FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Îmi scutură visul de umbre
Text postat de Luisa Pirvan
Adorm prin ruine de gânduri. Prin ronduri de aer plutești
Spre mine – nălucă din sânge –, cu-n foșnet venit din povești;
Din ochii tăi, zbucium de noapte, îmi crește-n privire fior,
E ziua prea rece in tine, în mine e-o noapte de dor.

Cu-n gest tremurând te apropii, lăsîndu-mi un vers ce îl știu:
E-acel ce mereu mă adună când iar rătăcesc prin pustiu;
Cu-atingeri sfioase, poema coboară un șal de culori
Și-mi scutură visul de umbre lăsându-mi doar ochi de ninsori.

O tâmplă pe alta atinge, iar gândul ce-l știi mi-l cuprinzi,
E-același ce-ngână trăirea când visul în mine-l întinzi.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Tavy, daca poezia te-a remontat, e bine, si... ai grija sa nu mai ai cosmaruri.
Multumesc pentru ,,Gold,, si licurici.:)

numai bine!
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-06-24 18:22:47
         
 
  Asta-i, Vera, bata-l vina de cuvant, daca il inlocuim cu altul nu ne mai iese numaratoarea. Dar vad ca te-a muncit, nu gluma... si acum mi-a casunat si mie sa-l inlocuiesc!;))

ete colea ceva...

- imn de culori
- zbor de culori (curcubeu)
sau... ,,lumina din sori,,

... asta ce-mi veni acu` in minte.:)

Apropo de ,,voal,, ,,sal,, - ador elegantza hijabului...

Vera, sa-mi spui daca te mai munceste ,,salul,, ca il dam jos la urgenta! Gasim noi ceva.

... si, pastreaza-ne in minte cum iti place tie, numai sa nu ne uiti.:)

Multumesc pentru revenire.
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-06-24 18:18:13
         
 
  Dragă Luisa...
citind scrierea ta,am reușit să mă remontez, în bine,spun și pot să despart, pt. mine, visul (coșmar) de umbre...

îți mulțumesc pentru...
"Cu-n gest tremurând te apropii, lăsîndu-mi un vers ce îl știu:
E-acel ce mereu mă adună când iar rătăcesc prin pustiu"
:)
mulțumesc pentru relaxare!
cu drag,
tavy

ps.9 ********* stelute virtuale
vot si doua stelute... gold!


 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2009-06-24 17:36:00
         
 
  Luisa,

Venind la serviciu m-am gandit in masina la acel "sal" din poezia ta (cum vezi, ma roade treaba) si mi-am dat seama ca "manunchi" nu merge, intai pentru ca are doua silabe si apoi pentru ca nu are "transparentza" salului. Poate ar merge "voal"....

Si acuma sa-ti zic de ce cred ca ma "munceste" acel "sal", desi, in sine, nu are nimic "rau". Pe aici sunt din ce in ce mai multiislamici si femeile poarta pe cap un batic pe care mass media il numeste "sal". Poate ca, auzind termenul foarte mult la TV (ca sunt tot felul de dezbateri daca el poate fi acceptat cand persoana trebuie sa se legitimeze, etc), poate ca de asta mie acest termen imi suna mai putzin "poetic" si mai mult "politic". Dar, cum uneori acest "sal" al islamicilor se numeste si "voal", o las balta, la tine in poezie are alt sens....

Ma bucur ca va place zambetul meu! Cat despre voi, eu va pastrez in minte si cu imaginea initiala (de oameni mai "copti") si cu cea recenta de un eventual "Fat Frumos cu Ileana Cosanzeana". Combinatia de fosta imagine cu cea actualizata are, in mintea mea, un rezultat excelent!

Sa auzim de bine!

Veronica
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-06-24 16:33:56
         
 
  Vera,
probabil ca-ti inchipuiai lucrul acesta din cauza ,,focului interior,, ce era proiectat in poezii. Dar vorba lui Addy, ,,multa iubire estem,,.:)

In schimb, sa stii ca noi exact imaginea ta o aveam, nici nu ne inchipuiam o alta Vera, si tare drag ne-a fost cand te-am vazut in poza. Sa zambesti, Vera, mereu, ai un zambet minunat!!!

mult drag pentru tine,
amandoi.:)
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-06-24 15:58:35
         
 
  Luisa draga,

Asa e, nu "snop", ci "manunchi" de culori, asa l-am vazut, dar te intzeleg cu "salul" si e normal ca si Cristi l-a "adoptat", doar ca acuma mi-a venit "manunchi" si de asta am revenit.

Cat despre stelutzele pentru ravase, da, le meritai, desi nu erau scrise direct de tine, ci doar indirect

Am avut o mare surpriza cand v-am vazut fotografiile, in imaginatia mea erati cu totul altfel, AAA si tu credeam ca erati mai putzin tiineri decat sunteti....Frumosilor!

V.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-06-24 00:59:56
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Vera,
variante pentru acel vers intradevar sunt numeroase insa am dorit sa sugerez ceva fin, curgator, de aceea m-am oprit la sal.

Iti multumesc pentru aprecieri, vot si stelute!
p.s. sa stii ca toate stelutele venite de la tine pentru poeziile mele si pentru ,,ravasele,,-mi le-am prins in par – deci, coronita-i de la tine.:)

drag,
Liz

Criss,
Ai intuit foarte bine ideea ,,salului,, - acesta a fost scopul.
Pentru ,,ochi de ninsori,, as avea mai multe explicatii…
Pentru mine ninsoarea nu inseamna ceva neaparat ,,rece,, , ci puritate… prin albul ei, candoare …prin jocul inocent al fulgilor, si pentru supletea lor. Intentia a fost inlocuirea negrului(umbre) cu albul(ninsoarea).

Daca ,,ochi de ninsoare,, ti-a inspirat ceva rece, distant, imi pare rau, nu asta a fost intentia mesajului, dar uite ca cititorul poate avea o alta perceptie.

Prin votul si stelutele acordate inteleg ca ti-a placut cat de cat poezia, si asta-i un semn bun atunci cand autorul doreste perfectionarea. Fiecare parere conteaza. Multumesc!


Vasilica,
Sensibilitatea nu poate scuza o scriere proasta, nu obisnuiesc sa le amestec.
Ai venit cu o propunere. Hai sa privim putin la versul original si varianta ta:
"Adorm prin ruine de gânduri. Prin ronduri de aer plutești" (luisa)
"Adorm cu tine in vis. Prin rotocoale de aer plutesti".(Vasilica)
- unde-i adancimea, imaginea si sensul?
- metrica ?
- ritmul?
- cezura?
… deci… cu regret, cade varianta ta!

Iar in ceea ce priveste a doua schimbare pe care ai propus, sa stii ca ,,intinzi,, pentru mine are un cu totul alt inteles decat cel receptat de tine.

Multumesc ca ai trecut prin pagina mea lasand chiar si cele 6*. Le voi pune la colectie.:)

Numai bine!



 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-06-22 19:32:42
         
 
  Sincer, mie mi-a placut poemul tau, Luisa, stiu ca si tu esti o persoana sensibila, ca mine.

"Adorm prin ruine de gânduri. Prin ronduri de aer plutești"

Eu as fi zis asa:
"Adorm cu tine in vis.Prin rotocoale de aer plutesti".
Dar asta este numai o propunere, tu faci cum vrei, este poezia ta.
De asemenea, as schimba "cand visul in mine-l intinzi". Stiu ca o sa-mi spui ca nu este vorba de intins la capete, ca pe un obiect...

Daca Cristi te-a dat plus 5*, eu iti dau 6*(mie imi plac lucrurile intregi). Cu drag, Vali
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-06-22 10:17:44
         
 
  Luisa,
este vizual așa cum spune Vero, dar aș contrazice varianta sa(snop de culori) și-i cer iertare.
Eu văd tot "șalul" acela al tău, coborând unduindu-se, încălzindu-ți privirea cu nuanțe și culori, rând pe rând în adieri.
La "ochi de ninsori" m-ai pierdut puțin, parcă este o sintagmă ce nu-și are loc într-o temă sensibilă și cu happy end.

Votez textul pentru că are o construcție curată, cursivitate și-un mesaj pasional, o fărâmă de suflet. Sau mai mult.

Plus 5***** doar- vezi "ochii de ninsori".

De bine,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-06-22 09:25:16
         
 
  Frumos, muzical, vizual, bine versificat.

Scrii "sal de culori", eu vazusem un "snop de culori"...

Se pot face multe variante...la infinit...

Vot cu drag,

Vero

A! si 7*
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-06-22 00:41:37
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE