FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
BIPOLARITATEA DINTRE INFINIT ȘI PEREN sau critica criticii pure a lui Vitea Latunski
Text postat de Liviu S. Bordas






BIPOLARITATEA DINTRE INFINIT ȘI PEREN sau critica criticii pure a lui Vitea Latunski





Slobozit pe imașul europeean cu voie, chipurile, de la stăpînire, gaspadin - (gaspadin scriem, gaspadin citim, și să ne fie rușine, mișei ce suntem!) - deci, gaspadin Latunski purcede direct la treabă. Și care ar fi treaba domniei sale? Să critice. Și nu mai puneți, vă rog, întrebări stupide. Cum adică, ce să critice? Orice. Doar n-ați fi vrut să citească întîi, să se dumirească ce și cum pe pajiștea asta albastră! Treaba domniei sale e să dea cu gura (mă rog, cu tastatura), nu să buchisească știu eu ce opere veți fi postînd ‘mneavoastră pe aici!

Așa că dînsul dă zdrazvuite la tot poporul. Zdrazvuite și critică. Mai mult zdrazvuite, aș zice eu, care cred că are tolba mai plină de urări decît de spirit critic. Pentru că el nu e critic de felul lui. El e critic de profesie, și nu pentru că așa i-ar fi spiritul.

De felul său, criticul Latunski e ferm combatant al curentului artă pentru artă și un fervent susținător al teoriei artă cu tendință. Se pare că ideologia maioresciană, combinată cu pragmatismul dîmbovițean, și-au pus definitive amprenta asupra “tendinței”, sau mai exact, tentației pe care verzișorii o exercită asupra ascuțimii spiritului critic latunskian. Și, cum aproape niciun mișlocaș, mujic, ‘telectual sau sărac cu duhul (useri, postatori, tavarișci...) de pe aici n-a pus botul la mărinimoasa ofertă de colaborare a maestrului, respectiv nu și-a dezghiocat portofelul pentru a număra contravaloarea pieii ursului din pădure, (cu două excepții a căror ofertă n-a reușit decît să întărească regula potrivit căreia pînă și la frizer plata se face la urmă) proaspătul șomer intitulat “de profesie CRITIC”, împingîndu-ne sub ochi impresionantul săi sisi (curriculum critic pentru cei care nu cunosc limba engleză) s-a văzut nevoit să presteze. Iar pentru că principiile sale morale îl împiedicau să o facă gratis, a făcut-o gratuit. În termeni juridici, a preferat o gratuitate unei liberalități. Gratuitate care, fără a-i sărăci patrimoniul, trebuia să-l îmbogățească pe al nostru. Dar spiritul dîmbovițean a învins, iar noi ne-am ales doar cu buzele umflate, patrimoniul rămînîndu-ne, din punct de vedere critic, la același nivel. Critic, adică.

Purtîndu-ne cu vorba prin infinitul temporal și perenul spațial al unei manele aflate în mare vogă, infinit și peren a căror relativă bipolaritate este împăcată de autorul textului manelei cu unicul scop de a da maestrului prilejul de a se da cu barca într-un spațiu pașnic, lipsit de conflicte de natură conceptuală, proaspătul nostru deschizător de orizonturi poetice încearcă să producă dovada că după citirea textului său vom fi apți să-i elucidăm cele două probleme esențiale și existențiale de care depinde fericirea noastră viitoare, anume aceea de a avea pe cap un critic pe măsura talentului care ne încearcă periodic pe fiecare dintre noi:

primo: cum să ne demoleze, pe rînd sau pe grupuri de afinități și

secundo: (dar nu pe ultimul loc) – care va fi onorarul domniei sale.

Chestiunile atît de ardente nu și-au găsit răspuns. Au născut în schimb alte întrebări, dacă nu la fel de fierbinți, cel puțin la fel de amuzante ca și critica latunskiană. Le veți găsi în pagina criticii cu pricina, sub semnătura și semnul de întrebare al colegei noastre Ramona Grosu.

Nu știu dacă ne-am ales cu un critic. Cert este că ne-am procopsit cu încă doi autori plini de simțul umorului. Să le urăm bun venit Ramonei și maestrului Latunski. Vitea Latunski... Viața bate filmul, nu-i așa, domnule Bond?


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ma-ntreb si eu, cate vite-a
pastorit pe literare
campuri tavarisciul Vitea
si pe cate-a dat la fiare?!

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-07-03 23:20:43
         
 
  "Să le urăm bun venit Ramonei și maestrului Latunski".
(Liviu S. Bordas).

Asa e, sa le uram bun venit. Ramona are postata recent o poezioara foarte nostima, ati citit-o?

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-03 20:14:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  daca 'ciresul altoit pe brad' nu a dat roade... aici 'altoiul' iteste vlastarul... este 'prematur' sa pariem 'roadele'... timpul fiind bun sfetnic... gand bun,

regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-07-03 19:29:00
         
 
  ...și umoristul pe critic, cred eu...
Citit cu plăcerea gourmetului și votat, nu de florile cucului ci de stelele spiritului!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-07-03 19:16:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE