FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Iubirea noastră, barem, o larvă va hrăni
Text postat de Adrian A. Agheorghesei
*pentru Elizee


Doar eu îngân, anemic, această clipă slabă
Aflând păienjenișul țesut oricărui sclav
Ce-a cutezat rostirea s-o-nalțe ca podoabă,
Batjocorind țărâna eternului concav

Tăcut, gradat și negru. Întemnițata grabă
Seduce cu-aripi scurte poeticul nărav;
Încondeiate zboruri sfârșesc pe o tarabă,
Sub moliile vremii, iubiri făcute vrav.

Iar eu îmi plimb suflarea prin a dorinței tagă
Pierzându-mi năzuința în lirice beții,
Când tot ce vreau a-ți spune e... cât îmi ești de dragă,

Că tot ce-avem, și-n carne și-n vers va-mbătrâni...
Dar mă alin că, poate, peste-o vecie-ntreagă
Iubirea noastră, barem, o larvă va hrăni.



Iul.
2008
Iași

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Adrian, daca ti-ai inchipuit ca eu ti-am scos stelele, esti un mare fraier...

Ma bucur ca nu mai pleci! Astept replica la replica, am 99 idei, dar nu incap toate in 14 versuri...

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-25 18:16:19
         
 
  Erata: pus eu, as ruga. Scuze!

Am vazut ca si stelele care disparusera la altii au reaparut, Slava Domnului.

Multzam AAA pentru re(rås)gandire.

VPL.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-25 18:05:17
         
 
  ,,,Veronica, zău că nu m-a deranjat dispariția stelelor în sine, ci m-a deranjat lispa de respect al adresa cleor ce le-au dat și la adresa muncii depuse pentru acest text. Mulțumesc!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 17:59:43
         
 
  Cel care a sters stelele a "jignit" si pe cei care au instelat poezia, eu fiind una din persoanele care a instelat.

De aceea sa ruga ca acuma, dupa ce eu le-am replasat, sa nu mai fie sterse.

Cu stima,
VPL.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-25 17:52:22
         
 
  AAA,

Am vazut ca si la alti useri au disparut stele. Pe ale tale le-am eu repus acuma.

Ce copilarii pe site!!! Dar stiu ca ele pot soca!

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-25 17:42:02
         
 
  Da' stelele, unde-s stelele? Eclipsă? Măcar semnează-te, călau stelar, când le socți ca să pot să ți le fac eu cadou.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 17:21:14
         
 
  A.A.A.,
întâmplarea a făcut să comentez ulterior lui Radu Stefanescu și sa fiu interpretat greșit. De acord cu domnia sa; făceam referire la expresii pretentioase , cautate pentru critici, dar nicidecum nu implicam colegii de site!
Nici nu aveam cum să contrazic un autor pe care-l apreciez si de la care incerc sa învăț!
Iarta-ma că m-am depărtat de text, dar am văzut dimineață numele meu în mai multe comentarii.
Cu mult respect,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-07-25 06:23:59
         
 
  erata: am instelat imediat ce a aparut poezia lui AAA si, iubindu-l, ca de fiecare data, cum apare:) intru si-i citesc poezia, hranindu-ma cu forma cuvintelor, gandurilor lui.


AAA, asta e !:)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-07-24 18:05:56
         
 
  Adriane,
Ai grijă,miroase a puf de lebădă!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-07-24 17:55:35
         
 
  AAA, sincer, nu ma asteptam sa deranjeze prezenta mea. Stii bine, am recunoscut, chiar daca nu scriam vreaun comentariu, citeam, tainic, poezia ta. Si, ma intreb, (stiindu-se acest lucru, tot era comentat textul tau), acum, ca mi-am permis si eu sa ma bucur alaturi de ceilalti colegi, de ce primesti observatii ? Trebuie sa cer permisiunea ? imi este interzis sa-ti iubesc poezia ? Imi esti drag de cand ai intrat pe Europeea si te-am apreciat, ca si Florentin Maftei, Veronel, Cristi Munteanu.

Radu Stefanescu, dear ! nu este vina mea ca alena si-a schimbat parerea despre tine, singur, tu, prin felul in care te comporti cu colegii, iti faci renumele.

Ai chef de discutii, de azi dimineata, de cum ai intrat, tuna si fulgera peste tine, dar eu nu-ti raspund la provocari. stiu ca ai acumulat adrenalina, dar e, fix, problema ta.

Veronica, :)..
se poate sa fi instelat, amandoua, in acelasi timp, steaua sa fi aparut cu intarziere din cauza internetului, care, "s-a miscat mai greoi":). si eu am pus stea, imediat ce am citit poezia lui Adrian si asta, cred, ca s=a intamplat, dar aspectul conteaza mai putin.:)

talentul lui AAA ne reuneste pe pagina poeziei de dragoste, placerea este si de partea mea.

colegial

Elena Toma


 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-07-24 17:48:48
         
 
  ...Veronica, știu că tu ai instelat prima textul. După aproxiamtiv 10 minute, ai intrat si cu textul comentariului. Într-adevăr, hu are atâta importantă, însă una oarecare o are.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-24 15:36:14
         
 
  Erata: absolut, divagatie.

Adaug un vot pentru revenire la larva!

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-24 15:33:49
         
 
  ...Florentin, un bun poet împacă și ideea și căldura versului și versificația. Asta încerc mai mereu.

...Mulțumesc!

 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-24 15:31:59
         
 
  Multumesc, AAA!

Si acum, scuze pentru off-topic. Dar eu fiind om de stiintza, in viata imi plac adevarurile clare (spre deosebire de poezie, unde imi plac metaforele).

Nu vreau sa jignesc pe nimeni si nici sa ma laud in vreun fel, ci numai sa accentuez un adevar, desi n-are aboslut nici o importantza alta decat stricta mea integritate:

Elena afirma: "AAA ! eu am pus prima stea". Afirmatia nu este exacta, ea ar fi trebuit scrisa asa: "AAA! eu am fost printre primele care au instelat". Si asta numai pentru ca eu am instelat textul cand abea aparuse si nu era inca nici o stea si nici un comentariu.

Repet, faptul in sine n-are absolut nici o importantza, sunt convinsa ca Elena n-a observat ca textul era deja instelat, dar e bine ca adevarul sa fie stabilit exact si nu aproximativ, nu? :)))

Cer iertare pentru acesasta divagatie.
Cu stima,
VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-24 15:31:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ...Radu,

"A.A.A,
cei ce lecturează, caută sensibilitate, expresii unduioase, nu lexic greoi;" (Cristi M.)

"Cristi, cam așa stau lucrurile" (eu)

"Cred că eu scriu, ÎN PRIMUL RĂND , pentru mine. APOI pentru cititor.. Criticii au ȘI ei rolul lor..." (eu)

"Nu voi scrie niciodată DOAR pentru cititorii sensibili așa cum nu voi scrie niciodată NUMAI pentru critici. Încerc și eu să păstrez un ECHILIBRU între aceste punți."


...Nu mă contrazic.


...cred că știu de la ce se trage această subită nemulțumirea a ta. Eu i-am răspuns lui Cristi la un comentariu. Că ție ți s-a părut că aș întări oareșce bătăi ale sale cu privire la tine, e problema ta. Nu-i pot interzice Elenei să-mi calce pagina doar pentru că tu ești în conflict cu ea. Iar tu atâta timp cât amesteci problemele tale cu alți useri în conversațiile purtate cu mine, pe un text al meu, într-o "dispută" literală, nu mă poți acuza pe mine de partizanate. Cu atât mai mutl cu cât ele-s închipuite. Retrage-te, Radule. Pierd un un bun comentator, că ai spus că nu ești critic, dar câștig propriu-mi respect pentru că nu voi începe să ignor, să fardez în comentarii adevăratele gânduri sau să ironizez useri din cauza impresiilor de incompatibilitate cu părerile tale, din cauza relațiilor voastre mai vechi sau din cauză x sau y ar putea sa-ți lezeze iamginea. Voi continua, însă, să te citesc și s»ă te apreciez neuitând că ai fost primul, pe europeea, care mi-a analizat, mai profund, un text. Toate bune!


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-24 15:28:44
         
 
  Adrian, eu citesc un text si spun ce am de spus; daca vrei sa tii cont de vreuna dintre sugestii, bine, daca nu, e la fel de ok pentru mine. Eu pot gresi, evident, ca oricare altul. Si nu e cazul sa intram in analize pe textul comentariului lui Cristi Munteanu acum. Si nu aici. Rareori am citit atatea ineptii la adresa mea in doar 3 fraze. Sper sa-i raspund candva in private, daca n-o sa uit, intre timp. Sau daca nu cumva o sa constat ca mi-as pierde vremea. Si vezi ca te contrazici flagrant de la un pasaj la altul:

1. Nu voi scrie niciodată doar pentru cititorii sensibili așa cum nu voi scrie niciodată numai pentru critici. Încerc și eu să păstrez un echilibru între aceste punți.

2. Cristi, cam așa stau lucrurile. Cred că eu scriu, in primul rând, pentru mine. Apoi pentru cititor.. Criticii au și ei rolul lor, dar unul care nu depășește importanța cititorului.

post scriptum: intre timp vad ca ai cucerit inima unei vechi iubitoare de poezie in forma fixa... e cazul sa ma retrag.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-24 15:11:11
         
 
  Adrian, scrie asa cum stii tu(ca o faci bine; si nu renunta la caldura versului de dragul formei perfecte prozodic). Altfel vei scrie imitatii; si tu nu esti din ala. Micile imperfectiuni, dau savoare oricarui text. Aici, poemul tau e viata; il vrei schema informativa, urmare unei acribii exagerata?!
Felicitari, tinere!
 
Postat de catre Florentin Maftei la data de 2008-07-24 15:05:59
         
 
  AAA, dar si iubirea se hraneste, la randu-i, cum comentezi ?

nu-mi spune ca sarutul, zambetul, talia 90-60-90, pot fi micute larve hranitoare:))

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-07-24 14:28:37
         
 
  ...Elena, larva nu va hrani iubirea noastră, ci se va hrăni din iubirea nostră, din poeziile pe care le va roade. Radu nu avea nimic impotriva "larvei". El a sugerat evitarea supărătoare a lui "vă va" din "larvă va hrăni".


Toate bune!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-24 13:48:50
         
 
  AAA ! eu am pus prima stea pentru larva care va hrani iubirea voastra, nu vreau fluture, pls :)), ingan si eu, anemic, afland paienjenisul tesut oricarui sclav.

eu sunt unul dintre ei:)) iubesc forma cuvantarii tale:)) ca sa zic si asa:))

fata de pe pod:))

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-07-24 13:44:30
         
 
  ...Și, Radule, credeam că, poetic, mă cunoști ceva mai bine.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-24 13:09:09
         
 
  ...Radu, de ce o iei tu așa personal? Când vorbeam de critici, aveam în vedere universalitatea lor, nicidecum particularul, in speță, pw tine. Nu voi scrie niciodată doar pentru cititorii sensibili așa cum nu voi scrie niciodată numai pentru critici. Încerc și eu să păstrez un echilibru între aceste punți. Nu poți să începi să fii ironic cu bătăi la adresa voturilor doar pentur că nu am modificat ceva ce ție ți se pare-n neregulă. Știi că observațiile tale, îndeosebi cele peiorative, fac mai mult decât orice vot sau comentariu sprijinit pe suflet. Însă nu pot nici dansa după un comentariu care mi-arată numai părțile negative (cum ai făcut tu acum) deoarece asta înseamnă că nu ai fost total obiectiv. Mi-e greu să cred că în text nu era nimic bun de evidențiat. Uită-te în urmă și vezi cât de detaliat ți-am răspuns fecărei observații, la fiecare text. Asta ce înseamnă?

A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-24 13:04:28
         
 
  Adrian, un cititor care are opinii critice vizavi de un text intr-un atelier literar, NU e un critic...
Cristian Munteanu, idem. Te-ai prins?

Adrian, ideea ta pare a fi buna: scrie doar pentru tine si pentru cititorii sensibili, care lumineaza si ei, întru citire și vot pentru rezonanța trăirii. Astfel nu vei mai avea mustrari de constiinta.

Radu, un critic alambicat, babuin insensibil cu potential conflictogen ridicat
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-24 12:23:34
         
 
  ...Cristi, cam așa stau lucrurile. Cred că eu scriu, in primul reând, pentur mine. Apoi pentru cititor.. Criticii au și ei rolul lor, dar unul care nu depășește importanța cititorului. Mulțumesc!

Gheorghe, Veronica,

...Am avut serioase mustrări de conștiință după schimbare. Voi îmi întăriți convingerea. Am greșit cu schimbarea. Aici trebuie sacrificată versificația. CA atare, voi schimba modificarea:). Mulțumesc!


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-24 11:03:03
         
 
  E greu de hotarat, pentru un autor, care varainta e mai buna, dar mie personal cea cu "larva" din titlu si text mi s-a parut mai puternica. Chiar de la titlu m-a atras. Cu "fluturi" se perfectioneaza forma in dauna intensitatii imaginii create, dupa umila mea parere.

Stima,
VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-24 09:49:44
         
 
  A.A.A.,
cei ce lecturează, caută sensibilitate, expresii unduioase, nu lexic greoi; criticii, da -ei vor sta cu dicționarul în mână- nu știu însă, în ce măsură te interesează părerea puținilor alambicați?

Aici ai reușit o creație aliniată sensibilității mele și probabil celor ca mine.
Luminez si eu, întru citire și vot pentru rezonanța trăirii.

Respect,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-07-24 09:14:16
         
 
  Mie mi-a plăcut ideea și titlul, dar în varianta cu larva!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-07-24 08:03:18
         
 
  ...Am schimbat, Radule, "larva" cu "fluturele". Cum ți se pare?  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-23 23:31:20
         
 
  ...Veronica, îți mulțumesc pentru nemeritatele cuvinte și pentru popas!

...Radu, le luăm pe rând: ''Doar eu îngân, anemic, această clipă slabă'' - anemic si slaba in acelasi vers? as evita asta

*Într-adevăr e de evitat. Voi gândi o schimbare.

- ''eternului concav tăcut, gradat și negru'' nu pricep cine e subst. aici. ''concav''? ma indoiesc

*Am substantivat "concavul". Consider-o o licență.

- virgula intre subiect si predicat dupa ''intemnitata''.

*O, Doamne. A scăpat. Mea culpa!

- ''facute vrav'' se spune ''puse-n vrav'' sau ''cladite'' in 3 silabe

*aici nu sunt de acord. E poezie, nu studiu științific, nici măcar proză. Aș contraataca spunând că nici despre soare nu se spune că se naște, ci că răsare...

as schimba intre ele conjunctiile ''in'' si 'prin'' in versurile:

* corect. S-a făcut.

- as scrie ''Că tot ce-avem din carne, in vers va-mbătrâni''

*Îmi moare ideea. Vreau să accentuez faptul că va-mbătrâni și carnea și verusl... din carne iese vers, și versul hrănește larva.


- ''o larvă va hrăni'' de ce nu ''un vierme va hrani'' ai scapa de acel discutabil ''vă va''

*mă supără și pe mine "vă va" -ul, dar cred că "vierme" e prea mult.

- am obiectii privind alegerea rimelor: ''aga'' si ''aba'' au sonoritati asemanatoare si cred eu ca n-ar trebui

* destul de apropiate, adevărat, însă "g"-ul e total diferit în acustică decât "b"-ul și nu e așa supărător la auz.

...Mul;țumesc pentru observații.

...Întrebare: De plăcut nu ți-a plăcut nimic?


A.A.A



 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-23 23:12:03
         
 
  P.S. daca l-ai fortat pe ''eternului'' ca substantiv, dupa el vin 4 adjective, ceea ce mi se pare prea mult; oricum, as revizui versurile respective  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-23 20:56:26
         
 
  Cateva observatii:

- ''Doar eu îngân, anemic, această clipă slabă'' - anemic si slaba in acelasi vers? as evita asta

- ''eternului concav tăcut, gradat și negru'' nu pricep cine e subst. aici. ''concav''? ma indoiesc
- virgula intre subiect si predicat dupa ''intemnitata''
- ''facute vrav'' se spune ''puse-n vrav'' sau ''cladite'' in 3 silabe
- as schimba intre ele conjunctiile ''in'' si 'prin'' in versurile:

Iar eu îmi plimb suflarea în a dorinței tagă
Pierzându-mi năzuința prin lirice beții

- as scrie ''Că tot ce-avem din carne, in vers va-mbătrâni''

- ''o larvă va hrăni'' de ce nu ''un vierme va hrani'' ai scapa de acel discutabil ''vă va''

- am obiectii privind alegerea rimelor: ''aga'' si ''aba'' au sonoritati asemanatoare si cred eu ca n-ar trebui
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-23 20:53:56
         
 
  AAA,

Aici e si poezie, dar si maiestrie, cât si rafinament "bine temperat".

Tocmai spuneam mai devreme intr-un comentariu facut unei poete ca in ultima vreme am invatzat mult din sfaturile pe care ni le-ati dat mie si altora.

Iar acest sonet este, pe langa desfatare, o superba lectie.

Imi scuzati pluralul, e nu numai politetze, dar si profund respect.

*

Cu pretuire,

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-23 19:52:22
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE