FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ARCAD@, numărul 10
Text postat de Andrei Petre
Photobucket


ARCAD@ - revista de entertainment, vă invită să citiți în numărul 10/2008:

Hispania Filmica – un interviu fascinant cu directorul Institutului Cervantes din Bucuresti, traducătorul Joaquin Garrigos, un cinefil de zile mari...

Versetele Satanice – Romanul care schimba lumea – Un comentariu incintant despre cartea care inca schimba destine.

Fata de la FJSC – Ella Morariu, in drum spre celebritate!

Brand @ Romania – Violeta Stika in Iasi, orasul povestilor

Patriarhul Teoctist – Gesturi care au ramas



Editorial - “Un pix, un blitz și o nouă cultură

Lumea în care trăim astăzi este bizară. Oamenii se împart în categorii din ce în ce mai diversificate. Este tot mai greu pentru o publicație să își definească un public țintă clar, pentru că utilizatorii nu se mai încadrează în setul redus de paradigme care caracteriza lumea secolelor trecute. Nu e simplu, iar intelectualii români fac astăzi o greșeală majoră, etichetând, împărțind în grupuri sociale și judecând. Este inutil să ne ridicăm, să lovim cu pumnul în masă și să plecăm învăluiți într-un nor de înfumurare. Asta nu ne face să înțelegem mai bine.
Vedem în fiecare zi cum intelectualii condamnă transformările suferite de societate, fără să înțeleagă că acesta este viitorul. Este acuzată goana publicațiilor după senzațional, dar foarte puțini se gândesc la lupta pe care acele publicații o duc pentru a se impune pe piață. Nu este ușor să îți impresionezi publicul, de aceea eforturile profesioniștilor din industria media trebuie apreciate de intelectuali, nu denigrate și considerate acte de “prostituție intelectuală”.
Cel mai ușor lucru pe care îl poate face un gânditor este să acuze societatea, să pretindă că aceasta este vinovată pentru alienarea sa.
Dacă vom analiza mai atent situația actuală, vom descoperi că apariția culturii actuale, una a mozaicului, este un pas firesc în dezvoltarea societății, un pas care nu trebuie demonizat.
Da, trăim într-o lume în care un pix devine o obsesie națională, trăim într-o lume pentru care imaginea unui aparat foto este mai importantă decât majoritatea zeilor. Nu avem de ce să condamnăm asta, până la urmă nu ne obligă nimeni să participăm. Este dreptul fiecăruia să se izoleze într-o nișă, dar asta nu înseamnă că acea persoană trebuie să condamne restul lumii. Dacă nu îi înțelegem pe ceilalți, nu trebuie să îi atacăm, pentru că asta nu înseamnă până la urmă decât frustrare.
Intelectualul modern trebuie să fie capabil să se adapteze situației, să înțeleagă sistemul, să se integreze și să îl transforme din interior. Asta înseamnă adevărata înțelepciune, pe care aproape niciun om de cultură din România nu o arată.
Astăzi artistul trebuie să devină profesionist pentru a putea să se impună. Nu este o decădere, ci o transformare.
Să facem poze, să întindem mâna, să apucăm, fără teamă, fără prejudecăți. Este normal să ne placă ceea ce este strălucitor. Până la urmă, înainte de toate, suntem oameni. Este timpul pentru o nouă cultură. Stilul noului mileniu, o imensă fabrică de sentimente. Nu trebuie decât să fim fericiți. Restul vine de la sine...

Petre Fluerașu”

Dacă credeți că textele, desenele, schițele sau grafica dumneavoastră merită să apară în revista ARCAD@, procedura este foarte simplă. Lucrările se primesc ca atașament, în format Word respectiv jpg, pe adresele de e-mail [email protected], [email protected] sau [email protected]. Cei ce doresc să trimită lucrările prin poștă, o pot face pe adresa: Strada Turda, numărul 123, bloc 4, scara B, etaj 8, apartament 85, sector 1, București, cu mențiunea "Pentru revista ARCAD@" Lucrările vor fi analizate de membrii redacției care vă vor anunța decizia lor. În acest scop, vă rugăm să lăsați o modalitate prin care să vă putem contacta... Momentan, publicarea nu este remunerată. Drepturile de autor și responsabilitatea aparțin în exclusivitate autorilor.

Redacția, completată și extinsă, este garanția menținerii unui standard de calitate înalt. Le mulțumesc tuturor celor ce au contribuit la apariția acestui număr și în primul rând cititorilor care ne primesc în inimile lor. Pentru voi existăm și vă promitem că nu vă vom dezamăgi niciodată. Doar în ARCAD@ puteți descoperi entertainment la nivel occidental.
Grație vouă, ARCAD@ a ajuns astăzi la mai mult de 25.000 de cititori în fiecare lună, devenind cea mai citită revistă culturală din România. Noi nu ne păcălim cititorii, pentru că noi știm că aceștia știu să aleagă!

ARCAD@, entertainment cultural...

www.revistaarcada.lx.ro
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  va multumesc tuturor celor ce au lasat aici un semn si va mai astept in paginile mele.

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2008-03-05 14:31:15
         
 
  Veronica, tot off topic: mulțumesc pentru informație.
Ești sigură că aplicarea unor ghilimele nedublate nu e periculoasă pentru site? N-aș dori să iau locul lui Dan Cârlea :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-02-20 08:03:10
         
 
  erata - peisagistica  
Postat de catre Snowdon King la data de 2008-02-20 04:27:40
         
 
  Andrei Petre Fluerasu, felicitari pentru revista Arcada, pentru efortul continuu de a promova autori din paisagistica literaturii romane si universale. Din recente discutii, exista semnale pozitive din randul poetilor si criticilor romani in ce priveste activitatea ta, drept pentru care, iti doresc sa mergi inainte cu aceeasi pasiune si fervoare.

Ionut Caragea
 
Postat de catre Snowdon King la data de 2008-02-19 21:30:49
         
 
  Petre, am reusit sa intru, nu in pdf, asa, normal. De fapt cand am vazut ca d-l Bordas a intrat, m-am ambitionat si eu si am reusit!

Uite, o sa-ti spun ceva, daca tot sunt aici: am dat ieri peste o scrisoare a bietei mamei mele din 1994, cand avea 79 de ani si era renumit critic de arta la Bucuresti. Incepusem cu ea un dialog despre conflictul dintre generatii. Si stii ce mi-a scri? Ca, dupa pererea ei nu exista conflict intre generatii. Ea spunea ca daca parinti, copii si bunici, toti ar avea aceeasi varsta, ar fi in continuare conflicte, pentru ca asta e natura omeneasca, spunea ea. Si tare sunt tentata sa cred ca avea dreptate.

Mi-a placut, in revista ta, interviul cu directorul Uniunii Scriitorilor, el spune clar ca literatura buna se va distantza nu prin marketing, ci prin valoarea ei intrinseca.

Iar citatul din Alex. Paleologu, pus oarecum tendentios (sau ca reclama!), nu face decat sa pledeze aceeasi idee pe care o expune superb Matei Calinescu in volumul "A citi, a reciti". A fi la curent cu literatura nu e o prostie in sine, ci numai pentru ca merita sa recitesti literatura prin care ai trecut deja!

In incheiere, un off-topic pentru d-l Bordas: sa stiti ca se pot folosi acuma ghilimele normal, nu mai e nevoie sa puneti dublu, siistemul s-a reparat, am descoperit din intampare asta!

Multumesc pentru atentie,
VP.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-19 19:08:52
         
 
  Taică...drept să-ți spui nu prea am mai văzut reviste literare cu așa pictoriale... dar eu sunt prea bătrân ca să mai pricep de-alde de-astea.
Mă uit de ceva vreme la copertă și mă gândesc că fătuța o fi având ceva entertainment în cap... că de literatură m-a băgat în ceață rău cu poza aia cu minile în cap de parcă tocami a intrat în casă și-a explodat gazul.
Așa o fi acuma, deh! nițică frichineală d-asta de entertainment și o porțioară de cultură...
Pot să trimit eu ceva poze? arăt cam în stilul lui Chuck Norris (cu barba de rigoare).
Noroc și multe... numere, taică!

Fata din FJSC
Nu le are cu (!)cultura
Și mă-ntreb într-una de
N-o avea cu... prefectura.
 
Postat de catre moș teaca la data de 2008-02-19 19:00:47
         
 
  Erată. Viceversa. Tabloidizarea este unul dintre efectele goanei... Eram prea surescitat de replica deloc intelectuală pe care i-ai dat-o lui Stan.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-02-19 18:46:27
         
 
  “”Vedem în fiecare zi cum intelectualii condamnă transformările suferite de societate, fără să înțeleagă că acesta este viitorul. Este acuzată goana publicațiilor după senzațional, dar foarte puțini se gândesc la lupta pe care acele publicații o duc pentru a se impune pe piață. Nu este ușor să îți impresionezi publicul, de aceea eforturile profesioniștilor din industria media trebuie apreciate de intelectuali, nu denigrate și considerate acte de “prostituție intelectuală”.””
Citat din editorial

Goana asta după senzațional este una din efectele tabloidizării presei. Eforturile profesioniștilor din industria media au ca unic scop profitul financiar imediat. Durerea profesioniștilor din acest domeniu la ideea că prin actul lor cultura (beletristică, muzicală, teatrală, chiar politică dacă vrei) este tot mai marginalizată, durerea lor, spuneam, se situează fix într-un punct situat la zece centimetri în fața cotului.

Vom culege, cît de curînd, ceea ce semănăm. Pleavă.

O simplă părere, Petrică taică. Sub numele meu.

N-am înțeles reacția ta față de Stan Păpușă. O fi clonă, dar n-a stropit cu noroi. Unde mai pui că ți s-a adresat cu pluralul de maximă politețe. Ți-a spus “”dumneavoastr㔔. Eu o să fiu mai direct: replica ta mă obligă să te trec la stadiul “”țîc㔔.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-02-19 18:30:01
         
 
  Poate ca nu ma pricep eu, dar n-am resuit sa intru in revista in varianta pdf. pe ce trebuie sa click ca sa citesc un articol?
Felicitari, chit ca, precum ti-am mai spus, cu anumite lucruri nu sunt chiar de acord. Asta insa nu inseamna ca nu respect munca si efortul tau sau ca nu vreau sa citesc materiale publicate in revista ta!
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-19 17:20:59
         
 
  Nu stiu ce publicatii straine ati citit dumneavoastra, dar va asigur ca nicaieri adevarata cultura nu este egala cu entertainment-ul.
Daca ati fi avut nu 25.000 de cititori pe luna ci 5000 ati fi inscris demult revista in trafic.
Nu stiu de ce abordati tonul asta superior si lipsit de respect cand sunteti indrumat de bine. Eu va admir determinarea, dar spun doar ca ea singura nu ajunge pentru a face cultura.

Astept inscrierea in trafic a revistei sa ma convind ca m-am inselat.

ps-cand cineva vi se adreseaza cu formula de politete, minima educatie este sa raspundeti la fel, credeam ca stiti asta daca tot conduceti reviste de cultura. Pardon, de entertainment.

ps2-daca o revista in care sunt poezii si articole este numita ''de entertainment'', atunci Ciao, Bravo, Click ce mai sunt? Reviste de cultura?



 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-02-19 14:45:42
         
 
  Valeria, iti multumesc pentru comentariul tau foarte frumos. Ma bucur ca ti-a placut articolul. Si mie mi s-a parut foarte interesant.

Stan, daca chiar ai chef sa vorbesti cu mine, fa-o de pe numele adevarat. Mi-e sila sa discut cu clone.
Cat despre afirmatiile tale, sunt mai mult decat naive.
Invata inainte ce inseamna entertainment, citeste si tu publicatiile straine sa vezi ca acolo cultura inseamna entertainment de ani de zile.
Iar daca iti insult inteligenta ma bucur! Sincer!
Cat despre trafic, sa fim seriosi... Daca tot te pricepi atat de mult la net cum spui, trebuie sa stii ca exista contoare ascunse, pentru administratorul site-ului, care sa poata afla astfel ce accesari are.
O sa vina si momentul unui contor oficial, stai linistit, o sa te convingi atunci.

A, si by the way genialule, si Gsp a iesit din trafic acum vreo 2 sapt. Inseamna ca si afirmatiile lor sunt inadmisibile?

este teribil de amuzant :D

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2008-02-19 14:29:48
         
 
  Foarte bine v-ar face sa incetati cu aceasta maniera de balci de a prezenta o revista in care oamenii scriu poezie si articole. Conceptul de
''entertainment'' chiar nu isi are locul, iar afirmatia cu cei 25.000 de cititori pe luna este absolut inadmisibila, de vreme ce revista nu este nici macar inscrisa in trafic pe nicaieri.
Sa stiti ca mai stie lumea cu ce se mananca netul asta...

Din afirmatia dumneavoastra rezulta ca aveti mai multi cititori decat... revista Dilema Veche, stimate domn.

http://stat.trafic.ro/stat/dilema/referinte/luna/2008/01/#stat

Si cu acest stil de a face reclama unei revista cu pretentii culturale, desi declarata de... entertainment pur si simplu ne insultati inteligenta.
Exemple:
''Doar în ARCAD@ puteți descoperi entertainment la nivel occidental''
''Noi nu ne păcălim cititorii, pentru că noi știm că aceștia știu să aleagă!''

Pacat ca tanara generatie vrea show din absolut orice si crede cu tarie ca doar asa se poate reusi.





 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-02-19 13:19:19
         
 
  Petre , complex si interesant articolul despre Mihai Bruchenthal care mi-a fost profesor mie , surorii si mamei mele, un profesor extraordinar, nu era ca cel din poza, era mai degraba un batranel firav si exigent , un om deosebit care scotea tot ceea ce se putea pe linie muzicala din elevele sale.Avea o ureche muzicala si un ochi format, la muzica aveam solfegii si cum eu nu ma omoram cu ele iar altii mai sareau si ei cum noi numai mimam cantecul ne punea sa tinem degetele calus in gura toata ora in timp ce ceilalti cantau .Avea darul mustruluirii fara a fi ranchiunos si nu ierta pe nimeni elev sau profesori mai tineri.Era un profesionist extraordinar , avea prestanta si te facea sa te simti vinovat cand nu te pregateai.slab, cu o grimasa acra plin de energie si devotament pentru orele dumnealui , avea si un catecel care trecea din generatie in generatie fara sa se prafuiasca.Un profesor in fata amintirii caruia te pleci, deoarece in ciuda maiestriei sale profesionale era un om extrem de simplu, o cometa care a stralucit si a lasat in urma generatii in care a aprins pentru o viata dragostea de muzica deoarece pentru o educatoare e esentiala.
La Sf .Gheorghe noi obisnuiam sa ne udam , asa era traditia si erau coridoarele liceului pline de apa, baietii ne alergau sa ne ude si noi ne-am refugiat in WC, unde am pus o galeata cu apa pe usa , cine o deschide sa-i cada-n cap.Ei , in loc sa vina vreun coleg o venit domnu profesor care o luat galeata pesches, binenteles , strigate , tipete , frica de exmatriculare , sa-i faci asa ceva unui profesor si mai ales domnului profesor Bruchenthal care era numarul unu ca importanta in liceu si ca exigenta, dar ne-am ales cu o mustruluaiala de pomina, a tunat si a fulgerat si apoi a inteles ca a fost doar o copilarie.Avea un vocabular picant si desi foarte exigent era un profesor pe cinste, a fost unul dintre acei dascali pe care daca nu i-ai avut sigur ai avut de pierdut.Liceul pedagogic din Beius a avut o pleiada de dascali ilustri, generatia mea a reusit sa mai prinda coada de cometa a ceea ce a fost odinioara invatamantul romanesc.Am fost o generatie norocoasa.
Multumesc pentru alegerea articolului si includerea in paginile revistei.
 
Postat de catre Tamas Valeria la data de 2008-02-19 11:14:22
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE