FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Autoironie
Text postat de Ioan Jorz
Umblă, când începe anul,
Fel de fel de Ioni și Ioane;
Umblă popii cu "Iordanul" -
Subsemnatul... cu iordane!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Salve I O A N Jorz.

Ce-i asa clona, stii? Daca stii, atunci tu a cui clonă esti?

Fa-ți ce vrei, iar
daca te bate gandul, bate-l si tu

 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-11 12:17:58
         
 
  ...Epigramist, nea Nae la patrat n-are chiar 50 de ani în slujba epigramei. Ei au prins vremurile acelea, când scriau de mână, cu creionul chimic. Îți recomand pe Maria Aron, e de toată încrederea.

I-O-A-N

P.S. Îți dau o veste tristă: A murit prietenul nostru, scriitorul Doru Timofte. Dumnezeu să-l odihnească! Avea 55 de ani. Nu cred că ai avut de unde afla.
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-10 23:00:21
         
 
  Septimiu Sixt, adică 76, a cui clonă ești tu? Vino cu numele real și stăm de vorbă. Mă bate gândul să-mi fac și eu o clonă, să "stau la colț" cu paraipanul și să altoiesc câte-un "client".  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-10 22:53:52
         
 
  Rudy, micutzul meu amigo, observ că ești la post, chiar și cu întârzierea de rigoare. N-ai primit convocarea la timp? Te mai aștept! Sănătate!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-10 22:50:21
         
 
  Iulia Petronela, mulțumiri, pentru lectură și semn! Cât despre Ioni și Ioane, eu zic să-i lăsăm în pace - nu de alta, dar le-a trecut ziua. Cu amiciție,  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-10 22:47:41
         
 
  Doru, si pe la noi se desparte I-oa-na, cat ce priveste Ion, se folosesc ambele variante, I-oa-ne, dar si Ioa-ne, Ioa-ne - mai ales in zonele rurale. Cred ca nu e de condamnat faptul ca se imbratiseaza, pe teritoriul Romaniei, ambele variante. Eu am dat doar un exemplu. Si sa nu imi spuneti ca am jignit pe cineva cand am spus "zonele rurale" - cate comori folclorice au mustuit acolo, ... sa mai continui?

Tin sa mentionez ca autorul s-a folosit, dupa parerea mea, doar de mijloace elegante in a-si sustine punctul de vedere, chiar daca subtilitatea lor poate a fost neinteleasa. Il felicit pentru asta.

Pacea fie cu voi, europeeni!
 
Postat de catre Iulia Elize la data de 2009-01-10 10:56:51
         
 
  Lubov, ce mai contează cum intonezi tu?! Poți să desparți triftongul acela în trei - și să pronunți I-O-A-Na! Este corect și I-oa-na dar și Ioa-na, și I-oa-ne dar și Ioa-ne. Care-i problema? Ce nu s-a înțeles? Eu când mă prezint nu spun I-oan, spun Ioan. Întreabă pe oricare Ioan cum își pronunță numele!
Cu amiciție,
Ioan
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-09 22:31:40
         
 
  Eu pronunț I-oa-na. Așa se face pe aici, prin zona de nord-vest. Numai țăranii cu 8 clase mai zic pe la noi: Ioa-na. Pe mine mă scârbește Ioa-ul ăla pronunțat nazalizat, dintr-o bucată. Oricum. Who cares?  
Postat de catre Doru Lubov la data de 2009-01-09 22:18:55
         
 
  erata: "mai am de invatat", corect:)!  
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-01-09 21:00:25
         
 
  Adrian, aleg sa te IGNOR. Din RESPECT. PUNCT.
Si no, n-am s-o ia de la capat nici cu tine, nici cu alti "comentatori de bine":)
Nu dau nume ca, mai am totusi un dram de bun simt, chiar daca pt unii-i greu de crezut;)

Septimiu, multumesc:)
Esti fff dragutz, dar nush cum sa "simulez" pupicul ala virtual, uff, mai de invatat:))

Radule, nu te-ai prins?! Te sarbatoream pe tine sau Liviu, ma rog, nu mai stiu exact, probleme de varsta;)
A, mi-am amintit, pe Liviu, sorry:(sper sa nu plangi, pls;)

Ioane, multumim de gazduire, tie si lui I. Corbu, mai ales;)
Ca nici "La multi ani" nu i-am zis, culmea!

La multi ani, domnule Corbu!
Imi cer scuze de intarziere, dar mai bine mai tarziu decat niciodata:)
Daca-mi spuneti dvs. ca felul in care scriu eu comuri pe acest sait incalca regulamentul, ma las.
Nu stiu daca de sait sau de comuri, asta urmeaza sa vad.

Seara placuta va doresc,
Euridice

P.S. Eu ma retrag, pe bune.
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-01-09 20:48:13
         
 
  Sa-l lasam pe Jorzica sa vegeteze ocrotit de propriul lui DOOM,pentru care,se pare,a facut o obsesie!.Bietul om atata poate.O sa mai scoata probabil cateva volume la edituri recunoscute din metropola Utzutzuoaia si va fi aplaudat cu consecventa de rude.In rest e nul.Am zis!

M.M.I
Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-01-09 20:40:07
         
 
  Fetelor, liber la șuetă! Nu vă sfiiți!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-09 20:15:43
         
 
  La multi ani, Radu !

deci asa! si nu vrei sa ne spui si noua cum a fost la

http://www.youtube.com/watch?v=hHjRJp8nVUA&feature=related

(chestie de traducere automata.)

cu stima,

*
 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-09 19:32:40
         
 
  bine v-am găsit, fraților!

care e tema șezătorii de azi? mă primiți și pe mine? am fost la (%#k<:)$@9:h5!^>*4$%


(oh, bleah)

typo: oh, yeah
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-09 19:15:15
         
 
  Sabină, mai am de dereticat prin cămară (nu mult, niște sticle goale, borcane de murături date gata spre dimineață, să taie greața, cîțiva musafiri adormiți prin colțuri) și-s gata.

Au room service? :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-01-09 18:58:34
         
 
  Și, bineînțeles, dacă ai și alte argumente în afară de lălăituri (1. suntem pe un site literaaar, 2. ...rrrigorile llimbii..."), care au menirea de-a bate la fundulețu' gol "dogmele", sau, poate chiar mai mult, de-a legitimiza stilul Mirelei de-a-și scrie comentariile, aștept să le citesc. Și după, îți voi spune că mâine s-ar putea să fie în 10. Și iți voi mai ura inc-o dată "LA mulți ani". No!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-01-09 18:56:33
         
 
  Septimiu, știu, e greu de crezut că unii se mai preocupă și de modul în care citesc. Dar, la dracu', ce să-i faci? La mulți ani și ție, Procust :)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-01-09 18:50:57
         
 
  "O mai fi loc la Antipa? :))" (Liviu Bordas)

Liviule, pentru tine se rezolva, doar lucrez in domeniu, ce naiba... Din ce data vrei rezervare la Hotelul Antipa? :))
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2009-01-09 18:44:06
         
 
  Adrian A., la multi ani!
si buna dimineata! esti cam al 69-lea comentator.
suntem pe 9 ianuarie 2009. boboteaza s-a dus.
cu iordanul au trecut.

acuma tu, inocent :), vii cu dogmele:
"1. suntem pe un site literaaar, 2. ...rrrigorile llimbii..."
efectul Emanuel?

eu zic s-o acuzi de vrajitorie,
kestii kabalixtice, triplu kappa, etk.

:)

cu blândete,

*

 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-09 18:39:50
         
 
  SeptimiuS, dacă ar fi cazul să, atunci hai că :)

Mirela, mulțumesc pentru urări și :)


Mai am puțin și ajung precum Babele. Monument al naturii. O mai fi loc la Antipa? :)) Că statuie nu vrea Ioan să-mi facă. Statuia face umbră și nu mai cresc tufele falsei comunicări. Și-atunci noi după ce ne mai dăm?



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-01-09 18:36:22
         
 
  Mirela, fara suparare si cu tot bun simtul - mai mereu am vrut sa-ti atrag atentia, insa mai mereu am zis ca, asa cum toti avem limitele noastre, poate ca si tu ti-o vei afla in ceea ce priveste acest stil de scris chatmircomessat, aproape isteric. Paranteze peste paranteze, patrate si rotunde, kapa, acolade doar cand ai typo, doua puncte P, kapa, apostrof dupa apostrof, dublu kappa, doua, trei, patru sau chiar cinci puncte, triplu kapa, doua puncte D, kapa, litera C si Kapa succesiv, paranteze si iarasi kapa...


...Daca as putea explica cu destula acuratete si usurinta acest mod de redactare a comentariilor tale prin dorinta de originalitate, nesiguranta discursului, construirea usitelor de urgenta, culoare etc, nu-mi pot explica de ce nu iei in considerare cel putin trei argumente care exista in afara noastra si care imi sustin acest post. Acestea sunt:

-suntem pe un site literar
-daca esti de acord ca comentariile tale sunt, in cele din urma, adresate tuturor, trebuie sa fii de acord ca pentru unii este o forma de agresiune
-rigorile llimbii romane


...Decizia de-a le rari, macar, daca nu de-a le inlatura iti revine tie, precum si pornirea de-a ma injura sau ignora. Merci!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-01-09 18:13:27
         
 
  Latunski, bre, cine offteaza?! Matale:)?
Hai ca-i facem rating lu' nea I-oan si are destul, saracu':))
Nu vrei sa facem (si) pe la altii;)?

La multi ani,
Eu'
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-01-09 18:03:00
         
 
  P.S. Radule, pariu ca te intrebi dc scriu cuvantul asta cu "k" in loc de "c":))Mirela Lungu
Eu mă întreb doar: de ce offtezi? Nu sînt Radu, atenție!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-01-09 17:26:09
         
 
  erata: offtopik:)

P.S. Radule, pariu ca te intrebi dc scriu cuvantul asta cu "k" in loc de "c":))
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-01-09 17:19:09
         
 
  SS, La multi ani si tie:)
Poate ca ai dreptate, L.S. reprezinta pe europeea deja o "institutie" (cea a justitiei:)) sau, cel putin, se straduieste si-l admir pt asta:)
Sa zicem ca e un soi de "arbitru" al elegantei, cel putin in ochii mei "miopi";)
Liviu, la multi ani! (daca am omis:)

P.S. Ioane, scuze pt offtipik!

Cu prietenie,
Eu'
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-01-09 17:17:40
         
 
  eu o sa te mai citesc, Ioa-ne! cu bune si cu rele printre iuropiian gaiz! succes.  
Postat de catre Iulia Elize la data de 2009-01-09 17:10:12
         
 
 
Ionuț, uite că mi-am amintit și cine era filologul de serviciu care mi-a făcut observație la un catren de-al meu mai vechi, de pe vremea când făceam primii pași pe tărâmul epigramei. E vorba de maestrul Nicolae Nicolae. Nu este chiar filolog, ci inginer, dar are o experiență de cel puțin 50 de ani în domeniu, iar pe acasă, după cum ai putut vedea are tot felul de dicționare de rime, sinonime, omonime, cărți despre despărțirea în silabe.

Catrenul meu conținea printre altele:

Țara vrea la unison (7)
Să-l alegem pe nea Ion. (7)

ambele versuri fiind de 7 silabe, ziceam eu. Pe când maestrul nu și nu, cică versul al doilea e de 8 silabe din pricina lui I-on.
Ba mai mult, mi-a dat și soluția următoare, acceptată de mine:

Țara vrea la unison (7)
Să-l votăm pe nea Ion. (7)

Tocmai de aceea am zis că aștept și alte păreri, poate apare pe aici și Ion Diviza.

Cât despre Ioana, Pruteanu spunea că se desparte în: Ioa-na.



 
Postat de catre General Motors la data de 2009-01-09 16:25:58
         
 
  Mirela Lungu, la multi ani ! :)

comentariul tau:

"Parerea mea, Liviu Bordas este un gentleman, dar ca om are si el imperfectiuni:)) ..."

tradus, suna asa:

Parerea mea, Liviu Bordas este o institutie, un concept, dar ca om are si el imperfectiuni:)) ...

cu stima,
subconstientu'

PS Liviu, ar fi cazul sa


 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-09 13:50:26
         
 
  Ești prima femeie(Evă) care nu umblă cu "iordane"! Postat de catre Ioan Jorz

... scuzele mele! Nu am dorit să par misogin, în acel comentariu... Ioan Jorz

O duzina de alte exemple de tipul celui de mai sus va arata, Eugenia, Mariana, Liviu, Radu, ce inseamna "umblatul cu iordane" in varianta Ioan Jorz : auto-contrazicerea.

Toata lumea pare a fi cazut in cursa intinsa cu abilitate de autor, desi el anuntase clar:
Umblă popii cu "Iordanul" -
Subsemnatul... cu iordane!


Ioane, le-ai facut-o!

La multi ani, tuturor !

:)








 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-09 00:41:16
         
 
  Eugenia Reiter, scuzele mele! Nu am dorit să par misogin, în acel comentariu - adresat Marianei G, de aceea am simulat un lapsus, pentru a evita folosirea cuvântului minciună dar și pentru a-l sugera, nimic mai mult. Cu prețuire și amiciție,

Ioan Jorz
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 20:29:24
         
 
  Mirela Lungu, mulțumesc pentru vot. Ești o "gentelmană" - ce mai! Onorat de vizită și comentariu. Cu prietenie,

Ioan
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 20:28:55
         
 
  Parerea mea, Liviu Bordas este un gentleman, dar ca om are si el imperfectiuni:))

P.S. Nu precizez care;)

Salutari, Liviule:)
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-01-08 20:13:07
         
 
  Ioan Jorz

Intr-un comentariu anterior celui postat de mine ai spus:
'' Mulțumesc, pentru urare, Mariana! Ești prima femeie(Evă) care nu umblă cu "iordane"! Știu că le mai spune și altfel, da' nu-mi amintesc. Cu prietenie,
Ioan "iordănitorul" ''

De aceea mi-am permis sa intervin cu acel comentariu, adica acesta:
'' A umbla cu iordane = a spune vorbe goale; a se ține de lucruri neserioase''

Ulterior imi reprosati:
''Eugenia Reiter, chiar aveți impresia că autorul nu cunoaște, semantic, sensul "iordanelor"? Corect, semasiologic vorbind, iordane=minciuni. Cu stimă.''

Ma scuzati, domnule, eu chiar am luat in serios cand am citit cele scrise de dumneavoastra.
Se pare ca nu trebuia.
O seara buna
 
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-01-08 20:12:19
         
 
  La multi ani, Ioane:)
Cu intarziere (citesc si eu comurile si raaaaad:))
Aseara n-am apucat, scuzele mele:D
Dar cred c-a fost mai bine asa;)

Nu stiu cum e cu Doom-ul ala, dar daca e cum zici, atunci e bine:)

P.S. La multi ani, Ioan Peia:) tot cu intarziere si regretul ca intervii doar in asemenea ocazii:(

Cu stima4all,
Euridice
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-01-08 19:14:56
         
 
  Adriana Giurcă, remarc comentariul tău - pentru perspicacitatea de care dai dovadă în descâlcirea unor ițe. Cu prețuire,

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 19:07:09
         
 
  Maestre Ioan Peia, ca de obicei, aveți dreptate. Sunt onorat că vi-o manifestați la mine în pagină. Vă mai aștept! Cu stimă,  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 19:03:57
         
 
  ecsi, iarăși te joci prim paginile oamenilor mari?! Fii băiat cuminte!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 19:01:13
         
 
  Speranța Vasiliu, mulțumesc, pentru apreciere! Mă bucură când mai primesc și câte o laudă. Cu prețuire,  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 18:59:18
         
 
  Liviu S.Bordaș, Radu - în ciuda aparențelor, se bucură de aprecierea mea. Este unul dintre puținii care comentează pe text. Cu amiciție,  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 18:57:36
         
 
  Aș prefera să cred că dialogul nu este între doi oameni, ci între două feluri de a vedea lumea, susținute de către doi oameni diferiți, Radule. Altcum, din statutul de bucătărese de provincie care mărunțesc lumea între două legături de mărar tocat, nu am putea fi scoși.
Pe de o parte, eu - care nu cred că, urmare a două mii de ani de creștinism uleios, lumea a devenit mai bună. La fel cum nici o altă viziunea, mai mult sau mai puțin mistică asupra lumii, nu a schimbat ceva. Dar care crede că, o cantitate mică de sare trebuie pusă, din cînd în cînd, pe rana amenințată de infectare, chiar dacă faptul acesta este însoțit de usturimi destul de neplăcute.
Pe de altă parte - Liviu, care crede că odicolonul ar fi remediul necesar.
Două cazuri, - două moduri de terapeutică.
Deocamdată, lumea miroase a odicolon fetid!
Asta e.
Și moartea chiar nu ține cont de optimismul nostru facial.
E mult mai perversă, să fim serioși!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-01-08 15:38:08
         
 
  erata: pe care=despre care (scuze)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 15:23:05
         
 
  nu poate fi nimic mai stanjenitor decat sa asisti neputincios la un astfel de dialog intre doi oameni pe care s-ar putea spune ca-i admiri, desi nu le-ai aratat-o niciodata indeajuns

e unul din rarele cazuri in care tacerea, desi preferabila, nu pare a fi de aur

pentru Ioan Peia: poti comenta epigrama?

pentru Liviu: multumesc
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 15:22:01
         
 
  Ioane, grija ta pentru rolul meu pe lumea asta, minimal sau nu, e înduioșătoare.

Ce să fac, așa sunt eu. Finuț. Domn, bre!. Un fals cavaler. Nebun, poate, precum don - ul lui Cervantes. Idealist. N-am porniri radicale.
Dar, de-aia e lumea frumoasă. Pentru diversitatea ei. Ne-am plictisi de moarte dacă ar fi toți ca mine. Sau ne-am scoate ochii dacă am fi toți asemeni ție. Ar fi plină lumea de oameni care cască sau de chiori și orbi.

Am și simpatii. Nu numai de breaslă. Dar și simpatiile merg pînă la un punct. Iar cînd simpatiile mele sar calul, mai intervin. Așa cum am făcut-o în cazul tău. Nu caut mulțumiri. Așa că nu e cazul să mă aștepți cu flori în gară.


Adriana, mulțam. :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-01-08 15:07:38
         
 
  Cred în cu totul alt tip de "susținere". Anume acela în care, prin opinie comună, toți neaveniții, cu mintea prinsă-n pioneze, să nu aibă acces aici. Dar nu a fost așa. Am rămas eu și alți cîțiva "colțoși" ca să încerece a suplini acest tip de opinie și, ca atare, am intrat în colimatorul scîrbos al drogaților. Acum, cînd scelerații mai răbufnesc la adresa mea, se găsesc tot soiul de generoși care să mă apere. Eu să par un scandalagiu, iar ei, care țin capul la cutie și fac, din cînd în cînd, figurație de echilibrați - nește domni, bre! Sunt sătul de falși cavaleri. Nu s-a rezolvat nimic prin înlăturarea acelui text, -( fapt care s-a produs, probabil, cu o oarecare întîrziere, suficientă să mă spurce cu mizeriile lor) - ci, dacă se dorea cu adevărat curățirea locului, se trecea la măsuri radicale, susținute de atitudini radicale. Ori, persistența în molocomia călduță a perierilor reciproce, numai așa, de amorul socializării și al evocării unor sălcii precepte creștinești, prelungește o stare de fapt care va fi eternă. Eu voi fi atacat și mîine, și poimîine, și răspoimîine - nu există limită a ticăloșiei gregare,- dor numai spargerea buboiului poate să schimbe, cu adevărat, ceva. Dar, ce frumoși suntem noi cînd facem pe finuții, ferindu-ne, în același timp, și de șuvoiul de spurcăciune al degeneraților și de acuza de a fi niște recalcitranți!...

PS: Din păcate, eu nu am simpatii de breaslă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-01-08 14:44:36
         
 
  " Radu Ștefănescu, altcineva, lipsit de umor, ți-ar spune că ești prost și nu știi să citești, sau chiar nu ai citit explicația ce i-am dat-o lui Sorin. Nu e și cazul meu. " (Ioan Jorz)

Din comentariul domnului Ioan Jorz se poate deduce ca numai cineva lipsit de umor i-ar spune lui Radu Stefanescu ca e prost, desigur umorul fiind apanajul oamenilor inteligenti.

Ioan Peia- ultimul text in care ai fost atacat a fost invalidat la propunerea lui Liviu. Desigur ca nu astepta multumiri, dar poate ca uneori ar fi bine sa luam in considerare sustinerea pe care ne-o acorda cineva , chiar daca acesta este doar principiala. Parerea mea.




 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-01-08 13:55:37
         
 
  Extraordinar de genial commul de sub mine. Metaboloid de trist.

Liviu Bordas, La multi ani!!!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-01-08 13:18:07
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Foarte reusit acest catren. Felicitari!
La multi ani pentru ziua de ieri!
Speranta
 
Postat de catre Speranta Vasiliu la data de 2009-01-08 13:04:14
         
 
  Faci praf, Liviule, faci praf! Vîri finuțe ștăngi prin decor, poate... poate...
Știi bine la ce mă refeream, nu cred că e nevoie să-ți arăt cu deștetul!
Dar așa facem noi cînd ne dăm subtili!
Îți mulțumesc, dar contribuția de care-mi vorbești, în eliminarea nu știu cărui comemtariu la adresa mea, o fo gratuită. Sunt atît de obișnuit cu manifestările metaboloide ale homunculilor putreziți în pîntecele mă-sii lor, încît nu mă mai sperie nici cît negru sub unghie. Nu aveam nevoie, deci, de un apărător din oficiu. Cred că ai făcut-o, mai degrabă, pentru a nu scufunda și mai tare în fecale locul ăsta, în care e lăsat să crească mult, prea mult buruieniș, cu speranța că va rodi cine știe fructe exotice. Locul în care stai, ținîndu-te de nas, și pe care eu, - care "mă bag în seamă", prin absență, nu așa ca tine - nu-l pot suporta nici ca idee. Legile firii, deh: unii au naturelul mai simțitor! Alții fac opturi măiestre, numai ca să aibă și ei un rol minimal prin lumea asta.
La mulți ani, că nu cere nimeni plată!

PS: "Liniștea" mea nu este condiționată de aproximările temporale ale nimănui. Ci doar de recluzarea într-un spațiu în care nu sunt nevoit să mă dau, elegant, după tufa falsei comuniuni.
Sigur că, elegant cum te afli, abia te-ai abținut de la îndemnul creștinesc de a-mi servi porția zilnică de extraveral!
Mersi!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-01-08 13:03:58
         
 
  Ioane, La mulți ani. Vrei să vorbim discuții? Vorbim, da' mai încolo. După ce te liniștești.

Statui nu se mai fac. Din motive de criză. Așa că, dacă pînă acuma nu mi-am făcut iluzii, nu știu de ce aș deveni, brusc, rupt de realitate.

Să trăiești. Simpatia ta ori mă onorează, ori mă lasă rece. Mai reflectez. Deci, exist.

Comentariul meu se referea la Radu și la atitudinea față de el. Nu cred că strănutul lui ar fi unul de ucenic repetent. Prea sună cu ecou profund.


Încă odată, să trăiești. Mă bucur că te-ai băgat în vorbă. Și în seamă: Chiar ești comvins că spațiul ăsta nu mai e accesat - de către unii, deh!, uite că e destul de străvezie aluzia... - din motive de "critică" aplicată sau pt că se confundă statutul de critic cu cel de "maimuțoi" drogat care se trezește-n miezul nopții ca să facă exerciții de vidanjerie publică.

PS Cred că, acum vreo două-trei seri, am avut o oareșce contribuție la eliminarea unui text care numai critică aplicată nu era. Și care îți era adresat direct.
Ți-o fi scăpat intervenția mea. Nu-i bai, nici tu nu ești obligat să citești tot ce se scrie pe aici.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-01-08 12:20:00
         
 
  Bordașe,
Mai trezește-te și tu la realitate, din cînd în cînd. Stai pe margine și chibițezi ca o Albă-ca-Zapatta, mimînd echilibrul și sapienția demonstrativă.

"Decizia de a publica într-un spațiu public trebuie asumată de fiecare, iar a publica înseamnă și a te supune criticii. Cine nu admite că opera sa nu poate să placă tuturor are două variante: susținerea, cu argumente, a propriei opere sau părăsirea cîmpului de luptă."

Chiar ești comvins că spațiul ăsta nu mai e accesat - de către unii, deh!, uite că e destul de străvezie aluzia... - din motive de "critică" aplicată sau pt că se confundă statutul de critic cu cel de "maimuțoi" drogat care se trezește-n miezul nopții ca să facă exerciții de vidanjerie publică? Apoi, chiar crezi că un procent optim de "critici" pertinenți, pe aceste meleaguri, depășeșete 10%? Păi, una e să te frigă o ciorbă mai grasă și alta e să te stropească pe rever orice strănut de ucenic repetent...
Mie mi-au plăcut totdeauna cei care vorbesc discuții, de dragul scenariilor periate frumușel, pentru a-și asigura un loc de top în simpatia gintei!!
Perseverează.
Ți se va propune ridicarea unei statui, ca drept simbol al înțelepciunii absolute, rulată frumos după arhitectura ambalajului!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-01-08 12:02:07
         
 
  Mai trebuie să apară și "maimuțoiul de serviciu" (sn) - sper că l-ai convocat(pe "mess") - pentru a întregi cuplul "comic-fantezist" de contestatari! Sănătate!
Ioan Jorz

O afirmație (interogație) care nu avea ce căuta aici. Indiferent cine ar fi "maimuțoiul".

Emanuel, opinia mea este că ai fost nedrept cu Radu, în comentariul de mai jos. Cei care vin pe Europeea pentru simpatie ar trebui să posteze texte care să atragă simpatia. Textele, nu persoana lor, trebuie să fie obiectul plăcerii de a citi.
Blîndețea lui Radu chiar există. Nu-mi aduc aminte să fi făcut pe cineva maimuțoi. Sau măgar. Sau prost. Ori să-l gratuleze cu epitete asemănătoare. Ironia lui, uneori devastatoare, nu poate fi apreciată decît dacă o asociem faptului că ea se adresează textelor și mai puțin persoanei autorului.

Consider că Europeea ar fi mai săracă fără spiritul critic al lui Radu Ștefănescu. Fără umorul lui mușcător. Și mai plină de autori care acum ocolesc atelierul pentru că nu găsesc atmosfera călduță care, tot în opinia mea, nu duce nicăieri.

Decizia de a publica într-un spațiu public trebuie asumată de fiecare, iar a publica înseamnă și a te supune criticii. Cine nu admite că opera sa nu poate să placă tuturor are două variante: susținerea, cu argumente, a propriei opere sau părăsirea cîmpului de luptă.

Radu a fost supus și el criticilor. Traducerile sale au făcut obiectul atît al laudelor, cît și al disprețului. Dar postează în continuare. Se apără în continuare. Sper să o facă și de acum încolo.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-01-08 10:20:42
         
 
  scoate acel insidios "si eu", prietene

oricum, nu e rau ca ai inceput sa citesti

hai succes
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 09:26:03
         
 
  Sorin, nu știm dacă filologul respectiv(D.Ș) își menține și astăzi părerea. Tu pronunți sca-u-nul sau scau-nul - în mod natural, în vorbirea curentă? I-o-nic, dacă vorbim de stiluri - sau io-nic? Mă îndoiesc. Sau ești "ionofob"? Atenție și la accentul principal! Nu se vorbește de azi, de ieri, despre el.

Radu, când ai dreptate(și ai) eu ți-o dau. Așa e. J.P.Sartre - am căutat și eu, pe "Google". Mulțumesc, pentru precizare!
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 09:06:33
         
 
  "P.S. Abia dacă spuneam că "ă"-ul se transformă în a - și "â"-ul în u, era foarte clar de ce avea nevoie domnul R.Șt. pentru a-și alunga greața! Prea "camusian" - totuși!

previzibil si infantil, Ioane...

iar ala cu greata era Sartre, nu Camus
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 07:15:26
         
 
 
Ionut, eu tin minte ca mi s-a reprosat de catre un filolog, intr-un catren mai vechi, silabisirea lui Ion ca Ion si nu I-on. De aceea am spus ca mai astept si alte pareri.

 
Postat de catre General Motors la data de 2009-01-08 03:58:20
         
 
  P.S. Abia dacă spuneam că "ă"-ul se transformă în a - și "â"-ul în u, era foarte clar de ce avea nevoie domnul R.Șt. pentru a-și alunga greața! Prea "camusian" - totuși!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 02:04:42
         
 
  asa e, scriitoricesti

glumeam

noapte buna
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 01:57:05
         
 
  Radu Ștefănescu, sunt scriitoricești, totuși, față de atacurile murdare(neliterare) la care am fost supus, ca nou-venit pe "Europeea"!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 01:55:32
         
 
  se pare că se impun niscaiva citate...

(doamnelor, la culcare, va rog frumos)...

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 01:50:49
         
 
  "Emanuel, termenul de fata e doar un exemplar palid din luxurianta fauna de epitete cu care am fost gratulat de Ion Jorz (la multi ani, stimabile)"

Blândul, inocentul și nedreptățitul Radu. Monument de amabilitate. Protectorul nou veniților pe site. Sunt alături de tine și de suferința ta împreună cu toți cei care ocolesc Europeea din prea multa simpatie pe care au găsit-o aici.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-08 01:42:30
         
 
  dați-mi repede o lămâie!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 01:42:00
         
 
  Domnule Emanuel Cristescu, zău, sunteți prea elegant - în exprimare, pentru Europeea! Nu l-am făcut prost, pe Radu Ștefănescu, introducând, acolo, condiționalul, de rigoare, ci doar i-am sugerat să nu persite într-o greșeală, indusă de un alt comentator al textului. Mă bucură aprecierea d-voastre! Am să găsesc un alt titlu pentru epigramă. Observația mi se pare corectă! Cu stimă,

Ioan Jorz
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 01:37:40
         
 
  erata: opiniei = opiniunii  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 01:27:28
         
 
  Emanuel, termenul de fata e doar un exemplar palid din luxurianta fauna de epitete cu care am fost gratulat de Ion Jorz (la multi ani, stimabile)

evident, onorabilul si-a cerut scuze tie si opiniei publice; mie, nu prea (amanunt care a scapat tuturor, mai putin mie)

pentru asta eu il iert, crestineste, anticipat

inshallah
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 01:26:39
         
 
  Radu Ștefănescu, te înșeli! Și eu pot să schimb. Inițial, epigrama era dedicată lui Ion Iliescu - când era președinte, și, originar, suna așa:

Umblă, când începe anul.
Fel de fel de Ioni și Ioane;
Umblă popa cu "Iordanul"
Și nea Nelu... cu iordane!

Zău, chiar ar trebui să vedeți ce-i cu noul DOOM! Vă ajută! Fără răutate,

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 01:23:30
         
 
  "ți-ar spune că ești prost"

aici evoluează doar pasionați, unii pînă la fanatism, talentați mai mult sau mai puțin însă în nici un caz "proști". Eu mi-aș prezenta scuze dacă aș fi scăpat aici, o astfel de expresie.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-08 01:20:14
         
 
  "Radu Ștefănescu, altcineva, lipsit de umor, ți-ar spune că ești prost și nu știi să citești, sau chiar nu ai citit explicația ce i-am dat-o lui Sorin." (IOAN JORZ)

Ioan Jorz, daca nu as presupune ca ne citeste, probabil, o LUME intreaga, ti-as spune ca mi-esti simpatic.

Asa insa, din pudoare, ma opresc la simpla observatie ca tu si talentul aveti intalniri extrem de rare, si, se pare, clandestine...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 01:15:46
         
 
  "mu" se citește "meu" calculatorul e de vină. Ticălosul, îmi subminează opțiunile.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-08 01:14:54
         
 
  Ioan Jorz,

Bucuria de a o revedea pe Eugenia Reiter în aceste pagini m-a făcut să fiu nepoliticos față de domnia voastră. Comentariul mu se adresa exclusiv Eugeniei. Fără nici o conotație, fără nici o insinuare.

PS. Epigrama chiar îmi place. Poate titlul ar trebui schimbat. Ceva de genul "Unui adaptat" sau mie însumi" etc. ar potența valoarea intrinsecă a versurilor. Care este CERTĂ.

Îți prezint scuze pentru mica neînțelegere.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-08 01:13:43
         
 
  eu am schimbat acolo, fiule...

ce oare ma face sa cred ca tu nu poti schimba aici in veci, chiar dac-ai vrea?...

in ceea ce priveste opiniile tale le iau in serios la fel ca pe oricare altele, oricat de greu iti vine sa crezi

pe tine insa, ca persoana...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 01:09:10
         
 
  Domnule Emanuel Cristescu, nu am navigat pe mare - m-au "navigat" alții, într-o croazieră ce s-a încheiat la Batumi(cu întoarcere la Constanța, port, nu Tanța), asta neînsemnând că m-aș feri de muncă, cum insinuați. Dimpotrivă! Cu simpatie,

Ioan JORZ
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 01:08:19
         
 
  Eugenia Reiter, chiar aveți impresia că autorul nu cunoaște, semantic, sensul "iordanelor"? Corect, semasiologic vorbind, iordane=minciuni. Cu stimă,

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 00:59:09
         
 
  Radu Ștefănescu, altcineva, lipsit de umor, ți-ar spune că ești prost și nu știi să citești, sau chiar nu ai citit explicația ce i-am dat-o lui Sorin. Nu e și cazul meu. Pe "cerul inovației" se admit și astfel de manifestări. Dacă și la epigramă te pricepi, cât te pricepi la "traduceri", atunci comentariul tău, chiar, mă distrează. Vorbesc serios, când spun că "piatră" rimează cu "artă" - la rapsozii populari! De ce te-ai supărat?! Hai, nu fi supărat! Mai trebuie să apară și "maimuțoiul de serviciu" - sper că l-ai convocat(pe "mess") - pentru a întregi cuplul "comic-fantezist" de contestatari! Sănătate!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 00:49:24
         
 
  Eugenia Reiter, mă bucur că, asemeni celor care au navigat cândva pe mare, și care simt mereu chemarea ei, chiar dacă, probabil, marea îi va fi rănit, ea, marea reprezintă o aspirație permanentă. Performanța înseamnă muncă, ambiție și imparțialitate. Succes.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-08 00:46:33
         
 
  Ioane, sa traiesti cu multe Ane !
Unii spun ca noi, romanii, am avea mai multi scriitori decat cititori. Eu cred ca avem mai multi critici.

Sa traiesti, din nou, si "La multi ani" de Sfantul Ion.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-01-08 00:41:12
         
 
  A umbla cu iordane = a spune vorbe goale; a se ține de lucruri neserioase  
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-01-08 00:32:36
         
 
  ca de exemplu aici, unde "Ioane" se desparte, evident, in 3 silabe

catren cu umor debil generat de un joc banal de cuvinte, rostire plata, puerila...

ti-am citit si alte epigrame, zilele trecute, esti departe, batrane

bizar, pe cat de flescait te prezinti in aceste productii, pe atat de tare cucurigesti in subsolurile unde ar trebui sa intri doar descult... si cand spun asta nu ma refer la mine...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-01-08 00:20:13
         
 
  Valeriu, mă bucură replica ta, deși aș fi preferat ca versul patru să sune cam așa: "Să trăiești... cu multe Ane! Știu eu vreo două! S-or mai fi găsind și altele. Îți urez: La mulți ani, multă inspirație(urmată, desigur, de expirație) și să auzim de bine! Cu prietenie,

Ioan
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-08 00:16:52
         
 
  Astazi, fara de tromboane,
Ca tot umbli cu Iordane,
Iti urez, frate Ioane,
Sa traiesti, la multe Ane !

 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-01-08 00:04:24
         
 
  Sorin, am putea discuta pe "Messenger"! ID-ul meu este ioan.jorz. Sau pe orice altceva. Cine știe când mai ajungi în România și mă întreabă lumea de tine. Aștept!

Ceacea I
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-07 22:53:17
         
 
  Veronica, mulțumesc, pentru urare! Mă bucură faptul că ți-a plăcut ideea. Cu aceleași urări de ani mulți și buni,

Ioan, cel care umblă cu pluralul de la Iordan
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-07 22:49:06
         
 
  Sorin, mulțumesc pentru urare! Referitor la observația ta, pot spune că am obosit să tot fac trimiteri la principiul minimului efort, în pronunție, stipulat în DOOM 2(noul DOOM). Prin urmare, "Ioni" nu este "I-oni" - iar "I-oa-ne" se pronunță "Ioa-ne"! Profit de acest prilej, pentru a explica(și altora) de ce a fost stipulat acest principiu. În exemplul de față, despărțirea în silabe, de felul I-oni, I-oa-ne, ar presupune, fonetic, un "i" lung - ceea ce nu este cazul în pronunțarea românească. Unde este cazul, "i"-ul lung este subliniat prin dublarea(triplarea) literei - și nu mă refer la articularea cuvintelor. Așa că nu mai aștepta și alte păreri! Cu prietenie,

Ioan
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-07 22:41:58
         
 
  La Multi Ani, Ioane, pentru ziua onomastica.

Mi-a placut catrenul, excelenta ideea!

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-01-07 22:29:50
         
 
 
Ioane, La Multi Ani cu ocazia onomasticii.

PS: Atentie la versul 2 la despartirea in silabe a lui Ioni si Ioane. Mi se pare ca ai o silaba in plus. Astept si alte pareri.

 
Postat de catre General Motors la data de 2009-01-07 22:21:26
         
 
  Mulțumesc, pentru urare, Mariana! Ești prima femeie(Evă) care nu umblă cu "iordane"! Știu că le mai spune și altfel, da' nu-mi amintesc. Cu prietenie,

Ioan "iordănitorul"
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-07 21:42:44
         
 
  Io nu mă țin de iordane
Și-ți zic: La mulți ani, Ioane!
 
Postat de catre Mariana Ghicioi la data de 2009-01-07 21:29:41
         
 
  Cu "iordane" umblăm mai toți, așa că votul este unul sine die. Oricum, mulțumesc, Vasile! Toate cele bune!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-01-07 21:21:16
         
 
  bună epigramă, votez iordanele.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-01-07 21:12:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE