FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cîteva opinii strict personale
Text postat de george savu
După scandalul Exintescu virtual – Garda Veche (era să zic Garda Roșie, anatema), iată că o altă polemică nonliterară se întrevede la orizont, - contestearea existenței lui Dumnezeu. Chiar dacă în postarea d-lui Peia era vorba despre alt preparat din pește (ihtios - ca simbol sacru al creștinismului timpuriu).
Eu nu am remarcat nici o umbră de contestare a Dumnezeului biblic, cel care a creat „luminătorul cel mare”, pentru ca să nu plătim noi factură dublă la Electrica, care a creat „luminătorul cel mic”, responsabil de disconfort psihic pentru lunatici și insomniaci; și care a creat și stelele cu care ne gratulăm reciproc pe Europeea. Peste cîteva zile, conflictul va degenera iar în atacuri la persoane; cîtă votcă bea cutare și cine mai suferă de prostată ori de impotență. La aceste vicii și boli omenești, se vor adăuga, din ambele tabere, aprecieri privitoare la chelia mea și la nasul cam roșu (pentru că mi-a plăcut și mie cîndva votca, în amestec cu suc de roșii). Pariez cu leafa mea pe o lună, contra unui kilogram de halva.
Dar acesta este un sindrom balcanic, în veci nevindecabil. Chiar și copilul din flori al lui Tache Căpitănescu și al femeii de serviciu, Maria Vișan, crescut mai apoi de către doamna Călinescu nu a reușit să-l evite. Atunci ce pretenții pot avea unii dintre noi, bieți mîzgălitori de hîrtie și tastatori de butonașe, a căror mulțumire atinge limita orgasmului (ca să folosesc un cuvînt mult prea uzat de către exintescu), atunci cînd mai colectăm cîte o steluță, parcă desprinsă de pe boneta soldatului din Armata Roșie (ce-oi fi avînd cu această culoare astăzi?), ori cînd ne vedem pozele și „creațiile” în vreo revistă literară, editată la Mizil, Fracăței sau Abrud?
Nu că mă dau în vînt după limbajul lui Exintescu, dar trebuie să recunosc faptul că tînărul acesta are talent, are chiar și o fărîmă de geniu. Că și-o va pune în valoare ori și-o va pierde pe drum, este chiar problema lui. Poate că atunci cînd virulența limbajului și violența atacurilor sale sinucigașe se vor atenua, ori va da adevărata măsură a operei sale ori va rămîne stors ca un burete.
Nu știu cum să mă exprim fără să par moralizator, dar cei care vor să-l desființeze par a fi oameni maturi, cu experiență de viață și vaste cunoștințe. Fac și eu parte din generația lor (adică sînt doar bătrîn și bolnav, nota bene!), dar nu am pretenția de a fi respectat doar pentru faptul că sînt bătrîn. Vîrsta nu este o calitate, este doar o consecință firească și implacabilă a trecerii timpului. Expresia „respectă-mă că sînt bătrîn”, am detestat-o și în adolescență și mă feresc ca de dracu să o folosesc vreodată. Poți fi bătrîn fără a fi musai și înțelept.
*
Adevărul crud și racila majoră a acestui sait este că duce lipsă de critici competenți. Nu că aș avea pretenția, ca „disecarea” postărilor să beneficieze de comentariile unor critici precum Răzvan Voncu, Antoniu Patras, Daniel Cristea Enache, Crina Brud, Alex Leo Șerban sau Adrian Jicu, dar măcar să se ridice la nivelul maiorescian. Iată cîteva mostre de aprecieri critice (numai pozitive): „Poezia ta este dureros de frumoasă”; Spendid, Vero, vot!”; „Interesantă poezie. Mi-a plăcut” (păi de ce, dragă, de ce, spune, nu te sfii – n.m.); „Vasile ești mare, Poetule!” (Vasile nu e mare, dar e chiar poet – n.m.); „Zis și făcut! Dă-i înainte! Spumos și colorat” (ce, paharul cu șampanie? – n.m.) Sigur, am lecturat și comentarii critice pertinente, ba chiar mai elegante decît textele comentate. Scrise de Corneliu Traian Atanasiu, Gina Bultoc (oare de ce o fi discursul ei atît de lapidar și astmatic?), Adriana Lisandru, Tea Nicolescu, Kosta Vianu, al cărui nerv critic este supradimensionat (ce virus te bîntuie, vechi și bun prieten al meu, de te disipezi în polemici sterile?), Carmen Anghelina, Liviu S. Bordaș etc.
*
Nu cred că am dorit cu adevărat să postez aceste rînduri. Am cedat unui impuls necontrolat. Nu acesta este și nu-mi doresc nici să fie genul meu de scriitură. Ignorați-mă, demolați-mă, înstelați-mă, tot un drac e pentru mine. Eu voi continua să scriu ce cred că mă reprezintă și cu puțina pricepere ce o am. E ca un viciu. Și nu sînt prea mîndru de el.














Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mulțumim pentru evaluarea, prin ricoșeu, a "ofiliților" care suntem!...  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-07 12:59:58
         
 
  Aștept să citesc un text despre o comunitate unită de dragul artei și nu de amorul artei. Divizarea și evaluarea valorică între buni și răi, atât a autorilor cat și a criticilor, chiar și într-un text ce enunță opiniile dumneavoastră personale, nu vine să stingă conflictul acesta dus la paroxism. Dimpotrivă, trasează linii de demarcație, iar acest conflict imaginar al lui ecsintescu ”singur împotriva tuturor” începe să semene cu răfuiala lui Băesescu cu cei 322. De o bună bucată de timp, mai multe persoane dintre cele nominalizate în lista lui Savu se străduiesc să-l exmatriculeze pe ecsintescu de pe acest site. La început, și multă vreme după aceea, am crezut că este doar o glumă, proastă ce-i drept, ca și pretenția acelor relicve politice de a-l mătrăși pe Băsescu. Dacă, prin eliminarea lui Băsescu, grupul celor 322 de ofiliți aveau o miză ce se putea deduce ușor, aici, pe Europeea, nu găsesc motivația gestului de a vă strânge în grupuri pentru ca apoi să vă întreceți în scuipați. Toată teoria aceea cu respectul față de cei mai în vârstă decât noi, eu unul o găsesc nu numai sănătoasă dar și condiția unei minime decențe, pentru că respectul nu se referă și nu este condiționat de valoarea literară a textelor celor mai în vârstă decât noi.
Dacă despre lista preferințelor dumneavoastră nu vreau să comentez, aș avea totuși o nelămurire pe care vă rog să mi-o spulberați.
Ați afirmat c㠔trebuie să recunosc faptul că tînărul acesta are talent, are chiar și o fărîmă de geniu”. Aș dori să numiți câteva din textele lui (sau măcar unul singur) care poartă amprenta taletului și a geniului.
Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-07 11:01:52
         
 
  'Adevărul crud și racila majoră a acestui sait este că duce lipsă de critici competenți.'

(corect!... spun)

mai apoi ai trecut la extrema:

'Nu că aș avea pretenția, ca „disecarea” postărilor să beneficieze de comentariile unor critici precum Răzvan Voncu, Antoniu Patras, Daniel Cristea Enache, Crina Brud, Alex Leo Șerban sau Adrian Jicu, dar măcar să se ridice la nivelul maiorescian.'

ne plac extremele?... ori apelam la ele atunci cand tot ceea ce trebuia sa justifice o argumentatie ori o parere se face ' telegrafic' cu idee de 'lapidar astmatic'?

'Vîrsta nu este o calitate, este doar o consecință firească și implacabilă a trecerii timpului. Expresia „respectă-mă că sînt bătrîn”, am detestat-o și în adolescență și mă feresc ca de dracu să o folosesc vreodată.'

corect!

am intervenit tot 'lapidar asmatic' george... cumva ai spus bine,

gand bun & take care,

goia








 
Postat de catre nula nada la data de 2008-04-06 23:10:58
         
 
 
Scuze pentru un "a-i" fără linioară. Și pentru alte erori scăpate.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-06 22:58:58
         
 
 
“Fac și eu parte din generația lor (adică sînt doar bătrîn și bolnav, nota bene!), dar nu am pretenția de a fi respectat doar pentru faptul că sînt bătrîn. Vîrsta nu este o calitate, este doar o consecință firească și implacabilă a trecerii timpului. Expresia „respectă-mă că sînt bătrîn”, am detestat-o și în adolescență și mă feresc ca de dracu să o folosesc vreodată. Poți fi bătrîn fără a fi musai și înțelept.”

Aici îmi permit să te contrazic puțin. Chiar dacă s-a întîmplat că au fost atacați cei mai în vîrstă (de data asta), nimeni nu a răspuns văitîndu-se că e bătrîn și nici că asta înseamnă automat vreun privilegiu (cel mult i s-o fi amintit geniului needucat că dacă are răbdare sigur va ajunge și el în halul ăla, deși, sincer că fiu, mie mi se pare un ins absolut bătrînicios prin felul cîrcotaș în care se poartă).

Am mai spus și altă dată că aceste atacuri nu sînt nici măcar murdare sînt de-a dreptul mucoase, să spui cuiva că e bătrîn este la fel de stupid cu ai reproșa că poartă ochelari, e biciclist sau merge pe role. Sau că e tocilar pentru că știe mai multe. Sau că e impotent pentru că nu merge ca sau cu tine la curve. Este genul de bășcălie absolut gratuită, de școlari care n-au absolvit clasele primare, pentru care site-ul și-a cîștigat deja un trist renume eurobășcălie.ro. Iar persoana care le face a devenit mascota lui.

Orice trăsătură a oricui poate fi luată în felul ăsta în derîdere. Dar modalitatea este rudimentară, tîmpă, joasă, iar, asociată cu limbajul ordinar și murdar pe care-l folosește, de-a dreptul josnică. Nu cred că trebuie să-ți mai amintesc că lucrul cel mai odios pentru care sînt apostrofați mereu potrivnicii lui este, cum bine știi, că ar fi publicat cărți. Deși e penibil, se pare că nimeni nu înțelege că e jenant ca tocmai cel care nu s-a re-produs decît pe aici s-o facă.

Dar calculii biliari apar, din păcate, foarte devreme la hepatici și la cirotici. Și le dau o stare permanentă de furie acră.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-06 22:55:07
         
 
  Stimați editori, am postat un comentariu în subsolul textului meu: "Cîteva opinii strict personale"; el apare în lista "textele mele", dar nu apare efectiv în subsolul textului. Sincer, eu sînt mulțumit de nivelul meu "10" pe care îl am, pentru că este nota pe care o visam de-a lungul tuturor anilor de școală, dar chiar așa să mă ignorați? este indecent, pornografic, sau ați uitat pur și simplu?  
Postat de catre george savu la data de 2008-04-06 21:44:45
         
 
  Veronica, nu ai motive să te simți jignită, am luat cîteva exclamații la întîmplare, îmi pare rău. Nici eu nu pot fi critic, doar scriu. Ideea mea era că mi-ar surîde existența unui "corp de critici" care să-mi spună "ce e rău și ce e bine". Acum "tu te-ntreabă și socoate", dacă merită să te superi pe mine. Scuze!
Liviu, poate totuși vom bea o votcă împreună, prin timpul ce va să vină, fiecare cum îi place (în amestec sau separat). Unitate prin diversitate! Nici o masă fără votcă!
 
Postat de catre george savu la data de 2008-04-06 16:54:42
         
 
  mi-ai adus aminte de leo care mi-a fost prof in fac si, de la el, mi-a fugit gandul la unul dintre SM premiate intr-un an, la festivalul Cinema Iubit (nu stiu daca se mai tine). SM-ul se numea ''Ruleta Balcanica'' si era cam asa: PG de sus pe o tablie de masa pe care odihnesc doua perechi de maini, fata in fata, si un pistol. o mana ia pistolul, il roteste, teava este indreptata catre una dintre perechile de maini care, la randul lor, apuca pistolul si trag. dar nu catre proprietaul lor, dar catre celalalt. nicio miscare de aparat. doar atat.

leo nu va scrie niciodata aici. nu ar fi greu sa discut cu el. decat daca se face curatenie de Paste. si asta nu se va face curand. e prea ingalat totul. vot pentru tupeul de a nu-l injura pe EV.

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-04-06 16:41:32
         
 
  mi-ai adus aminte de leo care mi-a fost prof in fac si, de la el, mi-a fugit gandul la unul dintre SM premiate intr-un an, la festivalul Cinema Iubit (nu stiu daca se mai tine). SM-ul se numea ''Ruleta Balcanica'' si era cam asa: PG de sus pe o tablie de masa pe care odihnesc doua perechi de maini, fata in fata, si un pistol. o mana ia pistolul, il roteste, teava este indreptata catre una dintre perechile de maini care, la randul lor, apuca pistolul si trag. dar nu catre proprietaul lor, dar catre celalalt. nicio miscare de aparat. doar atat.

leo nu va scrie niciodata aici. nu ar fi greu sa discut cu el. decat daca se face curatenie de Paste. si asta nu se va face curand. e prea ingalat totul. vot pentru tupeul de a nu-l injura pe EV.

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-04-06 16:41:32
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Stimate d-le Savu,

Sunt absolut de acord cu acest pdv.

Cat despre mine, asa este, nu stiu sa fac critica literara. Singurul lucru pe care-l stiu este sa-mi exprim emotiile strarnite de lectura unui text. Dar spuneti-mi, comentariile trebuie musai sa fie doar critica literara? Daca o poezie provoaca niste emotii, autorul nu are dreptul sa le afle decat daca sunt acompaniate de justificari strict literare?

Da, si eu ii admir pe cei citati care fac o critica literara competenta si nu odata mi-am exprimat admiratia la adresa lor. Imi pare rau ca nu pot si eu fi asa. Dar asta nu e un motiv, cred eu, ca sa-i oprim pe cei care nu-si pot justifica literar placerea la lectura textului de a continua, in liniste si demnitate, a-si exprima neinsemnatul (poate) lor pdv emotional.

Cu respect,
VP
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-06 16:24:07
         
 
  George, mie îmi place și acum. Doar sucul de roșii nu-l mai suport. :)

Cu excepția ideii că vodca se bea în amestec cu suc de roșii (pe vremea cînd îl suportam nu le amestecam niciodată: o gură de vodcă, una de suc, dar nicidecum împreună), sunt de acord cu tine.
Evident, nu mă pronunț nici asupra aprecierilor privind pertinența și eleganța comentariilor critice pe care le-am însăilat pe aici. Pot doar să-ți mulțumesc pentru punctul tău de vedere. Care s-ar putea să nu fie împărtășit de alții. Poate chiar pe bună dreptate.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-04-06 15:56:02
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE