FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Tragic accident treno-aviatic (lui Liviu Bordas)
Text postat de Sabina Datcu
(continuarea spetei http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=26503)



Avand in vedere ca domnul Bordas socoteste speta ca fiind complexa, abordarea cu adevarat sistemica si holista este absolut necesara. Complexitatea ei va putea fi descrisa de teoria haosului – vezi Lorentz, teorie aplicata cu stoicism de/in justitie.

Comorientii in calitate de codecedati.

In trenul "Personal xxxx" – detinut de societatea comerciala SC COMORIENT SRL, navetistii ar fi comorienti, potrivit art. 21 din Decretul nr. 31/1954, in cazul in care ei sunt persoane care au murit in aceeasi imprejurare, fara sa se poata stabili daca una a supravietuit alteia, fiind socotite ca au murit deodata. Rezulta ca prin comorienti trebuie sa intelegem doua sau mai multe persoane decedate in aceeasi imprejurare si in astfel de conditii incat nu se poate stabili daca una a supravietuit alteia.

Codecedatii. In cazul in care doua sau mai multe persoane fizice (cu vocatie succesorala reciproca sau unilaterala, legala sau testamentara) decedeaza in acelasi timp, fara a se putea stabili ordinea deceselor, care nu sunt comorienti in sensul art. 21 din Decretul nr. 31/1954, si mor din cauze diferite, acele persoane se numesc codecedati.

De aici se deduce ca datorita consumului de bauturi spirtoase diferite si cu diverse concentratii de alcool, navetistii- considerati initial ca fiind comorienti – au murit in conditii diferite.

Pentru a complica situatia data, trenul se afla si la o distanta considerabila de orice localitate cu dispensar. In tren se aflau trei asistente medicale si cativa doctori. In acest caz, (sistem sanitar defectuos) cauzele mortii navetistilor au fost mult mai diferite, fiecare medic aplicand procedurile cunoscute doar de catre propria-i persoana, nepracticate in veci decat pe manechini.

Comorientii spetei, precum numele le spune – asociati ai firmei COMORIENT, au avut grija sa scape din trenul buclucas, beti fiind aruncandu-se pe usa care nu se mai inchidea: barbatul (T) mai intai deoarece nu putea sa scape de gura lui M, iar mai apoi M, pentru a nu-l lasa pe T necicalit.

In tot acest timp un avion cu probleme se prabuseste peste trenul in mers.

Date fiind aceste circumstante, T si M au fost considerati decedati in tragicul accident treno-aviatic, necunoscandu-se faptul ca ei isi reveneau din mahmureala in santul de langa calea ferata.

Instanta decide conform art. 19 din Decretul nr. 31/1954, ca "cel disparut este socotit a fi in viata, daca nu a intervenit o hotarare declarativa de moarte ramasa definitiva" si solicita pronuntarea unei astfel de hotarari instantei superioare- reprezentata de dl. Bordas S. Liviu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  e important in economia textului ca in tren erau doar ''trei asistente medicale si cativa doctori.''?
si de ce ''fiecare medic aplicand procedurile (...)nepracticate in veci decat pe manechini.''? erau medici esteticieni? in rest, e ok textul. cat inteleg din el.


...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-04-15 19:44:49
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  In tot acest timp un avion cu probleme se prabuseste peste trenul in mers.
Sabina Datcu

Sabină, nimic nu mă mai miră. La noi, ca la nimeni, nici avioanele nu se prăbușesc instant, le trebuie ceva timp carevasăzică. :)
Atunci cum crezi că instanța se poate pronunța așa, la prima înfățișare?

PS. Decretul 31/54 nu e unul comunisto-securist? :) Că nu vreau să intru în gura tîrgului ca fiind nostalgic! :))

Revin. Adică, rețin cauza în pronunțare...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-04-13 12:38:50
         
 
  EXCELENT si textul asta, iarasi am râs cu lacrimi!!! Las placerea si altora sa insteleze, desi la prima pornire am vrut sa pun toate stelele.

Bravo Sabina, splendid dialog, o placere!!!

*
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-12 23:06:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE