FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
PRIN PLOAIE
Text postat de Veronica Pavel
Pe șnurul acrobatic coboară-n plete rouă,
Pe sârmă dansul straniu alunecă și plouă.

Din sfori - marionete se-adună amintiri,
Perdele vii de ape în fire lungi, subțiri.

Vioara grea din ceruri își frânge cu durere
O coarda sub arcușul trăirii efemere.

În lanț de caruseluri se-amestecă pe ring
Cuvinte, rime, versuri, ce-n cântec se preling.

Din ceața albă-a zilei coboară-ncet, lasciv
În sunete de gonguri, ecou pe portativ.

Azi plâng din ceruri stropii și-n plete cade rouă,
Dar șnurul acrobatic a dispărut. Mai plouă?…


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iulia!

Quel soulagement!

Mi se facuse inima cât un purice când am vazut ca s-a adaugat un comentariu. Mi-era frica de faptul ca cineva (din cei care mi-au sugerat sa schimb) o sa spuna ca fusese mai bine inainte si eram îngrozita.

Ma bucur grozav ca ai venit si mai ales ca ti-a placut!!!

Multzam!

Vero.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-10 21:52:31
         
 
  PRIN PLOAIE metafora si muzica aluneca ....!
...lirism si meditatie, totul la modul intens...

ajung eu mai greu, dar ce bine ajung...as vrea sa citez, dar nu pot, spun doar atat
MINUNAT, Vero !
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-09-10 21:43:47
         
 
  Radu, AAA,

Am revizuit si titlul si poezia postata. Am revenit asupra snurului acrobatic, coardei viorii si in cateva alte locuri. iata vesriunea anterioara, pentru comparatie:

Pe șnururi de-acrobați coboară-n plete rouă,
Iar dansul ei pe sârmă alunecă și plouă.

Din sfori - marionete se-adună amintiri,
Perdele vii de ape în fire lungi, subțiri.

Vioara grea din ceruri își frânge cu durere
Pe-arcușul corzii-ntinse istorii efemere.

În lanț de caruseluri se-amestecă pe ring
Cuvinte, rime, versuri, ce-n valuri se preling.

Din ceața albă-a zilei coboară-ncet, lasciv
Un sunet grav de gonguri, ecou pe portativ.

Se scurg din ceruri stropii și-n plete cade rouă.
Dar șnurul acrobatic a dispărut. Mai plouă?…

VPL.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-10 17:19:43
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Gina,

Da, am ochii deschisi la detalii, infine, la detaliile frumoase... Un fel de compensatie ca sa nu le vad pe cele mai putin frumoase....Dar viatza cu elementele ei cele mai simple, are niste detalii atat de superbe incat nu trebuie sa le lasam sa "alunece" pe langa noi fara sa le observam, semnalam, traim...

Merci mult de trecere si semn!

V.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-09 20:03:18
         
 
  da, Veronica, recitind, acum inteleg ce sens ai vrut sa dai repetitiilor  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-09-09 19:40:23
         
 
  stilul asta de scriere, se pliaza (imi place sa cred!) caracterului tau Veronica... sensibilitate si ochi deschis detaliilor care in 'ast' secol /se pare/ aluneca 'pursisimplu' - vorba Teei!... fara vreun 'efect special' - tu, ai reusit sa aduci un pas 'in doi'... si ploua!

gand bun tie,

take care,

goia



 
Postat de catre nula nada la data de 2008-09-09 19:20:19
         
 
  Radule,

Sigur, ai observat ca se repeta niste sinonime, dar aceasta repetitie a fost, intr-un fel, intentionata. Snururi de acrobati, sfori de marionete, perdea si fire, toate astea compun aceeasi ploaie, aceeasi imagine, suprapusa peste ea insasi, dar in alte cuvinte. Ca o fotografie transparenta peste alta....
Ai dreptate cu arcusul si coarda: n-am reusit sa mâniesc cuvintele astfel incat corda-ntinsa sa se franga sub arcus. Incordarea si apoi frângerea, asta era "dinamica" pe care o simtisem: firul ploii ca o coarda intinsa si apoi frânta. Voi mai lucra la versul respectiv.

Dupa ce am citit "talmacirea" ta a poeziei mele, m-am gandit ca si talmacirile tale date sonetelor lui Shakespeare sunt aproape de trairile poetului, ca si aceasta de a mea!

Si nu, D-l Bordas e invidios numai pe tine. In fond, cine n-ar fi, când scrii asa chiar cand esti in graba?

D-le Bordas,

Sunt onorata de prezentza dv. Mi-a placut cum ati numit "duet" schimbul cu RS. La parodii schimbul e "duel". Radu e bun la amblele, cum se vede. Impartasesc invidia dv! Si, offtopic: inchpuiti-va ca au angajat inca un arbitru pentru "American Idol", deci Simon va avea un coleg. Aveau un post liber si n-am stiut, ca daca stiam v-as fi sugerat imediat sa faceti cerere!!! :))))

GR,

Ce-i aia "parere subiectiva"? Toate parerile sunt, intr-un fel, "subiective", nu? E posibil sa ai o sensibilitate inrudita cu a mea, daca-ti plac poeziile mele. In fond, fiecare "scriitor" are un cititor "ideal", poate ca tu esti unul dintre ei, pentru mine, poate ca eu sunt unul dintre ei, pentru tine....

Tea,

Tare ma bucur ca ai aparut si tu de sub perdeaua ploii din imaginea mea! Chiar ti-o fi placut???

Tuturor va multumesc pentru vizita, comentarii, semne.

Cu stima,
VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-09 18:29:00
         
 
  Vero, te-au "prins in chingi" maestri....dar te asigur le rezisti bine.....

Ai tu o imagine prea "cumsecade" despre ploaie dar suna frumos:" Se scurg din ceruri stropii si-n plete cade roua."

Mi-a placut!

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-09-09 17:53:42
         
 
  e foarte magulitor sa te invidieze cineva, cu atat mai mult cat acel cineva nu e un oarecine, dar jumate din invidie i-o pasez lui Vero, cu voia dvs, sa vada si ea cum e (daca ma cearta diseara, i-o dau pe toata)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-09-09 14:20:45
         
 
  Foarte bine construit, muzical și poate sunt subiectiv, dar "clasic" poem, Vero!Vot admirativ și * !
SADE
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-09 10:28:33
         
 
  Un duet remarcabil.

Radule, te invidiez, cu cea mai curată și sinceră invidie posibilă!

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-09-09 10:03:50
         
 
  mi s-a parut mai potrivita rima imbratisata cu tonul elegiac

(tema ploii e foarte generoasa, din punctul asta de vedere)

mai sunt niste termeni aproape sinonimi: snururi-sfori, acrobati-marionete, cuvinte-rime-versuri, si un mic nonsens: arcusul corzii-ntinse (ce-are a face una cu alta? coarda e coarda si e normal sa fie intinsa, arcusul e altceva)

propun in viteza (ca plec la serviciu, dar daca vrei, mai putem continua diseara):

Din ceruri acrobate alunecă și plouă,
Pe sfori ca de păpușă, un film cu amintiri,
Perdele lungi de apă în firele subțiri.
Si doarme fotografu-n umbrelele cu rouă.

În lanț de caruseluri se-amestecă pe ring
Viorile celeste. Iși plânge cu durere
Iubirile aprinse, un nor in efemere
Si albe monologuri. Burlane se preling.

Prin aburii amiezii, psalmodiind lasciv,
Se scurg pe frunte stropii, și-n plete cade rouă,
Dar șnurul acrobatic a dispărut. Mai plouă?…
N-a fost decât al toamnei laconic leitmotiv.

vot
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-09-09 08:06:53
         
 
  AAA,

Am revenit. Schimbasem si primul si ultimul vers. Dar am revenit asupra primului. Nu ma pot impaca sa pierd imaginea ploii din "Snururi de-acrobati".

Nu m-am putut impaca cu imaginea:

"Pe șnurul acrobatic coboară-n plete rouă,
Iar dansul ei pe sârmă alunecă și plouă."

La distihul final am acceptat schimbarea, acolo merge, pentru ca ploaia s-a oprit, de fapt....

V.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-09 02:29:40
         
 
  AAA,

Ai perfecta dreptate!! Esti grozav, multzam muuult! Fac imediat modificarea, direct pe postare.

Asta da, atelier, maestre!

Ucenicul V(rajitor)
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-09 01:20:26
         
 
  ...Cu privire la ultimul (și primul) vers - poți schimba puțin, ultimul sens de interpretare rămânând, practic, inițialul, astfe:
Pe șnurul acrobatic...
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-09-09 00:23:36
         
 
  Pentru a evita cuvantul "grav", cred ca voi folosi urmatorul distih:

"Prin ceața albă-a zilei coboară-ncet, lasciv
Din sunetul de gonguri, ecou pe portativ."

Am lasat forma originala a postarii, ca sa se vada schimbarea. Pentru ultimul vers inca ma gândesc.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-09 00:07:19
         
 
  AAA,

Ai fost bland cu mine, eu imi gasisem mai multe greseli, dar pe cea cu mari-o-nete nu o observasem (am corectat-o). Nu reusec sa ma obisnuiesc cu despartirea asta in silabe, cand "aud" versurile in minte, imi suna (gresit, evident!), ma-rio-ne-te in loc de ma-ri-o-ne-te. Ufff!

Da, ai dreptate cu "grav", dar daca as spune "greu", parca nu suna asa bine. O sa ma mai gandesc.

Stiu si ca ultimul vers e mai scurtutz, o sa ma mai gandesc si acolo. E o nenorocire, pentru mine, sa numar silabele, pentru ca eu intai "aud muzica" versurilor si pe urma o scriu si pe urma, daca schimb silabele, nu mai "suna", desi teoretic ar trebui....

Spui ca e "piano"? Interesant.

Foarte multumesc din nou,

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-08 23:56:39
         
 
  erată: ama- am; suent - sunet; d ebază - de bază; piaono - piano

Se pare că ne comentam reciproc. în același timp :)
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-09-08 23:33:59
         
 
  ...Ama vut de gând să te atenționez că ai folosit "apa" prea mult, dar am văzut că apare peste tot, deci o iau ca pe un alitmotiv. Totuși, în primul distih, "roua" și "ploaia" sunt prea apropiate. Și ca sens și ca temporalitate.

...În primul vers, distihul doi, ai o aritmie. Mari-o-nete. Sugerez "Din sfori-marionete", și totule ok. Și prozodic, și ca sens.

..."Suent grav de gonguri" - "grav" este un epitet foarte sărac, deoarece, spune eu, printre primele caracteristici ale sunetului de gong, se numătă "gravitatea".

...În ultimul vers, dupa "de-acrobați" mai ai nevoie de-o silabă pentru a respecta algoritmul de până atunci.

...Am observat trăsătura d ebază a poemului. este ceea ce-n muzica s-ar numi "piaono". Are armonie și transmite. Este una dintre cele mai bune creații ale tale citite de către mine. Vot.


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-09-08 23:30:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE