FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mai dă-mi să mușc o dată din sânul tău de viermi
Text postat de Adrian A. Agheorghesei
Așază-mi-te-n spate, a mai trecut o vreme,
A mai crescut o cruce în ceasul nostru-adânc,
Îngroapă-ți ochii veșteji în veninoase vene,
Dezbracă-te de piele și dă-mi-o s-o mănânc.
Sătul de simfonia cerșită-n tinerețe,
Îți voi compune racla din oasele-mi fierbinți...
Așază-mi-te-n față, pioasă frumusețe,
Ți-ador ființa stearpă când știu că nu mă minți.
Să judecăm păcatul cadavrelor păgâne
Iubind blestemul firii, părându-ne eterni,
Și-apoi, când vine vremea, și-uitarea doar rămâne,
Mai dă-mi să mușc o dată din sânul tău de viermi.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Casandra,

...Mulțumesc de trecere!


Toate bune!

A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-01-06 17:09:34
         
 
  citit, placut. de la inceput pana la sfarsit.
aprecierile mele, Adrian
:), casandra
 
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2008-01-06 13:38:08
         
 
  ...Și încă ceva, Daniel: ''Așază-mi-te-n spate...'' vs ''Așază-mi-te-n față... -întărire celor spuse mai jos. Fals vs adevar.


...Și, să fiu sincer, adresarea-mi către tine era mai mutl un pretext către alții, :) Sper să mă scuzi.


...*Tea, mulțumesc pentru popas! Happy nwe year! :)


Amical,


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-01-05 03:00:55
         
 
  ps. nu se dadusera* asa ca am revenit.
si o erata: 'iubind blestemul' (scuze)

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-01-05 02:56:59
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  'Iubindblestemul firii, parandu-ne eterni,....'
remarcabil, Adrian, viziune originala....poezie!

Aprecieri,
Calvar* (chiar daca s-au dat)
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-01-05 02:53:49
         
 
  ...Of, of :)

*Daniel,

...Titlul-vers nu ar trebui să șocheze. Titlul nu arată ''Mai dă-mi să mușc o dată din sânul tău CU viermi.'' ci ''Mai dă-mi să mușc o dată din sânul tău DE viermi.''. Acel părut nesemnificativ cuvințel -de- poartă în el o treaptă importantă către ultimul sens deoarece face distinție clară între existențe si nonexistență. Cu alte cuvinte, analogia materială cu moartea obținută prin ''viermi'' transcende adevărata rugă cerută in versul-titlu. Odată înțeleasă această idee este relativ ușoară decorsetarea celor dinainte.


...Frumusețea oricărui fapt, în speță -iubirea, ajunge să se releve în exterior pe depelin (și) atunci când i se realizează, aproape material, efemeritatea. Blestemul firii este acela de-a ne părea eterni pentru că îndepărtează cele scrise mai sus. De aceea cer pielea (falsul, superficialitata), de aceea ''ador ființa stearpă'', pentru că doar astfel pot, putem, să prețuim clipa. Realizarea finalului impune valența psihică și fizică a prezentului. Judecând ''păcatul cadavrelor păgâne iubind blestemul firii'' (observă lipsa virgulei de după ''păgâne''!) putem exploata, într-un absolut uman, momentul. Însă târguiala specifică omenirii (gratuită de altfel) își pune amprenta pe final cerând (elegant, ce-i drept) o reîntoarcere din moarte. Fie ea fizică, psihică sau poetică (aici e treaba mea, sâc!)


...Așadar, nu-i nimeni bolnav de cancer la sân (slavă domnului), nu-s satanist (doamne feri!), si nici nu am băut când am scris (deși ar fi trebuit). Asta, așa...să mai înviorăm atmosfera.


...Merci de timpul petrecut la mine pe pagină si de comentariul tău interesant care mi-a deschis o nouă cale perceptivă.


...Amical,


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-01-05 02:28:00
         
 
  p.s - și cînd mă gândesc că așteptam să mă feliciți pentru adevărurile istorice :) redate cu atâta fidelitate, pff! martor imi este comentariul, aveam certitudinea ca ma vei intelege si chiar aprecia.
SUNT SIGURĂ CĂ AI AUZIT DE HOBIȚI! de câmpul magnetic al pământului, nici nu-mi fac probleme să nu fi auzit! cum am reușit să te supăr atât de tare?

mă întreb, offtopic!
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-05 00:36:15
         
 
  titlul-vers socheaza, aduna cititori, produce controverse - autorul observa, ca si Baudelaire odinioara, ca omul, in general, are cate un set de aripi verzi peste fiecare floare a raului - paranteza: o cred pe Anda, care a clarificat contextul, dar el putea fi sugerat simplu, de catre autor, printr-un subtitlu-parafraza, printr-o dedicatie motto (exemplu inscriptie pe o usa de spital), eliminandu-se, astfel, posibilitatile de interpretare nedorite,
dar perfect normale - de gustibus, de...mai multe, in fine - fiecare are dreptul la opinie -poate ca e prea devreme ca autorul sa fie intelegator/bland/intelept, poate ca e prea tarziu

poemul e strigat, scris intr-o suflare (de aici si imperfectiunile rimelor), muscaturi de vers cu vers, scrasnind,
morbidul e aparent, importanta e lupta, iubirea extrema - pana la actul sanitatii, al extirparii medicale prin muscatura - iubitii raman fizic impreuna - nimic din ce e al iubitei nu e hidos, nu e de aruncat, de scuipat -se spune ca aici e adevarata iubire - Cristian Vasile, cantaretul - atentie Vasile, nu Vasiliu, poetul, - a baut cenusa Zarazei, traind ea mai departe in el, murind el interior odata cu ea ... - multi nu i-au inteles povestea nici lui - dar credeti ca pentru el a contat neintelegerea lor?

textul imi pare bun, votez
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2008-01-05 00:12:39
         
 
  AAA, deja ești paralel:) Am și o poezie: Când paralelele se miră. Nu credeam să trăiesc și realitatea acestei poezii. Ce ghilimele hazlii folosești tu! Neștiind să folosesc și eu ghilimelele, am crezut că înțelegi și sensul comentariului meu, la anii mei, nu-mi permit să fac bășcălie de nimeni. Am răspuns la o întrebare pusă de Vasilica, și am răspuns pe înțelesul ei, creștin-ortodox:) Dacă nu am reușit să mă ridic la nivelul așteptărilor tale, îmi pare, sincer, rău, dar eu, crede-mă, chiar nu vreau să te seduc sub nicio formă, mai ales poetică:) tu fiind filozof, eu... o biată muritoare. Îți dai seama! Indiferent de influiențele venite din exterior:) mess, e-mail, etc:) te asigur că am explicat cu toata competența. poți verifica, toate informațiile sunt preluate din comentarii pe care le-am facut în filmele documentare, și, pe bune, a trebuit să citesc, nu glumă!
filozofia ta este departe de adevărurile, descoperirile științifice, crede-mă! iti pot face dovada, oricând!
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-05 00:11:54
         
 
  Elena,

...Vezi? La asta făceam referire când spuneam că nu se poate ajunge decât la nimic.

...Cuvântului ''seduc'' i-am pus ghilimele tocmai pentru a-i fi ințeleasă corect conotația...care era una strict poetica. A te seduce poetic. Că tu ai înțeles eronat, e treaba ta. Doar că iți dărâmă si afirmația conform căreia eu sunt pe înțelesul tău.


A.A.A


pi punct es: Cum poți respecta pe cineva și în același timp să te dai în bărci (bășcălioase) pe un text al său? Nu-mi răspunde.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-01-04 23:45:14
         
 
  Dacă tu crezi că eu am în gând să te ''seduc'' prin ceea ce scriu, te înșeli.
.........................

Pardon? De unde pana unde aceasta idee? Si o mai scrii si in vazul tuturor, la naiba! De ce te compromiti asa, dear AAA ? Eu sunt o batranica hazlie, pe cine sa seduci? Poate ma confunzi!? Nici prin gand nu mi-a trecut asa ceva, fereasca sfantul! chiar zambesc, aveam pretentii si la tine, m-am inselat!

Si chiar te pretuiesc si iti respect talentul, si mai esti si pe intelesul meu!

whatever! iti respect rugamintea!

succes!
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-04 23:36:54
         
 
  ....*solitaire, tu nu ai înțeles absolut nimic din textul de mai sus. Sau cel puțin asta îmi arăți princ ceea ce scrii mai jos. Ceea ce nu este condamnabil atât timp cât nu pretinzi contrariul și incerci pe baza sensului care-ți scapă să creezi pestișe exegetice. Oprește-te, te rog, din a bate câmpii pe o latura atât de generala a poeziei. Expresia poetică aflată in rândurile de mai sus te depășește. E un fapt. Dovada? ''pentru ca lectura unui asemenea text nu poate crea o stare estetica. ''. No comment!


...Elena, eu pot înțelege multe. Nu însă și nevoia de-a intracționa cu orice preț, cu orice risc, prin orice mijloace. Dacă tu crezi că eu am în gând să te ''seduc'' prin ceea ce scriu, te înșeli.De aceea, sincer, nu dau doi bani pe vreun comentariu postat de tien în orice subsol. E cert, avem viziuni total diferite despre ceea ce înseamnă poezia. Ca atare, declar închisă orice cale de comuncare idntre noi. Sper să nu-ți par supărăcios pentru că nu sunt. Doar știu singurul lucru care poate deriva din această ciocnire de viziuni -nimic.


...În final, o rugăminte către voi: nu transformați această pagină intr-un forum!


A.A.A


 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-01-04 23:14:39
         
 
  cand Anda-mi scrie-o tidula
in stilul ei cumpatat
simt c-am musca pe caciula
desi-s prunc nevinovat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-04 23:10:10
         
 
  ..."solitaire, ia-te de mână cu Vasilica, mai citiți niște repere de interpretare -asta după ce puteți trece de nivleul literar, si reveniți. Eu vă aștept cu drag."

Draga AAA eu iti pusesem niste intrebari, dupa ce am citit poezia, sa-mi dai tu niste repere, ca sa pot trece de acest nivel literar care ni-l dezvolti tu, prin aceasta poezie...
P.S. Daca vrei, o s-o printez si o s-o citesc cu intonatie, in cadrul Cenaclului, sa-si expuna parerea si distinsii colegi.Stii eu am luat premii si la concursuri de recitat poezii...
P.S.2 Draga solitaire,te rog sa-mi dai mana, sa nu ma tii ca o cersetoare cu mana intinsa!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-01-04 23:01:57
         
 
  ups! uite si tu, din cauza intarzierii aparitiei comentariilor, se ajunge la acest decalaj de ganduri, idei.

AAA, speram sa ma poti intelege, dar vad ca m-am inselat!
sorry!
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-04 22:41:07
         
 
  ''Din cate stiu si am citit, sensibilitatea d-lui Stefanescu in a scrie poezii de dragoste e aparte, o fi patit ceva in seara asta. ''
(solitaire)


???
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-04 22:40:29
         
 
  Gresesti Anda, am fost prima care am luat atitudine dar pentru ca al meu comentariu a aparut abia dupa (a)pusul celor doua stele, barbatii au avut prioritate.
Din cate stiu si am citit, sensibilitatea d-lui Stefanescu in a scrie poezii de dragoste e aparte, o fi patit ceva in seara asta.
Eu continui sa sustin ca este doar un exercitiu poetic, pentru ca lectura unui asemenea text nu poate crea o stare estetica.
Este totusi de luat in consideratie saracia de inceput de an a starilor poetice in care s-a inceput cu multa bascalie, si multe apropo-uri.
A disparut frumosul, acel ceva al sufletului? Cadem pe cealalta parte a grotescului? Cand vorbim de morti de regula-i pomenim si nu specificam ea moarta sau el mortul. Nu mai spunem de sanii poetici plini de viermi.
Daca ar fi sa ne raportam la starea de spirit din care a tasnit aceasta poezie, care totusi e muncita tehnic vorbind( stiu ca Adrian pune multa atentie asupra detaliului tehnic) atunci e o problema. Chiar si Bacovia scrie despre moarte intr-o maniera in care nu o dezvirgineaza.

solitaire
 
Postat de catre . solitaire la data de 2008-01-04 22:09:21
         
 
  Anda
Nu fi prea dura cu noi. Eu am interpretat poemul ca unul de iubire la varsta inaintata. Ma rog la Dumnezeu ca presupunerea ta sa nu fie adevarata
Daca am calcat in strachini imi cer iertate. Din pacate comentariile nu se pot retrage.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-04 22:07:56
         
 
  Anda Andries, am pretentii la tine. nu exista nimic bascalios in ceea ce am scris, realitatea ti-o poate confirma, asta daca esti informata, desigur, despre subiectul deschis. faptul ca l-am comentat putin mai hazliu, nu inseamna ca am adus vreun prejudiciu poeziei scrisa de AAA, care, sunt convinsa, va intelege motivul explicatiilor pe care le-am dat.

AAA, știi bine, am o stimă și deosebit respect pentru tine, nu mi-as permite să te supăr.

cu sinceritate
elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-04 22:06:53
         
 
  ...*solitaire, ia-te de mână cu Vasilica, mai citiți niște repere de interpretare -asta după ce puteți trece de nivleul literar, si reveniți. Eu vă aștept cu drag.


...*Veronica, merci de lectură!


...Elena, dacă tu crezi că acordarea unei stele îți dă dreptul ca apoi să te scalzi în ape bășcălioase alături de, o da, de Vasilicuțica, poți să ți-o iei și să nu mai dai pe aici :). Aaa, da, te rog să fii ironică cu cineva de claibrul tău! Am fost destul de franc? :P


*...Anda, mă bucură intervenția ta care-mi spune ceva. Tencs!


*...Octavian, Radu, vă mulțumesc de citire!



A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-01-04 22:02:38
         
 
  Mai Elena, AAA este mai tare ca Bacovia,maine, poimaine, nepotii nostri vor invata aceasta poezie la scoala! Multumesc pentru explicatiile tale, pentru iluminare!Elena, tu privesti aceasta poezie ca pe un tablou,fiind artista!Eu, sunt mai realista! Stiu ca trupul se descompune,dupa ce isi da duhul omul, il mananca viermii...(numai trupul acelora care sunt sfinti, nu -ei fiind beatificati ulterior -) dar nu inteleg de ce AAA se infrunta din pielea iubitei,(care inca nu este moarta?!) si din sanul plin de viermi? Hai,il mai inteleg pe Dracula, care se transformase in vampir si sugea sangele iubitelor, dar ca sa iti placa trupul descompus al iubitei, nu il inteleg, sa aiba asemenea gusturi macabre!Ce iti este si cu metaforele astea!:))
P.S. Elena, ma bucur ca ti-a placut poezia si i-ai aprins o lumanare!Eu nu am dreptul, decat sa spun:sa-i fie tarana usoara, peste ce-a mai ramas din ea!(din iubita)impreuna cu oasele fierbinti ale autorului...
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-01-04 21:50:23
         
 
  Pe mine una mă îngrozește graba cu care, atunci când le scapă sensurile unui poem, unii dintre lectori purced la o bășcălie ieftină și lipsită de o minimă decență! Ce-ar fi, stimați colegi, să citiți această poezie ca pe o declarație de dragoste adresată iubitei, internată într-o clinică, în vederea extirpării unei tumori la sân? NU-i așa că nu vă mai vine să râdeți? Dezamăgită că tocmai femeile au fost (de data asta) atât de superficiale în lectură!

Adrian, fără cuvinte! Mă retrag în vârful picioarelor!
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2008-01-04 21:48:49
         
 
  pai, da, tavy, asta am spus si eu:) ce imbratisare poate fi mai puternica decat cea a unei Anaconde? pune atâta tandrețe încât te sufocă dragostea ei. să mori din dragoste rănită, vorba cântecului:) dar, în ceea ce privește câmpul magnetic al pămantului, vina lui în toate aceste dereglări comportamentale, lipsite de condescendență, etc, se datorează și exploziilor solare, care, la rândul lor, își pun amprenta, nevrând să rămână mai prejos. chiar a existat o specie de hominizi, hobiții, au dispărut în urmă cu 13.000 de ani. erau pitici, cam de 1.20m .AAA știe povestea lor, cu siguranță. îți dai seama, tavy? un pitic îmbrățișat de Anaconda? eu îmi imaginez o Anaconda, zveltă, planturoasă, cu sânii, mari, doldora de viermi. dar de mătase, ca mine:) i'm Lucky, you know:)
p.s revin, sunt invitată la cină:))

maimuța de mătase:)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-04 21:44:03
         
 
  Elena, Anaconda te strange la piept dar ce/ti ofera ?
:)
eu cred ca... "să ai halucinații, să vezi fantome, etc"
:))
la multi ani Elenuta...

tavy

ps. iarta/ne AAA...noi dam cu parul!
...din maimute ne tragem!
:))
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-01-04 21:25:29
         
 
  Constatare

Orisice-ai mai zice
Si-n oricare hal,
M-ai convins amice
Ca esti...canibal.
 
Postat de catre Mitica Ion la data de 2008-01-04 21:17:41
         
 
  Vasilica, aceasta este o poezie stil cavou, ca sa citez un psiholog pe care l-am consultat după lecturarea ei. spre deosebire de viziunea poetului AAA, eu aș picta, inspirată de aceste versuri cu rimă înstelată, un șarpe. femeia șarpe, eventual Anaconda. mare, splendidă, cum inoată ea, pe sub ape pline de mâl, mortăciuni și alte alea-alea, mai ales după o inundație, îți da seama ce găsim în apele nemiloase. mie mi-a plăcut poezia. ma trimite și cu gandul la ce ajunge omu' după moarte. pai, măi, vasilica, dragă! după o oră de la încetarea din viață, microorganismele din stomac încep să devoreze, nene, bunătate de organe, sucuri gastrice, etc. îți dai tu seama ce imagine infiorătoare? să ajungi mâncat de viermi. de asta și AAA, în semn de revoltă, se înfruptă, la rându-i cu bunătate de sân plin de viermi. dacă stăm să ne gândim, din nevertebrate ne tragem și noi, nu? așa că, ce te mai miră, dragă? vierme la vierme trage, vinovată fiind atacția chimică a particolelor de materie, care, în funcție de mișcarea de rotație și cea de revoluție a pământului, dezvoltă un câmp magnetic, de intensitate minimă sau maximă, intensitate, care, la rându-i, influiențează reacțiile electrochimice ale creierului și, uite așa, ajungi să ai halucinații, să vezi fantome, etc:)

AAA, acord o stea pentru universul plin de culoare în care am pătruns citindu-te

maimuța de mătase:)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-01-04 20:48:42
         
 
  Tavy, daca nu ai inteles ce am vrut sa spun, de ce te bagi? De gustibus!  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-01-04 20:32:51
         
 
  sanul tau de viermi Vasilico...sau Havi Metal sau...sicriu de plumb...sau ceva scobit in...draci.
:))
AAA mi/a placut prietene...
vivat nemurirea.
adagio...tavy (aici rar)
:))
VOT!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-01-04 20:27:37
         
 
  As vrea o explicatie, AAA;ce inseamna "sânul de viermi", și ce gust are?

P.S.Nu ma mir ca la o asemenea poezie, se da si stele!Pofta buna la piele si viermi! Brrr!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-01-04 19:44:56
         
 
  *
Radu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-01-04 19:23:05
         
 
  Sătul de simfonia cerșită-n tinerețe,
(Adrian A. Agiorghiesei)

fiidca dansa-n vremuri bune
nu-i lasa pofta sa creasca
Adrian, sa se razbune:
-ea acuma sa-mi cerseasca!

p.s.
poemul e foarte frumos dar babuta mea mi-a interzis sa-l recitesc inainte de culcare.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-01-04 19:12:22
         
 
  seamana mai mult cu un ritual satanic, chiar e pacat ca faci asemenea asocieri,
eu inteleg altceva prin poezie, asta e doar un exercitiu
sunt convinsa ca poti sa o scrii altfel
plec descumpanita, mai ales ca titlul chiar indeparteaza prin imaginea asociata Afroditei

solitaire
 
Postat de catre . solitaire la data de 2008-01-04 19:00:34
         
 
  A-A-A,
Mi-a placut mult!!!
V-V (Vot-Vero)
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-01-04 18:54:31
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE