FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sticla de o jumatate de litru
Text postat de gheorghe Sarbu
Obiectele sunt ca oamenii (…) eu, de exemplu, stau pe ultimul raft al debaralei acesteia de la a II-a încarnare; în ghena din care m-a scos Tãnase, era si mai rãu; mã rog, fiecare cu norocul sãu; al meu, se vede treaba, nu prea este de soi, dar altfel cum as fi putut sã învãt: în viatã, esential este sã te împaci cu soarta.
Odatã cu mine a îmbatrânit si Tãnase; de nu m-a vândut ca pe celelalte surate, si coaptã într-un cuptor cu microunde, boabã nu pricep; noroc cã de felul meu, sunt modestã; viceversa, mi-ar fi intrat în cap cã sunt apetisant de motatã. In juru-mi, alte obiecte nu prea mai sunt, cu exceptia unei pungi de nylon, de pe raftul de sus, pe care, întinse una lângã alta stau douã pâini rotunde, si cam închise la culoare; se vede treaba cã nu prea stau bine cu ficatul. Si eu devin din ce în ce mai palidã, dar ce pot face; îmbãtrânirii încã nu i s-a gãsit antidotul; eu, cel putin, nu încerc sã par alta fatã de cea care sunt; cum fãrã prea mari rezultate nãduseste Tãnase; ce folos cã dunga de la pantaloni îi este impecabilã, dacã se vãd prin ei nojitele de la indispensabili ?
Dar si în privinta aceasta, a fixurilor, stânga nu seamãnã cu dreapta; cât despre centru-stânga, centru-dreapta, treaba stã si mai recif; degeaba de mama focului înjurã Tãnase, cã de când cu privatizarea, nici chiar la cimitirul de gunoaie al municipiului nu mai gãsesti mãcar un borcan, într-o stare cât de cât comercialã, si dacã te uiti dupã el cu lupa; astfel, afacerea cu sticle goale, cam din 1989 încoace este în curs de faliment. Ajutorul social ( ?...?) dar cine poate trãi cu ajutorul social ?! Si apoi, sã se recalifice, acum, când mai are doar un an pânã la pensie nu-i stã în deprinderi; pentru hot de buzunare nu prea are stofã; tâlhar la drumul mare, nu prea mai are vârsta; afacerea cu deseurile de hârtie nici ea nu mai merge; afacerea cu fierul vechi este pe dric; Doamne! În ce stare disperatã sunt ! Christosii mã-sii (…) dar nici sã înjuri nu mai ai pe cine; toti, de la Vlãdicã pânã la Opincã sunt mai curati ca lacrima. Sã se înscrie în Partidul Alianta României nu are cum, nu este PDSR-ist, si nici membru PCR nu a fost; ar mai fi o sansã: CDR, dar aici lucrurile au început sã meargã ca pe timpul portii otomane; grijania si preacurvia ! (…) nu mã lua în serios, Dumnezeule, de câte nu este în stare omul când este la ananghie ! Lasã, Tãnase, nu mai fi atât de supãrat, ne avem una pe altul; ai iesit tu cu obrazul curat din situatii mai acãtãrii, cu mult mai ( sic ! ) decât asta; pânã la urmã, fiecare buruianã are umbra ei ( chestia asta desteaptã am deprins-o tot de la viatã ) ca si pe-astalaltã: nu moare mãgarul când vrea Garda Financiarã; toatã filosofia lumii acesteia, în fond, stã în factorul neadaptãrii (…) . Vezi, cu rãbdare si sacâz întorci stelele din spânz; mare baftã pe noi, Tãnase, cu monedele astea de 5o de lei ( povestea este adevãratã, eu, semnatarul ei depun mãrturie ) luãm douã pahare cu KIVI –mã gãseam împreunã cu sotia în pasajul din dreapta, cum vii ( … )- scotocindu-ne prin buzunare pentru a gãsi cele douã monede necesare marelui act de caritate, fãcut în anul de gratie ( …) poveste pe care, mai mult ca sigur, nimeni nu o va lua în seamã .

P.S. Tãnase, un pahar l-a bãut la botul mânzului, iar pe cel de-al doilea, tacticos, l-a turnat în sticla de o jumãtate de litru.
Corina, nevastã-mea ( pictor ) si eu, gheorghe ( poet,savant,filosof,pictor ) dând din cap, am rupt-o din loc spre cas㠖 Cosminele, Ploiesti Vest- per pedes ( pe atunci nu li se dãdeau pensionarilor abonamente RATP semi-gratuit ) .

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  gheorghe, salut!

este bine ca avem cunoscatori de gramatica pe europeea; iti multumesc pt interventie ...

confidenta: de pe vremea cind baietii cu ochi albastri imi confiscau manuscrisele, am renuntat la ele; astfel, tot ce am scris, rezultatele cercetarii aplicate ce desfasor, etc., le-am trecut pe curat pe glia de sub calota. astfel in loc de -doar, am tastat - decât ...

ceea ce nu inseamna ca nu-ti sunt recunoscator ...

cu pretuire,
 
Postat de catre gheorghe Sarbu la data de 2008-07-19 21:03:23
         
 
 
„…cã de când cu privatizarea, nici chiar la cimitirul de gunoaie al municipiului nu mai gãsesti mãcar un borcan, într-o stare cât de cât comercialã, si dacã te uiti dupã el cu lupa; “

Gramatica limbii române, chiar dac㠖 Editura Academiei Republicii Populare Romîne, 1963, admite, între conjuncțiile și locuțiunile conjuncționale concesive ipotetice (condiționale), alături de „dacă, chiar dacă, nici dac㓠etcetera, și pe „și dacă“.
Probabil că autorul a vrut să evite repetarea lui „nici (chiar), pe care îl folosise într-o propoziție anterioară.

În privința lui „decât“ – observație corectă.

În rest, nu mă pot pronunța.

Cu considerație,

Gh. Oncioiu
 
Postat de catre Gheorghe Oncioiu la data de 2008-07-19 17:40:23
         
 
  sarut mina, Tatiana,

se zice ca filosofia trece prin ombilic ...

multumesc frumos pentru ca ma citesti,


sarut mina, Vero,

nu am inteles niciodata de ce acela care pune degetul pe rana, musai, este si frustat ...

dupa ce ma linistesc, o sa meditez la sugestiile tale. iti multumesc ...

deh, amprenta mea este alta ...

iti multumesc pentru intelegere si ajutor,

 
Postat de catre gheorghe Sarbu la data de 2008-07-19 15:21:04
         
 
  PS: si, am uitat sa-ti spun: inceputul e grozav si promitea un text care sa ma entuziasmeze, pacat ca farmecul initial i s-a pierdut pe drum.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-19 15:10:16
         
 
  Gheorghe,

Imi permit sa fac cateva observatii de redactare.

1."când mai are decât un an pânã la pensie" . Corect este "când NU mai are decât un an pânã la pensie"
2. "si dacã te uiti dupã el cu lupa", in context, corect ar fi "NICI (CHIAR) dacã te uiti dupã el cu lupa".
3. Textul incepe ca si cand ar fi scris de o femeie, apoi se transforma intr-un fel de marturie personala, la genul masculin. Trecerea de la poveste la realitate e facuta fara explicatii si de aceea totul e putin confuz.
4. PS-ul e real si pare a fi scris de un om frustat, cu mult amar in suflet. Cred ca literatura nu trebuie sa faca sa transpara problemele personale ale autorului. Infine, asa cred eu.

O sa ma ierti, Gheorghe, pentru sinceritatea mea? Sa stii ca tot ce am scris aici e referitor la redactare. Altfel, din pdv personal, imi pare rau ca ai probleme...

Cu stima,
VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-19 14:55:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Savuroasa introducere pentru a-ti exprima naduful. Indiferent cat de politic sau social ar fi el.
Obiectele sunt ca oamenii in/utili atunci cand nu sunt utile, completez eu. Si cand oamenii nu se implica. Sunt mutati de pe un raft pe altul sa se impace cu soarta.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-19 14:54:27
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE