FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
FORTA ROMANIA
Text postat de ecsintescu virtual
Am ramas pur si simplu siderata de “mania proletara” a unui cunoscut realizator de emisiuni sociale, desfasurata pe un post de televiziune pe care nu am sa-l numesc, indreptata impotriva cetatenilor romani aflati in Italia. Asta se intampla in aceste momente, in direct, in prezenta unor invitati italieni. Ca o paranteza, dumnealor au fost mult mai putin vehementi decat cunoscutul realizator al carui discurs inchizitorial declamat astazi, in 2009, i-ar face sa roseasca pana si pe Thomas de Torquemada sau Conrad de Marbourg, pentru a cita din memorie doar doi “slujitori” ai Bisericii de la Roma.

Acest demers jurnalistic de anatemizare a cetatenilor romani din Italia este facut intr-o perioada in care romanii sunt pur si simplu vanati, nu numai in Peninsula, ci si in alte tari ale Europei.

Asa cum am mai spus-o, este o greseala flagranta sa ne prevalam de nationalitatea si cetatenia infractorilor. Ei sunt infractori si atata tot. Trebuie sa fie judecati si condamnati in conformitate cu principiile dreptului de procedura si ale legii penale. Factorul emotional nu trebuie sa decida in detrimentul analizei la rece a legii. Fireste ca si eu deplang soarta femeilor violate si ucise in Italia, si eu doresc masuri legale care sa stopeze acest val infractional, dar niciodata nu voi generaliza cazurile strict particulare.

In loc sa aratam italienilor ca romanii sunt urmasii lui Badea Cartan, dacul acela coborat de pe Columna lui Traian, in loc sa aratam romanilor plecati din aceasta tara ca suntem alaturi de ei, iata-ne recunoscand in mod curios ca “ AVEM MARI PROBLEME CU CEI CARE EMIGREAZA”. Aceasta generalizare facuta la un post de televiziune romanesc nu face decat sa lipeasca pe pieptul oricarui roman plecat in strainatate stigmatul groazei si al ferocitatii.

Si pana la urma, de ce pleaca romanii in strainatate? Nu cumva pentru a munci si, astfel, sa poata castiga bani pentru a-i trimite in familiei lasate in tara? Credeti ca este o fericire sa-ti lasi copiii si sa iei drumul umilintei, al muncii la negru, al dezumanizarii? Credeti ca este simplu sa auzi ca fiul sau fiica ta de 8-9 ani s-a spanzurat de dor de parinti? Din pacate ne amintim de ei doar in campaniile electorale. Atunci, ei sunt romanii “adevarati” care varsa valuta in tara fara a se bucura de ocrotirea statului roman. In rest, iata!, sunt infractori, criminali, violatori. Paria balcanica din marea civilizatie europeana.

Salut pe aceasta cale demersurile diplomatice ale domnului ministru de externe Cristian Diaconescu. El se opune expulzarilor in masa ale cetatenilor romani si se declara impotriva oricaror ingradiri a drepturilor europene. Si noi facem parte din marea familie europeana. Si poate ca prin pozitia noastra de scut la gurile Dunarii am facut posibila emanciparea culturala a popoarelor vest-europene. Nu trebuie uitat acest lucru!

TEXT PRELUAT CU ACORDUL AUTOAREI DE PE www.oananiculescumizil.wordpress.com

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Pentru spiritul romanesc, Liviule!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-24 12:37:02
         
 
  Stea pentru cine? Și pentru ce?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-24 12:28:11
         
 
  Stea!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-24 12:11:25
         
 
  eu nu înțeleg de ce ai evitat să-i dai numele ,,distinsului,, realizator de emisiuni sociale și nu numai (vezi propaganda Caritas, Cluj, Stoica, om de bine, salvatorul nației, un român sadea...etc, etc.) sau ghiveciul național ,,zece pentru România,, sau..sau...sau
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-02-24 09:59:13
         
 
  Salut pe aceasta cale demersurile diplomatice ale domnului ministru de externe Cristian Diaconescu. El se opune expulzarilor in masa ale cetatenilor romani si se declara impotriva oricaror ingradiri a drepturilor europene. Si noi facem parte din marea familie europeana. Si poate ca prin pozitia noastra de scut la gurile Dunarii am facut posibila emanciparea culturala a popoarelor vest-europene. Nu trebuie uitat acest lucru!


Exprimare absolut școlărească - undeva către clasa a X-a, cu indulgență. Nu că în rest ar excela prin forța frazei.

Un text călduț despre o chestiune fierbinte - cum să bați cuie în tălpile propriilor sandale. Nu am înțeles de ce ai ținut să-l postezi în loc să scrii unul vitriolant.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-24 08:58:57
         
 
  iote ca mai disparu una si de la ecsi  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-24 08:48:31
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE