FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Complexul Caragea sau de ce mama Omida nu citește Wittgenstein
Text postat de Emanuel Cristescu
Duminică, în drum spre Sofia, am sunat un editor să văd care mai este atmosfera pe site. Printre altele, editorul respectiv, în fapt o excelentă editoare, îmi spune că Ionuț Caragea a postat o, în viziunea lui, „Scurtă radiografie a siteului literar interactiv Europeea” Cunoscându-i „potențialul” analitic al distinsului postator, mi-m exprimat îndoiala că ar avea anvergura necesară unei asemenea întreprinderi. Și nu m-am înșelat. Autorul și-a scos textul de pe Europeea însă el este postat la adresa http://www.sferaonline.ro/sectiuni/reviews/article/?id=2230” unde, dacă nu va fi scos, poate fi consultat de către oricine dorește și poate constata dacă am avut sau nu dreptate în aprecierea pe care am făcut-o înaintea lecturării „textului” Avem de-a face cu un text scris fără o minimă rigoare procedurală, fără argumentație, fără stil.

O primă constatare: când pretinzi că faci o „radiografie” chiar și una „scurt㔠îți trebuie rigoare. (cum o fi aceea „scurtă radiografie” numai autorul va fi având habar; ori este radiografie ori nu este. Poate fi „scurtă privire” , „scurtă analiz㔠„scurtă expunere” nu „scurtă radiografie”. Care ar putea presupune o radiografie neterminată, tăiată, ciuntită, ruptă, insuficientă, etc. așadar, a priori, nerelevantă. În atari situații, specialistul, dacă este specialist, trece obligatoriu la repetarea procedurii și obținerea unei noi radiografii. Adică a uneia nici lungi nici scurte ci adecvate situației date. Pentru că dacă ar „diagnostica” având ca baz㠄radiografia scurt㔠rezultatul ar putea fi viciat) Așadar, pentru un cititor avizat, ar fi suficientă și doar citirea titlului pentru a-și da seama de „competența” „radiografic-analitic㔠a distinsului „radiografist” de ocazie și postator consacrat de texte.

Și fiindcă veni vorba de rigoare, ar fi trebuit, dintr-un minim respect față de cititorii site-ului www.sferaonline.ro, să fi fost dată adresa „siteului literar interactiv Europeea” din cel puțin două rațiuni. Prima ar fi aceea că lectorii ar putea să-ți valideze „credibilitatea” verificând ei înșiși, „adevărul” „scurtei radiografii”. A doua ca să nu te descalifici din start. Nefăcând trimiterea respectivă se creează senzația de superficialitate, de lipsă de adecvare pentru un atare demers ori de frică de a fi verificat. Lipsa acestei mențiuni s-ar justifica doar în situația în care, „siteul literar interactiv Europeea” ar fi de valoare și notorietate recunoscute deja de toată lumea iar menționarea adresei ar putea părea superfluă. Situație în care nu s-ar mai justifica toată cazna postării „scurtei radiografii”.

Ca să-ți dai seama de valoarea opiniei (intervenției, textului, „scurtei radiografii” sic! etc. ) cuiva ai câteva posibilități. Verifici credibilitatea textului sau te bazezi pe credibilitatea autorului ori a operei anterioare a acestuia. Autocontradicția decelabilă în fiecare dintre cele trei direcții conduce, de regulă, în cele mai multe cazuri, la decredibilizarea textului. Cum bănuiam, ținând seama de „antecedentele” „analitice” ale distinsului postator consacrat și „radigrafist” amator, Ionuț Caragea, hiperbolizând un pic, din două propoziții el reușește performanța de a se autocontrazice în trei. Iar acest fapt îl face NECREDIBIL.

Și, ca să nu procedez ca și domnia sa, adică să fac afirmații neargumentate și să mai ajung să mă și autocontrazic, adică să nu fiu credibil, vă voi prezenta mai jos dovada autocontradicției, respectiv a lipsei de CREDIBILITATE a textului intitulat pompos și fără acoperire faptic㠄Scurtă radiografie a siteului literar interactiv Europeea” text postat la adresa pe care am menționat-o mai sus, de către harnicul și consacratul postator de texte Ionuț Caragea.

Așadar ce „fenomene” „și mai șocante” după cum se exprimă chiar distinsul postator Ionuț Caragea, descoperă acesta pe site-ul Europeea? Ei bine iată-le: „atacul la persoană și vulgaritatea excesiv㔠. Fără argumentație, fără link-uri la și mai șocantele fenomene, fără să pomenească nimic despre exigențele regulamentare ale Europeei chiar față de șocantele fenomene, fără nimic. Așadar un fel de postulat al lui Ionuț Caragea. Un nou corpus ipotetico deductiv bazat pe postulatul „Revenind la Europeea, am descoperit în plus câteva fenomene și mai șocante : atacul la persoană și vulgaritatea excesiv㔠O nouă ortoetică, o nouă ortopudoare se și profilează în spațiul noesic actual. Dacă în viziunea lui Wittgenstein, mulțimea propozițiilor elementare și autonome, respectiv independente logic, nu reprezintă decât Abbildtheorie, adică doar copii ale existării definibile ca reuniune a mulțimii faptelor și obiectelor, în viziunea „carageaist㔠se pare că situația este răsturnată. Propozițiile elementare reprezintă ontologicul.

Să luăm primul fenomen „și mai șocant” descoperit de către Ionuț Caragea pe Europeea și anume atacul la persoană. (nici un cuvânt despre apostolatul luptei de ani de zile a administratorului Europeei pentru combaterea acestui fenomen!!! Nici un cuvânt despre implicarea chiar a domniei sale, Ionuț Caragea, în astfel de fenomene și mai șocante. Ce mai, Ionuț Caragea este un fel de lacrima cristi sui generis.) În concluzie, printre altele „atacul la persoan㔠reprezintă una dintre marile rele europeice. Pe care îl „scurtradiografiaz㔠îl dignostichează, îl denunță și îl exemplifică textual astfel: „De foarte multă vreme, pe acest site patronat de profesorul Ion Corbu și clona sa Emanuel Cristescu (nu știu exact cine este clona și cine originalul), există un individ cu pseudonimul Ecsintescu Virtual folosit cu bună știință pe post de Pit Bull. Am încercat timp de luni de zile să înțeleg marea dragoste a patronului pentru animale, de ce acest patron permite ca acest câine să latre și să muște pe oricine are curajul să bată la porțile literaturii. Am încercat și de fiecare dată când căutam un răspuns, lătrăturile erau atât de insistente și josnice, chiar și pentru un animal chipurile de rasă, încât foarte mulți autori nu au rezistat și au plecat dezgustați.” Într-un alt pasaj, scrie „pe de altă parte câinele nostru își găsise o potaie pentru care manifesta o dragoste la ceva mai mult de patruzeci de grade cât avea sticla de votcă pe care o slăvea zi și noapte.” Paragrafe care, cu siguranță, reprezintă un atac la persoană în toată regula.

Acum vin și mă întreb: ce fel de logică o fi aceea în care condamni o procedură utilizând chiar procedura pe care o condamni? Răspunsul nu poate fi decât unul singur: logica autocontradicției. Care duce la pierderea credibilității întregului text. Se demonstrează astfel ceea ce era de demonstrat.

Nu mai abordez și celelalte propoziții din textul lui Ionuț Caragea. Vă prezint mai jos textul integral, lăsându-vă plăcerea de a-i descoperi și alte „virtuți”. Eu m-am limitat să vă prezint doar o mostră de autocontradicție textuală. Care este suficientă. Celelalte posibilități, respectiv, credibilitatea autorului sau a operei anterioare a autorului le voi aborda, probabil, în caz de recidivă.

Iată așadar de ce mama Omida nu citește Wittgenstein. Pentru că textele ei, în propria-i viziune, creează și premerg lumea. Asemenea distinsului nostru scurt radiografist amator și postator consacrat Ionuț Caragea.


Anexă: textul postat de către Ionuț Caragea la adresa : http://www.sferaonline.ro/sectiuni/reviews/article/?id=2230

„Scurtă radiografie a siteului literar interactiv Europeea


Europeea. Un nume cu rezonanță. Un nume ce se vrea de prestigiu. Europeea. Un nume ce vrea să atragă respectul…

Nu de mult vă vorbeam despre un alt site de literatură: Agonia. Spuneam atunci c㠄siteul Agonia este de departe cel mai cunoscut site și cel mai accesat de către către iubitorii de poezie. Din păcate este și printre cele mai slab cotate în ceea ce privește nivelul calitativ al textelor. Însă, pentru un novice în domeniu, acest site poate reprezenta ciclul primar în arta scrisului și șansa de a se lansa mai departe…”

Aduceam în discuție comerțul de tip virtual (cu stele), comparând Agonia cu un iarmaroc literar. Subliniam și efectul pe care îl poate avea prezența unor autori recunoscuți pe acest site : „Să nu fiu înțeles greșit, sunt și oameni care vor cu adevărat a se implica în creșterea valorică a acestui site, dar care din păcate sunt rapid îndepărtați de către șleahta de veleitari, în timp ce responsabilii siteului sunt mai mult preocupați de despistarea clonelor, de scanarea ip-urilor și mai puțin de atragerea unor personalități din lumea literară. Numărul criticilor este practic inexistent, numărul scriitorilor de valoare este infim, și este și normal, niciunul dintre aceștia nu se va coborî la rangul miilor de versificatori care nu au niciun fel de recunoaștere sau realizări în domeniu și care vor face front comun împotriva oricărui autor consacrat...”

Revenind la Europeea, am descoperit în plus câteva fenomene și mai șocante : atacul la persoană și vulgaritatea excesivă. De foarte multă vreme, pe acest site patronat de profesorul Ion Corbu și clona sa Emanuel Cristescu (nu știu exact cine este clona și cine originalul), există un individ cu pseudonimul Ecsintescu Virtual folosit cu bună știință pe post de Pit Bull. Am încercat timp de luni de zile să înțeleg marea dragoste a patronului pentru animale, de ce acest patron permite ca acest câine să latre și să muște pe oricine are curajul să bată la porțile literaturii. Am încercat și de fiecare dată când căutam un răspuns, lătrăturile erau atât de insistente și josnice, chiar și pentru un animal chipurile de rasă, încât foarte mulți autori nu au rezistat și au plecat dezgustați.

Însă au fost unele persoane care și-au făcut singure dreptate. Drept prin urmare, de sărbători, am asistat la un atac devastator asupra siteulul Europeea soldat prin ștergerea tuturor textelor din baza de date. Comentam pe atunci : „Și dacă pică serverul... mai sunt poet?”. Era o referire la veșnica discuție cu privire la scrisul pe suport fizic sau virtual. Era și o părere de rău pentru miile de texte pierdute definitiv de către autorii credincioși internetului și Europeei.

Paradoxal, acest atac a avut efecte benefice. Pe de-o parte, patronul Emanuel Cristescu a înțeles că era necesar un regulament prin care să-și stăpânească odraslele, pe de altă parte câinele nostru își găsise o potaie pentru care manifesta o dragoste la ceva mai mult de patruzeci de grade cât avea sticla de votcă pe care o slăvea zi și noapte. Și uite-așa, siteul Europeea a devenit un balcon în care Romeo îi făcea Julietei dedicații erotice, înlocuind cuvintele vulgare cu puncte puncte și arâtându-i patronului că și câinii pot fi animale inteligente, chiar dacă dau mereu din coadă.

Reacțiile nu au întârziat să apară. Proteste la adresa limbajului porcos, proteste la nerespectarea regulamentului, toate acestea venite din partea unor oameni care voiau să-și vadă liniștiti de creațiile lor, într-un mediu strict literar. De gura lumii, patronul Emanuel Cristescu a decis să-și pună câinele în cușcă și să-l lege cu lanțul. Cu avertismentul că la prima abatere i se va scădea porția de mâncare și i se va pune botniță.

Însă cât credeți că au durat minunile? Câinele a reușit să rupă lanțul (sau i s-a dat drumul?) și a început din nou să latre. Atunci am amintit patronului de avertismentul dânsului și răspunsul a fost pe cât de tăcut pe atât de miraculos. Din ghenele Europeei au apărut toate potăile care rodeau și ele pe acolo la un os de celebritate.

Probabil o să vi se pară amuzantă această poveste. Însă, pentru un nume de asemenea rezonanță precum Europeea, ceea ce se întâmplă pe acel site este o rușine și o jignire adusă la adresa limbii române și a literaturii în general. Îmi pare rău de oamenii simpli, fără pretenții literare, care vor să își posteze creațiile și să se poată bucura cu adevărat de un mediu benefic activității lor. Un mediu în care să evolueze, prin interacțiune și respect, prin comentarii constructive.

Din păcate, nu foarte multe persoane știu să utilizeze și să exploreze internetul la maxim. Există atâtea locuri în care ar putea posta dar preferă să rămână și să facă jocul unor indivizi fără scrupule. Poate că încă mai au speranță în suflet. Poate că încă mai cred că răul se poate îndrepta. Așa cum am crezut și eu. Răspunsul este din păcate evident : niciodată.”

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ioane, fara tine viata e pustiu...

Nicio aluzie..pustiu-desert-nisip-pietre..
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-04-10 04:06:16
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Vasilică,
Mă, tată, vezi-ți de sonetele tale, că-ți stă mai bine. Eu mă fac că nu exiști!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-09 14:33:42
         
 
 
O fi Cel-de-a-pururi-băutoriu-de-votcă consemnat în postu-ăl mare, da' năravul sudalmei l-a lăsat zestre micuțului epigon răcrăcărat (el ar vrea răstingnit) pe crucea site-ului:

"Cum a zgarmat un pic cu unghia la suprafata Ecsi cum au pleznit ca niste basici pline cu puroi, angoase, frustrari, fixatii si fanatism religios. Ce duhoare!"

Nu cumva nu mai are cine să-i repereze onoarea de hristos-cu-gură-spurcată?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-09 12:44:53
         
 
  D-le Vasiliu,
Nu sunt in compania nimanui, n-ati priceput ca-mi duc singur duelurile? Poate aveti o frustrare de platit,din moment ce-mi gresiti numele!Credeam ca atentionarea d-voastra este biunivoca!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-04-09 12:22:51
         
 
 
"Domnilor, îl legitimați prea mult pe acest no name Ecsintescu nu știu cum. Îl hrăniți, îi dați valoare prin transfer. IGNORE și gata. E așa greu de rezistat?"

Ignori faptul că, simbolic, în ciuda nimicniciei vădite, el a fost încrustat pe scut și Corbu și l-a făcut blazon. Iar, prin recul, site-ul a devenit și el doar o cifră umflată și fără miez.

Singurul autolegitimat este Corbu, care găsește astfel prilejul să-și justifice doctrina lipsită de orice consistență. Dovadă fiind chiar istoria de zi cu zi a site-ului. Care însă va fi măsluită, doar echipa new-media s-a oferit, a primit comandă și arvună, de chiar ignorantul de geniu.

Ținem doar la imaginea reală a site-ului, care cu aportul solidar al celor doi, este așa cum vede orișicine. Zbaterea lui zero.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-09 10:40:58
         
 
  Ionuț Caragea e un tip care are ce spune, păcat că e foarte reactiv și ține neapărat să se bată cu morile de vânt. Plus că singurătatea exilului liber consfințit îl face să nu se poată abține să stea fără aceast tip de socializare vicioasă de pe net.

CTA, un om cel puțin capabil, dacă nu cu scântei de genialitate. Păcat că se coboară în acest derizoriu. Ar avea lucruri mai valoroase de scris decât contre cu un nimeni.

Ioan Peia, la fel. Și talentat și deștept. Dar...

Domnilor, îl legitimați prea mult pe acest no name Ecsintescu nu știu cum. Îl hrăniți, îi dați valoare prin transfer. IGNORE și gata. E așa greu de rezistat?

 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-04-09 06:35:10
         
 
  Aceleasi persoane (CTA, Ioan Peia si Kosta Vianu) (plus mai tanarul Ionut Caragea) stimuland nervul vomitativ al cititorului, de ceva timp incoace, duc Sfanta Cruciada impotriva Celui-Degraba-Varsatoriu-De-Vodka. Cat de mare trebuie sa fie ura daca nu ar pregeta sa distruga saitul ca sa-si satisfaca orgoliul statut si blegos?... Cum a zgarmat un pic cu unghia la suprafata Ecsi cum au pleznit ca niste basici pline cu puroi, angoase, frustrari, fixatii si fanatism religios. Ce duhoare! D-le Reghesan, compania acestor persoane nu va onoreaza!

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-04-09 00:35:42
         
 
 
Greu canon primirăți, frați întru credință. Și ziceți că citirăți glăsuirea aiasta umflată de hidropizie? Că mari păcate avurăți de spălat!

Ați observat că vodă și beizadeaua se slobozesc așijderea - noian, diluviu. Micuțul e torențial - aversă abundentă, uncheșul e așezat și răbdător - plouă o săptămînă. Dar cantitatea (și calitatea) e aceeași - viitură.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-08 23:40:55
         
 
  recheșane!
prea pe față, vere!
fă-o și mata mai discret, că prea te faci de băcănie!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-08 21:10:14
         
 
  D-le Corbu,duelul este inegal:dumneata mînui ca d'Artagnan floreta ironiei,Ionuț dă cu paru'!!!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-04-08 18:31:31
         
 
  revin cu explicatii. stea.  
Postat de catre I BG la data de 2008-04-08 14:09:07
         
 
  Mi-a intrat în reflex, încă de pe vremea când un amic de-al meu mă învăța cum să citesc articolele de presă, ca, după lecturarea articolului, înainte să trag concluziile, să-mi pun câteva întrebări.
Cine este autorul textului, iar, dacă autorul nu este plătit să scrie articolul, adică să mă întreb și cine este cel care dă banii, să mă întreb ce motivație poate avea. Fred, îmi spunea amicul acesta al meu, nimeni nu-și pierde vremea de idiot ca să scrie un articol dacă nu are și ceva de câștigat cu condiția să nu fie idiot veritabil sau chiar nebun, pentru că sunt mulți. Considerând că acest text nu face obiectul unei creații lirice, întrebarea care se pune, referitor la acest text, este: ce motivație a avut Ionuț ?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-08 12:37:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE