FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mașina de spălat trăiește mai mult cu Calgon
Text postat de george savu
......................................................................................................
30. Mașina de spălat...

1. Pe vremea cînd S.R.L. însemna Săptămînă Redusă de Lucru și nu Societate cu Răspundere Limitată, iar purecii și gîndacii de Colorado se stropeau cu DTT și nu cu spreyuri, încit ei nu mureau atît de repede ca în zilele noastre, cînd nu mai au timp
nici a spune „Stop transpirației!”,
2. Trăia la Bîlhacu o femeie sărmană, care spăla cu ziua pufoaicele și obielele tractoriștilor de la IAS Bentu și SMA Mînzu. Și mai spăla pături și fețe de pernă, dar nu și cearșafuri, că nu se purtau pe atunci.
3. Iară la fiecare ședință de sindicat ea lua cuvîntul și le cerea șefilor și activiștilor o mașină de spălat care să-i accelereze procesul tehnologic și astfel să se încadreze în normele impuse de fișa postului de lucru.
4. Drept pentru care a fost poreclită Mașina de Spălat, iar această poreclă s-a păstrat chiar și după ce IAS-ul a devenit Eurofermă iar SMA-ul, Servagromec.
5. Ba au continuat să-i spună așa chiar și după ce șefii ei i-au cumpărat mașină fullautomatic, deși tractoriștii erau din ce în ce mai puțini, iar tractoarele se paradiseră ori erau vîndute în mod constant prin licitație publică la care participau rudele actualului Director General și ale Directorului Economic, Manasie Economu.
6. Iar viața ei a devenit mai ușoară datorită automatizării. Și după ce-și învinse frica de butoane, spăla fredonînd, îi trecu durerea de șale, își cumpără poșetă și două rochii de la second hand, ba chiar și un tub cu rimel Mascara.

31. ... trăiește mai mult cu Calgon

1. Și ea a avut timp să-l privească cu alți ochi pe tractoristul Ion Cal, care pe buletin era Cal Ion, iar obștea din Bentu îl cunoștea ca drept Ion al Calului.
2. Chiar dacă viața ei era plină de privațiuni, se întîlnea prin porumb cu Cal Ion cel puțin o dată pe săptămînă, că așa este firea femeilor, imprevizibilă și repede plecată spre cele ale păcatului, iar acest fapt este cunoscut pînă și de elevii din clasele primare, din serialul Cartea Cărților .
3. Toți localnicii din Bentu, ba chiar și navetiștii de la Mînzu știau despre relația lor adulteră, ba scorniseră chiar și niște stihuri, ce începeau astfel: „Nu la Gălbinași, la Bentu/ Se ntîmplă evenimentul”.
4. Doar bărbatul ei care era manipulant la un depozit en-gros nu aflase nimic și asta ca să se împlinească cele spuse prin înțeleptele vorbe: „ce știe tot satul, nu știe bărbatul”.

32. Ceasul rău

1. Dară fiind această femeie, zisă Mașina de Spălat; pe cînd ea făcea curățenie și aduna fețele de masă din Sala de Protocol, iar ușa de la biroul Managerului Tehnic era deschisă și televizorul la fel,
2. Iar Managerul Tehnic era în ședință cu Managerul Economic, Manasie Economu, de față fiind și reprezentantul în teritoriu al Direcției Generale pentru Agricultură, auzi ea la televizor cuvînt cu cuvînt, cum că: „mașina de spălat trăiește mai mult cu
Calgon” și o umflă plînsul.
3. Fugi la spălătorie și după ce porni mașina de spălat, își introduse capul în cuvă, fără a avea basmaua regulamentară și impusă de normativul de Protecție a Muncii.
4. Managerul General auzi primul țipetele ei disperate și cînd văzu situația concretă, cu un calm demn de funcția lui, telefonă la Întreținere, iar cînd Biberius al Văcăriței sosi într-un tîrziu, opri mașina și întoarse manual palele elicei, deși era tardiv.

33. Fenomenele se cristalizează

1. Ajunsă la Spitalul Municipal, după ce în prealabil i se acordă primul ajutor de către Paramedicul de seviciu și de către șoferul ambulanței, înainte de fi dusă la Reanimare a fost vizitată de reporterii de teren ai posturilor locale TV, apoi cînd a ajuns in rezerva 2, de Managerul Economic, Manasie Economu și de primarul localității Mînzu; care i-au explicat mai pre înțelesul ei adevărul despre reclame și rolul lor în economia de piață.
2. Iar după ce s-a externat, cu banii primiți ca despăgubire, cu cei primiți pentru concediul medical, dar mai ales cu banii celor care sponsorizau emisiunea „Dă-i papucii”, și-a cumpărat o perucă blondă și s-a depilat, pentru că ea nu reușise să intre cu totul în cuva mașinii de spălat.
3. Apoi, urmînd sfaturile realizatorilor, a început să fredoneze, întîi live, apoi play-back, melodii de succes, cum ar fi "Delma cu opt vitamine, Apele minerale Dorna", trecînd la cele mai complexe: "Liberă la mare, Un meduz și o meduză, Fata mea e manager", iar mai tîrziu își încropi chiar un repertoriu propriu.
4. Iar pe cind Cicerones Popescu îi compunea libretele și ea se simțea bine cu „libresse”, apelă la hacherul Strezoiu pentru a-i compune muzica și Managerul Economic, Manasie Economu, cotiză pentru un video-clip. Apoi veni și vremea cînd își lansă primul ei album.
5. Care avu loc la un an după aceste evenimente și la care au participat toți foștii ei șefi de la Servagromec, prinții manelelor, Luminița de la Traktor X, Ana-Maria de la Pluggin’s, Andreea de pe Grappa, precum și primarul localității Mînzu, profesorul Cicerones Popescu, cîțiva dansatori de la Bentu și reprezentantul de la Cultură, zis Caiafa de la Culte.
6. Pentru că succesul nu numai că nu așteaptă numărul anilor, dar el este frate de sînge cu norocul; și dacă trupa „Mașina de Spălat" este acum mai cunoscută decît „Frații de Cruce” ori „Cînepa Valahă”, este pentru că în discotecile din Cilibia se dansează din
buric pe hiturile acceptate chiar și de cei din Frecăței. Apoi a venit vremea, (sosit-a vremea!) cînd sponsorii și admiratorii ei i-au organizat primul concert în aer liber.
.......................................................................................................................................
(fragment din romanul “Profana scriitură”, editura Raluca, 2007, capitolul Hlebe al Rizomului)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multzumesc, pentru informatie. O voi anuntza pe prietena mea de la Bucuresti sa ia legatura cu editorul si sa obtina cartea, contra cost, evident. Asta va fi la inceputul lui August, cand prietena mea va fi din nou acasa.
Cat despre mine, eu locuiesc cam departisor, (peste ocean), asa ca tot prin prietena mea pot obtine si volumul "Lumea de dincolo". Imi place titlul, pentru ca primul meu volum s-a intitulat "Miniaturi de dincolo de ocean".
Adresa mea email: [email protected]

Cu multumiri si admiratie,
VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-06 03:40:20
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Onorat de trecere, Veronica. Cu plăcere ți-aș oferi un exemplar, dar nu mai am nici eu. Sună la editură, persoană de contact: Marian Rădulescu,director, tel. 0238 717431, 0788 799106. Vei primi un exemplar printr-o firmă de curierat(contra cost, desigur, editorii trebuie să trăiască și ei). Lasă adresa, pentru a-ți oferi gratuit romanul "Lumea de dincolo" în curs de apariție. Lectură plăcută!  
Postat de catre george savu la data de 2008-07-05 17:45:25
         
 
  Gen de umor absurd care mi-a mers la inima (si creier). Mi-ar facea placere sa citesc toata cartea. Unde poate fi cumparata?

Vot si felicitari!

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-05 16:55:18
         
 
  * Radu
(Cornel Balescu, nu-mi cere sa o justific, nu vara asta)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-04 22:57:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE