FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
GAIȚA
Text postat de Liviu S. Bordas



GAIȚA







Comentariu literar - ecologic al distinsei Elena Toma:
(http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=30279)



- domule Rechesan, fiti amabil, nu ma mai ispititi. v-a cazut greu flegma data de Liviu Bordas, cand ati intrat pe Europeea.




Stimată zbur(d)ătoare fără lesă pe imașul bleu ciel al Europeei.


Țin să precizez că, eu unul, nu dau flegme decît în baie. Dimineața, cînd curăț hornul. Tabagismul e, oricum, un viciu, nu o boală rușinoasă, așa că n-am de ce să ascund că îl practic intensiv. Oricum, asta n-ar fi treaba matale.

Nici vînturi nu dau decît în același cadru intim. Chestie de obișnuință, de bun simț și de tradiție. Se spune că, la alte popoare, este un obicei firesc să le slobozi pe unde te afli.
Dar, nici asta n-ar trebui să te privească.

Văd că ai revenit în forță pe pajiștea asta relativ aseptică, unde te miști precum un balon bine umflat căruia tocmai i-a sărit dopul. Un soi de mișcare browniană ceva mai necontrolată și mai veloce decît cea originală. Propulsată, probabil, de obiceiul preluat, din adîncă sete de cunoaștere, de la vreunul dintre popoarele mai sus amintite, în timpul peregrinărilor care ne-au lipsit atîta amar de vreme de subtilele matale prestații lirice și comice de pe acilea.

Nu te invit să-ți obturezi gura. Libertatea de expresie e una dintre pecinginile aduse de ceea ce unii numesc revoluție, iar alții se opun celor dintîi. Un drept cîștigat, deci. Dar ți-aș fi recunoscător pînă în cel din urmă ceas al vieții mele dacă ți-ai pune un stupuș în partea ailaltă.


Cu sila de rigoare,


Liviu S.Bordaș



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Reacția ta a venit ieri. I-am dat și un răspuns. Îl redau aici, ca să nu invoci faptul că nu ai luat cunoștință de el pe motiv de cenzură:

Între flegmatic și flegmă este aceeași distanță ca între caustic și vomă. Eu le practic pe cele din stînga conjuncției copulative.

Se pare că avem preferințe total opuse.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-10 11:57:38
         
 
  hai, să vă dau satisfacție :))
știu că așteptați reacția mea, vă curg balele de 24 ore, mă îndur să vă răspund, retoric vorbind.

Liviu Bordas, gluma la gluma trage, da ? fara suparare, glumim.

...........................

Nu voi putea înțelege niciodată de ce bărbații se simt lezați, deranjați de un singur cuvânt, care, pur și simplu, reușește să declanșeze un adevărat tzunami pe pajiștea albastră a Europeei.

Cam așa se adresează un bărbat lipsit de aripi:

" Stimată zbur(d)ătoare fără lesă pe imașul bleu ciel al Europeei. Țin să precizez că, eu unul, nu dau flegme decît în baie. Dimineața, cînd curăț hornul. Tabagismul e, oricum, un viciu, nu o boală rușinoasă, așa că n-am de ce să ascund că îl practic intensiv. Oricum, asta n-ar fi treaba matale."... etc, etc...& bla-bla-bla:))


Un singur cuvânt scris de o femeie, a determinat umplerea unei pagini cu dizertații, insulte, grosolănii, adevărată uimire, toate pornite dintr-o minte strălucită, dar să nu uităm ... și nebunii reușesc momente de adevărată strălucire.:)))

"Un temperament liber, stapân pe sine și pe acțiunile sale, nu cu porniri josnice și iubitor de nimicuri, nu semeț și uitandu-se de sus, unul ca acesta captiveaza pe oricine" spunea John Locke, parcă în apărarea mea, ținta insultelor unui grup terorist, plin de malițiozitate, alcătuit din figuri celebre ajunse în marginea andropauzei.:))))

Bărbații, extuziasmați, completează:

- " pentru acuratețea stilului, coerența și vigoarea monologului: stea "

- " Am asista la o speță demnă de analele ornitologiei comparate!* "

- " Amin!... :)"

- " Cred ca mai degraba pupaza. Sau o cioara vopsita. Feminitatea sa, manifestata prin disperarea unor chemari, aduce mai degraba a croncaneala acesteia din urma. "


Surprinzător, bărbații, în general, sunt mai răi unii cu alții, dar iată, există momente când fac front comun, dorind parcă să accentueze circul vieții, în care fiara din noi, minte diabolică, mușcă, amuzându-se chipurile copios, când flegma ajunge să dea pe-afară. Un singur cuvânt flegmatic, umple inimi de satisfacție, adună la un loc haita pregătită să atace.

Mușcați, domnilor, aveți de unde. Sunt generoasă !

Dacă nu lupți să te aperi, ramâi cu degetu-n gură!
Nu doar bărbații sunt malițioși. :))

Când slujești adevărul, știi să faci față tuturor criticilor. De ce ești privit ca fiind josnic, când de fapt, prin critici constructive, dorești să încerci o conciliere a defectului unora, care-și aruncă flegma imaginației prin expresii flegmatice transformând bunele-ți intenții, pline de dragoste față de cuvânt, în balta seacă pe malul căreia niște bătrânei cocârjați, (în jurul vâlvătăii aprinse de unul mai vânjos, care trage vânturi dar nu pentru a stinge flacăra, dimpotrivă,) își dau mâna și încing Hora Unirii, mai ceva ca în 1601.:)))

Sunt o pacifistă, recunosc ! Detest violența de orice natură. Iubesc, îmi place să fiu iubită, să simt dragostea în toată splendoarea ei. Ce este omul fără iubire ? Vă iubesc, moșnegilor, pigmeii mei dragi. Râzând de alții, așa cum faceți, râdeți de voi.

Where is this love?
I can't see it, I can't touch it.
I can't feel it. I can hear it.
I can hear some words,
but I can't do anything with your easy words.

:))))))

mai mult decat colegial

Elena Toma

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-10 11:32:07
         
 
  Cred ca mai degraba pupaza. Sau o cioara vopsita. Feminitatea sa, manifestata prin disperarea unor chemari, aduce mai degraba a croncaneala acesteia din urma. Cel mai penibil gest de care este in stare este bagarea in seama si in vorba chiar cu cine n-o invita la dialog. Sindromul singuratatii. Asa de des croncaneste despre impotenta barbatilor incat mi se pare ca aceasta este manifestarea unui sindrom al varstei inaintate. Culmea este ca se gasesc asa-zisi cavaleri de mare isprava care din spirit de pura contradictie ii ofera un biet ajutor. Tot... verbal. Tot cu limba, era sa zic. Cu sila, K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-10-09 19:43:27
         
 
  Ecsi, nu de la 1918, ci de 1848.

Nu cred că trebuie să mă justific. Elena Toma a postat comentariul citat fără să fi avut eu vreo dispută cu ea. Mi-a trîntit numele, hodoroc-tronc, lăsînd să se înțeleagă ce poate înțelege fiecare citindu-l: că aș fi dat cu flegma în Recheșan. Ori, articolul pe care l-am postat atunci era, e adevărat, critic, caustic, dar nicidecum unul care să-l înjosească pe autor. Nu era o flegmă în obrazul lui.

S-a găsit Elena să facă glume? Uite că mă pricep și eu.

Faptul că nu îi agreezi pe cei din subsol îmi este indiferent. N-o să mi se reverse bila doar pentru atîta. Dar dă-mi voie să am propria mea părere despre ei.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-09 18:59:10
         
 
  unui avocat care ameninta scumpa noastra cetatuie Europeea cu un nou cu un nou razbel civil

cand tu-n loc s-o-ntepi pe Zoia
iti vari pohta-ntr-o Helena
Menelaus intra-n scena
si va fii prapad in Troia.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-10-09 18:16:01
         
 
  Liviu, de data asta cred ca ai fost cam dur. Sa ma explic.
Elena Toma, inainte de a fi polemista, poeta, scriitoare, postatoare, etc este femeie. Iar din cate stiu eu, tu semnezi cu numele real deci se prezuma ca ai fi barbat.
Nu ii iau apararea Elenei, si eu am avut un conflict cu ea in illo tempore, pe un alt ton ce-I drept. Sunt convins ca se poate apara si singura.
Probabil te-a deranjat acest mic derapaj de limbaj. ,,Flegma’’. Care mie mi se pare oricum mai putin scabros decat disertatia ta docta despre flatulatii. A propos nu prea am inteles ce e cu ,,traditia de a da vanturi in baie’’ Chestia asta se intampla intr-un ritual de generatii? Se lasa cu limba de moarte din fiu in fiu si din veac in veac. Presupun ca inaintasii tai flatulau in baie inca de la 1918. Glumesc.
Este stiut ca folosesc un limbaj usor licentios. Nu ma sperie cuvintele. Dar chestia asta cu vanturile mi-a cam lasat un…. miros urat.
Misto, solidaritatea de pe pagina ta. Toti ce-I de acolo sunt niste genii educate, talente incomensurabile ale literaturii romane si ale bunului simt.
Sper sa nu te fi suparat. Nu de alta dar poti da in hiper-aciditate. Si cum nu scrii din baie…Doamne fereste.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-10-09 18:12:04
         
 
  Radu, mulțam.
Dilemei tale i-ar putea găsi un răspuns colegul Gheorghiță. Le are cu ornitologia, inclusiv cu cea comparată.

Gheorghiță, îndură-te de Radu. Altfel, mă trage prin tribunale! :)

Sabina, sunt cu toate simțurile în alertă! Și cu codurile pe masă. Deschid și jurisprudența. Doctrina, nu. Pe aia o scriu eu! :)))

Cristi, să fie de sufletul celor trecuți la cele veșnice! :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-09 17:26:04
         
 
  Amin!... :)


Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-10-09 17:15:54
         
 
  Mi-e teama ca urmeaza un alt comentariu ecologic la textul domniei voastre: "vicii (de procedura) in intimitate sau unde-i lege e si tocmeala" :))  
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-10-09 16:18:26
         
 
  Am asista la o speță demnă de analele ornitologiei comparate!*  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-09 15:28:49
         
 
  pentru acuratețea stilului, coerența și vigoarea monologului:
stea

P.S. o obiecție, totuși: dacă pupăza și gaița fac parte din aceeași familie de zburătoare, avem de-a face cu un mic plagiat, caz în care voi solicita despăgubiri în instanță, rugandu-te, eventual, să mă asiști
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-10-09 15:25:12
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE