FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Apel de amorul artei adică, pentru unii, tot inutil
Text postat de Emanuel Cristescu
„de ce il incurajati pe domnul Ecsitescu in timp ce altii sunt terfeliti si pleaca masiv de pe site? De ce nu il incurajati pe Peia pt incontestabilul talent poetic, de ce nu pe Atanasiu pentru eseurile sale filosofice, de ce nu pe x,y, z? Pentru ca ei si-au descoperit singuri talentul? Pentru ca ei nu au avut nevoie de profesori?”
Ionuț Caragea,

Distinse coleg,

Știi cam câte exerciții de lectură am scris? Ai citit vreunul? Cu excepția unuia, în toate am descoperit și încurajat valoarea. Sine ira et studio, fără partipriuri, fără să cunosc autorii. Pe de o parte pentru valorizarea și încurajarea autorilor pe de alta pentru cei care aspiră să scrie texte valoroase.
În antologiile Europeea vor fi selectați mulți și vor fi publicați. Spațiul acesta permite tuturor să scrie, să citească, să se pună în valoare. Că nu i-am încurajat pe toți? Unii trebuie să mai învețe, să folosească experiența de aici și de aiurea. Literatura a evoluat. Nu se mai poate scrie ca la 48 cu pretenția de a fi apreciat. Însă aici, în acest spațiu generos poate publica oricine respectă minime reguli. Astfel că vor fi fiind publicate și texte valoroase și texte mai puțin valoroase unele chiar infantile. Este destul, dacă nu prea mult, pentru acestea din urmă, că apar. Să mai fie și lăudate ? Ar fi excesiv. Totuși autorii unor astfel de texte ar avea de învățat.
Am ajutat și încurajat pe mulți. Însă nu-mi fac o laudă din aceasta iar faptul în sine trebuie să rămână discret. Oricum e-mailuri de mulțumire am primit. Și aceasta este de ajuns.

Nu-mi reproșa mie lipsa de toleranță înțelegere, terfelirea, etc.
Mă întrebi de Corneliu Traian Atanasiu. Ei bine nu numai odată i-am apreciat eseurile. I le apreciez în continuare. Însă nu-i vina mea că nu are capacitatea „conviețuirii” într-un spațiu public. Am făcut tot ce am putut ca fiecare să se simtă bine aici, protejat și înțeles. Ai văzut însă ce texte îmi dedică? Nu mă afectează pentru că sunt nedrepte. Însă spune-mi câți ar avea exercițiul democratic pe care îl am eu ? Tolerez pe propriu-mi site atacuri la adresa mea , atacuri directe, explicite și nedrepte. În timp ce replicile mele se referă la texte CTA se referă la mine!!!. Ce ai vrea să fac mai mult? Nu am nimic personal cu omul CTA, nu mă afectează lipsa lui de respect, declarată, față de mine, este oricând binevenit dacă respectă regulile chiar dacă mă atacă. Însă el vrea nici mai mult nici mai puțin alungarea lui ecsintescu de pe site. Și asta nu se poate.

Mă întrebi de Ioan Peia. Eu i-am întins mâna. O fac și acum. Cu sinceritate și detașare. Ei bine fără să-i fac nimic, își pune în valoare potențialul conflictogen cu diversi membri și mă ataca și pe mine. Ca persoană. Și-l tolerez. Mă și amuz. De exemplu încercarea lui hermeneutică, ipingesciană în fapt, mi-a produs hohote de râs. Încercând să înțeleagă textul "Criterii strâmbe, logica șantajului sau apel, pentru unii, inutil" și voind să mă atace a picat total în ridicol. Efect de bumerang cu natură dinamică și act ratat. A reușit să demonstreze în văzul tuturor cât de paralel poate fi, ca înțelegere, cu un text. Doar un exeplu relevant și care poate deveni antologic:

Spun eu „De aceea valoarea se percepe antitetic și cuantificat iar Birkenau a fost constatat ca fiind holocaustian și scos în afara legii.”



Și începe distinsul coleg Ioan Peia, cu Vocea patriotului naționale pe genunchi:

„Na-ți-o frîntã cã ți-am dres-o! Îți vine sã exclami în același limbaj poporan și sã încerci sã pricepi care-i legãtura logicã dintre Prefecturã și un binecunoscut instrument de comparație. Dar sã nu ne dãm bãtuți, totuși, și cu puținele noastre minți, sã încercãm a dezlega nepãtrunsul mister:

Anșea!

Deci, cum ar veni, deci: Valoarea (cu „v” mare, n.n.) ca criteriuuuu, în care se integreazã cu tot arsenalul dîn dotare, of course, Domnia-Saaa, se percepe „anti/teeetic” șî, mai ales, „cu/anti/ficaaat”, deci, adicã, observați prezența particulei „anti” în ambii termeni, deci, avem de-a face cu lupta filogeneticã acerbã și inflexibilã dintre redundanța sinteticã colportatã mimetic între douã extreme globalizante și alte douã extremisme existențiale care este. Punct. Daaaarrr, pentru cã totdeauna și mereu egzistã un darrrr, observãm cã aceste dou㠄anti” tanti, sunt, citãm (uzi de extaz intelectual): suuunt...
ho.lo.causti.ene.
Pe la gene! Deci „în afara legii”, deci... Pãi ce v-am zis!?
Uf! Ai cam dibuit care-i șmenul! Om fi noi proști, da’ cînd e vorba dã dãslușit înțelepciunili lu maestru, pãi facem moarte dã om șî tot pricepem cevașîlea!”

N-a înțeles nimic, dar absolut nimic. Îi mai dau șansa a două trei încercări și poate îl luminez.

Evident am și eu dreptul să replic. Și, uneori, o și fac. Dar pe texte. Atunci când atacurile au un minim standard. Când nu, le ignor. Dar îi asigur pe toți cei care mă atacă pe nedrept că, dacă o vor face la modul civilizat, nu am complexe și nu mă dau în lături de la nicio polemică. Atâta doar să-i țină curelele. M-am jucat, doar m-am jucat odată cu două propoziții dintr-un text slab, cum sunt aproape toate textele lui Corneliu Traian Atanasiu, care nu sunt eseuri și se pare că frăgezirea textuală dată de desărcările metaforice de catecolamină, i-au indus o anume dependență. Probabil de aceea, periodic, revine cu atacuri.

Vorbești de ecsintescu. O invoci și pe Ioana. Nu este cavalerește să aduci în spațiul public situații ori probleme de natură privată. În rest i-am invalidat și-i voi invalida texte dacă încalcă regulile, i-am redus nivelul, am avut polemici cu el și probabil voi mai avea. În chiar aceste momente i-am invalidat un text. Însă ecsintescu virtual, cu toate păcatele lui nu pare a fi ranchiunos, știe să coexiste chiar dacă atacă și el, de multe ori nemeritat, chiar dacă este atacat. Nu-l pot alunga cum nu pot alunga principial pe nimeni.

Care este vina mea că unii nu au exercițiul democrației, al alterității al complementarității. Care vor ca „ x „sau „y” să fie scoși de pe site? Și, în plus, pentru disputele, certurile, polemicile, uneori bălăcărelile lor găsesc și vinovatul: adică pe mine. Care îi găzduiesc aici, care încerc să-i protejez și să-i împac.

Este corect? Eu nu mă plâng. Am o vorbă Cassius Clay când a urcat în ring știa ce-l așteaptă.

Eu sunt capabil să uit să iert, chiar să merg la o bere după o polemică strașnică. Pentru că eu chiar cred în valoare, chiar cred în democrație, chiar cred că avem loc sub soare cu toții. Iar ironia și simțul umorului ne permit să ne ridicăm deasupra patimilor mărunte și deasupra pulsiunilor de tip destructivist. Sunt membri care se cred genii, care cred că spusa lor trebuie să fie lege dacă nu chiar LEGEA însăși. Este prea mult. Este excesiv. Să lăsăm timpul să așeze valorile. Să nu ne îmbătăm cu apă chioară. Să avem îndoieli și mai ales să lăsăm și altora dreptul la respirație artistică.

Da disputei, da polemicii civilizate, da toleranței. Nu extremismului intolerant, nu atacului la persoană, nu grobianismului. Și toate acestea pe bază de argumente și cu referire la texte.

Să auzim de bine și să nu uităm: aici intră cine vrea dar rămâne cine poate.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  „Cred ca va convin aceste comentarii ale lor, Ecsintescu apare, arunca bomba, apar scandalurile, apar atacurile si protestele si mai apoi... apareti dumneavoastra ca farul de la Alexandria, scuzati-mi ironia, dar nu mi-a placut cum ati spus... sa il luminez pe Peia. Cred ca realizati ironia deplasata pe care ati facut-o. Ar trebui eradicate din start pornografiile lui Ecsintescu, pentru ca sa nu mai existe discutii de astea... inspre iluminarea necredinciosilor siteului.”


nu convine la nineni bataia de joc prietene Ionut, doar grosolania unora care trec ilegal granita bunului simt...

toti cei enumerati de `m`atale` sunt relicve ale fostei agonii...sunteti mesagerii Apocalipsei domnii mei. Nu avem nevoie de sfaturile voastre, sunteti ceea ce cred. Calul Troian in curtea Europeea. prin lasitatea voastra incearcati un tsunami in atelierul nostru...(si Carle este un discipol al fostei agoni...)

Ce aveti cu domnul Cristescu? nu-l aveti pe Herineanu?

sa fiti calmi, si sa aveti bun simt. legea statului in care va faceti cuib...trebuie respectata. va place sau nu, este lege, ea trebuie respectata. punct.


Domnule Cristescu te rugam nu-i mai baga in seama...
in timpul cand ar trebui sa scrie poeme sau rapsodi ...ei scriu extreme! ...pentru ca asa au fost socializati in tabara de agonia!

si totusi ecsintescu de bine, de rau este european, nu ?

sa va fie de bine! cu pasaportul fals...


 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-03-23 00:56:53
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ...ori i se cuvine...'

g.

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-03-22 23:36:36
         
 
  Emanuel Cristescu monseniore

daca CTA (control tehnic aberational! sic!& 'n' voci vociferand) se inchipuie 'Sancho Pantza' nu cred ca mai este cazul sa 'impliniti' ideologia unui Don Quijote... si fara Dvs. ei au morile de vant - ori 'vanturi'... se pare ignorarea in situatia de fata se cere teocratic... si se cere ca o necesitate cu sens : sa dam 'sitului ce i se cere sitului' - LITERATURA!

regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-03-22 23:34:54
         
 
  Dialog neconvențional cu Ionuț Caragea

„Draga domnule Cristescu, sunt o gramada de contradictii in comnentariul dumitale. In virtutea respectului pentru ceea ce incercati sa faceti, am sa incerc sa va arat cum vad eu lucrurile.”


Vreau să văd și eu una. Da contradicție să fie.


„Pana nu a fost atacata Europeea, nu s-au luat cu adevarat masuri impotriva lui Ecsintescu. Textele cu atacurile la persoana erau inca acolo, in pagina lui. Ma vizau si pe mine si pe altii. Nu dumneavoastra i-ati invalidat textele, nici editorii, ci Dan Carlea. Am zice ca a fost un atac miraculos... nu?”


Greșit. Când am luat cunoștința am acționat. Când am fost sesizat am analizat și am luat măsuri. Nu am intervenit în certurile neelegante dintre voi. Dar nici să pozezi în Imaculata Concepțiune nu-i corect. Poate că audiatur et altera pars a face niscai lumină. Însă hai să nu răscolim trecutul. Să zâmbim că a venit primăvara.


”Ati constientizat cat de fragil este mediul virtual si ca astfel de atacuri se pot produce oricand. Vatamarea userilor este imensa, luni, ani de zile de eforturi si sentimente, toate duse pe apa sambetei. Unii nici macar nu aveau textele scrise pe hartie, veneau aici sa publice direct pe site. Ar trebui sa le fiti recunoscator.”

Eu însumi am fost și sunt prejudiciat. Am prezentat scuze userilor pentru neplăcerile pricinuite. Am cumpărat echipamente, voi reface site-ul. Mai mult ce pot să fac? Să-l "împușc" pe Cârlea? Poate cu vreo metaforă ceva.

”Mai departe. Nu e de datoria dumneavoastra sa-i luminati pe Peia, Atanasiu sau altii. Nu sunteti farul de la Alexandria iar dansii nu sunt corabii esuate prin Mediterana.”

Ce spui Ionuț Caragea. Adică Ioan Peia mă atacă, la persoană, încearcă să-și bată joc de textele mele și eu, sub înalta consiliere a domniei voastre, să asist, cristic la peisaj. Eventual să aplaud. Îți este cunoscut termenul de empatie? N-ai vrea să faci un exercițiu de empatie și să faci publice rezultatele?

Ai auzit mata de unul Lermontov și de „vuiască valurile mării?” Te rog fii mai rezervat în a-mi da sfaturi. Îți poți spune opiniile dar nu depăși acest statut. Știu eu ce e de datoria mea să fac așa cum presupun că tu știi ce este de datoria ta să faci.


„Cred ca va convin aceste comentarii ale lor, Ecsintescu apare, arunca bomba, apar scandalurile, apar atacurile si protestele si mai apoi... apareti dumneavoastra ca farul de la Alexandria, scuzati-mi ironia, dar nu mi-a placut cum ati spus... sa il luminez pe Peia. Cred ca realizati ironia deplasata pe care ati facut-o. Ar trebui eradicate din start pornografiile lui Ecsintescu, pentru ca sa nu mai existe discutii de astea... inspre iluminarea necredinciosilor siteului.”


Prezumțioasă și falsă prima frază.
Deplasată ironia mea? Ai citit contextul? Ai înțeles ce a încercat să facă dintr-o frază la care, intelectual, nu a avut acces? Deplasată este încercarea ta de ironie. Nu intrepreta toleranța mea drept slăbiciune.




„Va referiti de nenumarate ori la valoare. Pe ce criterii daca nu aveti experienta in domeniul literar si nu puteti sau nu vreti sa faceti diferenta dintre valoarea unui Peia si valoarea unui Ecsintescu?”

Ce te face să crezi că nu am „experiența necesar㔠Ce calitate te recomandă să formulezi această întrebare? Te invit la orice test vrei tu. In direct, post factum. Hai să luăm un text și să ne punem pe tav㠄experiența” eu îi zic bucuria și plăcerea de a citi.

„Pai incurajati nonvalori cu potential teoretic si ironizati valori certe?”

Mai ai mult până să-ți permiți să abordezi aceste concepte. Poți să-mi dai exemplu de valoare? Dar de valoare certă? Dar de nonvaloare? Sunt curios să-ți văd criteriile axiologice.

„Nu va inteleg. Pai oamenii aia au fost jigniti.”

Eu nu am jignit pe nimeni. Am intervenit de nenumărate ori să fac pace. Ei s-au jignit reciproc. Și unii m-au jignit și pe mine. Eu nu sunt mama răniților iar Europeea este un spațiu ecoliterar ideatic dar nu un azil sau un local de asistați. Europeea apără, ocrotește încurajează. Însă cine se dă războinic își asumă consecințele actelor și faptelor sale. Europeea intervine când este sesizată și când constată încălcarea regulamentului. Altfel s-ar încălca libertatea de exprimare.

„Chiar daca ati sters acele texte, oamenii au fost lezati. Cine repara daunele morale? Ecsintescu nu o face. Dumneavoastra nu o faceti. Luati masuri tardive, dupa ce raul a fost facut. Eu consider ca oamenii astia au dreptate pentru ce sunt revoltati. Editorii permit comenarii jignitoare, texte pronografice. Poate ca si acei editori ar trebui penalizati?”

Când am fost sesizat și când am constatat că un user a fost nedreptățit l-am apărat. În rest pe mine mă interesează texte nu bătălii personale. Iar intervenția mea într-un spațiu liber se face în caz de forță majoră. Europeea este viață adevărată. De aceea aici intră cine vrea dar rămâne cine poate.


„Nu stiti ca valoarea unui site se datoreaza membrilor sai si nu a celui care gestioneaza siteul? Care este interesul dumneavoastra pana la urma? Intra cine vrea si ramane cine inghite mai mult punct cu punct?”

Ești în eroare. Valoarea unui site constă în valorile pe care le recunoște, încurajează și promovează comunitatea respectivă. Cu toții. Rolul fiecăruia devine fungibil. Însă misiunea, direcția și criteriile valorice de regulă se realizează prin grija administrației. Operele prin efortul userilor.


„Haideti, faceti ceva in ceea ce-i priveste pe oamenii lezati, si-au pus imaginea si talentul la dispozitia siteului dumneavoastra, dumneavoastra ati actionat tardiv, cred ca oamenii aceia merita o scuza. Mi-ar placea sa va vad ca lasati ironia la o parte si ca sunteti cu adevarat un domn. Cred ca ati avea enorm de castigat. Va salut si va doresc un sfarsit de saptamana placut”

Sunt bineveniți și aș dori să fie cât mai valoroși, mai stăpâni și mai sigur pe ei, să înțeleagă exercițiul coexistenței valorilor în diversitate, să înțeleagă ce valoare le oferă siteul, să aibă respect față de site și față de eforturile mele iar dacă se simt în discordanță cu valorile site-ului să renunțe la el. Cum am mai spus site-ul va râmâne deschis atâta timp cât vor fi membri interesați de valorile europeea și cât timp vor fi respectate aceste valori.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-22 22:52:20
         
 
 
I l-ați redus cumva cu suspendare?

ecsintescu virtual -[ fics ] 33 100
ecsintescu virtual -[ fixfix ] 0 10
ecsintescu virtual -[ flcs ] 3 10

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-22 20:47:30
         
 
  50 lei avans. Subiectul central CTA care a coborât o posibilă discuție între doi posibili intelectuali la nivelul mahalalei.
Diferența până la 100 o primești doar dacă surprinzi tarele personajului și motivația calomniei de care este în stare. Îmi prezinți inițial un crochiu.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-22 20:47:08
         
 
 
Care e avansul? La ce oră să vi-l predau?

Ați făcut-o pe tăcute, fără vreun decret cum făceați cu alții?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-22 20:41:50
         
 
  Draga domnule Cristescu, sunt o gramada de contradictii in comnentariul dumitale. In virtutea respectului pentru ceea ce incercati sa faceti, am sa incerc sa va arat cum vad eu lucrurile.
Pana nu a fost atacata Europeea, nu s-au luat cu adevarat masuri impotriva lui Ecsintescu. Textele cu atacurile la persoana erau inca acolo, in pagina lui. Ma vizau si pe mine si pe altii. Nu dumneavoastra i-ati invalidat textele, nici editorii, ci Dan Carlea. Am zice ca a fost un atac miraculos... nu?

Ati constientizat cat de fragil este mediul virtual si ca astfel de atacuri se pot produce oricand. Vatamarea userilor este imensa, luni, ani de zile de eforturi si sentimente, toate duse pe apa sambetei. Unii nici macar nu aveau textele scrise pe hartie, veneau aici sa publice direct pe site. Ar trebui sa le fiti recunoscator.
Mai departe. Nu e de datoria dumneavoastra sa-i luminati pe Peia, Atanasiu sau altii. Nu sunteti farul de la Alexandria iar dansii nu sunt corabii esuate prin Mediterana. Cred ca va convin aceste comentarii ale lor, Ecsintescu apare, arunca bomba, apar scandalurile, apar atacurile si protestele si mai apoi... apareti dumneavoastra ca farul de la Alexandria, scuzati-mi ironia, dar nu mi-a placut cum ati spus... sa il luminez pe Peia. Cred ca realizati ironia deplasata pe care ati facut-o. Ar trebui eradicate din start pornografiile lui Ecsintescu, pentru ca sa nu mai existe discutii de astea... inspre iluminarea necredinciosilor siteului.
Asta una la mana. A doua la mana, dumneavoastra sunteti cel care a mentionat varsta lui Ecsintescu, 25 de ani, si Ecsintescu este cel care si-a demonstrat iubirea fata de Ioana, iubire pe care dumneavoastra nu ati cenzurat-o. Mie nu imi place sa inventez, ma bazez pe ce se posteaza aici. Erau si poze de la munte la un moment dat. Traian si Ioana erau foarte fericiti. Au vazut toti.
Va referiti de nenumarate ori la valoare. Pe ce criterii daca nu aveti experienta in domeniul literar si nu puteti sau nu vreti sa faceti diferenta dintre valoarea unui Peia si valoarea unui Ecsintescu? Pai incurajati nonvalori cu potential teoretic si ironizati valori certe? Nu va inteleg. Pai oamenii aia au fost jigniti. Chiar daca ati sters acele texte, oamenii au fost lezati. Cine repara daunele morale? Ecsintescu nu o face. Dumneavoastra nu o faceti. Luati masuri tardive, dupa ce raul a fost facut. Eu consider ca oamenii astia au dreptate pentru ce sunt revoltati. Editorii permit comenarii jignitoare, texte pronografice. Poate ca si acei editori ar trebui penalizati?
Nu stiti ca valoarea unui site se datoreaza membrilor sai si nu a celui care gestioneaza siteul? Care este interesul dumneavoastra pana la urma? Intra cine vrea si ramane cine inghite mai mult punct cu punct?

Haideti, faceti ceva in ceea ce-i priveste pe oamenii lezati, si-au pus imaginea si talentul la dispozitia siteului dumneavoastra, dumneavoastra ati actionat tardiv, cred ca oamenii aceia merita o scuza. Mi-ar placea sa va vad ca lasati ironia la o parte si ca sunteti cu adevarat un domn. Cred ca ati avea enorm de castigat. Va salut si va doresc un sfarsit de saptamana placut.
 
Postat de catre Snowdon King la data de 2008-03-22 20:40:27
         
 
  "Ultima impresie pe care o creați este că aveți mustrări de conștiință față de fiul nelegitim"

Te rog dragă CTA scrie un eseu despre abjecție și pune ca motto textul de mai sus.

Da i-am redus nivelul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-22 20:35:10
         
 
 

Vorbești de ecsintescu... i-am redus nivelul

Presupun că ori vă joacă feste memoria, ori i l-ați reduse într-o noapte pentru două ore (cînd toți dormeau buștean). Ori ne vindeți din nou gogoși.

Sau poate eram eu în vacanță?

Ultima impresie pe care o creați este că aveți mustrări de conștiință față de fiul nelegitim dintr-o veche escapadă la Nămoloasa-Tekirghiol. N-ar fi exclus să-i lăsați site-ul moștenire.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-22 20:29:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE