FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Problemă de etică
Text postat de Stan Papusa
Referitor la textul acesta
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=29148
care acum are comentariile închise, doresc să spun că este de preferat, atunci când scriem poezie cu rimă, să menținem prozodia de la început la sfârșit. Nu să punem mai multe forme de rimă și ba 4 versuri într-o strofă, ba 3.

În legătură cu modalitatea de acordare a steluțelor, consider că nu trebuie date stele fără un comentariu care să motiveze gestul și în niciun caz la textele care au comentariile închise.
Steluțele, aceste simboluri care arată că un text a fost apreciat de cineva, trebuie susținute, argumentate cât de cât literar. Altfel totul se transformă într-o joacă fără miză culturală.
Ți-a plăcut un text, învață să comentezi, citește critică literară, crește-ți mereu nivelul și poartă-te matur, argumentat. Dacă ești un amator sută la sută și nu poți spune decât "mi-a plăcut. stea", abține-te de la a "premia" pe cineva. Nu ești în măsură s-o faci, nu ai îndreptățirea morală. Dacă mă laudă un analfabet nu înseamnă nimic.


PS nu am nimic cu autoarea poeziei, ce era despre poezie am spus, ci am simțit nevoia să propun ridicarea pe o treaptă mai înaltă a site-ului.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ,,Dacă ești un amator sută la sută și nu poți spune decât "mi-a plăcut. stea", abține-te de la a "premia" pe cineva,, (Stan Papusa)

Cei care au posibilitatea să acorde ,,stele,, nu pot fi numiți ,,amatori sută la sută,,!
Oare nivelul de acces se atribuie pe alte criterii, domnule profesor? Personal, nu cred.
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2008-08-12 20:35:21
         
 
  Exact in acest moment, la antena 3, este o dezbatere interesanta. Imi pare rau ca nu am intervenit chiar in debutul emisiunii sa va atrag atentia asupra ei. Nu e tarziu nici acum.
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-08-11 22:25:46
         
 
  Celebrul literat Păpușă
Își are locul meritat
Ce este-n gușă-i și-n căpușă
Și nicio gafă n-a ratat!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2008-08-11 21:58:25
         
 
  Nu e prima data cand neica Satan Capusa se preface a fi profesor de "toate alea", inclusiv de etica. S-a mai bagat si in alte dati in vorba, fix ca musca... undeva, stie el unde, sau ca musca-n lapte. Si, ca si musca aceea cazuta in lapte, e indicibil de inoportun, de neavenit, de evident ridicol. Nene, n-ai auzit matale cantecul ala cu "lasa-neeeee, lasa-neeee?".  
Postat de catre sters sters la data de 2008-08-11 14:45:42
         
 
  Stănică, pentru a te obișnui cu astfel de chestii nu trebuie musai să le scrii. N-ar strica însă o lecturare a lor. Știi tu... Deschizi o carte și încerci să deslușești furnicile alea multe înșirate pe rînduri... După ce ai priceput despre ce este vorba, poți să și critici. Înainte, nu. Că e imoral, inflaționist și imatur.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-08-11 08:38:38
         
 
  Bre, care faceti atata pe desteptii: sonet, nesonet, nu asta era esenta comentariului meu.
Ci faptul ca un fâs de poezioara pentru copii nervosi a fost instelata de 3 ori anonim. Si mi se pare imoral, inflationist si imatur.
Ca e sonet si m-am inselat cu rimele, ok, asa o fi, eu nu scriu astfel de chestii si nu-s obisnuit cu ele.

Ia sa incerc si eu un fel sonet de asta:

fiind fetiță eu păduri cutreier
și chiar mă culc pe la câte-un izvor
un soi de veronica sunt și mor
emininu'n cap îmi cântă ca un greier

o, voi, ce poezia nu-nțelegeți
treceți prin mine ca un gol de tun
sunt schija îmbrăcată de taifun
și neam de traistă de la daco-geți

și de ar fi să mă mai nasc o dată
din nou albastră aș dori să fiu
pe site-ul nostru viu și viu și viu
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-08-11 07:57:39
         
 
  ..."textul la care făcea referire textul...", în fine, cartoafă!  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-08-10 22:58:51
         
 
  Mă rog, eu nu am avut curiozitatea să caut textul la care făcea referire textul de mai sus. Mă grăbeam. Prin urmare, nu sunt solidar cu povestea asta.
Eu am tratat problema din cu totul alt punct de vedere.
Sper că s-a-nțeles.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-08-10 22:57:59
         
 
 
Herr Professor, für Ihre Aufklärung:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Sonet

Dabei Ich schloße ab die Kutte,
Muß wünsche Ihnen: Alles Gutte !

 
Postat de catre Al Trep la data de 2008-08-10 22:34:49
         
 
  PS nu am nimic cu autoarea poeziei, ce era despre poezie am spus, ci am simțit nevoia să propun ridicarea pe o treaptă mai înaltă a site-ului.
Stan Papusa

Dom' profesor, cu un comentariu precum cel pe care l-am citat, reușiși să-l ridici la nivelul clasei a patra.
Ca să nu mai vorbesc despre cunoștințele solide pe care le exhibi. Sonetul se practică încă din antichitate. E o poezie cu formă fixă. Crezuși că s-a împleticat poeta printre versuri?

PS Dacă te laudă un analfabet nu înseamnă nimic, ziceți matale. Dar cînd te critică unul, o fi însemnînd ceva?
E o întrebare absolut retorică.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-08-10 17:48:55
         
 
  typo:
"...pe din dosul pătulului".
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-08-10 17:37:04
         
 
  Problema asta, destul de nesărată, uneori, s-ar putea rezolva așa.
1. Eliminarea totală a acestor insemne care, cel mai adesea, nu agrăiesc despre calitatea textului, ci doar sunt un prilej de caterină, ori troc. Ca și invenția aia cu voturile, care e, tot așa, un alt fel însteluțare, mai pe din dodul pătulului.
2. Eliminarea posibilității ca postantul să-și poată contoriza accesările. Cine vrea să pară citit intră pe textul lui de 100 de ori și, mamă-mamă, ce băgat sunt eu în seamă!
3. Interzicerea totală a postării unor indivizi pe conturi împrumutate.
4. Eliminarea pseudonimelor. Cine are ceva de spus să ne-o spună-n față. A fi cu masca pe figură, nu-i nici fair, și nu-i bravură!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-08-10 17:36:19
         
 
  ''Nu să punem mai multe forme de rimă și ba 4 versuri într-o strofă, ba 3.''

nea Stane, ăla e sonet, bre... de-aia sunt grupate versurile așa
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-08-10 16:21:59
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE