FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Despre *idealistul socialist* Paul Niculescu-Mizil
Text postat de Dumitru Cioaca
*In final, as dori sa-i raspund domnului Duca in “problema” Paul Niculescu-Mizil, bunicul meu. Daca s-ar fi documentat, asa cum banuiesc ca trebuie sa faca jurnalistii seriosi, ar fi aflat ca bunicul meu a fost un socialist si un idealist.
El a fost printre putinii care au condamnat public macelul de la Timisoara. Nu a facut averi, nu s-a folosit de demnitatile publice in interes personal. Nu apare in Top 300 sau Top 500. A slujit interesele Romaniei si ale cetateanului cum s-a priceput mai bine. El mi-a insuflat orientarea de stanga, grija si respectul pentru semeni. Nu a fost un cinic tortionar, un pragmatic sau sau un om “vandut” cum sunt atatia astazi, chiar fara sa fie copii de nomenclaturisti.*
(Scufita Rosie-Mizil despre bunicutul ei lupul Paul Niculescu-Mizil)

Imi amintesc perfect de bine cand am vazut prima data mutra lui Paul Niculescu-Mizil. Eram elev de liceu prin anii cinzeci ai secolului trecut cand am fost dusi la film cu clasa pentru a vedea nu atat filmul sovietic cat documentarul care il preceda. Era un documentar despre vizita oficiala a delegatiei de pardid si guvernamentale romane in Indonezia. Delegatia era compusa din idealistul numarul unu al tarii din acele timpuri secretarul Partidului Muncitoresc Roman Gheorghe Gheorghiu-Dej, idealistul numarul doi care era pimul ministru Ion Gheorghe Maurer si un nou idelist cu parul carliontat Paul Niculescu-Mizil. Desi destul de crud mi-am dat seama ca idealurile noului idealist trebuie sa fie identice cu ale celor doi fiindca altfel nu l-ar fi luat intr-o delegatie atat de ideala in idealurile ei. Asteptarile nu mi-au fost inselate fiindca numele noului idealist a inceput sa apara tot mai des in presa lucru care m-a facut sa cred ca idealul lui real era sa ajunga viitorul number one bagandu-se pe sub pielea actualului number one. Si intradevar noul idealist nu facea nici un secret din admiratia lui pentru marele om de stat Gheorghe Gheorghiu-Dej care lupta din rasputeri cu chiaburii dusmani de clasa si cu vechea intelectualitate si clasa politica care se afla pe cale de disparitie pe la Aiud sau pe la canalul Dunarea-Marea Neagra. Si astea toate se faceau, dupa spusele noului ideolog idealist Paul Niculescu-Mizil pentru binele Poporului Roman pe care el era hotarat sa-l slujeasca cu devotament pana la revolutia din 89. Idealaul real al noului ideolog era sa ajunga el in viitor number one si probabil ca ar fi reusit daca Gheorghiu-Dej nu ar fi murit prea devreme si Ceausecu nu i-ar fi luat locul. Noul idealist suprem Ceausecscu pentru a scapa de umbra suparatoare a fostului idealist suprem a inceput sa dea cu noroi in cadavrul acestuia sustinand ca idealurile lui sunt mult mai nobile si ideale decat ale predecesorului dar tot pentru fericirea Poporului Roman. Paul Niculescu-Mizil si-a ajustat si el idealurile pentru a deveni identice cu ale noului luceafar politic dand puternic cu laturi in memoria fostului protector. Ceausecu a fost foarte impresionat de calitate idealurilor reformate ale idealistului din Mizil si la promovat pana a ajuns membru al Biroului Politic care se compunea numai din sapte sau noua idealisti fruntasi care taiau si spanzurau dupa voia lor dar nu din placere ci pentru a servii Poporul Roman cum se pricepeau ei mai bine.
Idealistul Paul Niculescu-Mizil a fost atat de tare in idealurile sale ca a supravietuit oricarei furtuni din Biroul Politic carora le-au cazut victime alti idealisti mai putini dotati.
Ce este drept Ceausecu avea cateodata un umor negru pentru idealistii lui cei mai devotati: lui Paul Niculescu-Mizil s-a gandit sa-i taie coada si asa se face ca Poporul Roman s-a culcat intr-o seara convins ca Paul Niculescu-Mizil e membru al Biroului Politic pentru ca a doua zi sa se trezeasca cu Paul Niculescu membru al Biroului Politic. A marait marele idealist cand i s-a aplicat acesta operatie brutala? Nicidecum, fiindca idealul lui nu era pastrarea cozii ci pastrarea puterii asa ca l-a lins in continuare pe idealistul number one ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Si in afara de asta constiinta lui era curata, coada lui fusese sacrificata pentru binele Poporului Roman care si el statea la coada.
Idealistul Paul Niculescu-Mizil a fost singurul mare idealist crescut de Dej care nu numai ca a supravietuit pe toata perioada lui Ceasescu dar a ajuns in Biroul Politic si acolo ar fi si ramas daca nu venea revolutia. Si dupa revolutie ar fi supravietuit, mai ales ca isi scosese coada de la naftalina si devenise din nou Paul Niculescu-Mizil daca fostul lui coleg de idealuri nu se dovedea a fi un tradator dispus sa vaduveasca Poporul Roman de un mare idealist. E drept ca varul Iliescu s-a scuzat spunant ca nu putea sa ia in guvernul lui idealistii lui Ceasescu cei mai compromisi dar sa vare el idealurile Poporului Roman intrupate in fiul Mizilului la parnaie?! Desi mancarea trimisa de Iliescu era buna si nu lipseau ziarele si uneltele de scris ca sa-si scrie memoriile, tribunul poporului s-a hotarat sa intre in greva foamei care a fost mai mai mult o cura de slabire fiindca cei peste 40 de ani petrecuti in politica la varful piramidei facusera ca burtica sa-i creasca direct proportional cu puterea. Adevarata greva a foamei au facut Iuliu Maniu, Gheorghe Bratianu, Constantin Giurescu si alti nenumarati "dusmani ai poporului" si asta nu ca au vrut ei ci ca asa a vrut partidul. Scufita Rosie-Mizil sustine cu modestie ca bunicutul ei lupul ar fi fost socialist. Socialist a fost Titel Petrescu pe care cei de teapa bunicutului ei l-au baga la parnaie dupa ce i-au confiscat partidul. Am citit volumul doi din memoriile lui Paul Niculescu-Mizil si am ramas masca. Omul obisnuit sa linga o viata, si lipsit acum de posibilitatea a-l linga pe noul sef Iliescu linge cadavrul fostului sef Ceausescu cu aceiasi fervoare ca in trecut. Nici o vorbulica despre mizeria in care traia poporul Roman, nici o silaba despre bisericile si satele daramate, totul se refera la politica lui externa geniala, la palmele pe care genialul conducator le-a dat rusilor. Parerea mea este ca daca cursul istorie nu facilita aparitia unor *idealisti socialisti* de teapa lui Paul Niculescu-Mizil soarta Poporului Roman ar fi fost mai dreapta si mai blanda.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multumesc celor care au luat parte la discutie si dedic stele pe care ei mi le-au dat atat de generos memoriei marelui idealist socialist disparut sperand ca faptele sale sa nu fie niciodata uitate de Poporul Roman.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-11-15 16:06:35
         
 
 
Genu, o minusculă completare: idealistul number one, secondat de idealiștii printre care se număra si Niculescu-Mizil, cam prin anii '50, au naționalizat tot ce (nu) mișca prin țărișoara asta. Urmașii lor, sub înțeleapta cârmuire iliesciană, au făcut o ultimă faptă bună înainte de a ieși (temporar) din scena politică: au vândut aceste (ne)mișcătoare celor care le închiriau, drept pentru care, în perfidul meu ne-idealism, după toate instanțele idealiste, sper măcar ca la Strassbourg să găsesc puțin realism.

Las și ultima stea disponibilă.

 
Postat de catre Al Trep la data de 2008-11-14 18:55:43
         
 
  Domnule Dumitru Cioaca, va acuz de plagiat. Acest text este textul meu, numai ca ati apucat dumneavoastra sa il scrieti mai repede. Mi-ati dat, insa, o lectie despre se scriu astfel de texte si va multumesc. De data aceasta va iert, dar data viitoare va rog sa imi faceti si mie loc langa dumneavoastra. Orice as scrie acum pe aceasta tema, va sta in umbra acestui text.
Cu respect, zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-11-14 17:04:18
         
 
  Nota 10 nea Mitica.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2008-11-14 16:28:06
         
 
  Stea si de la mine, Genu.....

Calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-11-14 15:03:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  nea Genu, toata stima pentru tonul retinut cu care ai reusit sa navighezi in mlastina acestui gen de amintiri

lasa-l pe ecsi, e prea tanar

in plus, ne aflam in plina campanie electorala si asta e jobul lui; sa-l lasam sa si-l faca

stea
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-11-14 14:46:58
         
 
  Draga Ecsi,
Habar nu am de orientarea sexuala a lui Iuliu Maniu, dar mai homosexuali decat *idealistii socialisti* veniti la putere dupa 23 August nu au existat altii in toata istoria noastra: ei au regulat, scuzata fie-mi expresia, fara nici un fel de menajamente Poporul Roman timp de patru decenii.
Cat despre asa zisii informatori Paleologu si Giurascu cum iti explici ca inainte de 23 August ei erau nu informatori ci cadre universitare iar dupa venirea tovarasilor la putere s-au metamorfozat in puscariasi si informatori?
Cum iti explici ca profesorul Giurascu, academicianul istoric Gheorghe Bratianu, filozoful, economistul Mircea Vulcanescu si atatia alti si alti oameni de mare valoare intelectuala au ajuns la parnaie fara sa li se faca vreodata proces?
Cum iti explici faptul ca in asa zisi informatori daca mai traiesc se da cu noroi iar pe tortionarii lor care au pensi de zece ori mai mari decat victimele lor nu-i intreaba nimeni de sanatate?
Pana nu se limpezesc apele, cum spunea minunata taranca Elena Rizea, care a facut peste zece ani de puscarie politica fiindca asa au vrut idealistii de tip Niculescu-Mizil lucrurile nu vor merge bine in Romania. Sarcina voastra, a tinerilor ziaristi, indiferent de orientare politica, este de a limpezi apele spunand adevarul. Eu nu gasesc nici o contradictie intre un ziarist de stanga si adevar.

p.s.
Vasilica, multumesc pentru apreciere si comentariu
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-11-14 14:24:22
         
 
  Salut acest text. Relativ documentat din memorie. Domnule Cioaca va rog sa-mi permiteti un comentariu obiectiv la textul dumneavoastra.

Iuliu Maniu, spun documentele era homosexual. Purta ciorapi de matase si exista supozitia ca ar fi avut o relatie cu Corneliu Coposu. Iuliu Maniu a contribuit la lovitura de stat din 23 august, cand Maresalul Antonescu a fost arestat miseleste de un bal-bal pe post de rege, oligofren confirmat de medici si de liderii partidelor ...istorice...devenite isterice.
Dinu C Giurascu a fost un informator de cea mai joasa speta. La fel ca si Balaceanu Stolnici, Ionescu Quintus sau Paleologu. Seniorii cum ar veni.

Despre Comunism, Socialism, Salam cu Soia si Unchiul Sam intr-un post viitor.

Nu uitati ca regele Mihai este singurul oligofren cu sange bleu decorat si de Hitler si de Stalin. Imberbul clapaug, l-a arestat pe Maresal si astfel a adus trupele sovietice in tara. De care Gheorghe Gheorghiu Dej ne-a scapat.

Cu deosebit respect, Ecsintescu Virtual
 
Postat de catre I BG la data de 2008-11-14 10:06:11
         
 
  Punct ochit, punct lovit! Mi-a placut foarte mult textul tau, Dumitru, la obiect! Sa speram ca nepoata lui Paul Niculescu- Mizil nu va semana cu bunicul ei, sa-i linga pe cei sus- pusi ci sa ia atitudine si sa se dedice asa cum arata ea, oamenilor obisnuiti. Dar, m-as mira, crescand si educandu-se in aceasta ideologie "idealisto-socialista" a bunicului ei! Asa cum am promis, anul acesta nu voi mai vota. Am auzit ca si Rodica Elena Lupu candideaza in sectorul 6. No comment.  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-11-14 09:23:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE