FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ion si paharul de pepsi twist
Text postat de Label Black
La cateva zile dupa inmormantare, m-am asezat pe treptele din fata casei, in speranta ca voi vedea trecand prin fata mea un stol de brize, pe care le voi numara in timp ce imi inteapa barba. Barba mea este un monument. A fost aici dintotdeauna, a auzit infinit de multe glasuri, a patruns nenumarate limbi si buze si chiar a ars de fiecare data cand si-a dat seama ca gluma se ingroasa si ca o luam razna. Am alaturi un pahar de pepsi twist lemon. In magazine nu ai altceva de cumparat. La sucuri ma refer. Toate sunt amestecuri de chimicale, gramezi de e-uri cu felurite arome si culori. Daca tot e rau, macar sa fie un rau placut, asa ca aceasta doza de cofeina este necesara, mai ales cand fumezi.
Ion e langa mine. Ion este un prieten de familie. Vechi de cand lumea. Este aici din toate timpurile, il cunosc de cand ma stiu pe mine insumi. Ma amuza. Ion este un intelept. A avut in viata lui atatea nenorociri, incat nu le mai stie numarul. Nu le mai recunoaste. Candva a fost un om foarte important, a avut in subordinea lui nenumarate institutii si nu stiu cate mii de oameni. Lui Ion i-a murit baiatul. Incepe sa planga. Avea numai doi ani. Doi ani, bai, Razvane. Doi ani!!! Plange. Dupa care il apuca rasul. Rade apocaliptic.
- Stii, am facut curat in magazie la Mosu`. Am dat tot afara, am curatat, am asezat frumos totul, cu tactu` acolo. A muncit, sa stii. Pai a facut…hehehe. Da, ma, si am gasit ca prin minune doua damigene d-alea mari, pline cu visinata. Bai, da` pline, tu ma-ntelegi? Le-a luat tactu`. Bai, sa stii ca tactu` e un om deosebit. Eu il iubesc. Si rade cu gura pana la urechi. Asa… Le-a luat tactu`, a desfacut una dintre ele si a inceput sa puna in pahare, explica Ion, gesticuland cu mainile si aratand exact modalitatea in care s-au desfasurat lucrurile. Si i-am zis: “Hooooooooppppppaaaaa - stai asa, Costica, eu ma duc sa-mi cumpar o jumate. Eu nu beau dulce”. Pai eu nu beau dulce, ma, Razvane, nu beau dulce.
Rad langa Ion. Are o maniera exceptionala de a povesti.
- Uite, zice el, chioara asta. Rade susotind, tinand un pumn in dreptul gurii. Chioara asta, stii ce mi-a zis?
Chioara este Nuta, femeia care avea grija de batranu`.
- Ce ti-a zis, Ioane?
- Pai, eram acolo in bucatarie, strangeam acolo, adica am dat jos faianta aia, chiuveta, totul. Si vine ea la mine si-mi spune: Chiuveta asta sa nu o puneti inapoi, mie mi-aduce fratele meu una mica, o pune el. Bai si m-am enervat si i-am zis: Pai tu esti patroana, ma, aici? Chioara dracu`. Fa, baga-mi-as p..a –n ma-ta sa-mi bag. Fa, tu in doua zile pleci. Te muti. Strange-ti hainele. Ia-ti chilotii, ia-ti sutienul si pleaca dracului de aici. Da, ma, printule, asa i-am zis.
Ion ma face sa rad cu lacrimi. Rad ca un copil. Intre timp, el mai bea un pahar de vodca. Incepe sa-mi povesteasca. Bai, eu n-am stapan. Eu v-am iubit pe voi ca pe mine insumi. Pai mie, ma? Cu mine se pune chioara asta? Pai mie mi-a murit baiatul la doi ani ma! La mine, daca vine dracu`, eu ii zic in fata “du-te dracu`”, il scuip si-i dau un pumn de se-nvarte-n aer. Daca vine Dumnezeu, il iau de-un crac si-l arunc direct in groapa Marianelor, pe care tot eu am sapat-o. Pai chioara asta se pune cu mine? Auzi ce-mi zice…”Mie mi-a promis batranu` ca imi lasa casa, mi-o doneaza dupa ce moare el”! – Fugi, fa, fir-ai a dracu` sa fii, fugi, fa, d-aici, nu vezi ca mosu` a ras de tine? Pai cum sa ti-o doneze, fa, daca el e mort? Si rade Ion cu lacrimi, gesticuland in continuare felul in care a executat-o el pe Nuta. Cu mine se pune ea? Pai asta nu stie cine sunt eu, ma! Asta nu stie cine sunt eu. Pai eu am condus la Motru 35000 de oameni, bai. 35000 de oameni. Consumam 13 tone de huila pe zi, 13 tone, baaaa. Da-ti seama. Si acum ma impiedic eu de chioara asta? Am mers la Braila si-am luat 35000 de oua si le-am scapat in Dunare. M-am imbatat… rade Ion cu pumnul la gura. Pai asta e casa voastra, ma. Si stai asa. Ai vazut tactu` ce-a patit acum o luna, cand a murit bunica-ta ailalta. Eu nici nu ma mai asteptam ca unchi-tu sa ceara parte de acolo. Pai aia e a lui Costica, ma. Dar nu el e de vina, Mocanca e. Mocanca. Vrei sa-ti zic ca unchi-tu n-are pe numele lui nici o proprietate? Mocanca il joaca pe degete. O sa vezi. O sa-l descalte aia. Il face varza, cum l-a facut toata viata lui. D-asta mi-e ciuda mie.
Cine s-ar fi gandit ca Ion o sa ma binedispuna cu o astfel de discutie? Stau in curte, pe treptele de dinaintea casei, beau un pahar de pepsi twist si fumez un dunhill negru. E duminica, e soare, e primavera. Baby e si ea in atmosfera. Totul e asa cum credeam ca va fi. O zi frumoasa pentru un 1 martie frumos.
- Am lucrat aici la sanatoriu, am fost inginer sef, director pe sectorul constructii, am avut aici 346 de angajati. Eram seful lor si al lu` Nicu asta care zugraveste in bucatarie. Ii acopeream de fiecare data, ca mai sapuneau niste facturi, o lalaiau. N-a venit la munca o luna intreaga, ce vorbesti, domne? Pai eu cand eram ca tine mutam cazinoul din Constanta cu tot cu prostituate, il aruncam in mare, Il intorceam spre Oceanul Planetar si il faceam pe post de submarin atomic. Chioara asta e la degetul meu mic, ma!
In astfel de momente, Ion este mortal. Din locul in care stau se vede atat de bine sera pe care o facuse mosu`, se vede atat de bine smochinul plantat de el, se vede atat de bine curtea, incat cerul intreg si albastrul lasa peste toate aceste lucruri vii o vaga nuanta a batranului. E aproape, acolo si vede. Noi suntem cei carora nu le vine sa creada. Am terminat tigara si paharul de pepsi. Ma ridic de pe trepte si o iau inspre partea din spate a casei, unde baby si mama golesc camerele de vechituri. Sunt perfect echipat de scandal. O sa facem aici cea mai frumoasa casa din lume, cu o priveliste minunata si un sarm continuu de primavara. Invatam sa iubim numai atunci cand pierdem sau cand ramanem, prin excelenta, fara cineva drag. Baby a spus-o foarte tare: “Despre morti – numai de bine”.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Chiar daca am pierdut vizionarile, aici este textul refacut! R.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-03-02 15:14:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE