FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Provocare
Text postat de latunski criticul
În perioada de glorie a cenaclurilor literare (mai mult sau mai puțin celebre) se stabiliseră oarece reguli nescrise, dar strict respectate. Modelul copiat era (mai întotdeauna) gloriosul cenaclu “Junimea”. Reguli simple, fără stele, fără voturi, fără cumetrii și polemici inutile. Posibile, pentru că participanții se aflau în aceiași încăpere, se priveau reciproc și erau obligați să se respecte. Virtualul te trimite într-o zonă crepusculară, într-un anonimat insalubru. E ca un fel de stadion uriaș în care poți zbiera, înjura, poți uita, pentru o vreme, că în fața fiecărui monitor se află un semen al tău.
„Incriminatul”, care se expunea judecății, citea. Nu mai mult de 15-20 minute. Asta însemnînd maximum 10 poeme sau cîteva proze scurte (fragmente). De obicei, manuscrisul multiplicat era oferit colegilor de cenaclu în ședința anterioară. Citea și apoi tăcea, așteptînd verdictul. În timpul discuțiilor orice intervenție personală era exclusă și interzisă. Se considera (și pe bună dreptate) că autorul și-a exprimat opinia prin scriitură. În final avea dreptul să se explice, dar nu mai conta prea mult opinia fiind cristalizată. Cu procentele de subiectivism colectiv. Uneori, simțea gustul amar al neîmplinirii, se cantona o vreme în tăcere ori dispărea. Cei „cu vîn㔠și curaj revenau cu producții noi, valoroase. Abia după epuizarea subiectului „se dădea verde” la discuții libere. Și erau chiar ecoliterare, fără a fi impuse ori predicate din amvon.
Stimați ecolitarați,
IATĂ PROVOCAREA!
Pe această pagină albastră sînt 9(nouă) texte semnate ROBERT TRIF.
Încercați să le citiți cu atenție și exprimați-vă opiniile. Ce, despre ce, cum a spus ori a dorit a spune. Refuzați-vă, pentru o zi, plăcerea de a posta texte proprii și de a fi în centrul atenției. Comentați fără patimă, fără ironie, fără pretenții de elitism.
Îl rog pe domnul IOAN PEIA să prezideze „ședința de lucru” și să tragă concluziile. Nu este o glumă, domnule Peia!!!
CONDIȚIILE UNUI CENACLU VIRTUAL SÎNT ÎNTRUNITE. NU AVEM NEVOIE DE ACORDUL LUI ROBERT TRIF. A POSTAT PE UN SPAȚIU PUBLIC.
Acum, acceptați provocarea sau vă hliziți de ciudățenia demersului meu?
Am fost și eu serios, o dată.
Mi-a ieșit? E bine, e rău, e mult, e puțin?
În încheiere, aș dori să vă amintesc două proverbe latinești (ba chiar trei), precum și traducerea lor.
Sic transit gloria mundi! -(Așa l-a trăsnit pe Grigore la munte!).
Dictum sapienti sat est - (Dictare: Săpînța este un sat).
Quid prodest? (orientarea spre înainte a dinților este ca un cui).
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  intre timp, autorul mentionat, s-a retras...

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-11-13 03:12:11
         
 
  Lenocika, nu te subaprecia! Doar ești XXL cum să te cuprind eu cu brațele-mi de pigmeu...aoleu ce ecoerotică ești, ca o rusalcă din povești:)))  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-12 19:02:47
         
 
  Latunski, dear, ajută-mă ! Fă o minune, poate reche_san își ia mânuțele de pe mine, mă tot ține în brațe și văd că a uitat să mă lase pe picioarele mele, probabil nu mă crede în stare să ating verticalitatea:))  
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-12 17:09:21
         
 
  *Am candidat le funcția de șef de scară și am pierdut alegerile la diferență de două voturi.*
(LATUNSKI CRITICUL)

c-ai fost neales de scara
este inca o dovada
ca ea stie ca ai coada
si-n loc de laba o ghiara.

p.s.
cu litere mari si fine
ti-am scris numele-incurcatul
fiindca stiu ca nu e bine
sa-nfurii pe necuratul.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-11-12 16:55:23
         
 
  Tavarișci latunski, m-ai supărat. Ce te roade, dom'le, grija că ies în lume zgîriat nițel pe față? :)))

Uite, îmi enervași pisicuța! Îți dai seama ce trai voi avea în viitor? Nu-i destul că mă săturasem să mă alerge, de-acu va trebui să mă feresc și de ghearele 'mneaei! :))

Dacă tot veniși cu ziceri de-ale elevilor (recte traduceri de-ale lor), să-ți spun și eu una. Bulă e nevoit să compună o propoziție conținînd cuvîntul vag. Și o produce:

Un vag stătea la poartă

De tradus, ne-o traduce Vasilica.

Comentarii pe texte nu fac acum. Aseară am adormit încercînd să le citesc. Să-ți doresc coșmarurile pe care le-am avut? :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-11-12 15:43:14
         
 
  Scuzele sunt acceptate. Multumesc.  
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 13:48:30
         
 
  Că sînt iubit de Elena Toma (spre necazul celor care se întîlnesc cu ea, îi solicită servicii și "îi trag clopotele") numai pentru meritele mele scriitoricești, nu poate decît să-mi gîdile orgoliul. Dacă ar privi poza mea din "profil" ar vedea că sînt XXL; atunci m-ar iubi și pentru fizicul meu. O să accept o apariție televizată cu ET pe post de moderator.
Pentru că am și eu ofurile mele. Am candidat le funcția de șef de scară și am pierdut alegerile la diferență de două voturi. Iar contracandidatul meu este un impostor; și-a cîștigat voturile în baza unor promisiun fără acoperire, vă poate spune și coana Săftica, de la etajul 9. Vreau să-l demasc pe individ și să anulez alegerile. Apoi, știut este că oamenii se împart în două mari categorii: cei care apar pe sticlă și cei care privesc. Iar cei care privesc nu există. Puteți să mă susțineți și voi la următoarele alegeri? Sau măcar să vă exprimați adeziunea? Contez, da?
Sabina, dacă te răpesc, poate o să mă iubești și tu pînă la urmă, iubirea apare odată cu trecerea timpului. Mulțumesc pentru atenționare. Promisiunea cu D. Cioacă a rămas neonorată. Mea culpa (să traducă Vasilica. Proverbele erau pentru deliciul ei).
Adriana, nu am intenționat să te enervez. Îmi pare rău că am reușit. Dacă nu-mi plăcea cum scrii, o spuneam pînă acum, să fii sigură. Mi-am revenit, la îndemnul tău (oare din ce?) și te rog să-mi accepți scuzele.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-11-12 11:58:02
         
 
  "aprecieri"
"recomand"

Si, Dle Latunski, indiferent cine sunteti si ce scrieti... daca asta va va face sa ma tratati cu mai mult respect pe viitor, va promit ca voi inceta sau rari schimbul de replici cu Dl Bordas (pe care il asigur, in caz ca mai e nevoie, de respectul meu dintotdeauna si ii multumesc cu nerusinare, in mod public, ca ma binedispune zilnic! :) )
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 11:06:58
         
 
  As vrea sa recomand celorlalti autori sa urmeze sfatul Domnului Latunski si sa incerce o critica serioasa asupra textelor domnului Robert. Contrar concluziei pe care a tras-o dumnealui, eu nu m-am impotrivit comentarii textelor lui RT. Doar mi-am manifestat indispozitia personala. Pdap, daca poti avea o opinie corecta de ansamblu asupra operei unui autor, daca iti poti aprecia corect propria evolutie, daca poti sesiza defecte de forma sau de fond intr-o oarecare masura nu inseamna ca te si pricepi- ca si poti sa faci o critica serioasa.
Lucru de care RT va tine cont primind apreceiri din toate colturile albastrului.
E posibil sa existe o singura opinie calificata si daca Sabina se tine de cuvant si comenteaza serios, ii recomnad aceasta opinie.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 10:58:41
         
 
  P.S.Telecinegenică cum ești mă bîlbîi și greșesc:RUBYK nu Kubrik!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-12 10:58:04
         
 
  Elena,
Asta e tara ta că nu ai putut declara că pastișez doar 1001 de nopți!Noi pigmeii mai citim și altceva decît instrucțiuni de folosire la cubul lui Kubrik, sau manuale de creștere ale maimuțelor mătăsoase din deșertul Nefud
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-12 10:51:40
         
 
  Voi incerca eu (dar voi posta mai pe seara)... acu', daca tot m-a luminat Maria Sa Criticu' si am aflat ca Grigore fuse trasnit-trebuie sa sarbatorim...

PS: Latunski, te provoc! Spuneai la un moment dat: o să-mi însușesc ideea și o să-i dedic un grupaj de colaje lui Dumitru Cioacă. Sa te vedem...

Post scriptum (adica dupa marea mea scriitura)
Io nu te mai pot iubi, pentru ca as intra in conflict cu Elena Toma. Asa ca ... doar te provoc!
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-11-12 10:38:30
         
 
  Rectific
"pt ca hazul acela"
"sensibilitate"

cer scuze- ori imi joaca feste tastatura ori m-am enervat foarte tare.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 10:33:31
         
 
  inca nu.
Sunt autori care scriu constant bine (in opinia mea)- prefer sa ii urmaresc pe acestia. Sunt autori care scriu constant prost (ma abtin cat pot sa ii comentez iar cand nu ma mai pot abtine fac haz. Dar asta e mai bine decat sa-i ignor, pentru ca sub hazul ala e menit sa scoata in evidenta defectele pe care le constat serios. Daca nu tin la tavaleala, ii ignor.)
Sunt autori care nu ma conving de la inceput dar nici nu neg posibilitatea evolutiei lor pe parcurs. Din categoria asta face parte Robert Trif. De ce? Imi place ca are inclinatie spre filozofie, ca textele nu sunt lipsite de asensibilitate, dar nu imi place ca incarca foarte mult textele, ca uzeaza de epitete uzate si uneori hilare (cea mai mare intrebare, de ex!), ca nu rafineaza expresia pana la originalitate si pentru ca inca nu simt ca are o amprenta personala. Asa, pe scurt. De urmarit.
Poftim
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 10:30:46
         
 
  Adriana,
Dacă îți poți aprecia singură scriitura, poți aprecia și scriitura colegilor tăi de sait. Poți spune de ce te plictisește autorul. Este un gest de respect și sinceritate.
În spatele lui Latunski stă umbra lui Latunski care publică oarece știfturi. Asta nu-i conferă umbrei un statut aparte. Continuă a citi la cenacluri, unde este "forfecat" fără menajamente. Ba chiar își dorește așa exercițiu. Pentru că este necesar. Cum necesar este și pentru tine, pentru RT, pentru fiecare. Chiar nu ai nimic de spus despre postările lui Trif?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-11-12 10:16:58
         
 
  Latunski... după ce am citit Viața la 40 de grade, crezi că se merită să mai citesc ceva, cel puțin azi ?

colegial

oricum, indiferent cine/ce ești, te iubesc pentru comentariul facut pe pagina lui ecsi.

ET
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-12 10:12:07
         
 
  Latunski- eu am bunul simt sa imi apreciez singura scriitura dincolo de voturi si de stele. Cred ca refuzul meu de a publica pana in prezent o carte se datoreaza faptului ca sunt un om cinstit cu mine si cu cititorii. Daca postez aici texte vechi sau noi este pentru ca opiniile foarte fruste de aici nu ma menajeaza. Si n-am nicio problema cu asta.
De altfel, daca imi permit sa ma "intep" cu Liviu(apropo, n-ai specificat care din ei, dar n-are-a face, ambii pot fi subiectul acestei acuzatii lipsite de eleganta din partea ta) e pentru ca mi s-a permis acest lucru. Te asigur ca doar faptul ca respect foarte mult un om mai ales pentru ca stiu ca poate interpreta asa cum trebuie o replica, ma determina sa sustin sau sa provoc un dialog pisicesc, cum il numesti tu, desi eu sunt de acord cu termenul asta numai sub aspectul gherutelor scoase cand trebuie.
Sincer, reactia ta m-a dezamagit. Iti pretuiesc in continuare umorul, dar...restul e tacere.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 10:04:06
         
 
  Adriana, ai și tu loc pe pagină. Și te poți "pisici" pe lîngă Liviu cît vrei, tot nu te bagă în seamă. "Incriminatul" ne oferă posibilitatea să-i admirăm opera în deplinătatea ei. Ce problemă ai? Că nu pricep. Cum este apreciată scriitura ta, dincolo de voturi și stele, n-ai vrea să afli? În cuvinte, nu cu voturi și stele.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-11-12 09:47:37
         
 
  Elena Toma, ești în stare să spui ceva despre creația lui RT. Dacă nu, abține-te, eu sînt gazda acestui experiment. Te întreb, ai citit măcar unul din cele nouă texte? Dacă da, spune-ți părerea.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-11-12 09:36:51
         
 
  Ce sa fac, Sade? Daca ma provoca mai mult demersul latunskian? :) Bag de seama ca si tu intorci la Robert Trif, dar tot in pagina lui Latunski ramai. :)
Si nush de ce ar trebui sa comentez io cu seriozitate un autor care ma enerveaza din start cu ignorarea regulii de bun simt ca nu ar trebui sa ocupe pagina principala cu noua texte si cu-al lui Latunski care-i este dedicat zece.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 09:34:09
         
 
  Rechesan... zici tu :

" P.S. Mă întorc la Robert Trif:poate ar fi lămuritor să ne spună de unde a pastișat(mă rog s-a inspirat, căci eseurile lui aduc cu rîndurile lui Kazantzakis din Raport către El Greco),de cîte ori a trecut prin Nietzsche și cîte ore pe zi citește din Biblie!
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-12 08:51:10 "

ha, ha, ha ! ai haz, dear ! ia, mai pune-o tu de-o reclamație, nu ai mai făcut anunțuri cam demult.

tu ai spus de unde pastișezi ?
cum poți cere altuia să facă ceea ce tu nu poți ?
să fim serioși !

:)))

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-12 09:32:56
         
 
  "dar nu are rost sa cerem tuturor sa nu mai posteze nimic." - Stan Păpușă
Nici nu am cerut așa ceva! Am vrut să spun că, cine vrea să participe la experiment, să se aplece cu atenție asupra textelor lui Trif și să le comenteze pertinent și la obiect.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-11-12 09:32:40
         
 
  Robert Trif are certe calități de pastor anabaptist. Cred că ne poate oferi și cîte o Biblie(gratuit). Și o să revin cu un comentariu mai tîrziu, nu vreau să influențez eventualii critici. Adriana, poți discuta despre textul meu, văd că am cîteva virgule puse aiurea, dar pentru asta n-o să-l modific. Chiar nu vrei să-ți spui părerea competentă despre textele lui Trif? Cum adică, chestiile serioase te fac să ridici sprînceana? Ia fă-i tu o analiză a operei și apoi "ia-mă și pe mine la tocat". Că nu mă supăr.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-11-12 09:25:50
         
 
  Adriana,
Despre care text? Provocarea era să comentăm SERIOS textele lui Trif, nu demersul latunskian!
P.S. Mă întorc la Robert Trif:poate ar fi lămuritor să ne spună de unde a pastișat(mă rog s-a inspirat, căci eseurile lui aduc cu rîndurile lui Kazantzakis din Raport către El Greco),de cîte ori a trecut prin Nietzsche și cîte ore pe zi citește din Biblie!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-12 08:51:10
         
 
  este un gest absolut neelegant ca un autor sa posteze 70 de texte unul dupa altul si sa aglomereze prima pagina. Ar trebui regulamentul sa specifice clar cate texte poate posta un autor pe zi. Iar daca cineva doreste astfel de cenaclu, poate sa-si posteze textele pe o pagina proprie, pe un blog personal, sau pe googlepages, documents sau orice alta varinata si aici sa posteze un simplu link spre texte. si cine vrea sa comenteze, sa faca cenaclu. Ar fi o dovada de pretuire a celorlalti si de bun-simt.

Deci, poate ar fi bine autorul sa isi stearga aceste texte postate unul dupa altul si sa le puna intr-un spatiu personal, si aici sa dea link-ul si gata.

Propunerea mi se pare asa si asa, e o chestie cunoscuta aceasta cu cenaclul virtual, dar nu are rost sa cerem tuturor sa nu mai posteze nimic. Cine vrea sa participe cu comentarii, cine nu, nu.
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-11-12 08:50:33
         
 
  Latunski, de-aci, din zona crepusculara in care m-a trimis internetul, iti urez o dimineata placuta si sper sa vii cu idei mai neserioase ca astea serioase nu ma provoaca decat sa ridic din spranceana.
Daca nu-ti revii tu, promit sa revin eu. Ca as mai avea cate ceva de spus pe marginea textului.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-11-12 08:41:17
         
 
  Gaspadin latunski,
Bine chibzuită propunerea,da' greu de dat cu părerea despre ce a scris Trif!
CE a vrut să spună, adică subiectul(ele)e viciat de o exprimare dezlînată,de o retorică banală, de numeroase agramatisme; subiectele abordate îi cam depășesc mijloacele,asta e prima impresie...
CUM a spus? Poticnit, fără o logică bine închegată, cu o seamă de lecturi nedigerate în gușă, fiind clar că nu e deprins cu o exprimare nu literară, dar măcar cît de cît clară...
CUM a vrut? Probabil profetic, nietzscheian, cu patos, plin de înțelepciune, original...
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-12 08:29:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE