FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
upanisade rurale
Text postat de Stelian Craciun
Avand in vedere ca tot ce a fost des a devenit din ce in ce mai rar, sa va povestesc si eu o tarasenie…

Apoi, chiar asa… de vreo trei saptamani era popa nou in sat , dar pana nu ma indupleca muma sa-i fac o vizita, nici ca m-am lasat dus. Conjurat la aceasta vizita inspre sfintenia locului, am facut bine de am cumparat doua lumanari de ceara si cu ele-n mana dreapta trecu subsemnatul pragul sfantului locas al satului din care-mi facea parte neamul.
Acolo, de la prima privire, mi-am dat seama ca mama a avut dreptate : popa nu numai ca era tinerel , tot sa fi avut 28ś35 de ani, dar si sugubat in replica si predici, asa… cum si cat sa atraga un om care stie de vorba frumoasa spusa ca sa treaca invatand ceva. Si avea si nume predestinat :chiar il cheama Popa!
Asa ca, la cateva saptamani dupa, am asteptat sa se termine slujba ca sa ma prind si eu in vorba cu noul intelept al colectivitatii. Nu-mi pare rau decat de alea doua lumanari de care mi-a atras atentia:
“-Daca aprinzi doua la mortii familiei tale, una la ostasii care-au aparat pamantul pe care calci, alta pentru tine si cei ce-s in viata, cati bani sa-ti dau sa-ti zic s-un banc?”
Asa ca era neaparat sa-l fac sa vorbeasca…Dar nici lui nu-i era indiferent!
Luand calea cea dreapta, intre doua pahare de muscatel si doua sarmalute in foaie de vita adanc innecate in smantana cea mai untoasa, fiind in sarbatorile sfinte ale nasterii Domnului, l-am convins ca ne putem ajuta reciproc la o sfarada intre prieteni, ca nici nu stii cum se lasa cu o vorba buna pentru ce vrei sa realizezi.
- Parinte, stii, m-am gandit mult inainte sa-ti cer ajutorul, dar n-am incotro.
Vreau neaparat ca biblioteca scolii sa contina si cele sfinte scrieri, pentru copiii care ..stii mata, am facut biblioteca aia. Sponsorizari am avut destule, dar cartile sfinte le cautam de nu se poate, ca-s scumpe tare…
- Apoi de ce nu zici asa? Te ajut, cum sa nu, dar ma ajuti si tu?
-Bi’nteles! Cum?
-Stii, tu esti de aici, stii pe cutare si pe cutare…iar eu am o mica mare boacana. Sunt doi oameni care nu le-a calcat piciorul in biserica. Unu’ e primar, iar al doilea fierar. Daca tu-i indupleci sa vina la spovedanie de Paste - macar, eu iti fac voia!
S-apoi cat m-am chinuit!Saptamani intregi cu interventii... Pan-am aflat de la prefect ca trebuia sa trec pe la el, ca i se stricase calculatorul, iar de la vecinul tiganului ca are si el copii de dat la scoala!
Si iote-ma in ajun de Paste, impreuna cu cei doi musterii, in “anticamera patrahirului”:
-Stati ma, calmi, ca vine-acu! Si doar n-o fi dracu’ chiar atat de negru! Doooamne pazeste, ca de cand cu voi numa’ aiurea vorbesc!
Chiar cand rosteam acestea, Popa, cu patrahirele puse, s-apropie cu un mare zambet pe fata, se inclina in fata mea, (stiind si eu ca are doua butelcute de vinisor de ala roz, de-mpartasanie aleasa, ascunse dupa casa parohiala ca sa discutam mai tarziu) si le spuse:
-Bine ati venit! Care-i primul?
-Dahm...,incepu primarul, sfintia ta, daca congenitalul se imparte in discutii interminabile asupra carora discrepanta cade asupra unei terte persoane, lasam rezolutia la rezultanta tangentei fortei divine aplicate in momentul desfasurarii actiunii, neavand necesara o alta ipoteza concluzionista starii de centru, trunchind fofilizandu-ne in abjecte reconcilieri memoriale...
La care eu si parintele ne uitam ca la masini termice cu laser...N-am avut timp sa schitam nici cel mai mic gest cand incepu tiganul fierar:
-Eu merg , parinte, mi-oi pune poalele-n cap si-oi suporta, chiar daca nu-s muiere, si mai zic si tot! Dar daca-ti aud gura-n sat --- sa vezi ce ciocane-ti dau in moaca...!!!!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Bordaș,
Nu sunt nici eu, recunosc istoric al religiilor orientale, dar trebuia să bat șaua upanișhadă ( cu un bici wikipedian ) ca să priceapă iapa lui Stelică. Aveți dreptate însă, să îi serviți hapul așa cum e, "amar" pentru că efectul terapeutic e garantat: deci Stelică, n-ai haz de loc în acest text ! Crede-ne orice ți-ar spune amicii, popa Popa sau terenthe !
P.S.Vă informez pe această cale,că deși sunt diletant în critică literară, ca orientare sunt totuși heterosexual
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-04-11 17:04:14
         
 
  Bună și Wikipedia asta. :)

Probabil că Liviu Bordaș - indianistul, nu eu - ar putea să confirme sau să infirme cele conținute de celebra enciclopedie cu privire la chestiunea în dispută.

Dar, ca să fim corecți, dacă acceptăm definiția citată de Gh.Recheșan, găsim în textul de mai sus disputa filozofică (la nivelul ei rural, bineînțeles):

-Dahm...,incepu primarul, sfintia ta, daca congenitalul se imparte in discutii interminabile asupra carora discrepanta cade asupra unei terte persoane, lasam rezolutia la rezultanta tangentei fortei divine aplicate in momentul desfasurarii actiunii, neavand necesara o alta ipoteza concluzionista starii de centru, trunchind fofilizandu-ne in abjecte reconcilieri memoriale...

Altceva aș avea de reproșat. Citatul de mai sus, pus în gura primarului, se vrea o satiră la adresa celor care utilizează un limbaj pe care nu-l înțeleg, dar care sună, în opinia lor, al naibii de intelectual, de elevat. Numai că autorul a forțat limbajul pînă la limita la care fraza devine necredibilă, chiar dacă este rostită de un biet primar de comună cu veleități de intelectual. Astfel încît se pierde și umorul de situație, și cel de limbaj.

În rest, text comun, fără sclipire.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-04-11 14:19:31
         
 
  Upanisade : [Sg. upanișadă. / cf. engl. upanishad ]< cuv. indian, cu semnificația „doctrină secretă“. Sursa : DEX.
Ala din biblioteca...
Am o rugaminte: decat sa fim carcotasi si sa cautam nod in papura, de ce sa nu ne bucuram ca avem posibilitatea comunicarii ? Voi mai posta un text, sper sa-l analizati cu eficienta de care dati dovada.
Domnule rechesan gheorghe, imi sunteti drag...cititi si textul, chiar daca titlul pare altfel. Daca discutam despre cartile sfinte ale unei alte religii, nu-l postam la "diferit"!
 
Postat de catre Stelian Craciun la data de 2008-04-11 13:49:39
         
 
  Domnule Crăciun,
Vă informez că Upanișadele ( engl.-upanishads) constituie o parte din Vede, formînd Scripturile Hinduse, în care se discută despre filozofie, meditație și principiile spirituale ale hinduismului vedic ; considerate a fi contemplări mistice (și nu rurale,așa cum eronat sugerați în text )ale Vedelor.
Upanișadele sint denumite " Vedanta "( devangari-
adică sfîrșitul,punctul culminant al Vedelor).
Din nefericire pentru cititor,toate aceste idei nu cred că sunt clarificate în textul ce vă aparține!

 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-04-11 13:32:22
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE