FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Scrisoare de dragoste 3
Text postat de Label Black
Daca pana acum iti scrisesem din casa, pentru ca obisnuinta de a sta singur in astfel de moment sulfa catre mine fiori de toate marimile, acum sunt in cu totul alta localitate. Undeva, departe de caminul in care ma asteapta de fiecare data cand ma intorc fotografiile tale, insa undeva mai aproape de tine. Daca m-as fi gandit macar o clipa ca voi ajunge aici si ca tu nu vei fi cu mine, mi-as fi restrans tot ceea mintea mea a putut sa cuprinda de-a lungul vremii.
Stau. Camera de hotel seamana cu cele pe care le visai pentru noi. Desfac o sticla de vin. De cand am vorbit ultima oara e singurul alcool pe care il pot dizolva. E rosu si trezeste amintiri. Ridica tensiunea arteriala, ceea ce nu mai conteaza din moment ce nu mai esti sa ai grija de mine. Sunt online in permanenta asteptand chemarile tale. Fumez. Am incercat sa renunt la asta. Am reusit pentru cateva zile dar m-am simtit rau si am fost nevoit sa-mi reiau viciul.
Ieri a nins. Am coborat in parc. Banca noastra era vie. M-am apropiat si m-am intins. Nu are rost sa spun cat de tare m-am intristat. Natura mi-a lasat doar mie ceea ce ii cerusem impreuna. Nu am avut niciodata sansa sa stam amandoi sub ninsoare desi ne-am fi dorit! Tii minte? N-ai avea cum sa uiti. Cand am dat sa plec, mi-am dat seama ca am ucis sclipirea bancii. Nu-i nimic. In ultima vreme tot ce petrece in jurul meu, moare. Sunt ca o seceta. Un vant uscat. Pieptul meu e acoperit doar de zare si camasa alba si cand ma ridic sa alerg, el ma strange, ma doare.
Am tot iesit cu I. prin cafenele. M-am lafait , ce-i drept, am tinut-o numai vinoase si coca-cola, gandidu-ma ca astfel s-ar diminua din povara care imi este data la purtare. Am iesit si.. pentru cateva secunde am uitat de tine. Mi s-a parut ciudat, altfel, eu nu pot respira daca nici macar in memorie nu-mi esti. Nu.. sa nu crezi cumva ca sunt las. Ti-am spus atatea lucruri reale si m-ai asigurat ca le intelegi. Mi-ai spus ca-ti plac cuvintele atata timp cat infatiseaza realitatea. Oricum nu te-as mai fi mintit. Am facut-o odata , cand am si inteles ca ingerii pot fi pacaliti mai degraba de adevar.
Orasul asta e exact cum il vazusem pe net. Trist. Negru. Oamenii din el, nu prea multi – e adevarat, sunt ca niste buline albe. Privirea lor calda pe mine ma ingroapa. Fug. Nu mai suport privirile nimanui, d-apoi pe ale unor oameni care la asta iti seamana. Dimineata la restaurant am fost singurul client. Cred ca sunt si singurul oaspete al acestui hotel dar asta o idée irelevanta despre chinul pe care nu ma indur sa-l pierd. Am nevoie de inca cel putin un an-doi , sa-mi plang de mila. Dupa aceea, as vrea sa te vad. Nu stiu de ce, dar asa mi-am impregnat in instinct. Sa te revad atunci cand voi fi complet vindecat. Nu ma sperie posibilitatea reintoarcerii la aceleasi senzatii pe care acum le port. Stiu, sunt convins, candva imi va fi asa de dor de ele incat as da orice sa mai pot suferi atat de profund.
Vei citi, probabil. Vei trage aceleasi concluzii. Vei crede ca m-am resemnat. Te contrazic acum ca sa nu iti creezi o idée eronata. Nu m-am resemnat. Sunt linistit doar pentru ca asa imi esti mai aproape. O agitatie in plus m-ar deruta pe deplin. In mesajul tau de saptamana trecuta, mi-ai spus sa nu mai fiu trist. N-as putea sa ma schimb. Sunt, fara doar si poate, cel mai trist spirit din univers. Cu toate astea nu-mi doresc sa fii acum, aici cu mine. Faptul ca eu te plang nu inseamna ca imi doresc sa te intorci. Eu plang lipsa ta, mai mult decat pe tine! Niciodata nu ti-am cerut ajutorul. Peste tine o sa trec atunci cand o sa consider ca farmecul pe care l-ai avut asupra fiintei mele nu mai poate convietui cu mine. Iti spun aceste lucruri pentru ca nu mai vreau sa te invinovatesti. Mila ta mi-ar dezgusta nespus de mult.
As vrea sa iti pot promite ca este ultima scrisoare. Sa nu mai stai cu teama ca in curand vei primi alte vesti din trecut, dar cand vad stalpii luminand peste strazi, cand vad aglomeratiile din magazine, cand vad oamenii zambind, cand imi vibreaza telefonul, cand altii asteapta in statii, cand e ger, cand ninge, cand totul se imparte la doi, nu pot. Nu pot. Nu pot sa nu-mi dau sansa de a calari macar pentru un timp atat de scurt , o herghelie intreaga de iluzii si deziluzii. Albe si Negre.
Presupun ca dormi. Am terminat sticla de vin. Imi aprind o ultima tigara. Stii.. toate astea au scheletul lor, structura lor. Viata lor!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  P.S. Suficiența gramaticală ar trebui să vă fie susținută consecvent; iată doar 2 mostre din producția de catrene prin care eludezi dexul:

1.Cuvântul "căprăreală" nu a fost găsit. Nu există nici un cuvânt similar.
2. Cuvântul "fustică" nu a fost găsit, dar am găsit următoarele cuvinte apropiate:
fâștica | fustiță | mustică | puștica | rustica | rustică
sursa dexonline
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-23 10:40:52
         
 
  dle adrian mihai
Cred că orgoliul de epigramist neînțeles, vă împinge să faceți astfel de afirmații; din moment ce "săgețile" nu vă mai ajută, vă coborîți în suburban cu astfel de comentarii la aspectul meu fizic; da, sunt miop, dar nu într-atît încît să nu observ cînd mitocănia înlocuiește umorul, iar catrenele vă lunecă în invectivă.Doar din aceste motive,în viitor vă voi ignora și vă recomand să luați aceiași decizie în ceea ce mă privește.Cred că am fost suficient de explicit!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-23 08:40:11
         
 
  nu, nu e deloc pripită, aș putea spune că " e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire!"

bingo! măcar nu sunt penibil în ambele planuri, ca dvs, atât în vers cât și în proză! sunt mulțumit că, măcar în epigramă, nu sunt penibil, ci doar agasant!

observ însă că v-ați asumat rolul unui soi de satrap al europeei, sunteți vocea cea mai avizată (în opinia dvs, desigur) în a emite judecăți de valoare și de a da verdicte irevocabile!

dle recheșan, est modus in rebus! sunteți chiar atât de miop încât nu reușiți să vă vedeți lungimea propriului nas? sau vederea laterală vă joacă feste, îngustându-vă orizontul și având rolul unor ochelari de cal? că de profunzime m-am lămurit deja...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-01-23 01:13:18
         
 
  Iată cum devine cazul:..continuă cu docta formă de țărance..dacă susții că e literară...rima mea e drept e pripită dar nu greșită:lan-ce...pla-ce
P.S.În epigramă ești doar agasant, cînd răspunzi ofuscat în proză ești de-a dreptul penibil...ca să nu zic condescendent
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-23 00:59:13
         
 
  totuși, nu m-ați lămurit, eschivați cu voioșie; cum e, maistre (sic!), cu rima de care vorbeam, "lance/place" ??????  
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-01-23 00:33:59
         
 
  un mic efort de consultare a dex-ului, dle recheșan, v-ar fi scutit să cădeți, din nou, în derizoriu.

țărancă - țărance (admite, într-adevăr, și forma țărănci, însă e consemnat mai spre final, forma de bază fiind cea pe care am folosit-o eu, spre desperarea dumneavoastră)

întrebare firească: cine o fi epigramatul și violatorul? cât despre cvasiagramați, cu onor vă numărați printre ei, n-am făcut altceva decât să lucrez cu "materialul clientului", vă mulțumesc, sunteți un furnizor de toată lauda!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-01-23 00:31:44
         
 
  La fel ca și pluralul cvasiagramat: o țărancă-două țărănci... ce nu face un epigramat să scoată o rimă..violează limba maternă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-22 22:55:58
         
 
  "Te-i trezi cu ditai lance
Tocma'colo unde-ți place,
În mărețul, amplul c...r!"

colo-n margine de lan
cugetau două țărance:
-nasul badei recheșan
e leit cu-n vîrf de lance!

așa că să fie primit, dle r, vorba matale, "În mărețul, amplul c...r!"

ps.
mi-a plăcut la nebunie rima "lance/place", felicitări! ați căutat-o mult?

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-01-22 20:52:41
         
 
  Măi scaiete, fii pe pace:
De te ții de mine șnur,
Te-i trezi cu ditai lance
Tocma'colo unde-ți place,
În mărețul, amplul c...r!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-21 13:03:20
         
 
  discutii si discutii..  
Postat de catre Label Black la data de 2009-01-21 11:35:12
         
 
  adrian mihai,
numele meu e Recheșan;odată ce am stabilit acest amănunt, cred că putem pune punct!Sau virgulă:

adriene zis mihai
bîzîi des,absurd,rebel
și de mine te ții scai
ai brevet de anofel?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-21 08:07:52
         
 
  Recheșan,
Poate că textul nu o avea ce spui, dar e de apreciat ușurința cu care punctează amănuntele. Tipul scrie bine.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-01-21 00:02:42
         
 
  pai, dle reche, dacă-i typo, să fie până la capăt!
a "comenta comentariile" dvs e pt mine o plăcere cam la fel de mare cu aceea pe care o încercați în "critică", făcându-i zob (sau, măcar, încercând) pe cei mai mulți, e drept, talentați sau mai puțin talentați.

faptul că nu vă place ceea ce scriu cred că ține mai mult de faptul că, deseori, sunteți protagonist ale prăpăditelor astea de epigrame. sunt convins că ar fi fost mai bune dacă s-ar fi referit la altcineva...

încă o dată, vă provoc să mă țintiți si dvs cu ceva asemănător, însă se pare ori că avețitolba goală ori că săgețile din ea sunt cam boante.

încă aștept, poate veți izbuți, în fine, să scrieți o epigramă reușită. însă ceva îmi șoptește că așteptarea îmi e zadarnică...

eu vă doresc...succesuri!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-01-20 23:51:38
         
 
  typo:textelor  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-20 23:07:51
         
 
  adrian mihai,
Observ că ți-ai făcut un prost obicei, în a comenta comentariile mele; trecînd peste faptul că este o impolitețe față de autorii textulor, pentru că nu-ți exprimi nici o părere, este și lipsit de haz pentru un epigramist; postează-ți nene "producțiile" pe pagina proprie și lasă-mă în pace!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-20 23:07:05
         
 
  Adrian Mihai - toti citim. Toti intelegem. E drept, fiecare in felul lui. Asta nu mai conteaza din punct de vedere literar. Stii tu.. Gusturile nu se discuta dar te poti... in ele!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-01-20 19:57:25
         
 
  gheorghe, am citit si eu comentariul veronicai. E adevarat ca m-am regasit oarecum. Deocamdata pentru mine e un pas inainte! Sper la mai mult. Sper la o tehnica si un stil personal cat mai bine conturat. Am spus-o de mai multe ori, trec printr-o perioada mai slaba si nu pot scrie altceva. Ma rog, am analizat per ansamblu. Mi-am dat seama unde am gresit, de ce..cu ce! As vrea sa nu recidivez. Accept critica de astazi, a fost de bun-gust si chiar m-a ambitionat! R.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-01-20 19:55:48
         
 
  "...eu am trăit, am văzut și am citit mai multe!"

la ceas târziu de înserare,
o întrebare îmi dă ghes:
o fi citit el, frățioare,
dar oare cât a înțeles?
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-01-20 19:37:02
         
 
  În loc de orice comentariu voi posta aici un comentariu al colegei noastre Veronica Pavel(sper că mă va scuza pentru că nu i-am cerut acordul)

..."o scriere literara (in proza, sa zicem), are nevoie de "ceva" in plus fatza de bunele sentimente insiruite acolo: o lucrare literara trebuie sa aiba un fir epic, o graduare a evenimenteleor, eventual un suspans, uneori umorul este de asemenea indispensabil. Depinde!

Scrierea ta nu contine nici unul din aceste elemente, curge ca un sirop de la un capat la altul. Eu personal, la citire, am avut un oarecare sentiment de jena, mi s-a parut ca sunt lasata sa particip la niste momente "private", nu neparat indecente, dar care mi-au dat senzatia de "indiscretie" comisa de mine. Ori, o lectura literara nu trebuie sa provoace o asemenea senzatie.

Sfat practic (pe care il am de la un scriitor cunoscut, nu-l numesc aici): daca vrei sa scrii literatura, trebuie sa te detasezi ca persoana, pe cat posibil, de ceea ce scrii. Da, exista si literatura memorialistica, dar aceea va interesa doar in doua cazuri:
1. Cand apartine unei persoane care are deja o faima (persoana politica, literara, etc)
2. Cand talentul literar este atat de covarsitor incat pagina de jurnal devine automat literatura."
Ai înțeles cum devine problema scrisului? Și încearcă să nu mai faci din orice critică un prilej de atac cu injurii...știi tu la ce mă refer, la porcăriile alea că numele meu...
P.S. Tinere veleitar label nu cred că diferența de vîrstă dintre noi e în avantajul tău (literar); au contraire, eu am trăit, am văzut și am citit mai multe!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-01-20 18:48:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE