FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
phoenix redivivus
Text postat de adrian mihai
reche-vodă și-a lui gașcă,
“n” bărbați (dar și o hoașcă!),
toți cu pixuri groase-n mână
și cu vorbe ca la stână,
suie coasta saitului,
saitului, albastrului,
și băgându-și… vorba ceea,
urlă prin europeea:

-alei, prozeliții mei,
ia luați ghioaga de tei
și vegheați cele câmpii,
cele șesuri albăstrii,
ce de ecsi sunt călcate
și de label black, băi, frate!
să rămânem fripturiști,
neo-cripto-comuniști,
și cu dinții-nfipți cu har
în ciolanul literar!
bâtele vi le-nșfăcați,
pixurile apucați,
în picioare să-i călcați,
de prin sait să-i alungați
și gașca de ei scăpați!

trepădușii fremătau,
toroipanele roteau,
drept în ecsi se propteau
și pe label black vânau…
iar pe câmpul de cicoare
chiar când soarele răsare,
osanale-și ridicau
și saitul îl călăreau…


text de plecare (autor nicolae covaciu)

negru-vodă și-a lui ceată,
toți voinici cu fruntea lată,
și cu ghioage groase, drepte
și cu plete lungi pe spete
suie creasta munților
munților, cărunților,
și trecând peste hotare
voinicilor strigă tare:

alelei, voinicii mei,
mândri puișori de zmei,
ia vedeți cele câmpii
zmălțate cu iasomii,
de dușmani ce sunt cuprinse
și de flăcări ce-s încinse.
acolo-s ai voștri frați,
toți voinici ca brazi-nalți,
ascultați suspinul lor,
jalea și-a lor aprig dor.
ghioagele vi le-apucați,
arcele vi le-ncordați,
foc în dușmănie dați ,
și din țară-i alungați,
și pe frați de ei scăpați.

ostașii cum auzeau,
ghioagele și le-apucau,
în dușmani se năpusteau,
ca pe-o pleavă-i vânturau,...
pe câmpii cu iasomie,
când stă soarele-n chindie,
ca frați buni se-mbrățișau,
și țara o stăpâneau....
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Imi cer scuze, ametita de atatea dialoguri, vazandu-va semnatura, am postat primul comentariu si pe pagina d-lui Florin Radulescu. va doresc noapte buna ! :)  
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-22 01:53:08
         
 
  D-le adrian mihai, nu sunt barbat, va asigur. Hilar, d-l Florin Radulescu a facut aceasta afirmatie, intr-un comentariu, e drept. Dar, din cate puteti constata, fiind glumet innascut, isi permite.:)  
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-22 01:44:53
         
 
  rudy

am ajuns la o vârstă la care nu mă prea mai mir de nimic, că tot se discuta pe aicișa de vârsta a III-a.

posibil să fie o clonă, nu te pot contrazice, n-am argumente! tot ce mi-am dorit însă, încheind comm-ul anterior, a fost să nu-mi lipesc buzele de mâna păroasă a unui bărbat.

cred că n-am cerut prea mult de la viață!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-22 00:50:42
         
 
  Mihai,Raluca e o clona care cerseste atentie.Posibil sa fie chiar Ecsintescu.Sau alt dezaxat.Nu te lasa amagit de aparente...

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-02-22 00:44:29
         
 
  dna/dra raluca

mulțumesc pentru gându-ăl bun, însă zău dacă mă consider superior cuiva! nu sunt umilit (sau cel puțin nu mă simt așa), sunt, cel mult, atacat, însă vă rog să mă credeți că am capacitatea de a mă putea apăra și singur...

iar înverșunarea unora n-are decât darul de a mă amuza, nimic mai mult...

sărut mâna! (cu speranța ca dumneavoastră să nu fiți, totuși, un bărbat...)
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-22 00:40:15
         
 
  D-le adrian mihai, sunteti adorabil. Nu inteleg, ce au acesti oameni cu dvs. Numai comentariile merita toate stelele, daramite ce postati. Le sunteti superior, ii deranjeaza calmul, bunul simt, inteligenta dvs. Ignorati-i, va rog. Ma doare sa vad cum sunteti umilit. Va pretuiesc.  
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-22 00:30:06
         
 
  Adi,
Nu eu am scos stelele...
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-22 00:09:47
         
 
  florin

te rog să mă crezi că am citit. și nu doar ceea ce a scris mihai buricea, ci și ceea ce au scris ioan peia, ecsintescu virtual, label black și alții pe care nu-i mai înșiruiesc...

problema e următoarea: aici e un soi de război mondial, un viespar în toată regula, iar eu încerc să am neutralitatea elveției. vreau să mă distrez, nu să mă enervez ca tâmpitul. cu ce greșesc?

în afara unor contre pe care le-am avut cu gheorghe recheșan (și alea legate de literatură, de gramatică, nu de altceva...), nu-mi amintesc de vreun diferend de-al meu cu oricine de aici, din site.

nu-mi cere, te rog, să fiu ceea ce nu sunt. s-a sărit calul din toate direcțiile. părerea mea e că un foc trebuie stins de la primele scântei și nu atunci când vâlvătăile sunt, deja, cât casa...

trebuie să mai vin și eu cu balotul de paie?
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 23:40:01
         
 
  Adrian Mihai, citeste intai ce scrie Buricea apoi mai discutam cum ramane cu "stima" aia pe care i-o arati!

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-02-21 23:29:03
         
 
  dle recheșan

întrucât se pare că doriți să aveți ultimul cuvânt, fie! însă eu, unul, nu percep forma adjectivală a cuvântului în discuție, pentru mine continuă să rămână ceea ce spune dex-ul că este, un substantiv neutru și nimic altceva...

aici am pus punct și vă asigur, în continuare, de respectul meu!

semnat: un găgăuță pupincurist (de la m.m.i. citire, nașul meu ecoliterar...)
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 23:25:50
         
 
  AD.:Dicționar francezo-român editura științifică 1972 spune atenție, PONCIVE F.Adj.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 23:22:25
         
 
  Se poate consulta și Dicționarul explicativ al limbii romîne( acesta era ortografia lui român pe atunci) din 1956; sensul e același cît și ediția enciclopedică din 1970 sau 72, problema e alta, neologismul provine din franceză și are formele pe care le-am arătat, Oricum nu sună bine "poezie poncif" oricîte argumente ai aduce..dacă nu te deranjează poți continua!
Cred că e suficient la acest subiect, doar dacă nu ai de gînd să continui disputa pînă la miezul nopții, dar atunci cu regret ți-o spun, nu mai e un impas lingvistic și ajungem la citate din volume gen Patologia obsesiilor de prof.dr.M. Lăzărescu ed.2008))
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 23:18:17
         
 
  dle recheșan, dle rădulescu, dle buricea

faptul că domniile voastre nu vă iubiți deloc, e un lucru care nu mă privește. însă politețea elementară mă obligă a vă trata, pe fiecare în parte, cu respect.

dacă respectând pe unul, altcineva se simte jignit, cred că nu mai e problema mea...

dle radulescu, creșteam cu mult in ochii dvs dacă l-aș fi făcut albie de porci pe dom' profesor? bănuiesc un răspuns afirmativ.

fraților, bălăcăriți-vă cât vă țin bojocii, însă nu mă amestecați în duelul vostru...

când voi simți nevoia să am războiul meu, mi-l voi duce singur...

stimă pentru toți trei! :)
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 23:13:11
         
 
  dle recheșan

n-ați citit atent, era vorba de dex-ul tipărit, editura academiei republicii socialiste romania, 1984, precum și de puiuțul lui, supliment la dex, aceeași editură, 1988.

în dex-ul mare, la pag.720, pentru poncif găsim: "poncif-poncifuri, s.n.(livr.) lucrare artistică sau literară ori formulă, afirmație banală - din fr. poncif".

așadar, nici urmă de formă adjectivală. iar puiuțul nu vine cu completări. asta e sursa mea de documentare. a dvs care este?

în ceea ce privește dexonline, aici cădem de acord, și eu îl consider o tâmpenie și îl ocolesc cu grijă.

poate că veți rămâne surprins, însă nici eu nu consider că textul pe care l-am scris ar fi altceva decât o mediocritate. însă rămân la parerea că e una amuzantă...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 23:05:28
         
 
  greșești, mmi!

nu sunt deloc pupin...așa cum spui tălică! voturile și stelele mă interesează la nivel asimptotic descrescător cu limită zero, dacă înțelegi ce vreau să zic...

așa că n-ar fi nici o supărare dacă s-ar retrage toate voturile și toate stelele textelor scrise de mine, eu voi continua să scriu pentru propria mea plăcere și nu pentru premiile virtuale ale unuia sau altuia.

nu știu de unde ți-a venit ideea de a aplica proprietatea matematică a translației pentru a conchide că te tratez la fel ca pe don' buricea (adică dacă a=b si b=c, atunci rezultă că a=c).

asta e valabilă în lumea cifrelor, amigo, nu în cea a literarurii.

cât despre "mă"-ul ăla repetat cu mânie proletară... eu zic să te mai gândești un pic. iar pentru faptul că nu-ți vei mai pierde vremea cu textele mele, ce să-ți zic, cred că voi avea o noapte albă, nici nu voi mai putea dormi de supărare!

semnat: un găgăuță
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 22:53:23
         
 
  Adiță,
Alarmant e doar faptul că te votează Buricea..restul sunt deșertăciuni în comuri spirituale; era un sfat colegial proverbul meu cu lumînările, iar poezica tot proastă ar rămîne indiferent care ar fi personajele și oricît ar crede detractorii mei că ești spiritual!
Problema cu bîrna din punctul meu de vedere strict lingvistic e clară:
adjectivul poncif este un neologism, provine din franțuzescul PONCIF/IVE
=șablon, banal, lipsit de originalitate și fiindcă în limba de proveniență are forme de masculin și de feminin, mi-am permis, conferindu-i valoare de substantiv, să scriu în poezie poncifă, nu poezie poncif
Oricum te bazezi în argumentele lingvistice prea mult pe dexonline, o altă "poncișă" a bleu-veleitarilor
Ai ultimul cuvînt!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 22:42:54
         
 
  Adrian Mihai,tu esti baiat bun,dar nitel cam pupincurist.Nu prea faci diferentza intre cei care iti lasa comentarii...Vot sa fie...Pai tu il tratezi pe Buricica asa cum ma tratezi pe MINE,ma?!Stima?Pentru cine,ma?Pentru Buricica fiindca ti-a dat un prapadit de vot?? Omul e zero barat,o stie tot situl in afara de un gagautza ca tine!Pe viitor o sa evit sa-mi mai pierd vremea cu textele tale.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-02-21 22:37:02
         
 
  dom'je-re

m-a ferit dumnezeu de păcatul capital numit mândrie, așa că nu te îngrijora de afecțunile pe care mi le-ar putea provoca stelele. pot trăi foarte bine și fără ele.

văd că bârna din ochiul matale te împinge să mă retrogradezi la nivel de sfertodoct. e bine, e chiar foarte bine, m-ar fi îngrijorat vreo laudă din partea dumitale, chiar aș fi fost alertat.

așa, însă, e în regulă, nu-mi mai fac probleme!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 22:22:34
         
 
  Bine, Radule...  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-02-21 22:20:40
         
 
  A.A.A., e dreptul domnului profesor Buricea sa stie...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-21 22:17:45
         
 
  Oricum i le sting că nu și-a cerut scuze lui Rudy, Andei și Mirelei pentru înjurături; nu o să mă convingă nimeni chiar dacă e discutabilă obiectivitatea mea că poezica asta e de stea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 22:12:27
         
 
  domnule buricea

de multe ori am fost "rău" cu dvs. faptul că acordați un vot celor scrise de mine, spune nu atât despre valoarea textului, cât, în special, despre faptul că sunteți un om care nu știți ce e ranchiuna. asta, spre deosebire de alții, se știu ei care...

și, pentru a nu fi înțeles greșit, vă spun că voi continua să fiu la fel de "rău" ca și până acum dacă vă voi prinde, cumva, în ofsaid...

căci, oricum, faptul că nu vă veți supăra a devenit, deja, certitudine!

stimă!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 22:11:24
         
 
  Raduleeeee, creezi cataclisme, amice!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-02-21 22:11:04
         
 
  typo prostești găsește orișicine: e LINGURICĂ adică coșul pieptului,stern sferto-doctore de metafore pîrlite la lumina lumînării  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 22:10:37
         
 
  dom' Buricea, apasa butonul "administrare" - in josul paginii, apoi "texte", apoi click pe textul dorit, selecteaza nr. de stele pe care vrei sa-l dai lui Adrian, si gata.

sa-ti desenez?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-21 22:09:38
         
 
  Corect..de cealaltă parte a șanțului; salubrizare ușoară, nu mai îmi pierd vremea cu tine, dar ai grijă și ți-o spun ca unul pățit stelele dau dependență: azi 2, mîine mai 2 și poimîine te vei crede genial...sau genialoid!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 22:08:15
         
 
  ge-re

ia lasa-i, matale, pe ecsi și pe label să protesteze în numele lor, nu muri, te rog din suflet, de grija altora!

o să râzi, dar varza mea se pare că e pe gustul celor de pe partea cealaltă a șanțului, fapt care se pare că îți afectează ligurica...

șmecheria cu "poncifă-poncișă" nu ține, monșer, nu mai încerca să deturnezi atenția de la faptul că ai fost prins (oare pentru a câta oară?) cu mâța ecoliterară în sacul spart în fund. așa că, despre semidocți, numai de bine!

iar sfaturi, vorba aceea, ți-aș putea da și eu, precum rabinul, însă, din păcate, nu mai ai tu gâște...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 22:04:45
         
 
  P.S. Un sfat gratuit: nici perierea maeștrilor, nici bîzîiala pe lîngă urechea celor contestați nu îți vor ridica nivelul pe sit; de cel literar ce să mai vorbim!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 21:47:07
         
 
  Daca un text te face sa schitezi si un mic zambet, inseamna ca e bun!
Nu mai conteaza ruperile de ritm sau prozodia schioapa!
Un vot, domnule Adrian Mihai!
Daca as fi fost stelar as fi pravalit tot cerul peste textul tau!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-02-21 21:46:55
         
 
  Ești aiurea omule cu explicațiile astea semidocte, nici tu nu crezi ce spui( ecsi și label black sunt apelativele unor colegi)așa că varza ta de nu-i poncifă( operă literară banală)rămîne poncișă ;sunt pe picior de plecare și nu o să mă facă să mă întorc bîzîitul unui anofel!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 21:45:18
         
 
  radu

mă bucur că încă n-am ieșit din atenția ta. faptul că sunt, deseori, inconstant, e adevărat. însă nu vreau statuie în europeea, omule!

nici măcar nu m-am gandit că poate ieși o parodie din treaba asta, m-am străduit să aibă doar umorul unui banc acceptabil.

ruperile de care vorbeai există, însă am considerat mai important zâmbetul care ar putea înflori pe fața cuiva care citește poezeaua, decât efortul de a o împinge către maxima șlefuire...

stimă!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 20:52:47
         
 
  raluca

be my guest! mă bucur că îți place ceea ce scriu și fii convinsă că primul la distracție am fost chiar eu...

chiar dacă mă repet, revin și spun că nu scriu cu răutate sau patimă, nu o fac decât de dragul de a mă amuza și nimic mai mult! faptul că unul sau altul fac bot, este, în opinia mea, regretabil...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 20:46:37
         
 
  domnule recheșan

așa cum ați subliniat gros, în repetate rânduri, cu creionul de tâmplar, numele dumnevoastră este recheșan și nu altcumva, așa că, în opinia mea (susținută, astfel, de creionul pe care îl țineți, meșterește, după u-reche) susțin că orice apropiere între numele personajului-șef de haită și cel al domniei voastre, este exagerată...

pe cale de consecință, ucazul pe care mi-l fluturați, vajnic, pe la nas, n-are de ce să îmi dea fiori reci, prin urmare totul rămâne cum ne-am înțeles!

iar "poncifa"... nu prea există, bătrânul meu dex mărturisind cu mâna-i pe inima sa de hârtie îngălbenită cum că poncif are genul neutru și e, exclusiv, substantiv neutru, nicidecum adjectiv.

prin urmare, un poncif, două poncifuri.

stimă!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-21 20:41:20
         
 
  typo: te scuz  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-21 20:07:13
         
 
  ai niste ruperi de ritm pe care presupun ca le-ai vazut si singur...

de ruperea de realitate scuz, dar subiectul era prea tentant, asa ca am inteles :)

una peste alta, e prozaic si mult sub nivelul parodiei

parerea mea
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-21 20:06:56
         
 
  "Ce îi pasă orbului că s-au scumpit lumînările"( proverb armean)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 19:13:29
         
 
  ha, ha, ha ! Revin ! E bestial ce ati scris !
stea *... simbolic, nu am de unde mai mult.
M-am lipit de paginile dvs. Va multumesc. Primul zambet pe ziua de azi. M-am indatorat, se merita.
 
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-21 19:11:22
         
 
  AM, amice, poate nu ai aflat, lipsind o vreme, dar s-a dat un ucaz bleu să nu se mai scrie cu referiri stricte la numele colegilor! Așa că șterge poncifa asta că nu am chef să mă "bat" cu tine!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-21 19:01:56
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE