FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Înnebunesc nebunii
Text postat de Gorun Manolescu
În toamna asta înnebunesc nebunii
e-o nebunie calmă temperată
pe strada mea cu un cuțit în suflet
moare o babă (poate sicofantă?
căci clevetește încă-n rugăciune…)
imaginea cuțitului în suflet
și-a-abur'lui de sânge ce-i ofrandă
-ofertă unui zeu extraterestru -
e o erată proastă expirată
și cine nu-i nebun de frumusețe
în toamna asta calmă temperată
să nu se-ncumete de-acuma vreodată
să spere că APOI n-o fi tristețe
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  o stea Tea N., o stea Elena T.
1+1=2 stele
deci.
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-11-05 18:17:37
         
 
  Liviu, salcamii "lui Tudor" inebunesc primavara, dar comectat la sensurile poeziei lui Gorun am preferat sa parafrazez "puterea"....

Eh! interpretari!
Dar mi-a placut sa dialogam, cu bunavointa "stapanului" _Gorun!

Ma i vorbim,
regard...cum zice Gina!
calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-10-23 18:01:19
         
 
  E în regulă, Tea.

În fond, nu am făcut niciunul altceva decît să ne exprimăm opiniile. Că, de data asta nu s-au întîlnit, nu e un capăt de lume.



PS Am rămas mereu cu impresia că nebunia salcîmilor vine de la parfumul florilor lor, nu de la legănatul în bătaia vîntului, și că totul se petrece primăvara/vara. Greșesc?

Oricum, și muzica, și textul, și Tudor Gheorghe sunt de neegalat.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-23 16:52:19
         
 
  ps. exprimarea e uneori eliptica, sper sa nu deranjeze...typo-ul meu e incet si defectuos!

la fel. Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-10-23 16:33:49
         
 
  Liviu, exprimarea mea, probabil, ti-a creea confuzii (referitor la "starea" mea emotional poetica)...poezia, arta in general sunt teritorii in care eu "intru" lucid, "starea emotionala" (cea personala, vreau sa zic) fiind diminuata de gandirea rece-daca vrei- analitica.... observatoare fara prejudecati..

Poezia lui Gorun ( si apropos de "salcamii" lui Tudor Gheorghe.... gorunul e prea solid ca sa se "clatine" chiar si intr-un anotimp nebun!)
revin, "emotia" transmisa am zis "poetica" pentru a o izola de ceea ce starea emotionala inseamna.....

pentru mine poezia ofera o incarcatura ideatica remarcabila, moment de descoperire a unor adevaruri esentiale....

ar fi multe de spus si nici nu stiu daca va aparea comentariul acesta ...prea lung pentru mine!

respecte,
Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-10-23 16:31:03
         
 
  Multumesc L

nu e vorba sa te simti vinovat, stii bine, e vorba sa te exprimi despre valoarea gesturilor.

am vrut o luare de pozitie de la un membru influent al site-ului, imi pare bine
ca mi-ai confirmat increderea ca o poti face.

cu respect reiterat,
tm

PS "Oricum, a dispărut doar o stea din cele două"
asta am apreciat-o mai putin: ciordeala e la fel de ignobila, in plus dublata de lasitate si de perversiunea spiritului, gen "lasa ca nu miroase nimeni sarlatania...".

comm-ul tau e nontrivial, despre altele nu pot sa ma pronunt, trebuie vazut bucata cu bucata :)


 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-10-23 15:12:57
         
 
  Tea, steaua am văzut-o. Dar, oricîtă lumină ar face, nu văd nicicum poezia

Nu era niciun reproș. Mai degrabă o glumă, Tiberiu.

Regula, cu privire la stele și la dispariția lor, e aceea a lipsei de regulă. Uneori, a lipsei de noimă. Alteori, a lipsei de bun simț, atunci cînd sunt șterse. În ceea ce mă privește, le pun foarte rar. De scos, nu le-am scos niciodată. Prefer să le contest, civilizat. Să te ascunzi în umbra anonimatului pentru a practica jocul uite steaua - nu e steaua mi se pare de prost gust. Gest mărunt. Lașitate. Nici n-am îndemnat la scoaterea lor.

Acuma, să mă simt vinovat pentru fapte care nu-mi aparțin, la care n-am fost nici măcar instigator (asta presupune o acțiune conștientă, asumată, de a îndemna pe cineva să facă un anume lucru), mi se pare cam mult. Ar însemna să nu mai emit decît păreri concordante cu a celui care a înstelat, sau să tac.

Oricum, a dispărut doar o stea din cele două. Respectiv, cea de-a doua, pusă pe firmament după comentariul meu. Prima a rămas.

PS Ai citit vreun transcomentariu trivial postat de mine?

Deși, se poate să-mi fi scăpat...

Cu același respect,

L

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-23 14:59:22
         
 
  "moare o babă (poate sicofantă?
căci clevetește încă-n rugăciune…)"

Fără să analizez valoarea întregului, pot să apreciez premoniția autorului. Auziți, dragi useri? Moare o babă SICOFANTĂ! Sper ca moartea ei să fie doar literară. Să-i fie pagina albă, amin!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-10-23 14:10:47
         
 
  Domnule Liviu S. Bordas,
judeci transant.

Sunt cateva probleme aici. Avand incredere in judecata ta, iti supun atentiei
doua din ele, de care ai si vorbit deja: textul in sine si fenomenul la steaua.

Textul este evident nebun. Pe langa zece bune ale altor autori, unul nebun, macar pentru comparatie.
I-ai subliniat neajunsurile, bine si asta, pentru prezervarea spiritului critic sanatos.

Pe de alta parte te referi la steaua pusa subiectiv.

Novice fiind, am dedus ca pe acest site ‘pusul stelelor’ este un joc.
Tu insuti ai pus stele unor texte, fara sa justifici prea mult. Ma insel?

Care sunt deci regulile jocului?

De vreme ce stelele sau voturile se pot pune subiectiv, de toata evidenta, atata timp cat asta inseamna o apreciere, fie ea si subiectiva, ca sa ma repet :), ce semnificatie si valenta dai tu in schimb disparitiei lor din dreptul textelor anumitor autori,
un exemplu fiind chiar textul acesta,
sub care tu insuti ai scris, deci trebuie s-o fi remarcat?

Fara sa acuz vreun ‘bug’ de fabricatie sau pe cineva anume, te intreb:
care crezi ca sunt regulile acestor disparitii?
Au ele vreo legatura cu anumite comentarii negative, constiente sau subconstiente?

Ai tu vreun transcomentariu netrivial la asta?

Cu respect,
tm
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-10-23 13:51:14
         
 
  " Nimicul iscă mai multe întrebări decît ce este limpede și stabil" ( Wu-Men-Kuan)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-23 13:04:50
         
 
  Tea, de acord cu tine în privința notei emoțional poetice, dar, în poezia de față (și, în particular, în cazul tău) ea ține de factori absolut subiectivi, cum ar fi starea de moment sau predispoziția spre o interpretare pentru care în forul tău interior există roate premisele.

Analizată însă la rece (au trecut deja ore bune de la primul comentariu), poezia este o nereușită. Și nu din cauze tehnice, ținînd de versificație, de rigiditatea normelor poeziei cu formă fixă. Căci, dacă o privim din punctul ăsta de vedere, e o catastrofă.

Aș face referire doar la ultimele două versuri. Trimiterea aceea directă, făcută cu majuscule, la un apoi pe care nimic din textul poeziei nu-l sugerează, pare făcută la viața de apoi, în care nici neliniște, nici întristare nu există. Procedeul mi se pare barbar, similar punerii între ghilimele a unor cuvinte sau sintagme din conținutul unei poezii, pentru a sublinia în acest mod, în sărăcia de mijloace a poetului, direcția spre care trebuie să se îndrepte gîndul.

Despre celelalte neajunsuri (așa le văd eu, poate mă combate cineva) am scris mai jos.

Asta neînsemnînd că nu ai tot dreptul să privești lucrurile altfel.

Cu același respect cu care ți-am privit pînă acuma opiniile,

Liviu

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-23 12:37:25
         
 
  "Un nebun a azvîrlit o piatră în apă, zece înțelepți se chinuie să o scoată" (koan autohton, meștere Gorun!)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-22 23:25:17
         
 
  Gorun, nu ma las, pun steaua la loc... sper sa nu mai dispara :))
colegial
ET
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-22 23:18:12
         
 
  Foarte bine c-ai vazut steaua, Liviu, de aceea cred ca te-ai si oprit...

ca nu-i sonet e mai putin important ( preciziunea executiei , am zis eu, ramanand la "mana tehnicienilor")....ceea ce este realmente important este nota emotional poetica, pe care tu n-o sesizezi- si este dreptul tau, evident- dar care pentru mine exista.

respecte,
Calvar

ps. scuze, Gorun, pentru "corespondenta" cu Liviu.
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-10-22 21:49:27
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  cine a șters steaua oferită și de mine ?
retoric vorbind... care-i nebunul care a comis fapta ?
:)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-22 21:48:58
         
 
  don Gorun, respectele mele
dar ... ce facem cu nebunii nativi ? pentru ei, este toamna mereu:))

p.s - mi s-a frant limba cand am citit, cu voce tare:))) " si-a-abur`lui...:)dar pentru numarul 11, ce nu facem noi ?:))

*

colegial

ET
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-22 21:16:48
         
 
  Tea, steaua am văzut-o. Dar, oricîtă lumină ar face, nu văd nicicum poezia.

Iar pentru a vorbi despre tehnica sonetului, ar trebui să fie pe-acilea și un sonet, nu? Altfel, teoretizăm de dragul teoriei, în timp ce practica și-a dat duhul.

Nu e nici vers alb, nu e nici rimă. E un soi de struțocămilă.

Meștere Gorun, e și calmă, și temperată? E și ofrandă, și ofertă? Sau e doar o ofertă de ofrandă, așteptînd acceptul extraterestrului pentru a deveni ofrandă sadea? Sicofantă e doar pentru rima la temperată? sau e de sine stătătoare, dezvăluind caracterul urît al babei? și de cînd e cineva sicofant doar pentru că clevetește, și numai în rugăciune, nu public? și ce caută erata aia proastă expirată pe-acolo? și ce caut eu prin versurile astea?


Vorba lui Tudor Gheorghe:

Au înnebunit gorunii,
Totul e pe veresie,
Au înnebunit gorunii,
Și se țin de poezie.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-22 21:14:13
         
 
  eu am pus steaua pentru poezie....cu "tehnica" sonetului se ocupa apecialistii!

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-10-22 19:36:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE