FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poveste cu final trist (partea intai - MIMI)
Text postat de George (Dumitru) Corbeanu
Iubesc femeile. Le iubesc pe toate, frumoase sau urâte, cu gâturi subțiri sau mai groase, cu sâni mai tari sau mai lăsați, mai mici, ca două pietre de râu, sau mai mari, ca două smochine uriașe, atârnând cu bumbii rotunzi și vișinii la vedere, cu dinți drepți sau inegali, cu părul lung sau scurt, negru, blond, roșu sau vopsit în șuvițe, cu buze subțiri, liniare, sau pline, voluptoase, bine conturate, cu șolduri late sau înguste, cu fese tari sau lăsate, cu glezne subțiri sau groase, proaste sau deștepte, culte sau ignorante, le iubesc în mod egal, fără a face vreo diferență, le acord maxima mea atenție de fiecare dată. Le vorbesc cald, pe limba lor, le intru pe sub piele ca un șarpe, le bag limba în ureche și le șoptesc cuvinte dulci, le servesc exact ce așteaptă, le fac să se simtă cele mai fumoase din lume în acele clipe în care le posed tandru și le sorb lacrimile de fericire, îmbătându-mă cu tremurul cărnii lor.
Am început încă din adolescență, din momentele în care stăteau adunate în grupulețe, dâdu-și coate și zâmbind strâmb, alintându-se când treceam pe lângă ele. Le vedeam cum își flutură pletele și clipesc des, sperând că, măcar pentru o clipa, îmi vor distrage atenția, că mă vor face să privesc în direcția lor. Dar eu le ignoram superior, desconsiderându-le, insensibil la farmecele acelea adolescentine, insensibil la parfumul pe care îl degajau cu prisosință. Îmi vedeam de drum fără să le bag în seamă, chiar dacă treceam extrem de aproape de câte una, care se fâstâcea, se pisicea, își plimba mâinile pe șolduri, peste fustă, de emoție și bucurie, sperând, pentru o clipă, că am să-i zâmbesc, că, poate, am să mă împiedic și am să o ating, din greșeală, îmbujorându-se numai la acest simplu gând. Însă seara, acasă, din vârful patului, le sunam pe fiecare în parte și le spuneam lucruri frumoase, atrăgându-le una câte una în plasa lipicioasă pe care mi-o țesusem în jur, arahnidic, ca pe niște musculițe ce vibrau încălzite, cu impresia că sunt numai al lor, al fiecăreia. Și plasa se umplea lună de lună, an de an, musculițele se lipeau bezmetic, se aruncau cu capul înainte, oferindu-mi-se, deschizându-și bluzițele, lăsându-mă să le mușc de buze, de gât, de ureche, fără să se mai poată controla.
O vreme m-am delectat cu prada aceasta ușoară dar bogată, devorând-o sistematic, în toate locurile posibile, în săli de cinema întunecoase, în timpul filmelor proaste americane cu atmosferă gotică, în baruri și cluburi supra-aglomerate, în toalete, la mine sau la ele acasa, în lipsa parinților, în cadrul diverselor petreceri de majorat, în camere de hotel închiriate cu ora, pe plajă, în apa caldă a mării îngalbenită de luna plină, în parcuri de distracții, la școala, ieșind din clasă în timpul orelor, oricând aveam ocazia, nimic nu îmi stătea în cale. Eram nesătul, eram plin de viață iar ele profitau de asta, căci mă strângeau între picioarele lor încordate, îmi înfigeau degetele și unghiile în carne, pe piept, pe omoplați, de-a lungul șirei spinării, mă apucau de fese și mă împingeau în ele cu forță, dându-și capul pe spate, în vreun vestiar la orele de sport, îmbătate de mirosul înțepător al trupurilor jilave.
În cele din urmă, spre sfârșitul liceului, obosisem. Chiar daca insectele acelea mici și sângeroase încă roiau în jurul meu, mereu altele, mereu înfometate, ca niște lilieci, ca niște vampiri însetați, simțeam nevoia să mă odihnesc, să mai citesc o carte, să mai joc un basket fără să le văd pe marginea terenului urmărindu-mă atente, zâmbindu-mi cu subînțeles, aplaudându-mi reușitele cu sârg. Dar plasa îmi rămăsese lipicioasă iar ele prinse acolo, mi-era aproape imposibil să mă retrag, formasem un mecanism care mergea de la sine, nedându-mi nicio șansă de scăpare. Am încercat să răresc întâlnirile, am invocat diverse motive, plecări din localitate, studiu pentru bacalaureat, înmormântări inventate, fără succes, căci o prezență era înlocuită cu alta, o situatie rezolvată lăsa locul uneia noi, mai intensă, mai solicitantă. Colege de liceu, vecine, prietene din copilărie, surori ale prietenilor, foste colege din școala generală, eleve care veneau la meditațiile de română ținute de mama, toate mi se perindau prin cameră, mă așteptau pe la colțuri, mă însoțeau în drumul spre școală și înapoi, acasă. Apăreau cu diverse motive, să împrumute o casetă, sau o carte, sau să învățăm împreuna pentru teza, însă odată ușa închisa în urma lor se repezeau spre mine și îmi umblau sub haine, îmi mototoleau tricoul, mă împingeau pe pat, căutându-mi gura, invadându-mi-o cu melcișori umezi, sugându-mă de vlagă, sfârșind prin a mă lăsa slăbit în urmă, doar pentru a mă găsi data viitoare, regenerat, gata pentru o nouă înfruptare, pentru o nouă halcă prometeică.
Nu am reușit să las totul în urmă decât în momentul în care mi-am părăsit orășelul, prietenii și liceul și m-am regăsit, parcă un altul, în capitală, la facultate, în mijlocul mulțimii dezlănțuite, a diversității caracterelor și personalităților venite din toata țara, un conglomerat de obiceiuri, preocupări, regionalisme, care coexistau cu seninătate. Atunci, fără voia mea, a trebuit să mă contopesc cu ei, să mă schimb, să uit, să acumulez, să devin și să involuez, să mă nasc, cumva, a doua oară, mai viciat, mai plin și totodată mai gol, în orice caz, mult mai diferit.
În aceste condiții ale transformării mele ireversibile, mi-am impus să practic abstinența. Vroiam să mă refac, să trag aer în piept și să mă liniștesc, să mă afund în contemplare, în plimbări lungi prin parcuri și pe blulevarde, în mers la cinema pentru a vedea filmul până la capăt, singur, sau la teatru, pentru a mă lăsa încărcat de actorii pe care îi simțeam extrem de aproape de mine, umărind cu sufletul la gură același spectacol de mai multe ori. Am luat la picior toate parcurile mari din București, am vizitat muzeul satului, m-am strecurat la umbra fiecărei case de lemn care reprezenta o zonă geografica a țării, m-am simțit, pe rând, moldovean, dobrogean, ardelean, muntean, ca apoi să ies în stradă și să redevin bucureștean urmând să intru în toate muzeele care îmi ieșeau în cale, de la Grigore Antipa, cu scheletele sale, cu șerpii și șopârlele expuse, până la muzeul de arta și cel de istorie unde m-am lăsat purtat de valul timpului, ca o picătură într-un ocean.
Totuși, pe măsură ce mă acomodam din ce în ce mai bine cu orașul, am început să-mi răresc plimbările și incursiunile în inefabil și să petrec mai mult timp în compania colegilor de curs și seminarii. Și atunci abstinența deveni aproape imposibilă. Fetele roiau în jurul camerei mele de cămin, cu prosoapele înfășurate direct pe trupul gol, lăsând scoase la iveală gambe trandafirii, piciorușe delicate cu degete fine, având unghii lăcuite sau înroșite, încălțate în papuci de plastic, cu jumătăți de sâni umflați de strânsoarea prosoapelor, arătându-și fără sfială pulpele fragede, încordate puțin de urcușul scărilor, fundurile moi și străvezii, părul ud, degajând mirosuri de șampon și de parfum care te amețeau, te pătrundeau și te posedau dureros și incandescent.
Într-un final nu am mai rezistat tentațiilor și am trecut la atac, punându-mi în valoare șarmul inepuizabil.
Prima victimă a fost Mimi, sau mai degrabă eu am fost a ei, căci m-am trezit dintr-odata în același pat cu ea, mahmur, cu o coadă de vulpe argintie în capul pieptului care îmi gâdila cu nesimțire esofagul, efect tulburător al petrecerii din noaptea ce se încheiase. M-am repezit afară din camera, la baie, și m-am eliberat în spasme, obosit și amețit, apoi m-am întors ca o oaie beată, cu capul înainte, fără să văd pe unde calc, în același pat, obligând-o să se lipească de perete să îmi facă loc. M-a luat în brațe ca o mamă grijulie mângâindu-mă afectuos, gest care mi-a transmis un val de caldură în stomac ce s-a dispersat apoi în tot corpul, cufundându-mă într-un somn lung, fără griji.

MIMI
Mimi nu era deșteaptă, nici măcar inteligentă, ci mai degraba proastă ca noaptea, prostie data mai mult de naivitatea pe care o afișa, atunci când râdea la orice vorbă scoteam din mine, fără vreo tenta de glumă, și apoi executa fără să crâcnească tot îi ceream, cu mișcări de gazelă. Nu era nici frumoasă, căci tresăream neplăcut de fiecare data când îi priveam fața lată, cu ochi mari, inexpresivi, atârnați bovin sub sprâncenele subțiri și depărtate, în ciuda picioarelor lungi, a gurii pline, cu buze groase, a sânilor pietroși de care profitam din plin nopți de-a rândul. Din ziua aceea în care m-am trezit a doua oară lângă ea, în pat, dar de data aceasta cu capul limpede (atât de limpede încât nu m-am putut abține să nu îi dau jos lenjeria și să o pătrund pe la spate, ingnorându-i celulita de pe fese și coapse, punându-i o mână pe sânul stâng și cu cealaltă strângând-o de ceafa umedă, fără să îi văd chipul, lipindu-i obrajii de calciul gălbejt al peretelui, făcând abstractie de colegele de cameră care se fâțâiau pe ușă), am continuat să îi vizitez camera și implicit patul săptămâni de-a rândul, noaptea, pe întuneric. Preferam să o privesc cât mai puțin și să profit de umiditatea sexului ei cât mai mult, căci mă aștepta înfiorată de fiecare dată, respirând precipitat încă de când auzea ușa scârțâind și mă vedea strecurându-mă agil în așternuturile calde. Mă lăsa să o dezbrac și să intru în ea fără a spune vreun cuvânt, iar când terminam lac de sudoare și îmi puneam capul pe umărul ei, continua să mă mângâie afectuos, îmbătată de frumusețea mea masculină, de gropițele mele din obraji, de bărbia mea ascuțită, tăioasă. Iar starea de bine, de cald, pe care mi-o insufla mângâierea ei tandră, îmi făcea somnul lin și îmi amintea de copilărie, de căpițele de fân ale bunicilor, de ciripitul păsărilor din livada de pruni, de cântecul cocoșilor la revarsatul zorilor, atunci când tresăream ușor și mă întorceam pe partea celalata în patul moale din camera din fund cu ferestrele închise sub care se strecura o fâșie subțire de lumina și îmi mângâia mâna.
Asta căutam în Mimi. De fiecare dată când o vizitam, așteptam înfrigurat momentul în care mă așezam cuminte în brațele ei lăsând-o să își plimbe degetele pe obrajii mei, pe păr, în spatele urechii (al cărei lob mi-l masa apoi strângea ușor, înfiorându-mă), pe gât, pe umeri, un dute vino neîntrerupt, până adormeam redevenind copil. Însă știam că pentru a ajunge acolo trebuia să trec prin freamătul cărnii ei, prin zvâcnirile pubisului, prin strigătele de satisfacție înăbușite în pernă. Profitam de spațiul mic pe care îl aveam (paturile erau pentru o singura persoană) pentru a mă limita la mișcările de baza, evitând astfel elaborarea preludiului, mângâierile, sârutările (cu toate că erau momente în care gura ei pofticioasă mă atrăgea irezistibil și atunci mă înfruptam din buzele acelea pline și roșii, frumos conturate) care ar fi lungit momentul. Trebuia să se termine partida de sex cât mai repede, pentru a-mi lipi ceafa de mâinile ei mari, lăsându-mă dezmierdat ca atunci când mă alinta mama, înainte de culcare.
Dimineața se trezea de fiecare dată prima, când deschideam ochii o vedeam mișunând prin camera aceea minusculă, foșnind coli de cerere, aranjându-le în mape, apoi băgând fierbătorul în priză pentru o cafea amară, timp în care își usca părul, sau se aranja într-o oglindă de mână, iar când mă vedea ridicându-mă în capul oaselor, îi înflorea fața lata într-un zâmbet și mai lat, devenind mai vioaie, întrebându-mă dacă vreau ceva, mișcându-se mult și repede în jurul meu, amețindu-mă. Colegele de cameră o priveau suspicioase, uneori mustăceau sau își zâmbeau una alteia cu subînțeles, dar ei nu-i păsa de asta, sau cel putin nu o afișa de față cu mine. Pe cât de pline de candoare erau nopțile în brațele ei, pe atât de agitate și enervante deveneau diminețile. Forfota, combinată cu privirea aceea senină, aproape idioată, cu zâmbetul acela larg care parcă nu se mai termina, dezvelindu-i dinții mari, de o albeață dureroasă, mă iritau la culme, mă bombardau necontenit făcându-mă să mă ridic repede și să părăsesc camera și apoi clădirea, să ies în aer liber și să răsuflu adânc. Nu îmi păsa că o lăsam în urmă, probabil dezamăgită de plecarea mea precipitată, cu zâmbetul înghețâdu-i pe chip, transformat în rictus, de fapt nici nu mă gândeam la asta, ci o luam la picior prin oraș, să mă eliberez de prezența ei cât mai repede, să mă purific și să o iau de la capăt cu existența mea agitată.
Nu prea vorbeam. Adică ea ar fi vrut, probabil, dar eu nu aveam niciun pic de înclinație spre conversație. M-ar fi solicitat prea mult. În plus, simțeam că nu am avea ce să discutăm, trăiam în lumi paralele care se intersectau câteodată așa, ca o ciudațenie a fizicii, atunci când eu, prea obosit de petrecerile la care participam, îngâlvit de băutură și mâncare, stresat de proiectele pe care diverși profesori mi le cereau pentru a putea intra în examen, vroiam să evadez și căutam confortul bratelor ei tăcute. Căci atunci când mă mângâia, satisfacută, tăcea. Tăcea și privea undeva, departe, întrebându-se, probabil, când și de ce se va sfârși totul între noi, simțind că ceea ce are în momentele acelea nu va mai putea avea niciodată în viață, și atunci încerca să le trăiască la maxim, coborând, alături de mine, într-o mare liniștită, fără valuri, până la fund, ajungând să atingă nisipul cu buricele degetelor și să privească soarele prin perdeaua de apă.
Și totuși lipsa conversației o măcina, căci avea de multe ori imboldul de a-mi vorbi chestiuni serioase, în special când ne trezeam, după ce colegele din cameră plecaseră iar eu încă nu. Atunci lua o mină gravă și îmi căuta privirea pe care eu i-o evitam elegant, căci simțeam ce avea să vină, îmi dădeam seama din semi-oftaturile pe care le scăpa, din nervozitatea trădată de mișcările mâinilor (își împreuna și despreuna degetele de mai multe ori, câteodată o vedeam cum își înfige unghiile în carne), de cuvintele pe care nu îndrăznea să le spună până la capăt, care i se împotmoleau în gâtlej făcând-o să icnească, îmi dădeam seama de toate astea dar nici prin cap nu îmi trecea să o provoc, să îi zic, Ce se întâmplă Mimi, vrei să îmi spui ceva? Nu, nu o făceam, ci căutam să o abat din drum spre altceva, cerându-i o cafea, sau un pahar cu apă, sau întrebând-o ce cursuri are de dimineață și dacă se va duce la vreunul, cu un ton cât mai cald, iar ea se arunca grabită să îmi răspundă, ori să mă servească, ușurată cumva că nu și-a dat drumul la vorbă, că lucrurile încă erau așa cum ar fi trebuit să fie, dar preocupată în continuare de cuvintele nerostite, amânate (până când?) și de imprevizibilul care plana asupra noastră.
Într-o zi, însă, m-am trezit cu ea la ușă. Nu îi mai vizitasem patul de câteva săptămâni bune, din cauza sesiunii pe de-o parte, și din cauza Laurei pe de alta, pistruiata cu păr de foc de la etajul doi care mă atrăgea necondiționat încă de când mă lovisem de ea, într-o seară în care sprijinea un perete (dar nu direct, ci prin intermediul unui pletos cu buze groase care o înlănțuise și îi căuta ca un pește gâtul fin). I-am bruscat fără să vreau din viteză și ea se întoarse spre mine săgetându-mă cu o privire verde peste două buze roșii, atât de verde și atât de roșii încât mi s-au tăiat picioarele, făcându-mă să mă țin de balustrada rece. După câteva zile o găsisem, apoi alte zile îi vorbisem, și într-un final reușisem să o aduc la mine în cameră (de unde îmi expediasem pe timp îndelungat colegii, folosind un cod simplu, bărbătesc și câteva cuvinte tari dar pline de semnificații la fel de bărbătești), explicându-i tainele vieții și ale lipsei de griji la vârsta studenției, taine pe care le știa și ea destul de bine, chiar mai bine decât mine pe alocuri, căci începu să mă completeze, activitate care se lungi toata noaptea și o parte din ziua următoare, până spre amiază, când, epuizați, am căzut într-o groapă neagră, înlănțuiți și goi. Iar când am auzit bătăile în ușă, întâi firave, apoi din ce în ce mai puternice, groapa se alungi, albăstrindu-se, aruncându-mă afară ca dintr-o pâlnie uriașă din care cineva, în loc să pună, scotea, și nu orice, ci pe mine, așa, dezbrăcat, cu fiecare fir de păr într-o altă direcție, cu ochii lipiți ca două bucăți de cocă. Am întredeschis ușa și am privit în gol, căci nu vedeam nimic, dar am auzit-o suspinând ca după plânset, întrebând, Ce faci? Poți... poți vorbi puțin? M-am scuturat și am reușit să mă concentrez, da, era Mimi și nu altcineva, venise să mă viziteze într-un moment cu adevărat deosebit, în care cu o mână țineam clanța iar cu cealaltă îmi acopeream, parțial, zona genitală. Ea observă asta, căci avu împulsul de a se retrage, făcându-mă să mă simt ușurat pentru o miime de secundă (care în mintea mea obosită dură cât un minut întreg) dar, nu știu din ce cauză subtilă, m-am găsit de cuviință să i-l suprim și să o rog să mă aștepte un minut, să trag ceva pe mine.
-Nu ai mai trecut pe la mine de ceva timp și nu știam dacă s-a întâmplat ceva, am auzit-o vorbind în barbă, mai mult pentru ea decât pentru mine.
Ieșisem pe coridor, nu aveam chef să o invit înăuntru, mai ales că roșcovana dormea dezbrăcată, cu o expresie fericită pe chip, electrizată de măiestria mea sexuală. Mimi, în penumbra din jur (holul era întunecos și lung, doar în capete erau două ferestre prin care lumina soarelui se chinuia să își facă loc, dar fără prea mult folos, căci mijlocul rămânea neacoperit, razele nu ajungeau să își dea mâna bărbătește și să lumineze totul) părea mai urâtă decât de obicei, mai ales că afișa grimasa aceea datorată, probabil, plânsului pe care încă încerca să și-l înăbușe. În plus o vedeam cu ochii mijiți și creierul în valuri, fața ei lată devenind de lut, un lut moale care aluneca ușor, picurând. Am închis ochii, gândind că nu i-ar fi trebuit mult să fie frumoasă, doar câteva retușuri, o privire mai inteligentă, o gură mai puțin elastică, să nu se întindă până spre urechi când râde, poate și o frunte mai îngustă (sau o căpățână mai mică, acum îmi dădeam seama ce tigvă mare avea, atât de mare încât putea susține fără probleme claia aceea de păr vopsit negru închis, aproape ars, pe care nu se gândise să și-l prindă în coadă, sau coc, ci îl vântura pe lângă mine, iritându-mă), eventual niște șolduri mai subțiri, dar nu obligatoriu, și cam atât, ce puțin îi lipsea! Asta va fi drama ei, va fi mereu pe muche de cuțit, va fi mereu aproape frumoasă dar acest aproape nu o va apropia niciodată de nimeni, sau cel puțin nu de mine, căci aveam de gând să o trimit la plimbare fără prea multe menajamente, lutul ăla curgător mă scotea din sărite.
-Nu am mai avut timp, sesiunea m-a supt de vlagă, am tras pentru bursă, îmi trebuie bani, i-am zis ezitant.
Mă simțeam nesigur pe mine așa cum și ea mă simțea, căci mă privi circumspect încercând apoi să zărească dincolo de ușa întredeschisă motivul pentru care eram amandoi pe hol (ea în fața mea, frământându-și mâinile, eu lipit cu spatele de zidul rece), și nu altfel, cum probabil s-ar fi așteptat, amândoi pe pat, ea suspinând îngrijorată, eu mângâind-o tandru încercând să o calmez, să rezonez cu tristetea ei și să îi arunc promisiuni deșarte (deșarte pentru mine, dar pline de substanța pentru ea, atât de pline încât, plângând, m-ar fi îmbrățișat, apoi mi-ar fi udat fața cu ochi apoși și buze groase, mi-ar fi condus mâna spre bluza ei, spre blugii și maieul și celulita și coapsele ei, spre locul unde îi ardea un foc mocnit care s-ar fi intensifcat, devenind jerbe și artificii).
-Dar o să vin diseară, m-am trezit că îi spun, vorbele ieșindu-mi parcă singure dintre buze, împinse în sus de mărul lui Adam care se trezise și se zbătea aiurit, urlând că vrea să doarmă, țipând că vrea să scape de prezența aceasta inoportună, prin orice mijloc.
A primit satisfacție, căci Mimi s-a înseninat deodată (strălucea ca o lampă, reușind să lumineze și mijlocul coridorului) și m-a sărutat din fugă pe obraz.
-Te aștept, mi-a șoptit apoi a dispărut, dar nu ca măgarul, ci ca o frunză plutind pe gresia murdară, luată de vânt, și nu în ceață, ci după colț, pe casa scărilor, coborându-le în viteză, parcă fără să le atingă.
Mi-a fost greu, spre seară, să renunț la pistruiata care se întindea alene pe sub cearșafurile mele, neîndrăznind să coboare doua etaje, la ea în cameră.
-E zgomot acolo, la mine, se pisicea, că s-a mutat prietenul Violetei la noi și asta mă scoate din minți. La tine e încă liber, aș mai sta și noaptea asta, ce zici?
Nu am zis nimic, căci am ales să îmi umplu gura cu a ei și să îi gust din limbă, dinți, și buze, dar mi-am amintit brusc de Mimi și m-am oprit.
- O să te las puțin singură, i-am zis sărutând-o intim pe frunte, căci am tot amânat ceva și nu am cum să mai scap. Vin imediat, tu fă-te comodă, pune un film la calculator, vezi că le am pe d în folderul movies, alege-ți tu ce vrei. Vin repede, da?
Nu a comentat, a luat perna în brațe și mi-a aruncat un surâs fugar, șmecheresc.
- Fugi, te aștept.
M-am întors repede, însă ațipise. Era în continuare goală, învelită pe jumătate, cu sânii liberi și revarsați, revărsare care mă intriga, așa că m-am hotărât să îi ridic din amorțeală sărutându-i rotund, în cercuri din ce în ce mai restrânse, până când am simțit-o fremătând, dornică de mai mult. I-am satisfăcut dorința, reușind să îmi scot din cap episodul Mimi și lamentările ei patetice, ochii ăia umflați și goi (sau plini, însă de lacrimi și nefericire, Dar asta e viața, i-am zis filozof și savant, trântind ușa după mine, Nu e totul după cum vrem noi - asta nu a mai auzit-o, căci eram deja cu un etaj mai jos când vorba mi-a părăsit buzele).
O găsisem singură în cameră, stătea pe marginea patului cu mâinile în poală. Când am intrat ușor, să nu fac zgomot, m-a văzut, dar nu și-a schimbat poziția, forțându-mă să mă așez lângă ea, puțin stingher. Într-un târziu m-a privit și a început să vorbească, de fapt să discute, adică să monologheze, căci eu am ascultat-o tăcut până la capăt, cum apasă cuvintele, spunându-mi că ar vrea să știe Noi, încotro ne îndreptăm? Adică vede ea așa, dar parcă nu ar fi de acord doar să ne-o tragem și apoi eu să dispar fără să fie sigură când am să apar din nou, ca un haiduc, furișându-mă sub așternuturile ei, iar ea să stea și să aștepte cu inima strânsă, să nu spună ca proasta, căci nu vrea să folosească cuvinte mari. Să nu o înțeleg greșit, atunci când suntem împreună noaptea se albăstrește și se albește puțin pe la margini, lumineaza și o ține trează ca să nu piardă nici măcar o secundă din mine, dar, la polul opus, ziua se înnegrește și se stinge spre mijloc, ca pătată de cerneală.
Parcă ar vrea și ea o relație normală, continuă cu privirea plecată, să ieșim împreuna în parc, să ne ținem de mână, să mergem la un film, sau măcar să părăsim rahatul ăsta de cameră de cămin, căci simte cum se sufocă. Adică să nu o înțeleg iar greșit, când e cu mine sufocarea asta este de bun augur, căci așa poate să mă respire, însă când nu sunt aici, nu își mai găsește bătăile inimii și aerul devine tare și prăfuit.
Și a ținut-o așa o bună bucată de timp, spunându-mi același lucru în moduri diferite, schimbându-și expresiile faciale, ca, într-un final, obosită să tot aștepte un cuvânt de la mine, să izbucnească în plâns și să se arunce pe patul colegei de cameră, sfârșind prin a-i uda perna cu lacrimi mari cât bobul de strugure. Iar eu am tăcut ca un pește, dar fără să îmi mișc buzele în căutare de oxigen, nu mișcam nimic, nici măcar capul, căci, încă de la primele cuvinte, am știut unde va ajunge și mi-am impus să o las să termine fără să o întrerup (cât timp mă gândeam la frumusețea cu părul în flăcări pe care o lăsasem în urmă invitând-o să îmi scotocească prin foldere ca prin buzunare). Iar când boabele de strugure s-au strâns în câțiva ciorchini care s-au spart, scurgându-se peste tot, m-am ridicat și i-am zis calm, fără implicare, Mimi, ne dorim lucruri diferite, apoi m-am îndreptat spre ușă, obosit, plictisit și pe undeva trist că trebuia să renunț la mirosul copilăriei care lua locul mirosului sexului, când terminam vânzoleala pe sub pături.
-Tu vrei mai mult acum decât pot eu să îți ofer, dar asta e viața, i-am zis filozof și savant, trântind ușa după mine. Nu e totul după cum vrem noi, am adăugat dar asta nu a mai auzit-o, căci eram deja cu un etaj mai jos când vorba mi-a părăsit buzele.

O vreme Mimi mi-a tot dat târcoale ( îi simțeam privirea arzându-mi ceafa în amfiteatru, la cursurile lui Dodescu unde prezența era obligatorie iar eu îndeajuns de naiv încât să mă duc), o auzeam cum suspina ușurel când treceam pe lânga ea pe holurile facultății, încercând să nu mă privească, dar urmărindu-mă cu coada ochiului, și câteodată aveam pornirea să îi mai vizitez dedesubturile, însă mi-o reprimam, căci nu știam dacă aș fi avut cale liberă, sau, chiar și așa, eram mai mult ca sigur că nu ar fi urmat nicio mângâiere după, ci, poate, o nouă cascadă de discuții în unghi ascuțit care m-ar fi înțepat direct în jugulară.
Cu Laura, roșcata, lucrurile se terminaseră încă de a doua zi, când colegii mei de camera și-au făcut apariția și ea trebui să coboare între Violeta și prietenul ei iritant, apoi, probabil de prea multă aglomerație, alese să sprijine un alt zid la un etaj inferior (dar nu direct, ci printr-un pletos diferit de primul, căci acesta avea barbă iar buzele nu îi erau groase, ci mai degrabă subțiri, și nu le folosea pentru a-i căuta gâtul, ci lucra mai jos, spre baza sternului, printre nasturi, cine știe ce găsise el acolo).
Eu mi-am văzut în continuare de treabă, adică de bautură, mâncare, somn până după prânz, și din când în când mers pe la seminarii, în special la cele ținute de asistente tinere și drăguțe, cu sâni generoși pe care îi ascundeau fără generozitate în sutiene arcuite.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mersi Ioan. Un comm elaborat care spune destule ;). Povestea asta asa se va scrie, pe panta asta am luat-o, o sa o duc la capat.

Apoi - vedem care-o fi drumul de urmat.
 
Postat de catre George (Dumitru) Corbeanu la data de 2009-05-23 23:28:32
         
 
  erată:
"genul acesta de greșeală." se va citi: "genul de greșeală descris mai sus", ca să nu se înțeleagă cine știe ce!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-05-23 22:55:29
         
 
  george,
genul acesta de scrieri comportă un risc, risc pe care cred că ți l-ai asumat conștient: acela de a fi apreciat mai degrabă pentru conținutul lor și mai puțin pentru abilitatea de a mînui cuvîntul. sigur că nu e o zonă prohibită în literatură, sunt destui autori de notorietate care au practicat-o. dar cred că au avut mai puțin prilejul de a o folosi ca nadă, ca modalitate de a-și face publicitate. mai ales că, pînă la apariția netului, care a devenit un gen de cărăușie ideală pentru cei care încearcă să baypasseze zona aridă a trudei cu magma cuvîntului, pînă atunci, zic, a penetra lumea literară cu acest gen de scrieri era oarecum dificil. trebuia să fii maestru, nu glumă!
apoi, un lucru interesant: am urmărit feedback-ul de pe diferite saituri, pe care ai postat textul și mărturisesc că totul mi s-a părut extrem de previzibil. de la o primire rece, la una vag interesată, și pînă aici, unde ai avut, se pare, cea mai mare audiență și cele mai multe reacții.
nu fac nici un fel de aprecieri vizavi de acest lucru. observ doar că literatura de tip net, ca să-i zic așa, s-a organizat deja pe căprării. este un fel funcție matematică, avînd drept variabile: orizontul cultural, factorul vîrstă (deși nu-i o regulă absolută) și, desigur, un anume tip de sensibilitate, cultivat pe, cum să zic? nișe geopsihice clar delimitate.

venind la tine: tu ai un condei experimentat, ai trecut de faza bîjbîielii amatoricești, umpli bine și convingător spațiul descriptiv, scrisul e dens, pisat mărunt, umple orice interstiție, e chiar prea abundent uneori, uzezi de cam prea multe amănunte, te pîndește un pic grafomania. aici revin la riscul pe care ziceam că îl comportă genul acesta de scrieri: picanteria care le însoțește crește aviditate de absorbție a scenaristicii, senzația inflaționistă este păcălită, nu se instalează, căci cititorul, excitat de continuare, nu are tentația de a “sări șanțul” spre zone ceva mai condensate. dar ce te faci cînd subiectul este altul, cînd va trebui să faci o analiză psihologică serioasă sau una de natură reflexivă, să zicem? crezi că îl poți convinge, prin exces de descriere că merită să se obosească a continua lectura? aici, după părerea mea, ar trebui să vii cu un fel de bobîrnac stilistic, nu știu cum să zic! cu niște amprente puternice, fosforescente, incitante ca prospețime a expresiei. adică insul să citească și la un moment dat să exclame uimit:”ce chestie, dom’le!!... la asta nu m-aș fi gîndit!!”.
dau un exemplu: am citit și recitesc cu încîntare episodele “deratizării” din “cel mai iubit dintre pămînteni”. geniul lui preda te prinde în cîrligul unor ingeniozități de limbaj și atmosferă în așa măsură, încît nu numai că nu mai poți lăsa cartea din mînă, dar revii să savurezi iarăși scenele descrise, impregnate de o formidabilă prospețime de limbaj și inedit. aici ar fi tot schepsiul, zic eu: să mînuiești limbajul comun cu dexteritatea lejeră a unui povestitor înnăscut. să pară că spui lucruri comune, dar să faci lectorul să se minuneze. de-aia, mie, spre ex, nu-mi plac scrierile elaborate, care duhnesc a literatură, unde prezența autorului este mult prea insidioasă, complice, elaborată. a scrie trebuie să fie un act firesc, așa, ca respirația: nici să nu știi că asta faci! de multe ori mă surpind și pe mine făcînd genu acesta de greșeală.
m-am cam lungit, dar în ceea te privește, george, ți-aș dori s-o iei pe scurtătură. să apeși pe pedala simplității și surprizei. așa poți cîștiga mulți cititori. și ceva mai “dichisiți”!!
bine… și cu genul ăsta de teme poți cîștiga audiență, dare eu cred că ai în minte lucruri mai serioase.
mai vorbim.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-05-23 22:49:02
         
 
  Cristi, mersi pentru citire, parere ( mai ales ca e pozitiva :) ) si nivel, ma simt repus in drepturi. Nu am avut niciodata mai mult de 20 pe europeea, dar e ok. Si te rog - lasa-l si tu pe dvs deoparte caci ma faci sa ma simt ori batran (si nu sunt) ori prea domn (si nu sunt).

Radu - same legat de domnul in sus si in jos, ne stim de ceva timp pe aici, nu? Mersi de sustinere cu nivelul

Andrei m-am apucat de partea 2 insa va fi liniara si nu pe mai multe planuri, poate nu te va dejamagi. Vom vedea.

Ada - orice cititor castigat este un succes pentru mine :) asa ca iti multumesc.

George
 
Postat de catre George (Dumitru) Corbeanu la data de 2009-05-23 11:48:12
         
 
  Așa este.
Domnul George Dumitru are nivel de acces 20.
Am comis-o!
;)
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-05-23 06:49:24
         
 
  Orice user cu nivel 100 (nu mai mic, dar nici mai mare) poate oferi nivel de acces 20 domnului Corbeanu, astfel:

administrare/login/useri - mai departe e simplu

(inclusiv doamna Marinela Preoteasa sau domnul Buricea)

ca domnul Corbeanu merita acest mic dar din partea noastra, e de la sine inteles
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-05-23 06:20:12
         
 
  Rog la randul meu editorii sa va ofere nivelul meritat. O mana sigura ca a dv nu are voie sa astepte. Astept si eu cu nerabdare partea a doua, pe care o intrevad in mai multe planuri.
Cu drag si placerea lecturii,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2009-05-23 03:17:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  din întâmplare nu cred
eu v-am mai citit aici
ce-i drept că ați postat rar
dar dacă memoria nu mă-nșeală am avut și comentarii la textele dumneavoastră
sper că de bine:))

am citit fragmentul cu plăcere
scriitură remarcabilă
vot

cu respect,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-05-22 21:36:43
         
 
  George, (m-am conformat!)

Eu zic sa tragi nadejde sa ti se intample ca vreo editoare sa-ti creasca nivelul (c-asa-i in fotbal :)) da' fii si tu mai putin pretentios, chiar vrei 20?!

Ai mai castigat un cititor!
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2009-05-22 21:30:57
         
 
  Hmm, de obicei primeam mail la commuri, uite ca nu am primit si am intrat din intamplare pe aici acusi :)

Anda (pls, la per tu lasa-l pe dvs acasa) - mersi de lectura, ma bucura parerea ta. Personajul principal al acestei scrieri care se va lungi este el, cel masculin. Mimi e un studiu de caz, pentru a ajuta cititorul sa isi faca o idee despre felul de a fi al lui. Nu o sa insist pe ea. Gata, Mimi is gone, urmeaza al doilea studiu de caz - Cristina.

Gheorghe - postez oriunde, caut cititori, ca toata lumea :). Te astept cu carcotelile, sunt importante pentru mine, inca e in lucru toata povestea asta si inca pot interveni pe text ;)

Legat de nivel - am avut eu mai mare (vreo 20 cred) dar am pus un text non ecoliterar si o editoare m-a retrogradat, ca era pudibonda. Poate, cine stie, vreun alt editor ma creste si pe mine, ca ma enerveaza sa astept 5 ore sa apara un text.
 
Postat de catre George (Dumitru) Corbeanu la data de 2009-05-22 11:42:29
         
 
  George, mă bucur că postezi și aici.
Text consistent, povestea lui Mimi cea toantă
Am și cîteva cîrcoteli, dar le fac dincolo
În altă ordine de idei, rog pe editorul de servici să facă demersurile necesare ca autorul să fie săltat la nivelul 100; e inacceptabil pentru firma Evropeei ca un scriitor de talia lui George Dumitru să aștepte validarea!
Bien-sur *
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-05-22 10:20:39
         
 
  mă gândesc să fac o erată cum că personajul feminin era cam urâțel ... da'... mai bine lasă!

:)
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2009-05-21 23:28:16
         
 
  Un fragment de proză pe care l-am savurat cu plăcere! Si pentru că este primul text pe care vi-l citesc, mă simt datoare să remarc faptul că nu sunteți un începător în ale scrisului. Aici se simte un condei exersat și abil, mi-a plăcut în mod deosebit confesiunea psihologică a personajului masculin, poate n-ar strica să insistați, în partea a doua, pe detalierea personalității personajului feminin despre care știm deocamdată că era cam urâțică... și cam atât!

(un typo pe undeva pe la mijlocul textului "dute"...)

vot (urmează steluță la partea a doua ;) )
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2009-05-21 23:25:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE