre Snagov...
Citeva din drumurile noastre de azi au fost dedicate BATALIEI PENTRU "EUROPEEA"...
Cred ca intr-o zi VOM REUSI.
Probabil ca in timp aceste file de jurnal vor insemna ceva...
Probabil ca atunci noi...
Nu are nici un sens sa devenim melancolici, viata pulseaza salbatic pe autostrada, Snagovul este undeva inaintea noastra, sub un cer albastru cu nori de ilustrata.

4. Domnul Director R. T. de la Hotel Vila 23 ne asteapta in principiu, comandam ceva de mincare, eu imi permit si o STELA ARTOIS, C. nu-si poate permite fiindca el conduce.
E o ambianta extraordinara, simtim aerul cu miros de arbori si de iarba, in fata noastra e lacul, Domnul Director R.T. apare in cele din urma, discuta cu noi, intre altele sunt atinse si citeva lucruri legate de manifestari "EUROPEEA", proiecte, proiecte, toata lumea - s-ar spune - are proiecte, dar nu are suport financiar...
C. se angajeaza sa gaseasca niste investitori DACA...
Sunt fericit ca aceasta zi superba s-a incheiat la Snagov, masina lui C. ruleaza spre casa ca o pantera rosie, nu stiu daca exista asa ceva (nu exista, dar am simtit nevoia sa fac aceasta comparatie), trecem de pe o banda pe alta fiindca ne grabim spre casa, unde ORASUL NE VA INGHITI PE FIECARE cu preocuparile lui zilnice...
A fost o zi in care am imbinat "utilul cu placuta..." (spune C. si nu am nici un motiv sa-l contrazic).
Cobor la o intersectie, ii multumesc pentru aceasta zi fantastica, ma grabesc spre rudele mele din Drumul Taberei care sunt conectate la un Internet, scriu aceste PAGINI DE JURNAL cu convingerea ca CINEVA, MAI TIRZIU...
Este ora 21, trebuie sa ma opresc ACUM, meciul din Belgia ma cheama spre un televizor, mai am exact patru minute pina la statie, de acolo un sfert de ora pina la 282, care ma va lasa in fata casei (dupa ce va trece un timp pina va veni la intersectia cu 41), de acolo inca doua minute pina voi urca pe scara si voi ajunge IN FATA TELEVIZORULUI, pentru a deveni si eu UN OM NORMAL (care sufera pentru o echipa romaneasca de fotbal ) dupa o zi ANORMAL DE FRUMOASA SI, uneori, DIFICILA.
Dar cine spune ca BATALIA SE OPRESTE AICI?
Undeva, deasupra nostra, stelele stralucesc indiferente ca un final normal pentru o zi ANORMAL DE FRUMOASA SI DIFICILA.
Ioan Iacob
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Comentariu la comentariul Domnului Nicolae Tudor

Citesc foarte tarziu comentariul Domnului Nicolae Tudor, este reconfortant sa vezi ca "zbaterea" nu a fost in zadar, ca cineva - un om deosebit - a inteles si acest lucru inseamna aproape totul!
Multumesc, Domnule Nicolae Tudor, mi-ar face mare placere ca intr-i zi proiectul CENACLUL "EUROPEEA" sa prinda viata si candva, la una din sedinte, sa ne cunoastem.
Ioan Iacob
 
Postat de catre Ioan Iacob la data de 2005-10-22 17:28:37
         
 
  Comentariu europeea

Europeea este, mai presus de o initiative privata, o institutie necesara pentru creatori. Fiindca au disparut cenaclurile, nimic nu mai functioneaza in tara asta..
M-ati primit cu o delicatete, care m-a si speriat, fiindca violenta care ne inconjoara isi lasa in fiecare, fara sa simtim, ghearele si dintii. Si ne trezim ca umblam prin lume cu ele, ca se mira unii si nu ne dumirim decat acasa, in oglinda.
Observ ca v-ati zbatut sa faceti ce trebuie, cu toate ca mi se pare absurd sa cauti un om la televiziune si sa umbli dupa stampila unui consilier, cand acestia ar fi trebuit sa faca sluj la poartea Europeeei, sa vina cu daruri si apa sfintita.
Peste ani, daca Romania se va scutura de rele, aceasta pagina va fi o pagina a durerii, s-o citim nepotilor si sa ne laudam cu greutatile pe care le-am dus.
Sper ca atelierul literar sa fie un formator de talente, un cadru firesc de manifestare a creativitatii, o familie, in ultima instanta, un raboj al acestei familii, al contemporaneitatii cu tot ce au ele mai frumos.
Intrarea in Europa va dovedi ca romanii sunt oameni normali, cu nimic mai prejos decat restul lumii, doar un pic mai saraci, doar un pic mai debusolati, dar puternici.
Copilul acesta mic(astazi are 21 de caramizi) chiar daca este intr-un fel « de suflet », nu e de pripas, Europeea poate fi totul, daca dumneavoastra si domnul « I.C.» il veti lasa sa creasca firesc, cinstit, fara interese obscure, cu transparenta si principii majore -asa cum deja se infatiseaza.
Europeea este copilul care ne va intreba tot timpul : ce-ati facut cu visele mele ? ce trebuia sa fiu si ce sunt ?.
Cand veti preda stafeta sa puteti tine fruntea sus, senin. Dumneavoastra si noi toti..
Sa ne gasim timpul de a avea grija unii de altii, daca « in afara » e o zbatere continua, aici sa fie relaxarea, aici sa fie bucuria, echilibrul, aici sa fim noi insine.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2003-08-15 13:08:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE