FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Alegerea vrăbiuțelor
Text postat de elia david







Au fost odată două țări.
Una era Țara oamenilor frumoși și alta era Țara oamenilor urâți.
Și niciun om nu putea să plece din țara lui.
Cine se așeza în picioare pe linia care le despărțea avea călcâiele într-o țară și vârfurile degetelor în cealaltă.
Dar nu prea se așeza nimeni pe linia aceea, în afară de niște vrăbiuțe, care păreau înșirate pe ață.

Într-o zi, vrăbiuțele se strânseră să discute o problemă foarte importantă: dacă o să facă pui, unde o să-și înalțe cuiburile, acolo sau acolo?
Așa că s-au sfătuit o zi întreagă, până când înțeleptul vrăbiuțelor a zis:
- Să-i privim atent pe oamenii frumoși și pe oamenii urâți și o să știm.
Dar, pentru asta, trebuie să fiți atente, să nu mai întoarceți capul în toate părțile și mai ales să va țineți pliscul. Se poate?
- Se poate, răspunseră vrăbiuțele, care trebuiau să-și facă și ele o căsuță undeva.

După ce au văzut cum stă treaba în amândouă țările, s-au dus cât au putut de repede la înțeleptul ce-și făcuse deja cuibul în Țara Oamenilor Frumoși.

- De unde ai știut că aici este cel mai bine? întrebară toate în cor.

- V-am privit pe voi, răspunse înțeleptul.

Când erați cu ochii spre țara aceasta, mi-ați ascultat sfatul, n-ați mai sucit capul în toate părțile și ați căutat cuminți la tot ce făceau acești oameni frumoși. Apoi, fără să vă dați seama, ați cântat cu ei, mai ceva ca niște privighetori.

Întorcând, însă, ochii către țara cealaltă, ați dat uitării ceea ce v-am rugat, v-ați foit întruna, ați țipat fără motiv și mai că nu v-ați smuls penele de pe voi.

Vrăbiuțele se întristară, fiindcă înțeleptul avea dreptate.
Dar, cum se zice, “tot răul spre bine" : acum alegerea lor era mai ușor de făcut.








Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE