FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Test repostat: tragedia autosuficentei
Text postat de Cristian Vasiliu
7 I 2007:

Vasilica a existat și există!... că dacă nu ar fi existat nu am fi avut ce povesti. A existat locvacitatea manelistică a unui suflet strâmtorat de pereții bucătăriei. A existat vocația martiriului lingvistic în cea mai pură expresie, aproape genială. Vasilica a existat așa cum există numarul O și multimea vidă. Născută deja rotundă, Vasilica nu a necesitat șlefuire, ea a venit ca unul din cei patru cavaleri ai apocalipsului limbii române, s-a rostogolit prin paginile site-urilor de profil, s-a insinuat prin cenacluri și a reușit să publice gogoși și inepții la timp. Freamăt de timp. Noi nu o contestăm! Ea a existat! A existat și iubirea ei; a existat formula “Vă iubesc!” repetată cu obstinație ca o cabală, ca un laitmotiv de telenovelă sălcie, la sfârșitul vreunui episod de bălăcăreală și intrigă. A existat pentru noi ca un exercițiu al umilinței; a existat pentru că noi nu credeam că mai există urechi atât de surde încât nici ciomagul lui Vam și nici cântecul Liei nu le va destupa vreodată.
Vasilica a existat. A existat ca un chiuaua care alergă după propria coadă pe fundalul albastru al europeei. Oricine a încercat să îi rupă ciclul infinit a fost lătrat riscând mușcătura cu iz de castravete murat. Cine știe dacă nu cumva în adâncul lirismului gerontologic nu pândește turbarea?! Deja au apărut adoratorii unui cult al smulgătorilor de lacrimi care văd sublimul în traiectul tip banda lui Moebius al Vasilicăi .
Vasilica a existat; ea nu este o non-valoare este o a-valoare. Ea a simțit în braț stigmatul harului reumatic și …a plecat; iar Nicolae Tudor ca un veritabil Saul a tălmăcit în grafia fără diacritice noua religie literară pentru toti buricii și oropsiții de critică. O nouă baladă pentru Adeline!
Vasilica-Adeline a existat. A existat ca un avatar al purității și inocenței, neatinse de literatură precum o rață de apă. Nu ne-a spus adio. Ea are universul ei, în care, pentru o clipa, ne-a primit. Acum ne-a excomunicat cu un gest de o rară noblețe. “Adio si vă iubesc!” iar noi întoarceam capul cinici și rusinați, ca si cum ea nu a existat vreodată.
Dar nu! Vasilica a existat!…
Adio!...

Cristi
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Gheorghe, eu stiu ca ai dreptate tu, ca pe undeva te dezarmeaza- insa numai dac intentia ta este sa lupti cu ea. Eu nu vreau sa lupt cu Vasilica, nici sa o hartuiesc, stiu ca nu ar avea rost, insa cred ca a apara un user care merita aparat cand el insusi, din delicatete, nu o face- are rost.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-07 10:07:02
         
 
  Adriana,
Dacă n-aș știi cine e Vasilica(și iar mă refer la "vasilica literară" nu la acea doamnă respectabilă,mamă, bunică, gospodină, etc)aș risca un experiment:să posteze cu încredere (adică deschizîndu-se spre publicul europeic)orice text, iar noi, cei pe care i-a bălăcărit să-i comentăm atent și obiectiv producția, arătîndu-i ce nu-i bine și unde e baiul în acea acumulare din vremurile cînd a citit foarte mult!Dar așa cum se vede opacitatea la critică, atitudinea de indisponibilitate la învățare, dezarmează pe oricine o "hărțuie"!!!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-07 09:59:22
         
 
  revin cu o precizare
"ca orice scriitor adevarat"
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-07 09:36:06
         
 
  Vasilica, nu trebuie sa ma rogi, nici nu am sperat ca te pot invata ceva pentru simplul fapt ca tu nu ai disponibilitatea sa inveti. Demersul meu inseamna doar ca iau atitudine pentru ca o alta atitudine ma revolta.
Ghe, si pe mine cred ca tot acea comparatie m-a revoltat cel mai mult, dar cred ca pana si Vasilica stie ca a fost doar o exagerare a ei la suparare.
Cristi e trist. Poate pentru ca el, ca orice scriitor, nu se multumeste sa mangaie invelisul lumii acesteia, ci din cand in cand, gusta din maduva ei. Ca uneori e amar gustul acela, e tot atat de adevarat.
So, vot si daca mai e loc, stele.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-07 09:28:45
         
 
  Da, păi e de-o consecvență!
Nu-ți mai răspund, da' fac o remarcă!
Ctristi,
Cred că e vina noastră a tuturor că am ajutat la crearea unui "personaj" ca vasilica:dacă nu îi băgam oglinda sub ochi, probabil că acum stătea frumușel și-mpletea botoșei pentru nepoți!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-06 22:18:48
         
 
  Q.E.D.
:(
Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2009-07-06 22:12:39
         
 
  Gheorghe Rechesan, eu nu iti voi raspunde,(asa cum iti doresti, la comentariu) dar pot sa fac o remarca; esti mai rau decat o femeie, mahalagioaica!  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-06 22:02:53
         
 
  erată: LA GLACE  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-06 21:49:13
         
 
  Adriana,
Demersul tău e inutil; cea căruia îi este adresat nu are nici permisivitatea nici intenția de a pricepe ce-i spui!
Pe lîngă obișnuitele de-acum mahalagisme cu care-și întîmpină colegii pe mine cel mai mult m-a deranjat afirmația:
"Nu ai vrea sa ingenunchez in fata ta si sa-ti spun ca scrii asa de bine ca nu este nimeni ca tine?! Scrii chiar in genul meu si nimeni nu sesizeaza.."!!!!

Păi ia să vedem "respectabilă" colega cum e cu acest "chiar în genul meu":
Ai scris matale vreo povestire în care e vorba de vreo DOAMNĂ DE ROMÂNĂ? Nu cred, la acele ore, probabil erai preocupată cu bîrfitul colegelor care citeau și altceva decît "oracole"
Ai scris cumva vreun poem în franceză, precum cel intitulat GLACE și noi nu știm? Cred că la acest capitol ești în stadiul: bonjour, je m'appele..
Seamănă RUGA POETULUI stilistic cu vreo prozodie scremută de-a ta?
Ai scris vreun jurnal despre ZIDUL BERLINULUI?Nu, pe tine te ține în atenție doar zidul cocinii!
Ce făceai de 7 NOIEMBRIE? Probabil îți hrăneai purcelul cu biberonul!
Aș putea continua, dar exemplele sunt prea multe,iar mitocănia e prea groasă și te avertizez, așa cum ți-ai permis să-i atunci Veronicăi: TE ROG SĂ NU RĂSPUNZI!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-06 21:48:42
         
 
  Adriana, iti voi raspunde cu sinceritate, asa cum ma consider: cand mi-am facut cont pe poezii.biz, imi cerea ca si aici, un motto. Nu stiu cum mi-au venit in minte aceste cuvinte, pe care le citisem candva probabil, dar nici prin gand nu mi-a trecut ca este citatul despre care spui; deci pur si simplu mi-au venit atunci in minte. Ei, aceste cuvinte le-am folosit la mai multe site-uri literare. Mie, cel putin, cartile mi-au fost cei mai buni prieteni si nu vreau sa ma laud, dar am citit foarte mult de cand am fost mica(la scoala generala) iar la liceu, la literatura universala,(o aveam o data pe saptamana) cand, te rog sa ma crezi, citeam pe "rupte", aveam un profesor foarte exigent si se prindea, daca nu citeam.
Adriana, am o rugaminte; te rog sa nu ma inveti pe mine ce trebuie sa spun sau cum sa ii raspund cuiva. Am discernamant. Si daca te uitai mai bine la comentariul Veronicai, cred ca aplicai maxima; "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face" si nu veneai in fata mea cu asemenea argumente, vis-a-vis de ea. Si as mai fi adaugat ceva, dar ma opresc aici, sa nu ma intind la vorba cu tine. Cat despre Cristian, ma abtin, aici, ce am avut de spus i-am spus in comentariul de mai jos. Sa ne citim cu bine!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-06 20:19:20
         
 
  Vasilica Ilie,
ma tot intreb de ce ti-o fi placut tie citatul pe care ti l-ai ales ca motto "Cartile sunt cei mai tacuti si constanti prieteni "?(apropo, citatul se pune intre ghilimele si se indica sursa)si mai ales de ce ai ciuntit ideea limitandu-l la mai putin decat a vrut sa insemne?
""Cărțile sunt cei mai tăcuți și constanți prieteni, sunt cei mai accesibili și înțelepți consilieri și cei mai răbdători profesori."(Charles W Eliot)
Sa fie oare o forma in care ne transmiti ca tu refuzi sa asculti o carte, ba mai mult, invatatura ei iti prisoseste si iti place doar asa, sa fie acolo, ca un animal de companie, tacut si smerit al carui singur rost este sa iti tina de urat? Pai de ce mai Vasilica iti plac tie tacerile cartii? De ce ii reduci tu sensul la cat iti convine? O fi din cauza ca daca n-ar fi ea tacuta, cartea ceea, ti-ar putea sopti asa, binisor, cam ce inseamna scrisul? Ti-ar putea spune cumva asa cum au curajul oameni dintr-o bucata precum Cristian ceva despre ce inseamna si mai ales nu inseamna literatura? Ai deprinde ca bunul simt nu inseamna sa fluturi o pancarta cu "femeie cumsecade" in timp ce arunci sageti veninoase intr-o persoana ca Veronica a carei cumsecadenie si modestie e evidenta pentru toata lumea. Ai deprinde si ca bunul gust nu inseamna sa gusti numai ce iti convine ci sa gusti ceea ce are valoare, chiar indreptat impotriva-ti. Ai deprinde tu multe Vasilica daca nu ai cioparti citatul ala si ai lasa cartile (si oamenii- cand ei sunt numai ganduri) sa iti fie si consilieri, nu numai prieteni. Tacuti. Si dupa cum se vede, inutili.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-06 17:15:51
         
 
  Un text de prost gust, cu atac la persoana. Este textul de cand am venit pe acest site si m-ati luat ca nou nascuta, v-ati batut joc de mine cum va bateti si acum joc. Este o rusine pentru un autor care se pretinde ca scrie literatura iar ceilalti care ii tin isonul!

Veronica, te gasesc si aici foarte bucuroasa de altfel cum iti sta tie bine(cu zambetul pe buze, ca ti-am vazut si eu fotografia, oh, "ochioaso"!)Iti place sa te bagi in seama in subsolul tuturor textelor cand este vorba de barfa. Ce-ti mai place! Am tras concluzii de acest fapt si din discutiile purtate de tine cu alte persoane de pe site. Ce urat!De unde ti se pare tie ca sunt aroganta, cum ai tras tu concluzia? Nu ai vrea sa ingenunchez in fata ta si sa-ti spun ca scrii asa de bine ca nu este nimeni ca tine?! Scrii chiar in genul meu si nimeni nu sesizeaza...Te rog chiar sa nu imi raspunzi!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-03 21:34:13
         
 
  Excelezi in proza la fel ca si in poezie.Dar asta nu-i mai mira decat pe cei care nu vor sa-ti recunoasca talentul imens,amigo.Stea, 9 stelutze pitice, plus vot.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-07-03 21:06:23
         
 
  Cristi,

Mi-aduc aminte de textul tau, foarte bun. L-am apreciat si atunci, il apreciez si acuma.

Nu sunt de acord cu d-l Peia care spune ca de atunci lucrurile nu s-au schimbat: ba s-au schimbat. De atunci, pretinsa "valoare" s-a mai invartit prin cercurile literare unde misuna si alte "a-valori", a mai racolat sustinatori si a capatat o si mai mare sigurantza de sine, izvor al evolutziei "arogantzei" indestructibile.

Vot, bravo, Cristi!

VP.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-03 16:10:24
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  O singură obiecție: de ce vorbim la timpul trecut?
Vasilicile sunt eterne, deci indestructibile.
Dovadă? Între datarea textului de față și ziua de ieri nu s-a creat nici un fel de falie temporală care să le înghită.
Laitmotivul sorescian, preluat cu abilitate, a brodat bine pe temă.
Eu nu știu să pun chestii din alea galbene și nici nu votez - că sunt în grevă cetățenească - dar apreciez stilul și sarcasmul bine temperat al scrierii.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-07-03 10:45:59
         
 
  Eram en passant;titlul mi se pare totuși ușor inadecvat, cred că mai curînd e o tragi-comedie cu accente grotești!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-03 09:58:31
         
 
  cat de vigilent sunteti dle Rechesan :)! am observat si am modificat!...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2009-07-03 09:47:13
         
 
  stea și vot pentru relevarea impecabilă a mesajului  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-03 09:46:24
         
 
  Cristi, E un typo uriaș în titlu  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-03 09:45:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE