FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Despre 'Freamăt de timp'
Text postat de Daniel-Dumitru Darie
„Chiar dacă e spectator al unor realități, scriitorul, poetul, artistul nu vorbește și nu scrie ca un chibiț de fotbal sau ca o țață de piață. El este un magician care transformă enigmele vieții într-o formă excitantă pentru cunoaștere. Căci nu reprezintă nici kitch-ul și nici o spovedanie în sinceritate și modestie. Creatorii de talent nu resping rețeta retoricii moderne, a jargonului, nu sunt inflexibili sau exagerat tradiționaliști și nici plini de sinele îmbătat cu apă rece. Au dreptul de a contrazice și de a fi contraziși, au dreptul de a avea alte idei.”


Volumul colectiv „Freamăt de timp” apărut la editura 3D, Drobeta-Turnu Severin a văzut lumina tiparului în luna decembrie 2007 din dorința de a valorifica sunetele gândirii, forța unui talent izvorât din suferință și din necesitatea de a vorbi deschis, confesiv cu ajutorul versului, a poeziei, a gândului devenit prea puternic pentru a putea fi ascuns. Cartea poate fi considerată o izbândă a inimii asupra creierului, a pasiunii asupra raționalului, a clipei asupra eternului. E nebunie. E dialog. E ardere interioară. Copilărie. Prietenie. Libertate. De aici și subtitlurile volumelor, „Freamăt peren” și „Freamăt libertin”.


Toți autorii adunați în paginile acestor volume, 21 la număr (Anne Marie Bejliu, Adrian Păpăruz, Patricia Lidia, Mircea Lucian Nincu, Monica Sumalan, Petre Fluerașu, Ioana Camelia Popa, Alexandru Mărchidan, Adrian Amariei, Aurel Oancea, Elena Glodean, Daniel-Dumitru Darie, Georgeta Oană-Muscă, Dan Sîrbu, Corneliu Zegrean-Nireșanu, Violeta Stika, Mihai Petru, Vasilica Ilie, Valerian Bedrule, Ioan Grosaru), nu vor decât să împărtășească niște povești, sentimente, clipe. Nu au ambiții să intre în enciclopedii, istorii literare, dicționare sau manuale. Pentru ei, scrisul este o miraculoasă formă de comunicare, de iubire, de apropiere. Ei nu încearcă să îmblânzească acea răzvrătire interioară a cuvintelor încă nerostite, dar care tânjește să iasă în poezie, ci își iubesc versurile așa cum o mamă își iubește propriii copii.


Freamăt de timp, în cele două volume, reprezintă ceea ce acum se scrie în poezia actuală. Mai mult sau nu cu renume, mai mult sau mai puțin cunoscuți, autorii ce își adună între coperțile cărților versurile și gândurile reprezintă, într-un fel generația actuală de condeieri. Și, cu siguranță, unii dintre ei vor avea ceva de spus în literatura română. Și, cu siguranță, unii se vor regăsi în Istoria Literaturii Române...

A consemnat: Patricia Lidia
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Carte frumoasă, cinste cui te-a scris!"
...iar vouă, cinstire!
Fiindcă "Neîntinat fi-va sufletul omului, atunci când vorba-i curată va pătrunde spre cugetul celor din jur. Iar cei ce-or asculta-o și o vor cuprinde prin întelesuri, pilde si învățări, or simți și o recunoaștere cuviincioasă pentru ziditorul acelor vorbe."
 
Postat de catre Florentin Maftei la data de 2008-01-05 09:54:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  imi sunt cunoscute multe dintre numele antologate. felicitari, guys, si un an bun si inspirat!

stea si condei!

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-01-05 01:41:18
         
 
  Nu stiu daca Patricia Lidia este una si aceiasi persoana cu Patricia pe care am ,,intepat-o'' putin din spirit ludic. Nu am mai vazut sa apara pe site. Vreau doar sa o rog sa nu se supere pe mine, nu a fost nimic cu intentie. Ii doresc un sincer La Multi Ani!!! Si o asteptam pe site.

Vot

Notre respect!!!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-01-05 01:31:15
         
 
  Patricia Lidia, consemnarea ta este deosebită. Dincolo de ea, se dezvăluie o prezență caldă, preocupată de tot ceea ce înseamnă Literatura Română.

Aprecieri și ție, și lui Daniel-Dumitru Darie

* Elena
 
Postat de catre Elena Munteanu la data de 2008-01-05 00:57:31
         
 
  Multe felicitari tuturor celor care va aflati in paginile acestui volum de poezii, si sa fie si altele.
O seara frumoasa, Monica
 
Postat de catre Monica Trif la data de 2008-01-04 20:03:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE