FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Relativitate ghiurghiulie
Text postat de Atropa Belladonna
Bun îi vinul ghiurghiuliu, hâc
Tari lari lari, tari lari la,
Dacă nu-l bei prea târziu,
Tari lari lari, hâc, șari lari ra,
Bun îi vinul și frumos,
Lari lari lari, tari lari la, hâc
Când îl bei cu om gustos…

Vocea bețivului sparse liniștea dimineții și sperie păsărelele gureșe care țopăiau pe trotuarul pustiu…Tânărul care aștepta autobuzul, ridică și el iritat privirea, din ziarul pe care-l frunzărea.
Bețivul dădu cu ochii de el și se apropie, clătinându-se:
- Aici…aici e stație de autobuz?
- Da, răspunse plictisit tânărul.
- Adică, de autobuz, autobuz?
- Da, de autobuz, autobuz, cea de autobuz avion e mai încolo…
- Nu vreau avion, că am rău de teroriști, da’ …hâc, nu știi, pe-aici trece și autobuzul meu?
- Da’ ce autobuz aștepți dumneata?
- Unu’... cât mai gol! Că nu suport gălăgia…
- Numărul, domnule!
- Ce contează numărul, dacă e 14, merg la Ionel, dacă-i 21, merg la Fănică, dacă-i 37…
- Da’, pe-aici trec toate, gata, am înțeles, spuse tânărul, vădit plictisit de explicațiile turmentatului.
- Auzi, continuă bețivul, da’ oare…autobuzele astea…vin cu șofer, cu tot?
- Cum adică? Păi, cum să circule un autobuz, fără șofer?!
- Așa cum am văzut eu într-un film…vrei să ți-l povestesc?
- Nu, mulțumesc, mai bine-ai merge să te culci, e 7 dimineața și dumneata ești deja…
- Abia 7 dimineața? Și, cum să mă culc eu, așa devreme?... Auzi, da’ e 7 dimineață azi, sau 7 dimineață mâine?
- Cum mâine?! E azi!
- Deci, e încă duminică, hâc…atunci, e bine…
- Ce duminică, domnule, că azi e marți?!
- E marți?! Înseamnă că e deja poimâine? Ce repede trece timpul când te simți bine!Hâc!
- Dom’le, da’ ești beat rău! Nu înțelegi că azi e marți? Marți, azi!
- Tinere! Dacă eu am plecat duminică de-acasă, hâc, și era azi, luni a fost mâine, adică ieri, iar azi e marți, atunci e poimâine!
- Nene, mă înnebunești de cap! Duminică a fost alaltăieri, ieri a fost luni, azi e marți. Azi e aaaaaaazi, marți!
- Păi, ce, am zis eu că nu e marți? De ce te enervezi, hâc? E marți, da’ e poimâine! Și dacă e poimâine, atunci mâine, miercuri, e răspoimâine, iar luni a fost ieri, adică mâine…Am lipsit cam mult de-acasă! Hâc!
Între timp, în stație mai apar doi tineri, o fată și un băiat, strâns îmbrățișați.
- Domnule, spuse primul tânăr, adresându-se prietenului fetei, nu vă supărați, puteți să-mi spuneți ce zi e azi? Că m-a înnebunit omul ăsta cu ieri e mâine și azi e poimâine…
- Azi? Azi e marți, răspunse cel întrebat.
- A zis AZI, azi, domnule, azi, marți, strigă satisfăcut tânărul. Nu marți, poimâine!
- Lasă-l, domnule, nu-ți bate capul cu el, nu vezi că-i beat mort, zise tânăra, privind către bețiv și măsurându-l din cap până-n picioare.
- Chiar așa, sări convins bețivul nostru, eu nici nu observasem că-i beat, hâc, noroc c-a zis domnișoara…Da’ ce beat e, dacă-l duce-n spate o femeie! Pe el ți-ai găsit să-l întrebi?!
- Nene, matale nu ți-e bine, vrei s-o iei azi pe cocoașă? Sări prietenul fetei.
- Azi? Mai bine-o lăsăm pe mâine…că, dacă se face ieri, e și mai bine…
- Ce zici acolo? Întrebă amenințător amicul fetei.
- Cine, eu? Ziceam că nu mai trec autobuze…
- De când ne înnebunești de cap, spuse fata, au trecut vreo trei…
- Încolo, sau încolo? Întrebă bețivul, arătând cu degetele în direcții opuse.
- Încolo, spuse fata, arătând la rândul ei, într-o singură direcție. Aici e stație pentru autobuzele care merg încolo!
- Da? Se miră bețivul, atunci, nu-i bine, că eu merg în partea cealaltă…
Și o luă încetișor, clătinându-se, în direcția opusă, lălăindu-și cântecul:
- Bun îi vinul ghiurghiuliu…
La un moment dat, se opri brusc si din mers și din cântat și se lovi cu palma peste frunte:
- Tii, am uitat să-i întreb, hâc, ce era mai important: o fi azi marți…bine, bine, da’ e marți de săptămâna asta, hâc, sau de săptămâna trecută?!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  bine scris.
las o stea
si vot
si bine ca mai scrii si tu, Doamna draga. Cam rar, dar macar merita asteptarea :)
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-05-14 20:57:36
         
 
  Adriane, Sorine, Elena si Gheorghe, va multumesc. Mult.
c.
 
Postat de catre Atropa Belladonna la data de 2009-05-14 19:39:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Dialog plin de vervă, oleacă de umor, dar dincolo de anecdotic așteptam un strop de atropină în pupilă să ne zgîim convinși de "ghiurghiuleală"!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-05-14 13:11:36
         
 
  adica... sa corectez typo : sa va acord :)  
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-05-14 08:32:47
         
 
  doamna, permiteti-mi sa vad acord steluta mea virtuala :)
nu lasa pe maine, ce poti face azi:)
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-05-14 08:32:06
         
 
  Super! :)

Stelutza...
 
Postat de catre General Motors la data de 2009-05-13 23:17:24
         
 
  Aaaa. și titlul... Titlul e beton :)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-05-13 20:57:22
         
 
  ...Tari fazele cu autobuzul autobuz si autobuzul avion, și cea cu 7 dimineața azi și 7 dimineața măine. Vot, Carmen. Să ne trăiești!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-05-13 20:56:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE