FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Gata de culcare, copii ?
Text postat de Adriana Gheorghiu


Gata de culcare, Adrian?


Oh! Te-ai dus să-ți speli dințișorii ! Bine, te aștept.

- Dar voi, mașinuțelor, ce stați aici, lipite de perete? Adrian trebuie să se ducă la culcare, iar voi faceți așa o zarvă!
- Noi ne luăm la întrecere.
- Cum? Ce?
- Să vedem care ajunge prima sub pat, că acolo e locul nostru de culcare, se aude vocea tractorașului albastru.
- Bine atunci. Hai să vedem care-i prima. De data asta eu am să fiu arbitrul vostru.
- Uraa! Ce bine ne pare!
- Dar după aceea, repede la culcare!
- Da. Promitem!
- Stați numai să ne aliniem la marginea covorului, se aude sonor glasul mașinii de pompieri.
- Dacă ați știi cât de tare ne place nouă jocul ăsta! spune automobilul verde apropiindu-se încet de papucul meu
- Iar noi niciodată nu ne certăm, adaugă și camionul cel greu, de cărat ciment, trăgându-mă de cordonul capotului,. Stăm frumos aliniate, nu ne împingem, nu țipam unele la altele.
Într-adevar, toate se aliniaseră frumos și așteptau semnalul de plecare urmărindu-mi încordate fiecare mișcare. Și uite așa n-apuc să dau bine din mână, că numai ce văd că dintre ele țâșnește cu toata viteza mașina pompierilor, și ajunge direct sub pat.
- Deci tu ești prima, mă aplec eu după ea, sub pat.
- D-na Gheo, d-na Gheo, știți….aseară, eu am fost prima, îmi șoptește apropiidu-se de mine un automobil albastru, frumos.
- Și eu am fost primul, duminică, nu se lasă nici mașina poliției, plină de beculețe.
- Eu am câștigat de cum am sosit aici în cameră, anul trecut. Acum, roțile din spate mă cam necăjesc, și nu mai pot fugi așa de tare, se aude vocea timidă a unui tractoraș roșu.
-Dar eu care am câștigat trei zile la rând! Mai țineți minte? le întreabă autobuzul galben pe mașinuțe.
- Da’ cum să nu ne aducem aminte? Au fost trei seri de neuitat. Toți te priveam cu admirație și ne doream să fim și noi eroi ca tine, spune ridicându-se pe rotițele lui mici, un autobuz nou, de-abia sosit în echipă.
- Și eu am fost tare impresionat, se aude glasul gros al ursulețului de pluș de pe raft.
- Ei, dar acum chiar că a venit timpul să mergeți la culcare. Și tu ursulețule. Da. Și tu trebuie să dormi, ca mâine dimineață să fii vioi să te poți juca cu tovarășul tău de raft, iepurilă.
- D-na Gheo, pot să vă mai pun o întrebare? Numai una, se aude din nou ursulețul.
- Da. Una și atât.
- Dumneavostră știți să conduceți mașina?
- Nu. Nu știu.
- Cuum? Nu știți să conducei o mașină? Voi ați mai auzit așa ceva, mașinuțelor? D-na Gheo nu știe să conducă mașina!
- Nu. Nu știu. Gata! Acum, toată lumea la culcare! Așa, una câte una sub pat. Mai vorbim mâine despre asta.
Imediat, toate s-au aliniat frumos sub pat. Tocmai dădeam să sting lumina și să închid ușa, când aud:
- Vă putem noi învața să conduceți.
- Eu pot să vă învăț cum să țineți volanul.
- Eu, cum să recunoașteți semnele de ciculație.
- Eu, cum să folosiți farurile.
-…și să puneți frâna….
- Oh! D-na Gheo, promiteți-le că o să luați lecții de la ele, că altfel n-o să mă lase sa dorm toata noaptea, strigă la mine ursuletul de pe raft.
- Bine. Promit. Iar acum, toată lumea la culcare, și repede, că uite vine Adrian de la baie.

Adrian, ești gata de culcare? Da? Mă bucur. Las’că sting eu lumina și trag ușa dupa mine. Iar vouă, mașinutelor: Pe curând, la volan!

Noapte buna, Adrian!



Gata de culcare, Marian?


Deci nu ești încă în pat. Cred că baloanele de la ziua ta sunt de vină. Ce-ai spus ? Da. Ai dreptate. Uite-le cât sunt de mândre de culorile lor. Și fiecare parcă ar vrea să ne spună o poveste. Știi ceva ? Eu chiar știu una despre un balon, și o furnicuță.

Mătușa ta, care a fost și ea mică odată, cum ești tu acum, împlinea cinci anișori. Așa că , înainte cu o seară, am aranjat masa și am decorat casa cu baloane și ghirlande de flori. A doua zi însă, imediat după sosirea musafirilor, numai ce vedem că balonul roșu se desprinde de celelalte și începe să plutească prin casă. Dau să-l prind, dar el se ridică tot mai sus și se îndreaptă spre sufragerie, deasupra mesei, gâdilindu-i pe musafiri cu sforicica lui catifelată.
- Lasă-l, Mona ! îmi spune sora mea. Nu vezi ? Parcă ar vorbi cu cineva.
- Cum ? zic eu nedumerită.
- Uite ! Se înclină ca noi, atunci când vrem să explicăm un lucru cuiva.
- Acum văd și eu. Sigur vorbește cu cineva.
-Vorbeste cu….Oh ! N-o să-ți vină să crezi ! Vorbește cu o furnicuță.
- Cum…?
- Da. Cu o furnicuță. Liniște ! Poate reușim să auzim ce-și spun.

- Dragă balonule, mulțumesc mult că m-ai luat cu tine, în călătoria ta prin aer, se aude firav glasul furnicuței.
- Asta pentru că m-ai rugat tu, că eu nu m-aș fi gândit la una ca asta. Doar am mai întâlnit furnicuțe în viața mea, răspunde balonul
- Uite ! Datorită ție, pentru prima dată văd și eu ce se întâmplă pe o masă. De obicei, noi, furnicuțele, dacă nimerim în casă, nu știm decât de firimiturile de sub masă.
-Atunci să știi, dragă furnicuță, că chiar sunt mândru de fapta mea.
-Balonule, dar ce sunt alea care strălucesc așa frumos, întreabă furnicuța ?
-Alea, așa transparente ?
-Da.
-Sunt paharele de cristal, pe care mama lui Mona și Tala le folosește doar la sărbători.
-Dar paharul lui Leon, băiatul blond, de ce nu strălucește?
-Pentru că nu-i spălat bine, se încruntă balonul.
Auzind aceasta, repede, eu și sora mea luăm paharul de pe masă , îl spălăm și îl aducem înapoi strălucitor.
-Balonule, dar ce sunt cercurile alea albe, care, în mijloc, au flori ca cele pe care le văd eu în grădină ?
-Alea sunt farfuriile de porțelan în care se servește tortul.
-Dar farfuria din dreptul lui Ela, fetița cu părul roșcat, de ce nu are flori ? întreabă furnicuța ?
-Pentru că nu-i spălată bine, se încruntă din nou balonul.
Și din nou, repede, eu și sora mea luăm farfuria de pe masă, o spălăm, scoțându-i la iveală florile strălucitoare, și o aducem înapoi.
-Balonule dragă, mă înclin în fata ta pentru cât de multe lucruri știi, dar…ia spune? Te mai pot întreba ceva ?
-Desigur, îi răspunde balonul, tot mai mândru.
-Ce sunt hârtiile alea frumos colorate, așezate în dreptul farfuriilor de porțelan?
-Vezi tu, furnicuțo, alea sunt șervețelele. Nici nu-ți poți tu închipui cât de moi sunt !
-Și ele trebuie să stea lânga farfurii, nu ?
-Da.
-Atunci de ce farfuria lui Tala nu are șervetel ? întreabă pentru a treia oara furnicuța.
Dar balonul nu mai are timp să răspundă, că numai ce vede că șervețelul face un salt de pe raft și se așează în dreptul farfuriei lui Tala
-Chiar mă întrebam când o să observați că eu nu sunt pe masă, se aude vocea îmbufnată a șervetelului.
-Trebuie să-i mulțumești Balonului Leon și Furnicuței Ela, îi răspunde sora mea șervețelului. Și le spun așa pentru că datorită lor, Leon are și el paharul strălucitor, iar Ela, farfuria cu flori….
-Mulțumesc mult, Balonule Leon și Furnicuță Ela ! se aude vocea molcuță, de data aceasta, a servețelului.
-Petrecere frumoasă și, dacă nu vă suparați, noi o să mai colindăm pe aici, pentru că furnicuța mai are multe de văzut și de învățat, se aude serioasă vocea balonului.
-Sst ..de-acum vom călători mai mult în liniște, ca să nu deranjăm. Oamenii au și ei rânduielile lor.
-….iar noi pe ale noastre. Nu-i așa, Balonule Leon?
-Așa e, Furnicuță Ela.

Noapte buna, Marian



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE