FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Păcăleala vieții
Text postat de Suzana Deac


Viața este o ființă care moare un pic în fiecare zi ca să te părăsească, smucindu-se cu o infidelitate neînchipuită într-o bună zi.
Viața se dovedește o amantă sclipitoare, dar înșelătoare care nu mai pășește în urma ta la un moment dat, nu-ți mai este umbră sau lumină, îți face semn de adio cu șalul ei șarlatan și începe în aceeași zi să-i zâmbească altei persoane sau chiar să necăjească pe altcineva prin dureri de cap, de picior sau de inimă.
Toți ne încredem în această ființă, față de care avem nevoi primare, ca mai apoi să ajungem la cele superioare. Toți ne încredem în ea cu excepția kamikaze-lor dresate ideologic și geopolitic, sau a sinucigașilor simpli care își trăiesc doar propria tragedie, necvantificată de societate, fiind cazuri particulare, deservite cu gropi dinafara cimitirului. Morali sau imorali dar care și-au trait viața până la capăt se pot odihni în perimetri legali. Peste garduri ajung oamenii care nu s-au putut încrede în bunătate. În fidelitate. În puterea omului de a face numai bine, de a simți numai ce-i corect. Ei au fost curajoși sau foarte lași, dar au trăit slăbiciunea omului în fața omului.

Salutăm viața dimineața, la amiază și seara. Ne culcăm cu ea în noapte în brațe, în șoapte, ne trezim cu ea în piept și în vârful degetelor dornice de acțiune.
O slăvim prin anotimpuri. O iubim prin florile primăverii și emoțiile renașterii care ne asigură că totul e perpetuu. Ne mângâie pe creștet până la adolescență, apoi pe sâni cu multă căldură sau ne bate pe umeri să avem încredere. Așa devine viața atotputernică peste noi, oameni mărunți în infinitate.
O iubim și vara când ne arde în creștet unde ne-a mângâiat, ne obosește la soare cu noi urcări, dar și la umbră când am vrea să ne trezim dorințele născute ieri și desăvârșite doar în somn.
O vrem și toamna să ne însoțească pe așternutul color al fanteziei de la galben strălucitor până la bejul îngăduitor, printr-un maro cald, înduioșător, până la aprinsul bordo care strigă după viață prea târziu. Într-un târziu. Și-i auzi țipătul, te doare, ai fugi să le aduni toate frunzele bordo care mor încet poate de azi pe mâine și le fotografiezi moartea. Prin fotografie devin nemuritoare.
Ai vrea să înveți din moarte, să nu repeți greșelile predecesorilor tăi, nu te duce la apă adâncă și învolburată, nu te hazarda pe stânci necunoscute, nici în văi pline de dușmani ascunși. Ai vrea să înveți din moartea căprioarei să nu te încumeți departe fără părinți, pe care apoi îi sacrifici chiar tu. Ai vrea să înveți din moartea vecinei care a mâncat nesăbuit din poftă. Și din exemplul domnului Leo care a băut din pahare fără fund, fără să știe. Ai vrea să nu repeți jocul de rol al lui Hagi Tudose, nici al lui Romeo și Julieta, ai vrea să te iubești încă pe pământ cu cineva. Să crească crengile din două corpuri vii și care se îmbrățișează chiar în văzul tău aici în viață, dincoace de moarte.
Iubirea trezește deodată toate anotimpurile fără să țină cont de luna lor de naștere, te mângâie pe obraz, pe umăr, pe sâni și pe picior. Aduce cu ea viața nemuritoare. Dragostea, aprinsă de viață ajunge independentă, nu-i mai pasă, își trăiește propriul elan care are perspective fără vreun gard de sârmă ghimpată. Nici un îndrăgostit nu se gândește la posibilitatea că îl vor arde osul, inima, celulele și visul, altfel nu s-ar socoti dragostea - regele sentimentelor vii, rătăcite, uitate, retrăite, renăscute, dezropate, imaginate de mai multe ori decât numărul zilelor dintr-un calendar.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  mulțumesc pentru ziua luminoasă, mulțumesc pentru cuvintele bune, trebuie să me retrag de pe europeea citind un gând bun iar acesta a venit de la tine. se pare că sunt incomod pentru unii (vezi comentariile făcute la poemul scris de A.A.A.)dar poate că au dreptate...
toat cele bune.

p.s. astăzi am citit arhiva...(toate postările tale) promit să vin cu o concluzie dar nu pe acest site.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-04-16 18:01:14
         
 
  Vasile, o sa-ti trimit maine o zi luminoasa la Botosani pentru generozitatea ta motivanta.

Tot nu-mi vine sa cred ca lucrezi in artilerie si la propriu, nu numai la figurat (:

Ca bine zici, daca nu vorbim cele netrebnice, oare de ce nu ne dau drumul la zavor sa curga cuvintele noastre deodata cu ale voastre?

Cu respect pt. spiritualitatea ta, Suzana
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-04-15 20:40:21
         
 
  reu;it eseu despre viață și moarte...mai ales că este postat în miercurea mare, astăzi este ziua vânzătorilor...există un preț pentru orișice înălțare.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-04-15 18:20:47
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE