FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Self
Text postat de Gorun Manolescu


I

Mă uit în oglindă
mă privește
cineva
care rânjește
deși nu schițez
măcar
un zâmbet

II

Mă uit în oglindă
merg
în spate
eu însumi
dându-mi
șuturi

III

Mă uit în oglindă
e plină de praf
întind mâna
s-o șterg
nu există
nici o
oglindă

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  P.S.

Iar am uitat: cu prietenie (pe bune),

G.
 
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-22 15:29:36
         
 
  No problem. Alege-l singur. Te aștept.

Pȃnă atunci citez dintr-un Manifest al „Boierismului” (de pe alte meleaguri): „Aprobăm vitalitatea mahalalei!”.

Și, un scurt comentariu (la Manifest).

Mahalaua deschide lumea
globalizâd-o

„Ecaterino vedea te-aș moartă
cu dric la poartă
și cai mascați…”

Eleonoro, tu
cea mai iubită
dintre toate
Vaco/ Vacă sfântă
trenul din India
care-a deraiat
să nu dea peste
tine....

Uite dom'le ce chestie !

 
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-22 14:58:39
         
 
  Care este momentul potrivit pentru a reveni?
"Oglinda spartă nu te mai reflectă, florile ofilite nu se mai întorc pe vechea creangă."
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-22 12:23:43
         
 
  Uite ca ne re-intalnim. Placerea e si din partea mea.

Gorun
 
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-22 08:20:56
         
 
  III
mi se pare de departe cea mai trista si haioasa totodata
Atinsesem si eu odata subiectul, usor distorsionat:

Tarot între două oglinzi concave

Reflexia concavității e cel puțin ciudată.
O carte de tarot, personificată,
inițial mat-lucivă și centrată,
se transparentizează,
redusă dramatic la o simplă lipsă de identitate
într-o lume distorsionată a detaliilor, ce prin contrast, prind substanță.
Paradoxal,
egocentrismul, încorsetat și strivit de aparențe,
devine o dispersie radial blur,
o aură pierdută în ambientul flămând,
deconcretizând conturul predefiniției.


Se presupune că nu trebuie să-ți placă:
nici ce citești, nici ceea ce vezi...
unul poate din motivele pentru care multora dintre trecători,
le place să se uite în parbrize, sau în capacele nichelate ale roților.

Cu drag,
incantat sa va culeg gandurile
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-10-22 07:45:21
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  sa-mi spui, cel putin, ca oglinda 'aia' - e atat de personala, ca nimeni, in afara de tine, nu incape... chiar si asa, 'textul tau' nu e 'wow'- ma crede!

lasa, ca ne 'mai citim' - ori regasim... 'mnezeustie??!!

e ok!spui!

so?

goia



 
Postat de catre nula nada la data de 2008-10-22 01:49:40
         
 
  Ce sa-ti spun, Gina? Mu! (Japonia), ori Wu! (China), copiind un raspuns dat la un celebru koan.

Gorun
 
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-22 00:28:49
         
 
  gorun, cu siguranta voi lasa maine adaugirile mele la ultima ta postare privitoare aparent la cifre si insemne matematice. pana atunci iti multumesc pentru replica prompta, e seara bine acum, noapte buna sa ai.  
Postat de catre Dana Stefan la data de 2008-10-22 00:12:23
         
 
  chestia cu oglinda, este, pentru o clipa, ok! daca ai un 'pet'!...intrebare:

curioasa sunt, daca a -2-a strofa, 'ai implinit-o'?...

fiindca /daca 'da'! - ultima strofa, sub pres, se matura!...

p.s (io, cand ma uit in oglinda - se intampla atatea!!!)

so?


goia



 
Postat de catre nula nada la data de 2008-10-22 00:09:50
         
 
  Mulțumesc, Dana. Preiau ștafeta. Hai să nu ne prelungim gȃndurile. Ci să le punem unul peste altul. Cine știe unde vom ajunge? Poate, dacă vom reuși să urcăm și vom arunca scara, va vorbi, plină de sens, Tăcerea. Dar, pȃnă atunci….

Să ne ȋnchipuim că pe o foaie de hȃrtie există două puncte A și B, la distanță de 1 cm unul de altul. Trasăm segmentul de dreaptă care unește A cu B. Cȃte puncte există pe acest segment? Cantor demonstrează că există mai multe decȃt un număr infinit. Pentru a umple complet segmentul, e necesar un număr mai mare decȃt infinitul: numărul «tau» (și nu numărul «aleph» cum greșit se spune; «tau» cuprinzȃnd toate «aleph-urile» posibile).

Acest număr «tau» este egal cu fiecare din părțile sale. Dacă se ȋmparte segmentul ȋn zece părți egale, vor exista tot atȃtea puncte ȋntr-una din părți cȃte sunt pe tot segmentul. Dacă, plecȃnd de la segmentul ȋn cauză, se construiește un pătrat, vor fi tot atȃtea puncte pe segment ca și pe suprafața pătratului. Dacă se construiește un cub, vor fi tot atȃtea puncte pe segment ca și ȋn tot volumul cubului. Și așa mai departe pȃnă la…infinit.

Ȋn această matematică a transfinitului, care studiază numerele «tau» și «aleph», partea este egală cu ȋntregul. Este absolut demențial, dacă ne plasăm ȋn punctul de vedere al rațiunii clasice și totuși se poate demonstra. Și iată cum matematicile contemporane superioare se ȋntȃlnesc cu «Tabula Smaragdina» a lui Hermes Trimegistos („ceea ce se află sus este aidoma cu ceea ce se află jos”) și cu intuiția unor poeți ca William Blake („ȋntreg universul ȋntr-un fir de nisip”). Ca să nu mai vorbesc de unele texte ale lui Borges sau de holografie și «holomișcarea» lui David Bohm , sau de Philon din Alexandria (primul teolog creștin): „substanța lui Dumnezeu se revarsă indefinit fără pierdere”.

Cu gȃndurile cele mai bune,

Gorun
 
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-21 23:59:27
         
 
  of gorun,..eu sunt artistul..eu judec gloria efemera, da, a numerelor mari prin prisma unui cantecel..:)
si daca tot exista pe europeea o nelimitata libertate de exprimare, uite iti pun aici un dialog integral privitor la UNU. ai sa ma intelegi..
:) iti multumesc astfel pentru bunavointa gandului in prelungiri de gand.


Sunt suficiente două numere, ca în intervalul dintre ele să se petreacă o infinitate de evenimente.
Pe o plajă, un bărbat dodoloț, trăgându-și în șir după el pe cei 4(patru) copii ai săi, în alergarea de dimineață.
Prin urmare, e nevoie doar de două capete pentru a ne putea constitui ca întreg. Însă ca să izbutim așa, e nevoie și de semnele grave, un plus și un minus, și iată că ne putem trezi peste noapte și în lumea virtuală a numerelor!
Ca să-i oblige să țină pasul, și să se termine cu smiorcăiala, barbatul lălăie cel mai fascinant cântec de pe malul marii: cinci e-le-faaaaaanți..se le-gă-naaaau..pe o pân-ză de paiaaaaaan-jen…
Mai curând poți face o ciorbă din carne de zmeu, decât să înveți un om să în-numere. Suntem de cele mai multe ori surprinși pentru că inevitabil apare coeficientul de incertitudine care ne poate duce în pragul nebuniei, să mă duc, să nu mă duc,
bicicleta astâmpără galben umilința de a fi credincios la nesfârșit,
să caut sau să adun,
o bătrânică avea o cutie etanșă, pe a cărei etichetă scria: aici sunt lucruri care nu mai pot folosi la nimic,
să înțeleg, să simt,
un băiat foarte frumos scrie unei fete: când gândesc la tine, mie nu-mi ajunge că exist,
offf, nu suportăm să fim surprinși, pentru că orice noutate ne demonstrează că nu știm nimic, că suntem un 0(zero) și asta ne enervează, ne face orgoliul pulbere, ne face să țipăm, să mușcăm, ce numere mari, hai să fim serioși!
Ne-măsura orgoliilor e definiția a ceea ce ascunde trimiterea aceasta la numere!
Un orizont e doar măsura unei mărginiri…da...
Adevăratele numere mari sunt conținute în intervalul 0(zero)-1(unu).
Pentru că numerele mari tind spre echilibru spre nemărginire, ca și cum 0 (zero) definit ca limită, spre minus, înseamnă lumea pierzaniei, iar de la 0(zero) în sus e cerul ce începe să fiarbă din capătul firului ierbii.
Și iarba-i mai albastră și stelele sunt vii...
Asta înseamnă, că dacă sunt, pot la fel de bine să devin nemărginită între cei doi poli ai mei.
Înlăuntrul meu, sunt cuprinsă la jumătatea drumului între două infinituri spațiale, limitele mele sunt tăcerea de dinaintea mea și după, centrul universului este locul de unde privesc, gând care n-a fost sunet niciodată ...

Și 1(unu) este punctul de dinaintea mea.
Pentru că dacă un punct este proiectat, dinamizat, îndrumat, înșirat, se face linie, și dacă linia are tendințe se transformă în suprafață, dacă vrea să se înalțe se naște spațiul cu univers cu tot.
Eu sunt punctul și eu sunt și linia.
Dacă rostim 1(unu) nu există interval.
1(unu) este o cifră ce însumează în ea cât e de dincolo și până la ea, tot ce se întâmplă de la minus, până la 1(unu), cifra unu conține toată energia acumulată, toată experiența de viață de la ea și până la ea.
De la 1(unu) până la 1(unu) înseamnă TOTUL.
Nu am enumerat ci am definit, am cuprins.
Trăim fascinații pentru că spunând 1(unu), AM SPUS TOTUL.
Copiind proporțiile trupești ale iubitei sale, un arhitect a construit un templu.
O asemenea construcție nu e supra-punere, e exprimarea însăși a naturii lucrurilor, de vreme ce numerele și raportul numerelor nu țin de accidental, și-atunci construcția poate însemna o alta lume decât a palpabilului, construim o lume a senzorialului, a ideilor și da, poți și să cuprinzi în brațe o idee, pentru că ideile plutesc IN ETER nu în aer.
Ești melodie. Melodie. Melodie. Muzică.
Când cuprinzi totul, e ca și cum ai pluti în eter ca o melodie...
Numărând degetele celor două mâini, înveți că fiecare deget are câte un însemn numeric, dar dacă te întorci și numeri în celălalt sens, descoperi că ai mai multe degete, și ei bine, nici asta nu e periculos, nu devii neom din atâta, șase degete se vor împleti atunci cu cinci, pentru că dacă gândești cumva pictural, două mâini legate înseamnă necuprinsul, și cifrele pot însemna atunci cât iubirea de la un capat la altul între 6(șase) și 5(cinci)!
Mi-e bine deci să mă uit la 11(unsprezece).
O înșiruire, o enumerare, ‘ordinalizare’.

Ori "însemnul" nu e totuna cu ordinea.

Eu fac însemne, desemne, și alții vin să facă ordine.

Alții vin în lumea asta să facă ordine, crezând că astfel sunt mai mult cu "1".

Cu UNU.

 
Postat de catre Dana Stefan la data de 2008-10-21 23:33:12
         
 
  Dana,

Platon zicea că Lumea Ideilor se oglindește, ȋn Empiric, imperfect. Idee preluată și dezvoltată de Plotin. Dar, ȋnaite de Lumea Ideilor (Intelectul Cosmic) este „UNU” sau „Mișcătorul Nemișcat” al lui Aristotel. Prin urmare, de ce să ȋncercăm de AICI să ne găsim imaginea «perfectă» din Intelect, cȃnd ȋntre acesta și UNU nu există nicio oglindă?
 
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-21 19:56:50
         
 
  P.S. Era sa uit: Si cel mai fericit!  
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-21 19:45:51
         
 
  pe mine nu m-a impresionat cu nimic poemul.
oglinda, a fodt întoarsă pe toate părțile în scriere, nu stiu ce se mai poate spun despre ea.
dincolo, dincoace, două, trei...n dimensiuni, un subiect obositor.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2008-10-21 19:27:48
         
 
 
Deasupra capului tău, femeie, se zărea
sufletul unui copil
chircit
ori n-ar fi fost
să fie
conceput
ori născut

și a fost conceput & născut.

Într-o zi, într-o cârciumă
cineva zice:
lumea asta-i pe dos.

Blasfemie, cretinule,
nu vezi ce fericit sunt?

Ei aș, ești cel mai imperfect
dintre toți cocoșații,
Gheorghișorule.

Al tău,
Gorun


 
Postat de catre Gorun Manolescu la data de 2008-10-21 18:47:07
         
 
  poeme ca acesta nu trec neobservate. e suficient pana si un singur cititor.:)
simbolistica din acest poem deriva din credinta potrivit careia imaginea si proiectarea ei sunt legate intr-o corespondenta magica. doar in acest sens, oglinzile pot retine sufletul sau forta vitala a persoanei ce se reflecta in ele; ea este un ochi care este in acelasi timp oglinda, dar se vede in acelasi timp si pe sine...
Omul se slujeste de Om ca de o oglinda, „credinciosul este oglinda credinciosului” (un hadith)
reciprocitatea constiintelor..... cu cat fața oglinzii sufletului e mai „lustruita”, cu atat va fi mai in stare sa reflecte la randul sau, ca o oglinda, spiritul sau...

personajul tau e capabil de asta, gorun..
imaginea lui este facuta ca sa primeasca influenta modelului sau, asa ca o oglinda. sufletul va primi prin ea, stralucitor, imaginea frumusetii sale.

as vrea sa cred ca este vorba de O PARTICIPARE si nu de o simpla reflectare, aici...:)

Linea
 
Postat de catre Dana Stefan la data de 2008-10-21 17:52:22
         
 
  Prea personală părere Anda, pentru a generaliza atît de sentențios!Eu aș zice că e o vînzoleală în draci pe șesul siniliu, sau pur și simplu roadele lui Gorun nu plac!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-21 14:49:45
         
 
  Un poem care trece neobservat! Pacat!
Se pare ca incet, incet, si peste pajistea albastra, se asterne praful!

Vot!
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2008-10-21 14:45:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE