FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mă mai privești... “haștur㠓 ce-mi ești!
Text postat de Octavian Sergiu Ciurtin
Mă mai privești... “haștur㠓ce-mi ești!

Ți-am prins un zâmbet chiar din zbor,
Aveam dreptate...
(Dojeni trucate și perfide)
Se-ndreptau, direct, spre mine,
un cazon de puritate.

Și mă șimțeam un sfânt-odor
... cu mâinile ciudate!

Am locul meu și mă târăsc spre mine
Când mă privești, pădure de santal!
E gestul tău, un gest formal,
Încâlcit prin mărăcine...

Mă mai privești? Îmi scapă gestul tău
Trăirea-ți, mi-e liană și, mă strânge
Iar ochiul care nu-mi mai plânge...
Se-afundă-n margine de hău.

Prin câte cruci îmi bat tăcerile-înaripate
Câte doine voi hăuli pe cale
Câte vise se vor mistui în jale,
Voi respiră în sare, cu buzele-tăiate?

Privește-mă, de bine-ți vine...
Si uite... ce-ai făcut din mine!


26.08.06
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Corbu, textul e perfect ''eco'', deci prezenta lui pe prima pagina (cu voturi cu tot) e perfect legitima si justificata, in lipsa unor criterii de alta natura.
La urma urmei, pretul libertatii de expresie e totusi acceptabil. Am inteles bine?
Tavy, comentam texte sau relationam?
Sau comentand texte, relationam?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-08-27 22:28:24
         
 
  erata,
am multe greseli...
t.
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-08-27 21:58:15
         
 
  Radu, daca nu/ti place este foarte important pentru tine,
daca iti place era foarte important pentru mine...
asa ca impartialitatea mea este datorata respectului unoar mari pareri feminine la care ma inchin...
daca vrei sa despicam firele in cate patru si daca vrei sa vedem din cate foi e facuta placinta , o putem face...

... dar insistenta ta, A TA, de/a ma pune la zid prin analizele tale "lupistice", ma lasa rece...

...si acum daca ti/am dat raspuns la buna ziua, chiar crezi ca m/ai facut prieten ?
stai in bancuta ta si... as zice latra la alta luna! dar nu zic, din simpatie/ respect, pentru poetul Stefanescu, nu omul...
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-08-27 21:56:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Radule,

Stiu ca ai vorbit serios, stiu asta, dar, iarta-ma, cand ai inceput sa detaliezi fiecare vers si sa-l analizezi, m-a pufnit un râs de m-am distrat o minune! Sigur ca asa, in felul "serios" in care diseci postarea, e ceva adevar in ce spui tu.

Luata la modul general, poezia e o "oftatura", pe care am simtit-o si cu care am simpatizat, facand (poate cam mult) abstractie de cuvintele individuale folosite.

Nu cred ca mi se poate intenta un procxes de acuzatie si nici nu cred ca trebuie sa justific de ce am simtit asa. Uneori nici tu nu justifici, nu-i asa? :))))

Cred ca, atâta vreme cat voturile sunt semnate, nu e o nenorocire. Mai neplacut e cand ele sunt anonime. Nici stelutzele anonime nu-s de dorit, cu exceptia cazului cand autorul a inchis comentariile.

Hai, nu te supara pe Europeea, ca tot nu ajuta, nici tie nici ei! :)))



 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-08-27 21:31:06
         
 
  Așa este Radu. Europeea poartă toată vina. În rest ai dreptate.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-08-27 21:23:25
         
 
  P.S. si faptul ca a primit 3 voturi mi se pare grav si oarecum simptomatic pentru ceea ce se intampla in ultima vreme in europeea  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-08-27 21:19:28
         
 
  Tavy, poti fi un om admirabil, muncitor, sensibil, cumsecade, dar poezioara ASTA, dupa parerea mea, NU e mediocra, NU e neispirata, NU e banala, ci o catastrofa.

ai scris:
''las totusi cititorii sa inteleaga ce vreau ei din ce am vrut eu sa spun...''

se spune ''ce vor ei''
se scrie ''intr-un''

iar sinceritatea (a se citi exasperarea) n-are nimic de-a face cu (presupusele) mele bune maniere

offtopic: Dana, glumeam, nu e nici un meci...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-08-27 21:17:25
         
 
 
offtopic: radu
"pe Dana NU o rog sa-mi spuna ce legatura vede intre textul asta si taoism"
scurt: dana NU spune decat ce trebuie. de data asta a fost scurt si la obiect. dana n-a comentat poezia ci a tras in sus de maneca pe Tavi. punct.

cine cu cine joaca? :)
 
Postat de catre Dana Stefan la data de 2008-08-27 20:52:48
         
 
  draga Radu, te stiam un tip deosebit, manierat si cu bun simt...
cred ca seara asta e mult mai importanta la a urmari un meci decat sa aflam ce crede, ce simte un tip intrun moment dat...
sunt multe intrebari la care trebuie sa raspund, si daca as face-o, ar trebui sa o scriu iarasi pe intelesul fiecaruia...
las totusi cititorii sa inteleaga ce vreau ei din ce am vrut eu sa spun...

daca sriu romaneste? e o intrebare?
sau nu stii ca banateanu-i tot roman...

daca ma simt bine?... da, n-am baut nimic ca la mreci nu-i voie cu alcool, chiar daca-l privesti pe Antena 1....

si eu sunt ingrijorat, nu stiu scorul... trebuie sa fiu atent.

pace tie cititorule...
tavy
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-08-27 20:10:51
         
 
  Tavy, ce e ''haștură''? nu crezi ca merita sa stie si cititorul?

de ce pui intre paranteze subiectul ''Dojeni trucate și perfide''?

un ''cazon de puritate''?????? Veronica, ma lamuresti tu?

Tavy, cazon?! poti sa-mi traduci cum vine asta?

de pui cratima la ''tăcerile-înaripate'', ''buzele-tăiate''???

''mă șimțeam''??? - tu scrii romaneste, sau folosesti vreun dialect banatean?

''cu mâinile ciudate'' e de-a dreptul ca nuca-n perete

si am ajuns la ''padurea de santal''... care va sa zica, daca te priveste o padure de santal, ea face un gest formal, incalcit prin maracine...(e scris prea adanc; as ruga-o pe Veronica sa-mi spuna ce a inteles, iar daca n-a inteles nimic, ce a simtit; pe Dana NU o rog sa-mi spuna ce legatura vede intre textul asta si taoism, ca nu mai terminam in seara asta, si e meci)

''Trăirea-ți, mi-e liană și, mă strânge'' - aici nu e nevoie de nicio virgula, Dumnezeule mare!!!

''Mă mai privești?'' - adineauri parca te privea.

si chiar crezi ca mai era nevoie de precizarea ''ma strange'', dupa ''liana''?

si ochiul, daca tot nu mai plange, de ce se afunda in margine de hau? si daca tot se afunda, de ce in margine, si nu in hau, de-a dreptul???

''Privește-mă, de bine-ți vine'' - pai nu te tot priveste??? sigur ca-i vine bine.

''Si uite... ce-ai făcut din mine!'' - fara puncte de suspensie, Tavy

Si, in fond, ce-a facut din tine?

Tavy, iarta-mi intrebarea, tu te simti bine?




ingrijorat,
Radu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-08-27 19:54:35
         
 
  Doamne Vero...e prea trista :))
"ar trebui să mă mișc, să nu reazem un stâlp pus, ancorat, în șalele drumului dar... mi-e destul de târziu dacă n-am facut-o la tinerete..."

am glumit si-mi place sa glumesc tot timpul...
nu ma cred batran chiar daca am trecut de cincizeci de ani de mult...
ma misc, desi dupa cum stii am fost multa vreme imobilizat la pat, scaunel cu rotile, carje, operatii, etc, ma misc, lucrez sunt ocupat tot timpul, nu pot sta pe loc, nu ma plctisesc...
fac ceva...precum mi-e si idealul, decat sa nu fac nimic mai bine dorm :)), nu pot sta... gandesc, pun lucruri in practica...
ca sa stii, in timpul liber lucrez pe langa casa, construiesc, zidesc, tencuiesc, dau cu bidineaua, fac betoane...etc... pictez, scluptez, modelez, pictura pe sticla, tempera, desenez, schitez, totul, nu de necesitate materiala, din pura placere si ... Ca sa nu ma plictisesc...
in fiecare zi ma scol la 4.30 dimineata si ma culc dupa ora 23...
imi plac calatoriile, muntele, cortul, viata de tabara, anturajul, prietenii, familia in primul rand...
orice ocazie sau idee din partea unui prieten, e o iesire-n perimetru...
la verde sau aiurea,
vizionez multe filme de actiune, comedii, documentare... si nu in ultimul rand, poezia.

iarna citesc la "gura sobei" o carte relaxanta, usoara,repar articole casnice, electrice...

imi plac plantele decorative, animalele de casa...
Lizuca,
:)
si toate astea in tot timpul care mi-a mai ramas...
:))
nu mai verific greselile... ma ierti!
da, asta se poate spune despre mine ... sunt varsator si uneori superficial, chiar si cu mine!

multumesc ca te-ai aplecat putin si peste profilul meu, cu drag
multumesc,
tavy

 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-08-27 19:54:26
         
 
  Tavy,

Poezia ta e tare frumoasa, dar cam trista. Spui, in raspunsul la comentariul (foarte interesant, de altfel) facut de Dana,

"ar trebui să mă mișc, să nu reazem un stâlp pus, ancorat, în șalele drumului dar... mi-e destul de târziu dacă n-am facut-o la tinerete..."

Tocmai lucrez acuma la un articol despre "frumusetzea vârstelor". Dupa parerea mea, nu exista "prea târziu", toate lucrurile se pot face, la toate vârstele, dar "altfel".

Miscarea "materiei" omenesti este nu numai cea a corpului, ci si a spiritului. In fond, aici scrii poezie, deci te poti "misca" cât vrei! Asta e si frumusetzea, cred eu, a vârstei "da aur", cum se numeste vârsta a treia, ca poti cuprtinde, spiritual, mult mai mult decât o poti face, chiar tânår fiind, cu trupul!

iar pentru vârsta "a treia" nu exista, cred eu, o delimitare clara, am mai scris si in alt comentariu, mai de mult, ca eu cred ca vârsta omului e "invers", incepând de la câti ani "mai are de trait", nu de când s-a nåscut! In acest fel, un om de 35 de ani a carui soarta e sa moara la 38, e, de exemplu, mai bâtrân decat unul care are 75 de ani si mai are de trait inca zece ani....

Dar sa nu ne intindem prea mult cu specultaiile! Hai, ia-o pe Lizuca in bratze si mai gandeste-te la o poezie, mai putzin "fatalista"!

Vot,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-08-27 17:17:05
         
 
 
in china, taoismul este un mod de viata. foarte restrans, filosofia taoista pledeaza pentru cooperarea dintre om si lumea naturala, prin cursul si tendintele acestora, ce se intrepatrund. atitudinea umana care se adaptează si se muleaza pe forme, in condițiile sau împrejurările de viață, într-o manieră fluidă și fără a-și denatura substanța, eu-l interior. detalii poti citi pornind de la enciclopedia libera wikipedia, Tavi.
a te misca, in contextul de mai sus si desigur si al textului tau, inseamna a te reconsidera in modul cel mai realist in raport cu natura lucrurilor, asta ca sa impacam si matematica.:)
o zi buna sa ai,
 
Postat de catre Dana Stefan la data de 2008-08-27 14:13:34
         
 
  Ai dreptate Dana, ar trebui să mă mișc, să nu reazem un stâlp pus, ancorat, în șalele drumului...
dar... mi-e destul de târziu dacă n-am facut-o la tinerete...
fiind din totdeauna un realist, partea fantezistă a lucrurilor, utopia în general am lasat-o pe tărâmul poetic...
nu-i genul meu, n-am fost un filozof prea bun, am fost si am înclinații spre științele exacte...
de aici și partea materială a lucrurilor!

(Privește-mă, de bine-ți vine... Si uite... ce-ai făcut din mine! )

nu știu ce să zic, m-ai pus în încurcătură.

acum, sa fac un pic de bășcălie, aș spune;

Tao? ce înseamnă?
știu...tai-o-nainte!
;))

mulțam Dana, ești o dulcinee.
cu drag,
tavy
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-08-27 12:53:07
         
 
  "Am locul meu și mă târăsc spre mine
Când mă privești, pădure de santal!"
pentru si numai aceste 2 versuri si poemul tau merita un alt final, Tavi.
un calugar vechi, intrebat ce este Tao, a raspuns simplu: "Mergi!"
formele statice nu sunt altceva decat concepte iluzorii..
suferintele noastre se datoreaza incercarii de a ne agata de formele fixe..
nu exista stagnare in Univers, Tavi. ridica-te si paseste inainte!
 
Postat de catre Dana Stefan la data de 2008-08-27 12:17:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE