FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de george savu

Fără comentarii

Faptele apostolilor 4:32 Mulțimea celor ce crezuseră, era o inimă și un suflet. Nici unul nu zicea că averile lui sunt ale lui, ci aveau toate de obște.
Faptele apostolilor 4:33 Apostolii mărturiseau cu multă putere despre învierea Domnului Isus. Și un mare har era peste toți.
Faptele apostolilor 4:34 Căci nu era nici unul printre ei, care să ducă lipsă: toți cei ce aveau ogoare sau case, le vindeau, aduceau prețul lucrurilor vândute,
Faptele apostolilor 4:35 și-l puneau la picioarele apostolilor; apoi se împărțea fiecăruia după cum avea nevoie.

Faptele apostolilor 5:1 Dar un om, numit Anania, a vândut o moșioară, cu nevasta sa Safira,
Faptele apostolilor 5:2 și a oprit o parte din preț, cu știrea nevestei lui; apoi a adus partea cealaltă, și a pus-o la picioarele apostolilor.
Faptele apostolilor 5:3 Petru i-a zis: "Anania, pentru ce ți-a umplut Satana inima ca să minți pe Duhul Sfânt, și să ascunzi o parte din prețul moșioarei?
Faptele apostolilor 5:4 Dacă n-o vindeai, nu rămânea ea a ta? Și, după ce ai vândut-o, nu puteai să faci ce vrei cu prețul ei? Cum s-a putut naște un astfel de gând în inima ta? N-ai mințit pe oameni, ci pe Dumnezeu."
Faptele apostolilor 5:5 Anania, când a auzit cuvintele acestea, a căzut jos, și și-a dat sufletul. O mare frică a apucat pe toți cei ce ascultau aceste lucruri.
Faptele apostolilor 5:6 Flăcăii s-au sculat, l-au învelit, l-au scos afară, și l-au îngropat.
Faptele apostolilor 5:7 Cam după trei ceasuri, a intrat și nevasta sa, fără să știe ce se întâmplase.
Faptele apostolilor 5:8 Petru i-a zis: "Spune-mi, cu atât ați vândut moșioara?" "Da", a răspuns ea, "cu atâta."
Faptele apostolilor 5:9 Atunci Petru i-a zis: "Cum de v-ați înțeles între voi să ispitiți pe Duhul Domnului? Iată picioarele celor ce au îngropat pe bărbatul tău, sunt la ușă, și te vor lua și pe tine."
Faptele apostolilor 5:10 Ea a căzut îndată la picioarele lui, și și-a dat sufletul. Când au intrat flăcăii, au găsit-o moartă; au scos-o afară, și au îngropat-o lângă bărbatul ei.
Faptele apostolilor 5:11 O mare frică a cuprins toată adunarea și pe toți cei ce au auzit aceste lucruri.

Biblia - versiunea Dumitru Cornilescu


[Arhivã. Filme de propaganda pentru colectivizare:
,,Câte îndoieli individualiste, câtã frãmâmtare transpiratã a trebuit sã depaseascã tãranul pânã sã iasã din bucãtica lui de teren, si sã decidã sã se uneascã împreunã cu ceilalti, sã-si aducã plugul pe care îl ciocãnise, de mic copil, bouleanul pe care îl asistase la fãtare. La tot ce credeati ca inseamnã a fi stãpân in casa lui, i se propuneau solutii noi. Filozofia lui, instinctual conservatoare, de om înselat de zeci si sute de ori, ca sã nu mai vorbim de reactiunca reactivatã pe aceastã temã între 1948 si 1962, totul se opunea."]

Care a fost realitatea colectivizãrii, spun mãrturiile:
Lazãr D. Dumitru: in 1957, pe 14 Noiembrie, au sosit o sutã douãzeci de insi, in douã masini, care ãstia au debarcat la sfatul popular, si acolo s-au organizat: care merge înspre Târtan si Rãstoaca; dintre care erau nouã straini si unul din sat, in fiecare echipã. Si au durat aceste echipe sase zile, timp de o sãptãmânã aici in comunã. Dintre care, in timpul ãsta, oamenii stiind ca veneau cu ciomege, cu sila... fortat, dacã întâlnea o femeie pe stradã, o fãcea fortat sã punã degetul. O fãcea fortat, cã lua sapte lei de cerere. Dacã venea acasã, iar la fel, fortau; lua femeia, dar la fel, femeia spunea: Domne, astept sã vinã bãrbatul, sã întreb si eu bãrbatul. Nu conta, bãtaie, sã treacã fortat. Între care, in mijlocul satului, Miticã Postolache, femeia nãscuse atunci, si bãrbatul ei era dus la Focsani, era într-o miercuri asta. Bãrbatul sãu nu a fost acasã, si era femeia, femeia cu copilul nãscut atunci, sã-l îmbrace, a luat femeia de pãr, cu copilul de pe prispã, cum e prispa afarã, a târât-o in bãtãturã si o târa cum tragi tu o obialã si cu copilul in brate, si-o bãtea.
Chitu M. Ilie: Eu, singur, am trimis femeia de acasã, aveam un copil, o fetitã de un an si opt luni, zic: ia fata, si du-te la tac-tu; stai acolo pânã o trece vãpaia asta. Am stat vreo trei-patru zile singur acasã; nu mâncam, nu nimica... când nu e femeia acasã: îi trimit femeii rãspuns, sã vinã acasã. La colt la Ursu, câtiva insi au tãbãrât pe ea, i-a azvârlit copilul jos din brate si i-a pus degetul fortat pe cerere. Când am vãzut asta, m-am tulburat, doamnã. Am cârpit vreo câtiva si s-au împrãstiat. Si treaba asta a mers pânã in 12 Ianuarie. În 12 Ianuarie, au fost organizati sã comaseze terenurile Rãstocii, si noi am prins firul.
...............................................................................................................................
Lucia Hossu Longin
"Memorialul Durerii", Ed. Humanitas, 2007

P.S. Citatele din *Întrebări* sint incomplete pentru că nu am respectat regimul ghilimelelor valabil doar pe acest sait. Cine este interesat, le poate verifica autenticitatea în Biblie, versiunea D. Cornilescu.
P.P.S. Nu vă înțeleg intervenția brutală, d-le Cioacă. Puținele mele comentarii nu conțin măscării, am verificat. Ori poate vă referiți la citatele din Cartea Sfîntă?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE