FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cand nu esti
Text postat de Label Black
Am aprins o tigara. Bucataria s-a inseninat. Deasupra mea inca mai locuiesc diverse fantome ale unor entitati pe care le numesc : tu. Astfel niciodata nu ma pot simti singur. Nici daca mi-as luxa membrele inferioare intr-o infinita pestera din gandire. Inca mai am puterea sa cred ca esti in cealalta camera. Ca spargi seminte si te uiti la Regina. Inca iti aud glasul metalic pe sub usile inchise ale camerelor noastre si desi stau aici inghetat, nu ma incumet sa le deschid si sa intru pentru ca nu cumva sa te destrami si sa nu te gasesc acolo.
………………………………………………………….
Inaintez. Iarna e neagra. Am simtit-o asa ultima oara, cu mult inainte sa te gasesc. Nu imi este strain nici un vis in care imi apareai desi nu aveam nici un script al tau. Era la fel. O noapte umeda in care toti ceilalti se blocasera in casa si se inghesuiau langa teracota pentru povesti si vin fiert. Eu imi amestecam sentimentele prin oras. Troileibuze pustii si strazi infecte omogenizau perfect blatul unui nou consum literar alcoolic. Nu stiam cine esti si nici ce ai sa devii candva pentru mine. Te uitai cu atat de mult patos la hainele de firma din vitrine incat am ramas pe loc sa iti respir admiratia. Oxigenul rece alimenta insuficient plamanii mei de scafandru astfel incat o continua nevoie de aer isi cernea vocea ragusita in mine. Astmul imi devenea un bun prieten si niciodata nu ma gandisem sa-l tradez.

Erai o femeie restransa. O draguta, o finuta si-o dAsteapta , dupa cum mi te-ai prezentat ulterior. Iluzii cu tine. Apoi fara vreun semnal ai luat-o la fuga din fata magazinului respectiv si te-ai oprit la cateva zeci de metri de mine, in fata unui automobil, altul decat al tau, ai deschis portiera din dreapta si-ai urcat lejer, cum faci de fiecare data cand urci intr-o masina. In secunda urmatoare scrasnetul rotilor mi-a asurzit ambele timpane, semn ca soferul era unul cu o infioratoare putere in mentinerea sublima a volanului in toate directiile posibile cu putiinta. Fusese prima reverie avuta cu tine.
…………………………………………………………….
Conditiile se modifica, in viata. Fiecare dintre noi doi devenim, pe rand, actanti diferiti in propriile noastre istorii. Uneori ne contopim sa mai putem spera intr-un final fericit. Alteori ne cautam atingerile in trecut si vedem ca de fiecare data am avut aceeasi idee. E adevarat, tristetea este surda si chiar daca peste cateva zile vine Craciunul , din mine a disparut orice urma de sonor. Imi imaginam cum vom impodobi bradul impreuna iar tu iti vei fi etalat mofturile culinare. Imi imaginam cum iti vei fi pus deoparte pentru mine cateva dintre blandele tale dorinte sfintesti.

Cand nu esti nu pot cuprinde cu bratele mele fenomenul lipsei tale. Incerc doar, sa-l inteleg. Incerc sa il pricep si sa-l iau ca atare. Sa-i fac un semn si sa-mi trimit un mesaj in care sa imi spun ca te vei mai intoarce. Ca vei mai fi langa mine si imi vei mangaia din nou crestetul. Ca ma vei saruta din nou inainte de culcare. Ca atunci cand ne vom trezi vom fi iarasi imbarligati si ne vor trebui cateva minute sa ne hotaram care sunt mainile si picioarele ficaruia dintre noi.

Nu am stiut niciodata sa te astept. Nu am stiut sa tac si nici sa uit. M-am aruncat efectiv intr-o alta parte. Cu totul alta decat aceea in care tu erai. Si cand am tras de tine sa te aduc aici, cand am dat din maini, cand am batut la tobe si-am fluierat, venea mereu acelasi automobil, altul decat al tau, in care te urcai extrem de lejer, cum faci de fiecare data cand urci intr-o masina. Asta nu a oprit din mine ceasul dragostei. L-a lasat sa-si continuie ticaitul de unul singur. A lasat o masinarie sa fie o masinarie chiar daca in centrul ei sta pulseaza umbre de sange.

Ma pot opri din scris. Nici eu, nici el nu iti vom schimba directia. Iti putem in schimb aminti, despre noi. Iti putem formata parti din noi intr-o scrisoare profunda a existentei noastre, in acealasi timp, pe pamant. A mai ramas ceva la fel de cast ca aceasta, incredibilul devotament al stelelor pentru stapanii lor. Asadar , primeste-le inapoi , iubirea mea. Fa din toata banalitatea aceasta o altfel de nuanta. Zugraveste-mi deplin peretii visarii, pentru ca atunci cand voi deschide usile, chiar sa ma astepti pe pat. Chiar sa fii acolo. Draguta, finuta si dasteapta. Si cu acelasi capsor inteligent.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  sarbatorile aduna oamenii. interesant comentariu si o buna abordare. R.  
Postat de catre Label Black la data de 2008-12-24 08:59:10
         
 
 

într-o poezie, tema se etalează în câteva versuri, construcţia se şlefuieşte relativ uşor, dar în proză, mesajul trebuie urmărit îndelung, deasemenea elementele ce-o compun sunt mult mai greu de controlat, aş spune că diferenţa este ca cea dintre un pârâiaş şi un fluviu.

ai reuşit să navighezi cu succes până la revărsare.

vot,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-12-24 06:22:13
         
 
  Craciun fericit, Casandra Adam!!!!  
Postat de catre Label Black la data de 2008-12-23 14:43:44
         
 
  De acord cu ecsi, textul este deosebit.
Am instelat.
Un Craciun magic iti doresc! :)
 
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2008-12-23 14:03:53
         
 
  nu pot sa-mi justific erorile desi incerc sa le cuprind. e o delectare faptul ca ne intalnim aici. pana la urma nu e nimic rau in asta. Sarbatori fericite!!!  
Postat de catre Label Black la data de 2008-12-23 09:01:39
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Foarte frumos. Pornesti de la fumul de tigara si descrii senzatii astmatice. Inserezi in poveste cotidianul. ,,Troileibuze pustii si strazi infecte omogenizau perfect blatul unui nou consum literar alcoolic.'' Oau. Este o fraza!!!

In secunda urmatoare scrasnetul rotilor mi-a asurzit ambele timpane, semn ca soferul era unul cu o infioratoare putere in mentinerea sublima a volanului in toate directiile posibile cu putiinta. Este o tampenie...imi da senzatia de umplutura..
,,actanti'' suna ca dracu
Ma pot opri din scris. Nici eu, nici el nu iti vom schimba directia. Iti putem in schimb aminti, despre noi. Iti putem formata parti din noi intr-o scrisoare profunda a existentei noastre, in acealasi timp, pe pamant. A mai ramas ceva la fel de cast ca aceasta, incredibilul devotament al stelelor pentru stapanii lor. Asadar , primeste-le inapoi , iubirea mea. Fa din toata banalitatea aceasta o altfel de nuanta. Zugraveste-mi deplin peretii visarii, pentru ca atunci cand voi deschide usile, chiar sa ma astepti pe pat. Chiar sa fii acolo.
OAU OAU OAU
ARTA MEDIEVALA. SCRIITURA PERFECTA. NOTRE RESPECT. ESTI BUN RAU, DAR RAU!!!

Draguta, finuta si dasteapta. Si cu acelasi capsor inteligent.

ai omorat frumusete de text. capsor? las-o dracului. ,,pulseaza umbre de sange" de globule albe... slab foarte slab...am impresia ca vrei sa scrii doar asa de dragul scriiturii... lucreaza pe text sau scrie exact ce simti. Cu p..e si p..e, domnul Corbu apreciaza fondul nu forma. Mai ales ca batranul nostru chitaroz a trecut in erata postuma a ecoliteraturii renale.

Un vot si cateva stele.
 
Postat de catre I BG la data de 2008-12-23 05:47:07
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE