FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
FLORI DE CASTAN
Text postat de Suzana Deac
« și aici este primăvară, au înflorit castanii, din fiecare floare îmi zâmbește ,,ea,, , respiră în fiecare frunză, ieri au căzut câțiva stropi, erau lacrimile ei de ,,prima primăvară,, - »

Acum am citit scrisoarea ta și vreau să-ți răspund Silviu, și la noi este primăvară, natura într-o izbucnire de poezie, au înflorit castanii cu flori mari albe în care mă scufund visătoare, care mă cuprind dacă mă apropiu de ele... și eu am văzut zâmbetul EI, așa cum ai spus, în fiecare floare...
Florile se uitau în niște oglinzi străvechi și atât de transparente că nu le puteai lua în brațe ... să le spargi nici atât... și de acolo îmi zâmbea EA, din fiecare floare. Cât poate fi de dureros pentru tine, dragul meu Silviu. Să vezi atâtea zâmbete multiplicate. Peste timp, contra timp. Cât poate fi de dureros să văd și eu acele zâmbete care te sfârșesc.

« Respiră în fiecare frunză »... zici Silviu, că-i văd și eu pieptul într-o rotunjire perfectă care se mișcă doar în ritmul bătăilor de clopot bisericesc din satul care îți plângea iubirea neștiută. Încerc să respir odată cu ea, aș vrea să-i înțeleg sentimentele pentru lume și pentru tine. Aș vrea s-o pătrund să-i pictez albastrul din ochii mari și mirați cu care se uita la tine. Nu te știa niciodată. Doar se uita la tine. Nu te cunoștea, că te privea doar, nu se uita niciodată în urma ta.
Cel care iubește, adulmecă pașii celuilalt și se uită îndelung după urmele care dispar, dar revin mâine și totdeauna. Ea nu ți le căuta urmele. Nu le ducea cu ea când se culca noaptea în pat.
Doar tu te culcai în liniștea ta cu o icoană împletită din cosițele ei aurii și o vedeai peste zi și nopți. Peste atâtea nopți albe, galbene și verzi. Pline de imagini și așteptări, lumini și așteptări, dureri și tăceri.
Ea nu era ca tine, nu avea zile și nopți cu așteptări, nici urmele tale în amintiri, avea cosițe aurii, doi ochi de un albastru pe care o viață nu-l poți șterge din culorile penelului, sâni proaspeți, fremătând, care te făceau să dorești durerea în urma pașilor ei, care se îndepărtau tot mai mult, cumplit de mult și în timp, dar și în spațiu, atunci când fotografia ei alb-albastră a rămas tatuată în sufletul inconștient.
Zici că « ieri au căzut câțiva stropi, erau lacrimile ei », în mod sigur, dar vreau să-ți spun că după ce a plâns luna aprilie cu puține ploi pe umărul tău, închipuie-ți că a venit să plângă și la mine, m-a inundat, ea, marea ta iubire, mai să mă scufund, degeaba vroiam să înot către mal, vizibilitatea descreștea în timp ce se intensifica culoarea azurului din cer și din ochii ei neverosimili.
Cei câțiva stropi s-au transformat, Silviu, într-o ploaie, urma să vină peste mine o furtună, dacă nu mă retrăgeam în cochilia mea de fildeș și nu-mi puneam ierburi dulci, tămăduitoare să-mi reducă suferința care nu știam de unde vine și încotro se îndreaptă.

a ta primăvară
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Suzana, mulțumesc... niciodată nu reușesc să-mi duc gândurile până la capăt, lașitate sau neputință, Dumnezeu știe...viața uneori este prea crucificat-n canoane, atât de crucificată încât și gândurile-s bătute-n piroane. Rămân visele??? DA, dar și ele sunt alb-negru precum o peliculă veche in care albul florii de castan aproape ca nu se mai cunoaște iar respirația frunzii este atăt de asmatică încât...verdele ei devine o tuse continuă până când...îți sciupi morți-n batistă iar când este să plouă te roci Doamne, deschide-mi sub talpă mormânt și nu cu pământ mă învelește ci cu lacrimile ei.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-05-05 06:46:44
         
 
  gheorghe r.
de cand te astept si am si reusit sa te "hat" cum zici tu
un pic romantios... asa-i
intr-o nota intima si toate variantele ei
stangacii cu duiumul... corectabile (slava domnului)
defectul capital se va corecta si te vei simti fara presul tras de sub picior, eventual cu un intreg univers...
mie nu-mi plac florile de castan ca m-au facut sa sufar, dar iti multumesc ca tie iti plac florile de castan si sper ca nu ma uiti pana mai infloresc castanii din nou
suzana, dintr-o floare care urmeaza sa fie definita
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-05-04 23:28:47
         
 
  Veronica,
esti ca o zana, te afli acolo si unde te-am dori.
Iti multumesc pentru prietenie.
Suzana
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-05-04 23:17:29
         
 
  Un pic romanțios( ceea ce nu e musai un defect pe un subiect ca acesta), într-o notă intimistă(sau intimizantă, nu mi-e prea clar); dincolo de cîteva stîngăcii stilistice(corectabile)găsesc acestui text un defect capital: e prea scurt, deabia am intrat în atmosferă și haț! Suzana ne trage preșul visării de sub picioare și încheie scrisoarea!
Un vot în ciuda cîrcotelii, căci îmi plac florile de castan!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-05-04 23:13:27
         
 
  Suzana,

Scrisoarea ta e foarte impresionanta si e frumoasa in acelasi timp. Cred insa ca ar avea nevoie de mici corecturi.

Iti dau numai cateva exemple:

"au înflorit castanii cu flori mari albe în care te scufunzi VISATOARE" (Silviu poate fi visator, sau, daca vorbesti despre tine, pui "ma scufund", altfel e confuz).

"viață nu-l poți șterge de PE PEnel"

"Ea nu ți le căuta urmele" ??? Poate trebuie o virgula inainte de urmele??

mai sunt niste virgule care lipsesc pe ici pe colo, dar, in rest, textul e superb, merita sa-l revezi un pic!

Vot,

Vero
PS: la postarea mea gasesti emailul meu.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-05-04 23:05:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE