FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Paty(1)
Text postat de George (Dumitru) Corbeanu
Bucureștiul mi-a displăcut încă din primele zile. Blocurile din cartierele mărginașe perfect aliniate între ele, făcute toate după același tipar, înalte, gri și reci, purtându-și balcoanele ca pe niște cearcăne adânci, vineții, bulevardele înghesuite, brăzdate de linii de tramvai, cicatrici paralele, adânci, cauterizate de trecerea timpului, piețele din centru, imense mări de asfalt în care se revărsau râuri de mașini zgomotoase, înebunitoare, lăsând în aer nori de praf ce-ți pătrundeau în ochi, în nas, în urechi, în păr, mulțimea de oameni de pe trotuare târându-se ca un vierme gigantic, mișcându-și solzii strălucitori și pestriți, oameni grăbiți, cu privirile fixe, încruntate, cu fețele împietrite și dinții încleștați, magazinele etalându-și mărfurile obscen, în vitrine imaculate, fast food-uri răspândind un miros dulceag ce te urmărea parcă furișându-se în spatele tău, cinematografe uneori pline până la refuz, alteori părăsite de spectatori, vânzători de nimicuri ce-și aliniau obiectele pe tarabe de tablă, unii strigând în gura mare, alții îmbiindu-te calm, un imens talcioc în plină stradă, cămine studentești luate parcă din filme de groază, lipsite de uși, de dușuri, de closete, de pereți, haite de câini vagabonzi ascunse după mormane de gunoaie, în noapte, pe străduțele labirintice de la periferie, lătrându-te înnebuniți de foame, de sete și de frig, clădirile neterminate, sumbre, unele chiar în centru, cu geamuri lipsă, că niște orbite goale, cu cărămizi roșiatice, cu piloni de fier ruginiți, cu sârme negre ieșind din ziduri ca niște șerpi de oțel unduiți de suflarea vântului, etaje în paragină, populate de șobolani și târâtoare, cerșetori năclăiți de mizerie, împuțiți, păduchioși, stând chirciți pe la colțuri, mirosurile înțepătoare de urină din metrou, copii abandonați suflând în pungi cu ochii ieșiți din orbite, aspirând aurolac, surogat de hrană, casă și parinți, funcționari încuiați, răi, obosiți de viață, toate acestea mă amețeau, mă apăsau și mă făceau să-mi doresc plecarea, întoarcerea în orașelul liniștit pe care îl lăsasem în urmă. Dar reușisem la facultate, și timp de cinci ani aveam să suport, zi de zi, această apăsare, această nebunie, acest vârtej în care fusesem aruncat și cu care, într-un final, aveam să mă obișnuiesc, avea să devină parte a personalității mele încă în formare.
În zilele acelea locuiam singur și până atunci nu avusesem nici o relație stabilă cu vreo fată. Viața mea sexuală fusese extrem de săracă, aproape inexistentă, așa că poluțiile nocturne nu întârziau să apară cu regularitate de ceasornic, iar chinurile nopților deveniseră insuportabile. Visam cărnuri roz, pulpe fierbinți, sâni calzi pe care îi sărutam înnebunit, abdomene, ombilicuri perfecte pe care le palpam înfrigurat, despărțituri uriașe în care mă afundam cu totul, nuduri depărtate și apropiate pe care le studiam rânjind sau cu care mă împreunam, nădușeala trupurilor lipite în care mă cufundam că într-o apă sărată.
În acest spațiu ostil și cu subconștientul încărcat de obscenități sufocante, am cunoscut-o pe Paty. Mă simpatiza, cu siguranță, vedeam cum mă privește și cum mi se adresează, altfel decât celorlalți, mai subtil, mai insinuant. Certitudinea am căpătat-o cu ajutorul unui fapt minuscul: își tăiase unghiile de la mâini, când mă auzise că nu-mi plac așa lungi și roșii. Dar totul a început cu adevărat la așa-zisa petrecere pe care am dat-o la mine acasă, într-o seară, cu câțiva colegi, printre care și ea. S-a întâmplat să fie singura fată dintre noi, un alt fapt care, poate, a stat la baza hotărârii mele de a începe ceva.
După câteva pahare de vin și discuții insipide în grup, ne-am trezit unul lângă altul pe fotoliul meu din sufragerie. Cum stătea așa, pe spate, cu privirea spre mine, cu un umăr aproape dezvelit de bluză, mi s-a părut sexi. Orice bărbat de pe lumea asta ar fi putut să mă contrazică în această afirmație, dar, să mă bată Dumnezeu, mie așa mi s-a părut. Nu știu ce m-a apucat și i-am zis “Ce sexi ești…”, smulgându-i cu ocazia asta un zâmbet și făcând-o, pentru o clipă, să se simtă stăpână pe ea și pe farmecul său feminin. Apoi, încet-încet lucrurile au luat-o pe o pantă lină, timbrul vocal ni s-a redus la șoapte, la gâfâieli, degenerând finalmente într-o contopire triumfătoare a buzelor și limbilor, ocazie cu care am observat că nu știe să sărute deloc. “În sfârșit, o veritabilă cucerire!” mi-am spus mulțumit și cu o erecție cât toate zilele. Dar cu toate că mi-aș fi dorit nespus ca toți ceilalți să dispară brusc într-un neant, sau măcar să plece pe la casele lor, nici una din acestea nu s-a întâmplat decat dimineață, la spartul petrecerii și eu m-am gasit singur, cu amețeli, dar cu o promisiune de revedere pentru a doua zi după amiază. Am adormit instantaneu și am avut o poluție diurnă de mai mare frumusețea, de m-am trezit umed, înjurând că trebuie să-mi spăl chiloții.
Datorită unui motiv care acum îmi scapă - propabil o prostie - nu ne-am mai întâlnit în după amiaza aceea, însă, inevitabil, ne-am văzut la școală luni dimineața. Moment plin de romantism, specific Bucureștiului zilelor noastre, ea trăgând că apucata din țigară, pe ultima sută de metri, cu ochii la capul sur al relicvei de profesor ce se scurgea pe scări îndreptându-se spre sala noastră de curs, eu observând cu uimire, parcă pentru prima dată, ce scundă este față de mine (îmi venea până mai jos de umăr, ceea ce îmi dădea posibilități nebănuite, ca de exemplu să îi văd pielea capului de sus, de la înălțime, sau să mă aplec jumătate de metru ca să o sărut, avantajul fiind că făceam sport, deci îmi conservam fizicul), totul guvernat de agitația începutului de curs, cu colegii gângurind și roind în jurul nostru, la fel de interesați de știință ca și noi, apoi toate acestea terminându-se brusc în încinta amfiteatrului, odată cu începerea cuvântării profesorului. Atunci, victime ale unui moment de inspirație fulgerătoare, ne-am hotărât să rămânem împreună.
Primele zile se dovediră extrem de interesante. Ne întâlneam, de fiecare dată, la școală. Apoi, doritori de învățătură, urmăream cu mare atenție cursurile diferiților profesori cu care intram în contact, după care poposeam la o terasă din Piața Romană, împreună cu colegii, la o bere. Evitam parcă să rămânem singuri, simțeam că nu avem încă ce să ne spunem, că o să alunecăm în momente de tăcere penibile. Trebuia să se întample cumva de la sine.
S-a și întâmplat, într-o zi, când nu a vrut nimeni să meargă cu noi. Ne-am trezit singuri, de mână, în fața ASE-ului, fără nici un scop imediat. Am luat-o pe jos, cu gândul să o conduc acasă. Pe drum, am spart gheața. Ne-am cunoscut, cât se pot cunoaște doi oameni în câteva ore, mergând prin București. Am luat-o prin parc și ne-am așezat pe o bancă, continuând să vorbim. Am aflat destule despre ea, activitatea școlară de pâna acum, cum, după liceu, a trebuit să stea un an acasă, căci picase la Finanțe. Apoi cum a lucrat ca secretară, la o firmă de doi bani unde patronul îi făcea ochi dulci, forțând-o să plece. Și cum, în fine, a dat la Cibernetică, unde a intrat cu medie apropiată de a mea. Dar of-ul ei cel mare era matematica. Acolo ar fi vrut să fie studentă, însă nu s-a înțeles cu ai ei, care vroiau să aibă o meserie mai bănoasă decât a unui profesor de matematică, neînțelegând că nu meseria o interesa pe ea, ci lumea aceea a conceptelor, lumea aceea abstractă care stă în spatele a tot ceea ce ne înconjoară, ca un univers paralel.
- Gândire pragmatică, de oameni mărunți, îmi zise cu năduf.
Apoi mă cunoscuse pe mine. Îmi dezvălui că i-am plăcut din prima clipă, când m-a văzut coborând scările de la etajul unu. Aveam mutră interesantă, așa s-a exprimat. Tot ce se poate, nu am contrazis-o nici o clipă.
- Dar tu? Zi-mi și despre tine, mi-a spus ridicându-se.
Am ieșit din parc, coborând pe Kogălniceanu, pentru a ajunge la Izvor de unde lua mașina. Până acolo am avut estul timp să-i spun, pe scurt, povestea vieții mele destul de lipsită de spectaculozitate. M-a ascultat cu vădit interes, abținându-se de la orice comentariu. Apoi mă strânse ușor de braț.
-Mă bucur că am început să ne cunoaștem. Asta înseamnă că am început bine. Dac-ai ști ce mult îmi doream să începem bine…
-Și eu…, i-am zâmbit, întorcându-i strânsoarea.
-Sunt încrezatoare în noi, să știi.
-Știu, i-am mai zâmbit o dată, simt asta.
Și-a aplecat capul, rezemându-se de umărul meu, forțându-mă cumva să o iau în brațe.
Era extrem de frumos afară, nici nu ziceai că venise toamna, bulevardul stralucea sub lumina soarelui iar oamenii din jur mergeau agale fară nici o țintă. Cupluri de îndrăgostiți împreunați în îmbrățișări mute, alunecau pe lângă noi în tăcere, aproape nevăzuți. Câte un bătrân își făcea plimbarea de după amiaza cu mâinile la spate, grav, privind lumea cu superioritate. Liniștea și siguranța pluteau în aer, iar Bucureștiul mi se părea mai frumos ca niciodată. Am condus-o până acasă, ca de fiecare dată după aceea.
Încet-încet ne-am obișnuit să rămânem singuri, ne-am obișnuit să discutăm, câteodată toate prostiile ce ne treceau prin cap. O mică teamă, o frică ascunsă, rămăsese însă în noi. Era frica de necunoscut, teama de celălalt. Era frica oricărui început.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  da, i-am trimis un email acum cateva saptamani, dar nu am primit raspuns. o sa ii mai dau unul, daca altfel nu se poate  
Postat de catre George (Dumitru) Corbeanu la data de 2008-09-11 20:45:58
         
 
  Ba da. Domnul Corbu. Undeva într-un editorial avea și adresa de mail la care poți apela.

Nu văd niciun motiv să te refuze.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-09-11 19:45:04
         
 
  ce-as mai vrea si eu un nivel mai mare, sa imi apara textele din prima...

nu ma poate ajuta nimeni?

GD
 
Postat de catre George (Dumitru) Corbeanu la data de 2008-09-11 18:14:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE