FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
IUBIREA E O CRUCE (very personal)
Text postat de Mirela Lungu
Din ce în ce mai sumbru e-un vechi castel în care
Tu mă țineai de lume ascunsă cu o vrajă
Și îmi stătea chiar luna, pe-un umăr (stâng) de strajă,
Pe celălalt (în umbră) se odihnea un soare.

Cum nuca își desface uscatul miez din coajă,
La fel și curcubeul se rupe în splendoare,
Când ceru’ crapă-n două și ploaia-n palme doare,
În jurul unei clipe, iluzii se degajă.


Infernu’, Paradisu’ - de fapt, ne sunt totuna,
O singură monedă, pe față ori pe spate,
În drumul spre Golgotă, real și vis străbate.

Iubirea e o cruce. Dar va pieri minciuna
Prin adevăru’ ultim, “in nuce”, absolut?!
Trădarea și amoru’ se nasc… dintr-un sărut.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  :) vrei sa-mi sugerezi prea multe in acelasi timp :) oare tu nu vezi ca sunt un incepator?
invata-ma intai ceva, cand o sa ai timp; semiotica vine la urma...dar, pana sa-ti gasesti timp, precis ca-ti vei modifica parerile...

;) un salut prietenesc,
tm
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-08-24 12:35:12
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Tiberiu, nu ti-am adresat doar acele doua randuri:)
Am apreciat si inteles interventia, ma jur pe "cruce":))
Dar mi s-a parut ca ai avut obiectii legate de ea, de unde sugestia "semiotica";)

Cami, daca ti-a placut com-ul, inseamna ca nu l-am scris degeaba:)


Cu prietenie,
Mirela
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-08-24 00:05:01
         
 
  Mirela, mi-a plăcut foarte mult. Se simte trăirea, ceea ce spui tu, verry personal...În ceea ce privește titlul, sunt absolut de acord, deși există mai multe feluri de a iubi și poate că toate aceste feluri implică ideea de sacrificiu, poate chiar suferință, de aici ideea de cruce. Însă, comentariul pe care l-ai lăsat...e super...
Numai gânduri bune,
Cami
 
Postat de catre camelia silea la data de 2008-08-23 23:33:52
         
 
  Mirela, daca ti-a facut bine sa scrii (ca o exceptie), scopul comentariului meu e deja atins :). Tu esti singura stapana pe situatie. Vorba cuiva: n-ai reusit, continua; ai reusit, continua! Din dilema asta nu putem iesi. ;)

cu prietenie,
tm

ps unu. pare ca imi adresezi doua randuri (un inceput de lectie de semantica? si eu nici macar nu folosisem vreun derivat al
cuvantului semn... ) dar nu inteleg decat daca imi vorbesti la singular... :)... :) ok?
ps doi. daca nu puneai "very pers", nu comentam nimic. dar asa, mi-am zis ca tu insati trebuie sa fi avut indoieli, ca altfel n-ai fi scris. pe urma am citit coment-ul lui emilian, si asta m-a facut sa scriu.
ps trei. am apreciat cum se cuvine semnatura finala "o pers...devenire". poti sa ma pui si pe mine pe lista, mai la coada... ;)
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-08-23 12:53:38
         
 
  Emilian, asa-i, am terminat filosofia, adika, mai bine zis, am terminat cu filosofia:))
Si am inceput sa traiesc la un moment dat, intelegi?
Zici tu ca ma fac vinovata de "mentalitatea omului de rand"?!
Sorry, intotdeauna am fost o "elitista", poate chiar prea;)
Orice forma de iubire e totusi iubire, corect?!
Dumnezeu este iubire, noi ar trebui sa fim la fel...
Fiecare incearca asa cum poate, eu am ales calea asta, adika am renuntat la ideea calugariei.
Desi am cochetat candva cu ea..
A trai in lume e, de fapt, mai greu decat sa te retragi din ea, undeva, prin pustietati mai mult sau mai putin tibetane..
Iubirea dintre Adam si Eva sta la baza universului, cred sau, cel putin, asa am inteles eu Biblia.
Relatia eu/celalalt e cea mai mare provocare:)
Exista mai multe cai de a ajunge la indumnezeire, una dintre ele fiind cea laica, despre care vorbesc eu.
Iubirea de cuplu, nu neaparat "erotika" nu e deloc un lucru simplu, nici macar daca este, sa zicem, reciproca;)
Fiecare om are o cruce de dus, acolo sus, pe Golgota si crucea asta e, am inteles si eu, in fine, IUBIREA sub toate formele ei.
In acest text m-am oprit doar la una, adika am pus-o in centrul lumii mele.
Sa fie asta un pacat?!
Nu, iti spun eu, cel mai mare PACAT, este LIPSA IUBIRII sau, opusul ei, URA.
Adevarul absolut este IUBIREA, el nu poate fiinta in afara ei, aceasta e lectia pe care trebuie sa o invatam pana la urma, vrem, nu vrem.
Iubirea este intotdeauna "personala", cel putin in conceptia crestina la care ader in mod constient, asumat.
Nu cred in iubiri "impersonale", gen teorii buddhiste, yoghine etc.
Am depasit de mult faza asta, ca si cea cu "reincarnarea".
In filosofia teologala crestina, conceptul de "persoana" ocupa un loc central. Fiecare avem nume, identitate, sine, suntem "chip unic":)
Detest "produsele in serie", ma bazez pe faptul ca Dumnezeu are imaginatie, altfel, de unde am fi luat-o noi:))?!
Tiberiu, cel mai important lucru atunci cand citim un text, indiferent cine l-a scris, este sa distingem intre "semnificatie" si "semnificant", apropo de "cruce".
Sper ca prin comul de mai sus, ti-am raspuns, indirect, si tie:)
Doresc a nu fi gresit inteleasa, mai ales ca, de obicei, nu-mi "explic" poeziile sau ce-or fi ele, acum am facut o "exceptie" pt ca l-am considerat un text "personal" (trait) si pe care l-am scris "din suflet", nu "din condei".
Ma intreb (retoric:), daca nu ar fi existat paranteza cu pricina, s-ar fi schimbat ceva in interpetarea domniilor voastre?!

P.S. Dumnezeu nu face "vraji", doar diavolul;)
P.S'. Dar, desigur, este "vraji" si 'vraji":))

Cu maxima condescendenta,
O persoana (in devenire)
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-08-23 10:51:28
         
 
  Kosta, te-ai prins, e vb de "economia ritmica" a textului;)
In rest, nu incerc sa "depreciez" nimik, Doamne fereste!
Asa-i, textul are o tonalitate dramatika.
Cum de stiu eu (deja) ca "iubirea e o cruce"?!
Poate ca este doar o intuitie sau ceva mai mult:)
Multumesc de trecere, consideratii, simpatie etc.

The same,
Euridice
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-08-23 10:19:51
         
 
  Totul e mai mult sau mai putin ambiguu. Omul insusi este o divina ambiguitate.

Sa ne limitam la intrebari si supozitii, Emilian; sa nu uitam ca ne agitam pe un petec de planeta in marginea unui urias univers. Autorul textului (aici Mirela) este si trebuie sa ramana deasupra comentariilor; cel putin noi, comentatorii, sa veghem ca asa sa se intample.

pentru o atmosfera destinsa,
cu respect si prietenie,

:) tm
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-08-22 16:10:04
         
 
  "ma intreb daca crucea poate avea un asemenea rol"

Nu d-le Tiberiu.
Crucea pe care-o stiu eu ,aceea pe care Iisus a urcat-o pe Golgota ,in nici un caz ,daca :
"Din ce în ce mai sumbru e-un vechi castel în care
Tu mă țineai de lume ascunsă cu o vrajă
Și îmi stătea chiar luna, pe-un umăr (stâng) de strajă,
Pe celălalt (în umbră) se odihnea un soare."
CINE...? D-ZEU FACE VRAJI, de cand?
E ambiguu.
Si-apoi D-zeu nu ne protejeaza prin intermediul lunii si soarelui neaparat.
Astept justificarea autoarei.

cu respect,
:)e.b.




 
Postat de catre emilian bodea la data de 2008-08-22 15:25:12
         
 
  ingaduie-mi te rog o remarca, din umila mea postura. din text razbate tensiunea si senzatia de "very personal". ceea ce sare in ochi este cuvantul "cruce", caci cuvantul asta are conotatii multiple. fiecare om are o lista de prioritati si asteptari la intalnirea cu el. omul insusi (care e, fizic, ca o cruce, vezi leonardo da vinci de pilda) poate fi "o cruce de voinic", poate "purta o cruce", etc, etc. iubirea, pari tu a spune, este un ideal, un adevar absolut. sugestia ta m-ar duce cu gandul la "flacara olimpica" purtata de fiecare catre focul etern, cu mai mult sau mai putin avant.
ma intreb daca crucea poate avea un asemenea rol; e o intrebare deschisa.

cu respect,
:) tm
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-08-22 14:16:14
         
 
  Iarta-ma deci ...  
Postat de catre emilian bodea la data de 2008-08-22 12:47:12
         
 
  Ai terminat filosofia Euridice,sau ma-nsel?
Cu atata mai grav cu cat adopti mentalitatea omului de rand,aceea ca dragostea asta a noastra merita sa fie considerata o cruce...Doamne iarta-ne pacatele ! ...mai ales ca-i ceva"very personal".
 
Postat de catre emilian bodea la data de 2008-08-22 12:46:08
         
 
  Stimata si admirata doamna
Formele "Infernu', Paradisu'" si "adevaru'" scrise astfel dau o nota voit familiara, depreciativa intentionat, sau le consideri necesare economiei ritmice? Pentru ca, in rest, totul e aproape de dramatic, de tragic, parca. Mie asa imi suna. A regret ca dragostea, tradarea si minciuna sunt bune surori, fete gospodine, care nu se incurca in jumatati de masura. Asa este, iubirea este o cruce. Dar nu cred ca stii bine de ce ai atata dreptate. Cu mare simpatie, adesea inabil disimulata, K
 
Postat de catre sters sters la data de 2008-08-22 09:26:50
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE