FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Monologul regizorului secund
Text postat de Andrei Ghejan
Cum e posibil mă, să-mi spună chiar mama că m-am născut la mâna-doua? Mă obsedează însăși imaginea. Adică, ce… tata m-a făcut cu mâna?… și încă dintr-a doua încercare? De fapt, dacă stau bine să mă gândesc, are un pic de logică: dacă ar fi fost ăia din primul eșalon, maturizații, ieșeam poate, mai deștept. Eeee… lasă! - ghinionul meu, da' degeaba zice scenaristu' că nici nu m-am născut, ia uite-mă! – și am de gând să le-arăt eu la toți ce-nseamnă să regizezi de-adevăratelea. Nici nu-mi pasă dacă n-o să-mi dea nimeni niciodată ceva de regizat: o să mă regizez pe mine! Subiect, am. Uite, de exemplu, aș putea să regizez faza aia, când mâncam un ou moale și mi-a căzut niște gălbenuș pe degetul gros. M-a-ntrebat bunică-mea, Dumnezeu s-o ierte, : „E… acu' ce faci?” (o să se vadă din panoramare că nu era șervețel pe masă) și eu instantaneu, dar absolut instantaneu, mi-am supt degetul și nici măcar nu era ăla care mi-l sugeam de obicei. Ce altă dovadă de inteligență mai vreți? – nu mai zic de cât de sugestivă e scena în sine, câtă încărcătură emoțională are. Pun repede cameramanu' să facă zoom pe figura bunicii, adică, pardon, pe cascadoare, (fița e să leșine de plăcere și trebuie să știe să cadă, într-un anumit unghi… de-aia trebuie înlocuită), mă rog, chestii complicate care țin de regie, nu vreau să vă-ncarc memoria și nici să dezvălui secrete profesionale, mai ales la necunoscători-necunoscuți. Da' voi o să auziți de mine… Ăla care-a regizat chestia aia, penibilitatea aia cu dreptatea, egalitatea și fraternitatea, s-a risipit în amănunte, joacă la pitici. Eu aș fi zis din prima: sus piciorul fetelor! Action! Ridicam sala în picioare din servă! Nu mai spun că știam eu pe cine să pun să joace: sunt alea de la can-can, de moare lumea… și nu puneam să joace trei, le puneam pe toate pe care le găseam disponibile la bar. Au alea niște vorbe, de nici nu mai trebuia să scriu scenariul, se subînțelegea din decor. I-am și zis lu' aia de-o vedeam eu pe rolul principal, Fraternitatea: ai carismă! - și idioata mi-a dat o palmă, așa că n-am mai luat-o, am ales-o pe una care știa să familiarizeze din prima. Inspirat. Talentată. Ea m-a învățat și cum e chestia cu egalitatea, doar nu m-o fi pus degeaba să-i arăt demonstrativ ce vreau să facă. I-am arătat… și-a rămas așa... n-a-nțeles fraiera din prima. De fapt n-a înțeles deloc. N-am avut ce să fac și m-am luat la ceartă cu ea. Era un fel de negarea negației. Deja, mă complicam, n-avea cum să priceapă niciodată, asta se face în regie abia în anul doi, so, la plesneală, am chemat Dreptatea să-i explice. Asta era angajată cu două seri înainte, deși, matol fiind, recunosc, nu-mi dădusem seama că dreptatea era travestit. Oricum, unui regizor adevărat, nu-i strică niciodată o experiență în plus. Cu asta mă laud eu: experiența! Mișcarea scenică am învățat-o din imaginație, până să ajung la facultativa cu cornetu'. Mi-am imaginat toate scenariile posibile, nu mai spun de decoruri. Oriunde. Credeți că dialogul contează? Încărcătura, suspansul poți să ți-l creezi și singur. E o tehnică, dar trebuie să ai voință și multă, multă perseverență. Se dă un crescendo, nu așa la întâmplare. Degeaba vă explic. E nevoie de talent. Boul ăla care zicea nu-știu-ce de transpirație și inspirație știa el ceva, da' n-a știut să explice. De-aia nu și-a regizat niciun film niciodată, în film trebuie să știi să transmiți.
Când transmiți spre exemplu o stare emoțională, la bărbați cel puțin, dacă te uiți atent, se observă. Da' io dacă eram luat atunci, am o scuză cu Dreptatea, deși, dacă pic cloșcă, era o punte solidă între subiect și predicator. La femei, contează mai puțin. Vezi? Exact ce spuneam: sensibilitatea se manifestă diferit. De-aia prefer eu actorii de mare angajament: la ei se vede. M-am hotărât: reziliez toate contractele, mai puțin unul. Voi face un film can-can în care să triumfe Dreptatea.
E istoric: cu ningea și Cher-lock Hommes.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  .rebella, cum de ai tu mai multe cărți ale mele ? Ai fost la lansarea cărților ? E o glumă a vreunei clonițe de pe aici ? :))  
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-20 10:15:46
         
 
  Andrei, ce coincidente:) In Izmir exista restaurant bar Bonzai:) Am cantat acolo Revelion 1990-1991. Era un contract super:)), la naiba, dar incepusera irakineii sa atace cu bombe si una a cazut chiar langa hotelul in care eram cazati, eu si colegii mei de la Radio Bucuresti, aflati in contract :)ne-am speriat si am fugit ingroziti spre Romania.
Bonzai ! Hm ! Uitasem de el ! Banzaiul tau mi-a amintit:)Daca ai fi vazut cum strangeam " cearceafurile, știmele" - partiturile ! Erau în orchestră băieți de la radio, se respectau, cântau numai după partituri. Aveau auz zero, dacă le zbura știma din față, nu mai știau să cânte, hihi ! Ai trecut și tu prin asemenea situații, câte amintiri, Doamne !
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-20 10:14:33
         
 
  Draga .rebella,
singura carte care ti-o pot oferi eu, scrisa de mine, e un J de cupa:)) O citesc in fiecare seara, cand la Casino Pallace, cand la restaurantul unui bun prieten: Banzai. In schimb la mine e deschis: am doua biblioteci. Adresa mea de corespondenta e
Roaentertainment Network, Str Maramures Nr 12, Ploiesti
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-02-20 01:18:45
         
 
  ups, Andrei, de la atatea emotii am uitat sa iti las adresa de mail la care sa imi trimiti adresa ta postala pentru a-ti face eu cadou cartea Elenei, am mai multe, asta fac din simpatie pentru tine. Am intrat pe europeea sa dau de oameni minunati si nu ma mai satur sa va citesc si sa va admir. Prin urmare nu m-as supara sa am si de la tine o carte.

[email protected]

eu, rebella
 
Postat de catre . rebella la data de 2008-02-19 20:25:52
         
 
  Andrei... multumesc. As fi preferat o adresa la care sa-ti pot trimite cartea, nu o mai am pe CD pentru a ti-o expedia electronic:)

Elena Toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-19 20:16:17
         
 
  Man !:) trimite-mi pe mail o adresa la care-ti pot trimite cartea:)
multumesc !:)
 
Postat de catre . rebella la data de 2008-02-19 20:03:28
         
 
  Am vizitat link-ul trimis. Impresionant si felicitari. O adevarata desfasurare de forte acolo.
Chiar mi-as dori cartea aia: am devenit pe nebagate de seama un mic colectionar si daca nu sant in stare sa ma mandresc cu publicatiile mele, inca, macar sa o fac cu cele ale prietenilor mei.
Cu drag,
Adresa mea de mail este : [email protected]
sau site-ul: www.roaentertainment.ro
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-02-19 19:46:37
         
 
  Andrei, contacteaza-ma pe mail:

[email protected] sau la tel> 0744 43 42 09, iti voi trimite cartea lansata pe 20 oct. 2007, vezi aici :

http://elenatoma.piczo.com/?preview=y&g=23608529&cr=3&rfm=y

multumesc
Elena Toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-19 19:31:07
         
 
  Veronica Pavel,
Multumesc de vizita si vot. La randul meu te citesc cu interes.
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-02-19 19:25:57
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Incercare interesanta si reusita!
Vot,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-19 17:14:50
         
 
  Mersi Elena Toma
Am bătut ca ploaia, când e vânt: dintr-o parte:))
M-ar interesa cartea aia. Dacă poți, să-mi dai mai multe amănunte despre ea, poate reușesc să o găsesc.
Raportat la performanța modernă a unui autor, cred cu sălbăticie că scenariile n-ar trebui să lipsească din palmares. Pe propria piele știu însă că e foarte greu de finalizat unul. Cât despre competiție și mai ales internațională, umila mea părere e că dacă nu-i studiem pe americani, n-avem nicio șansă. Am participat la un concurs de scenarii organizat de HBO România. Obiectivitatea pe la noi, în opinia mea, lasă mult de dorit. Nu cunosc toate celelalte lucrări prezentate, însă scenariul câștigător lăsa mult de dorit. Fenomenul cu favoritismele, mai ales când în joc sunt premii, nu va dispărea așa curând. Uitați-vă ce se întâmplă, comparativ, chiar acum la Eurovision: chiar credeți că ăia sunt cei mai talentați artiști din Romania? Garantez că cele mai bune piese trimise de prin țară, nici n-au trecut de preselecție. Practic, publicul nu a văzut și nu a auzit nimic din adevăratul potențial. Câteva figuri penale din mafia "Uniunii Compozitorilor" - vai steaua lor - au grijă an de an să dispară orice obiectivitate de până în preselecția care se mediatizează. Cunosc adevărați compozitori și orchestratori "no name", care de scârba lor, nici nu mai trimit. Chiar dacă ar face-o, ar mucegăi probabil într-un sertar.
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-02-19 15:10:27
         
 
  don regizor, mi te-am imaginat spunând cu voce tare, în oglindă:
''Credeți că dialogul contează? Încărcătura, suspansul poți să ți-l creezi și singur. E o tehnică, dar trebuie să ai voință și multă, multă perseverență. Se dă un crescendo, nu așa la întâmplare. Degeaba vă explic. E nevoie de talent. Boul ăla care zicea nu-știu-ce de transpirație și inspirație știa el ceva, da' n-a știut să explice. De-aia nu și-a regizat niciun film niciodată, în film trebuie să știi să transmiți''

mi-a plăcut cum știi tu să transmiți, ți+ai jucat propriul rol, actorul, regizorul, scenaristul, autorul :)ai talent, nu glumă.
am o carte: Ființe dificil de fixat. poate te inspiră și scrii un scenariu trăsnet. de ce să nu participăm la un festival internațional pentru scenarii de film ? vorba ta și cred că nu degeaba ai scris :

Mi-am imaginat toate scenariile posibile. E o tehnică, dar trebuie să ai voință și multă, multă perseverență.

o stea pentru imaginația ta:)
maimuța de mătase:)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-19 10:23:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE