FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Criterii strâmbe, logica șantajului sau apel, pentru unii, inutil
Text postat de Emanuel Cristescu
Logica strâmbă a unor membri ai site-ului de a practica extremismul existențial nu mă poate afecta. Eu sunt și rămân adeptul alterității, al complementarității, al toleranței și coexistenței. Criteriile șantajiste dacă rămâne „x” plec eu nu mai au valoare nici măcar infralocală de când provincia s-a emancipat. Și asta demult, tare demult. Dacă ar fi să aplici logica unei astfel de condiționări, într-o lume globalizată, numai plecarea de pe planetă ar fi soluția…. Să te vaiți de apropierea neonorantă a cuiva în timp ce te exprimi cacofonic, să acuzi nefondat și să faci procese de intenție pornind de la premisa falsă a extrapolării asupra altora a propriilor fantasme comportamentale este o culme a abjecției etice.

Criteriul „valorii proprii” este de asemenea neoperant. Dacă l-am aplica, atâta timp cât există opera unui Shakespeare, a unui Dante, Eminescu, etc. celelalte scrieri ar trebui ignorate sau interzise. Pentru că, din aproape în aproape, nu ar putea fi acceptabilă prezența într-un același spațiu planetar a capodoperelor și a diverselor altor tipuri de opere mergând până la surogate. De aceea valoarea se percepe antitetic și cuantificat iar Birkenau a fost constatat ca fiind holocaustian și scos în afara legii. Pe planetă este loc, deocamdată și pentru firul de iarbă și pentru măslin, și pentru plantele carnivore și pentru mimoze. Pseudoecosistemele de tip seră sunt creații umane de substituție, autonome însă cu mai puțină vigoare. Viața este frumoasă în diversitatea ei iar literatura în plan metafizic nu poate avea, teleologic vorbind, decât motivația bucuriei și plăcerii de a scrie și a citi. Din păcate nu mulți dintre cei ce se declară iubitori de literatură au și astfel de „orgasme estetice”. Pentru ei frigiditatea incomprehensibilității rămâne intratabilă.

Pentru alții, mahalaua din stal, adusă de „jupâni” și „cocoane” în sala de spectacol, în timp ce publicul asistă emoționat la scena balconului, punerea acestui tip de comportament, de mahala, în sarcina directorului Operei, de exemplu, li se pare firească. De unde nu e degeaba ceri.

Exemplul „v-u-l-p-e” „hulpe” l-am dat recent însă nu toată lumea este dotată măcar standard. Prostia, la unii, depășește standardele admise.

Așadar, Europeea rămâne deschisă. Aici intră cine vrea și rămâne cine poate. Am ignorat și voi ignora șantajele de orice fel. Sunt dispus să polemizez ori să dezbat tăios, dur pamfletistic însă civilizat cu oricine, pe care îl țin curelele. Nu voi interzice pe nimeni însă nu voi accepta cu bună știință încălcarea regulilor site-ului. Nu vulgarității, lucrez și la un apel în acest sens, nu atacului grobian la persoană. Toleranța mea nu trebuie interpretată ca slăbiciune.

Celor care mă jignesc atât le spun aquila non capit muscas.

Fac un singur apel nominal la ecsintescu. Este cred, printre puținii care va înțelege: ori adaptezi textul la cerințele Europeea ori îl scoți. Dacă nu îl voi scoate eu. Se poate scrie orice, ecoliterar. Și asta nu însemnă pseudoecosistem ci ECOLITERATURĂ. În care eu cred iar tu nu crezi. Asta este. Am citit recent un text de Marguerite Yourcenar care s-ar fi pretat la oarece divagații. Nici urmă. Așadar, cu talent, se poate. Ori în altă parte.

Am venit târziu aseară iar acum plec la Focșani. Mă voi întoarce însă astă seară. Așa că lipsa reacțiilor mele pe ziua de azi va avea această explicație.

PS: Eu mă lupt pentru ecoliteratură, de multe ori singur și, în loc să mă sprijine, se găsesc persoane care mă acuză pe mine că sunt unii care încalcă regulamentul. Și asta în spațiul așa zis ortogonal!!! în timp ce Uniunea Scriitorilor premiază Băgăul iar valurile trivialității, obscenității și vulgarității devin tsunami. Ce lume dom’le, ce lume...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mie termenul de ECOLITERATURA nu-mi spune nimic sau aproape nimic. Dar termenul de Literatura imi spune. Se poate face literatura adevarata uzand de toate cuvintele limbii romane si poti scrie prost abordand numai fițe academice.
A nu se intelege ca mi s-ar parea in regula sa apara injuraturi si obscenitati pe prima pagina a site-ului sau comentariile sa se transforme in hazna. Dar ar trebui sa se permita folosirea limbajului explicit in textele literare. Cu o avertizare prealabila, cu respectarea legislatiei.

Asta ar fi de fapt incununarea libertatii cu care se mandreste acest site si nu o degradare.


 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-03-20 21:11:58
         
 
 
Discursul dv., venerabile, devine tot mai subțire și mai diluat, pe măsură ce se întinde plescăitor ca guma din care fac balonașe adolescenții impertinenți cărora le țineți isonul.

Din paragraful doi reiese evident că megalomania vă împinge să declarați un biet maidan literar, al cărui nume s-ar pronunța mai corect ECSINTOPEEA, un ecosistem planetar! Nu cumva locul de care este vorba e mai curînd o seră în care cultivați, impenitent, dar glorios, doar buruieni?

Ca să nu mai amintesc că vă autointitulați DIRECTORUL OPEREI, cînd, de fapt, patronați doar șușanele într-un teatru pe butoaie.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-20 08:24:09
         
 
  Ecsi, MULTAM! Fara afirmatia ta, n-as fi realizat ca am devenit un etalon de proasta calitate...imi spunea mie intuitia ca e, totusi, vremea sa tac...  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-03-20 07:58:25
         
 
  Textul nu este prost. "sintagmeaza" inteligent conotativ și ecoliterar cuvintele. Trebuie să plec.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-20 06:01:08
         
 
  Domnule profesor,
Daca textul meu este prost,fara noima, tigor, daca din punctul dumneavoastra de vedere merita delete in comparatie cu alte meta creatii europeice faceti-o. Lasam sclavajul coardelor sa se creada imperatorul muzicii in detrimentul nu al grifului ci al notelor. A falsa tine de obraz si apoi de ureche. Tineti cu dintii de un concept. Si eu de un cuvant. Daca in loc de p..a as scrie penis, esenta vietii s-ar transforma in babelul lingvistic. Mataranga,falus,si alte sinonime. Domnule Corbu, am incredere in dumneavoastra ca si cititor. Nu de epigrame marca Carmen Anghelina. Textul meu e prost? Sau p...a si p...a ii anestiazeaza mesajul. Domnule profesor. Va rog.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-03-20 05:56:06
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE