FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Atalia
Text postat de adrian paparuz

Motto: "Dacă poți privi înapoi zâmbind,cu siguranță pașii te vor purta
înainte!"



Atalia

Azi ,ar fi trebuit să îți spun o poveste, să mă așez binișor în fața sobei, să îți cuprind umerii și amândoi, respirând toate secundele din pendulă, să evadăm din trupurile noastre atât de uzate și de obosite.
Îmi promiseseși chiar că înainte ca eu să îmi pot aduna cuvintele rătăcite prin toate ungherele minții, îmi vei pregăti așa ca odinioară o plăcintă cu mere asortată desigur, cu o cană de vin fiert.
Probabil nu aș fi putut să înghit mai mult de o bucățică, ci doar să miros vinul, aburindu-mi nostalgic cu scorțișoară ochelarii,dar toate aceste nimicuri ne-ar fi făcut pentru încă o zi fericiți.
Am fi ascultat mai apoi "Primăvara"lui Vivaldi lângă patefonul câștigat cândva de tine, la o tombolă de bâlci, și am fi privit liniștiți cum mobila cea veche înflorește în sufragerie, de parcă cireșul din ea s-ar fi aflat și el îndărătul timpului, chiar în livada bunicii tale.
Tu nici nu ai observat că ieri am răscolit scrinul în căutarea fotografiilor.Vroiam să îți fac o surpriză, invitându-te să le privim așa bătrânește, și să ne amăgim cum am mai făcut-o de atâtea ori, că tot noi suntem cei care zâmbesc sarcastic de lângă Marea Piramidă, de pe Podul Londrei, de sub Turnul Eiffel.
Aș fi vrut Atalia, să îți povestesc cât de norocos m-am simțit în fiecare zi lângă tine, și ce aventură mi-a trăit sufletul meu atât de nebun, alături de ochii tăi, de surâsul tău, și de toată ființa ta.Am tot amânat această zi, în care am vrut să mă mai așez încă o dată în genunchi dinaintea ta, să îți sărut mâinile stafidite, dar atât de frumoase și să îți spun din nou așa cum am făcut în fiecare zi, de cincizeci de ani încoace, că inima mea chiar dacă uită uneori să mai bată în pieptul acesta scofâlcit, te iubește la fel de mult ca în ziua în care ți-am dăruit verigheta.
Ar fi părut poate, un semn de despărțire, cred că de fapt chiar asta ar fi fost și n-aș fi putut să te văd ștergându-ți pe furiș lacrimile.
De aceea Atalia, azi îmi pare o zi cunoscută de mai multă vreme, este chiar ZIUA.
Știam nu-i așa, că va veni, și multă vreme am fost atât de speriați...Am învățat împreună însă Atalia, să știm cu certitudine că iubirea nu poate fi îngropată.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Am pregătit chiar eu plăcinta promisă, am reușit să fierb și o cană de vin.Nu am putut însă, să așez discul lui Vivaldi în patefon, dar am reușit să deschid geamul, să ascultăm încă o dată marea și pescărușii.
Uite, stau aici lângă mare, val după val, nisip în nisip, și nu mai știu dacă singurătatea mării,e totuna cu marea singurătate; dacă aș întinde mâna dreaptă, marea mi-ar mângâia trecutul...aș putea să închid ochii, să cred că ești tu...dacă întind toate mâinile, urma pasului tău va urca până în inimă...călcâiul, talpa și degetele tale vor fi chiar sângele meu; dar nu voi face nimic din toate acestea...n-am să-mi dăruiesc nici un refugiu...voi rămâne aici, lângă mare, cu ochii mari, cu vise mari, în valuri tot mai mari.
Singurătatea mării e totuna cu marea singurătate?
Nu am putere să plâng Atalia, nu mai am putere să mai fac altceva, decât să iau cana de vin în mâna care îmi tremură, să mă așez cuminte lângă tine, și să îți povestesc așa cum ți-am promis...
Să mă ierți daca voi adormi obosit, ținându-te de mână...
Dumnezeu ne va aștepta zâmbind!





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE