FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
La coada televizorului
Text postat de Rosca Lucian


-Bună dimineața Lenuțo! Ce mai faci fată, ia zi, că nu te văzui d-un car dă ani?
-Ai? Ce zici fă???
-Neațaaaa coanăăăăăă !!!!
-Huo fă că nu sunt surdă de tot, m-a lăsat doar urechea asta de când mă bătu Mititcă, cu făcălețu’ bătea-l-ar dracii acolo unde ie...
-Te bătu, ai? Da’ tu de ce stătuși? De ce nu strigași or fugiși or ceva acolo?
-Ai??? Ce șopâcâi fă așa că nu ne aude nimeni?
-Zâsăi: să-ți dea Dumnezeu sănătate.
-Sănătate, sănătate că în rest le-avem pe toate...Da’ tu ce mai faci țață Lino, cum o mai duci?
- Uite mă duc până la chioșc să cumpăr un pepsi la 2 litri că îmi începe serialu’ la 10, mai am eczact unșpe minute. E unu’ nou, cu o țigancă cu multe probleme, nici nu mai știu cum o chiamă...Ie frumoasă făăă, ie frumoasă rău! Zău că ie frumoasă, da’ are multe pă cap.
-Nu mai spune fă, trebuie să mă uit și io, nu stau dăcât un minut că vine unu la arat și trebuie să mulg și vaca, mulgea-o-ar dracu...!
-Cum fă, tu mai ai vacă...? Pai ce mai faci fă la coada vacii în ziua de zi? Nu vezi că nu mai rentiază, parcă așa ii zice, și nici nu mai ie la modă?! În tot satu’ mai este numa’ doua vaci, a ta și a lu’ Floarea Ghițîî, barem aia ie proastă că noaptea. Suntem avansați dragă, în ziua de azi vacili se mulge singure pă la ferme, pă la renciuri, așa le zice acuma...
-Ce tot zici fă, că nu auzâi?
-Zâsăi că mai bine dai vaca și-ți iei un Danene din ala, dă la televizor, că face multa reclamă la el.
-Însamnă că e bun, dacă așa zice ăia...
-Ie bun fă, da’ trebuie să te și relaxăzi când îl iei, așa-i zice, adică să nu te mai bată Mitică cu făcălețu.
-Fă, știi ceva? Ai dreptate, dar n-am ce face, că ăla micu, Marinică nu mai trimite bani de la Spania. Suzana nu mai sună dă un an de zile, i-o fi greu săraca că plecă de tânără că să muncească la căpitală. Ie greu coanoooo, ie greu cu criza asta, parcă nici vaca nu mai dă lapte da’ mâncă ca apucata...Hai că nu stau dăcât un minut că vine tractoristu’ și nu mă găsăște acasă. Vroiam să văd numa’ ce mai faci și dacă mai aflași niște noutați du p-aci dân sat.
-Fă, io zic ..., Mitică, să nu te mai caftească Mitică, că așa degeaba te mai relaxăzi cu Danene.
-Pai zâi fă țațo așa, că nu te auzam, iești timidă az’ or nu mâncași dă dimineață.
-Dacă nu mai poți trăi cu iel de ce nu divorțăzi coană, că azi așa ie la modă. Fie-mea a divorțat de vro cinșpe ori, nici nu mai țiu minte, că acu’ să schimbă treaba, nu să mai zice căsătorie, sau bărbat, să zice prieten. Dacă te măriți să zice că ai prieten și dacă ai divorțat zici că nu mai ai prieten. Atât!
-Fă, tu le știi pe toate câte ieste aci în comună, iești isteață tare la minte. Mai stau un minut și mă duc...
-Eh, coană Leano, mai aud și io câti una câti alta p-ici prin sat, că comuna ie prea mare pentru mine...Da’ ia zâi, n-ai vria un prieten, mai tânăr nițel ca tine, la vreo 65-70 de ani, dacă te tot bate Mitică, să vă mutați împreună...
-Ai, ce tot zici fă, că iar bate vântu și nu aud?
-Nu vrei un prieten mai tânăr, în locu’ lui Mitică?
-Și cu vaca ce fac?
-Ce treabă are vaca cu prietenu’?
-Are că cu prieten nu mai ai timp să mulgi vaca. Elea la televizor, când are prieteni, nici nu se mai duce la lucru, stă toată ziua în fața noastră și vorbește, câteodată să mai plimbă cu mașina.
- Să gasește timp și pentru vacă și pentru prieten, dacă să vrea...
-Să vrea, cum să nu să vrea, că tare bine o duce aștia dă la televizor, cu toate problemele lor. Și io tre’ să mă duc...
- Mitică a plecat iară la munte câteva luni, că nu-l văzui dămult?
-Da, scumpește iară ăștia prețurile la băutură.
-Miticăăăă, e dus la lucru, la munte?
-A, Mitică e dussss! Dămult, aproape 9 luni, mai e puțin și trebuie să-i dau dă pomană.
-Taci fă, nu mai spune..., zii mai dăparte! Săracu’ om, Doamne iartă-l că era bun la suflet! Mai bea el câteodată, ne mai bătea, adică te bătea, mai umbla și cu altele,... rău dă plată, ...iera bun per total.
- Să dusă la pădure să ia lemne sara și dus fusă. Il găsira la primăvara, ca lemnu...
-Uscat?! Doamne ferește, o fi strigoi!
-Nu fă, înghețat bocnă, l-a prins geru-n pădure prinde-l-ar dracii mai bine-n cazane.
-Lasă țață, fiecare cu dracii lui.
-Ce fă, de ce să mă ia și pe mine dracii?
-Am zis fiecare cu dracii lui.
-Da, da, morții cu dracii, viii cu viii. Hai că nu stau dăcât un minut, mai zi-mi ce mai e nou pân sat că nu mai ieși dămult, dân cauza ăluia.
-Auzi fă?
-Uzi, uzi..., ie uzi copacii că plouă azinoapte.
-Fă Leano, fusăși la mol fă?
-Care mol țață Lino? Ce ie aia mol?
-Mol ăsta ie un magazin mare cu multe elea, zi cum ii zice? Zorzoane. Are dă toate.
-Zi fă așa, pai ala se chiamă rivăr plața și e comerșal senter.
- Așa coană, că bine le mai știi tu. Fusăși p’acolo?
-Mă duc în fiecare zi că să mă dau cu scara, că e gratis și e mai dihai ca tiribomba lu’ Gigi fieraru’, Dumnezeu să-l ierte. Și dupa ce mă satur mă duc colo la mecdonaldț și comand un cichin fingărs și un dabăl șeic. Ăsta ultimu’ e cul dă tot, cum zice ăla micu’, Vasilică a lu’ Mioara, că dă la el învățai să comand la mecdoanaldț. Aștia mici e mai ceva că oamenii mari, are o minte de speriat, te pune la umbră, ce mai! Și ce iecsperiență are...! De-acuma învățăm dă la puradei, că noi nu mai suntem bune de nimic. Bine că mi-aminti, că azi nu fusăi la escaleităr, că așa-i zice la scara aia de te dai cu ia. Nu mai stau dăcât un minut că sunt pă fugă. La prânz taie ăștia curentu’ la scară două ore.
-Ok țațo, da ia zi fă ai văzut sala pentru orc aut?
-Ce-ai coano, de ce te-neci așa?
-Așa să pronunță fă, acolo cică te duci să tragi dă fiare.
-Doamne păzăște! Maica Domnului..., pai de ce să trag io dă fiare, ce io sunt Hercule ăla dă la teve din „Gzena, ză uorior prințes”?
- Nu ie d-alea Leano, acolo faci sport și te relaxăzi că ie numa baieți d’ăia cu sics pecs cum zice nepotu-meu.
-O, fi, da io mă relăxez mai bine cu scara aia umblătoare, nici nu știi ce fiori imi dă...! Parcă ar fi calu’ lu Făt-Frumos!
-Un Făt-Frumos ne trebuie nouă, fă, mare dreptate ai, unu cu moni și cu mercedes în lizing...
-Taci tu că bine le zici! Io să-ți spun drept, nici nu mai pot dormi noaptea, zău. Cred că am d-aia, cum îi zice?...insomnie. Mă tot gândesc la unu, mai tânăr așa, care vine din Italia și mă răpește...
1-Și...? Și?
-Și nu mă caută nimeni după asta, că așa vreau io...! Frumosu ăla bogat mă duce la Roma, chiar în centru acolo, unde au iei fântână muzicală și mă cere dă nevastă, la televizor, unde mă vede toată lumea, până și scorpia aia de Vasilica care să dădea la bărbatu-meu, Dumnezeu să-l ierte mai la urmă, după ce i-o ierta pă ăilalți! Și ne cunună la iglesia aia mare a lor dă lângă mol, un popă în alb numa’, nu ca la noi ăștia dă stau ca corbii toată ziua. Și popa lor sta cu laptopu’ pă genunchi, că așa e la modă și la urmă îi spune : „săruta mireasa” și iel timid și io rușinoasă nevoie mare....
- Ce vremuri fă...! Și ce-o să ne mai veselim...!
-O să te veselești mai târziu, că vreau ceva romantic, ca la Holiud, numai io și cu iel și aparatele de filmat...Da’ o să ne vedeți la televizor. Aoleu, cât o fi ceasu’? Nu mai stau dăcât un minut că trebuie să mai vând și caprele și aracii de fasole ca să-mi fac o operație iestetică, că elea costă mult. Și baloanele elea dă-ți bagă la plămâni costă mult..., că face pieptu’ mare. Io vreau și d-alea ca să fiu complectă.
-Bună ziua Lino, bună ziua Lenuțo, ce faceți pe căldura asta în mijlocul drumului și la unu, la amiază, când e soarele mai tare?
-Aoleu, să zisă cu aratu’ și cu caprele vândute...! O să trebuiască să amân nunta..., și nici vaca n-am mulso.
-Ce arat in toiu’ verii?
-Filmu’ meuuuuuuuuu...! L-am pierdut pe veci, e dus, drăguțu’ dă iel, vai de mine săraca, cu ce am greșit Doamne. Fănele, mai bine nu-mi aduceai aminte.
-Io mai am și apoiment la dentist, asa-i zice ăla, că ie venit din Irlanda, că mi să rupse proteza când eczersai sărutu’ dă la nuntă cu păpușa de la fie-mea. Văzui io ca așa să face, la o emisiune la americani, ca să nu fie probleme în noaptea nunții.
-Care se mărită dragelor..., că niciodată nu e prea târziu?
-Poate c-o să-ți spunem noi odată. O să vedem.
-Păi hai la cârciumă la Trei Potcoave și ne povestim acolo, că avem tot timpu’ din lume.
- Nu pot să vin că-mi începe ălălalt serial: „Secrete tainice”
-Hai fă și tu acuma, nu stăm decât două minute.
-Io nu stau dăcât un minut, că-mi cade proteza!
-Lasă că îi dau cu superglu’, de n-o mai scoți nici noaptea din gură.
-Ehei, greu mai trece timpu’ ăsta...!



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Felicitari, m-am amuzat copios cu textul tau!!! E bine scris si foarte bine sunt prinse niste amanunte hazlii, bravo!

Vot,

Veronica
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-06-25 21:54:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE