FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Iubirea, bat-o vina!
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
Îmi place să fac plimbări mai lungi și mai aerisite. Cînd am vreme, de la capu’ lui 41, intru în parc și, luînd-o pe lîngă clubul diplomaților, dau ocol lacului. Trec podul de cale ferată de la Băneasa/Aviație și tot așa, pe malul lacului, ajung de unde am plecat. Drum de o oră și-un sfert, și jumate.

Într-una din zile, cînd să trec de un deget al lacului, observ că se reped la mine vreo zece cîini. În spatele lor, rămasă în urmă, o băbătie alertă. Norocul meu că aveam un gard alături și m-am așezat cu spatele la gard, cîinii se reped și te latră în față, dar te mușcă pe la spate. Cu chiu cu vai, după ce m-au lătrat vreo două minute, s-au îndepărtat odată cu băbătia care, trecînd, n-a catadicsit să zică nimic. Toate i se păreau ok.

Mi-am închipuit imediat care era situația. Iubitoarea de animale făcea și ea zilnic turul lacului. Dar venea pregătită cu mîncare pentru cîinii care o așteptau în haită la una din intrări. După ce-și luau masa și erau drăgăliți și mîngîiați, cîinii o însoțeau în turul ei. Comportamentul lor firesc era acela de a-și apăra, dintr-un exces de zel, stăpînul care-i adoptase. Un stăpîn iresponsabil însă și orbit de iubirea lui imbecilă.

Iresponsabil, pentru că în afara acestei griji de a le aduce zilnic resturile pe care tot le arunca, nu se gîndea că acei cîini rămîn tot cîini vagabonzi. Și, mai ales, pentru că, în iubirea ei suficientă, nu pricepea nici pic comportamentul canin. Un cîine ori este cîine de pază și trebuie pregătit să apere gospodăria omului, stînd ziua legat sau pe sîrmă, ori e un cîine de companie și trebuie dresat să nu se dea la om, să nu latre în casă deranjînd vecinii și cîte și mai cîte pe care le știe un dresor serios. Cîinele care nu are un stăpîn tinde să-și găsescă unul de ocazie, stăpîn care nu știe și nici nu-l poate stăpîni, și să atace pe oricine altcineva care îi apare, nu se știe de ce, ca dușman al stăpînului de ocazie.

Ideea de cîine comunitar este o absolută aiureală, un eufemism, mincinos ca toate eufemismele. În legislația noastră există doar termenul de cîine fără stăpîn. Și prevederile pentru cîinii fără stăpîn din comune sînt următoarele: orice cîine fără stăpîn, și asta include și pe cei aflați la mai mult de 200 de metri de gospodăria în care trăiesc, trebuie împușcat de vînătorii din sat. Oamenii de acolo știu bine cît de stricători sînt asemenea cîini. Dealtfel, orice animal sălbatic care omoară un om este împușcat conform legislației în vigoare. Iar cîinele fără stăpîn se sălbăticește lesne. Și, după cum s-a văzut, în haită, omoară oameni.

Iubirea animalelor, și în special a cîinilor vagabonzi, a ajuns însă un sport redutabil. Și este supralicitată chiar în dauna iubirii oamenilor. Poți să fii convins că cei care iubesc cîinii de pe stradă, dar nu vor să fie stăpînii lor, asumîndu-și și obligațiile de rigoare, pot gîndi absolut aberant. Cum am și observat în anumite intervenții pătimașe la tv.

O doamnă adevărată a dat următorea replica la faptul că oamenii sînt mușcați de cîinii vagabonzi: ei îi știu pe cei care nu-i iubesc! Nu contează că oamenii se grăbesc, că sînt cu gîndul la treburile lor și nu le trece prin cap să se uite în drumurile lor prin toate tufișurile și pe sub toate mașinile parcate – asta nu e decît crasă lipsă de iubire. E clar că toți oamenii care nu iubesc cîinii merită să fie mușcați și că specia canină ne va purifica cît de curînd rasa vicioasă.

O alta doamnă deosebit de serioasă a dat replica cea mai uluitoare la faptul că celebrul cîine care a mușcat mortal un japonez, urma să fie, conform legii, omorît: dacă un român omoară un japonez, trebuie omorîți toți românii?

Modelul iubitorului tembel al cîinilor îți spune cînd cîinele se repede, te latră și se urcă pe tine: nu că nu mușcă! Cazul lui Bubico a anticipat multe lucruri ce nici nu putea fi gîndite atunci.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Așa-i, Luchi. Atunci nu mai știu cum a fost interpretat, erau alte fierbințeli. Patronul e prea implicat în lumea asta ca să nu se regăsească pe de-a rîndul printre rînduri.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-16 20:38:21
         
 
  Cornele, dacă nu mă înșel, textul l-ai mai publicat înainte de succesul lui Cârlea, și acum e repostat, ceea ce ar fi o explicație mulțumitoare și pentru patronul care se simte neglijat.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2008-04-16 11:53:50
         
 
  Excelent text! Si finalul... :)  
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2008-04-13 23:52:41
         
 
 
Cine-i dă bonbon lu' Bubico?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-13 23:08:52
         
 
  Un text OK.
Mă mir cum, în subsidiar, nu ai făcut, de data aceasta, nici o trimitere la mine. Ori n-am fost suficient de perspicace?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-04-13 23:04:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE