FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
"Singura bucurie în lume este să reîncepi"
Text postat de Veronica Pavel


Acestea sunt cuvintele lui Cesare Pavese și îmi vin în minte în zilele ce marchează trecerea de la un an la altul.

Trăim reînceperea noului an care, pentru cei din generația mea, a venit mai repede decât cel de anul trecut care, la rândul lui, venise mai repede decât cel din anul precedent și asa mai departe. Ca fiecare început totuși și acesta este, trebuie să o recunoaștem, inseparabil legat de nostalgia inevitabilului trecut, fără de care reînceputul nu s-ar fi putut naște.

Urmărim an de an limbile orologiului misterios al trecerii timpului, privindu-l întâi cu ochii noștri de copil, apoi de adulți și mai târziu cu ochii celor ajunși la vârsta la care înțelepciunile vieții devin seva trăirii de zi cu zi.

Copiii sunt primii care încearcă să rezolve misterele timpului. Pentru ei anii sunt interminabili și certitudinea fiecărui copil este că timpul trece pentru fiecare om în mod diferit. Adulții, pe care ocupațiile zilnice îi privează de binefacerea privirii orologiului al cărui mecanism misterios numai Dumnezeu îl cunoaște, sunt aproape absenți la trecerea timpului.. Un proverb irlandez spune “Când Dumnezeu a creat timpul, a creat…enorm”, iar altul, sanscrit, sună cam așa: “Oamenii spun despre Timp că trece, Timpul spune despre Oameni că trec”.

Câți dintre noi nu și-au spus: “Numai văzând cât de mari ni s-au făcut copiii realizăm timpul care a trecut pe lângă noi fără să-l fi simțit”.

Poate că, din când în când, dacă adulții s-ar opri din viteza cu care încearcă să cucerească bunuri materiale, amintindu-și vorbele lui Platon: “Timpul nu este altceva decât imaginea mobilă a eternității imobile”, poate că am trăi cu toții într-o lume mai bună.

Cuceririle tehnologice ale comunicației prin Internet din ultimele decenii au modificat și ele percepția despre timp. Ceea ce pe vremuri era considerat un timp rezonabil, o săptămână, de exemplu, cât dura călătoria unei scrisori prin avion din Canada în Europa, astăzi intervalul pare inacceptabil în comparație cu cele câteva secunde în care poate ajunge o scrisoare prin Internet.

În cele din urmă, la vârsta înțelepciunii, omul nu mai e grăbit. El este cel care stă pe loc și timpul este cel care se învârtește în jurul său, cu viteze diferite în funcție de împrejurări. Nu de mult am văzut un film francez din care am reținut replica unui bătrân care stătea toată ziua singur acasă: “Anii trec repede, numai zilele sunt interminabile!”

Așa cum spune Jean Henri Fabre, “totul se sfârșește pentru ca totul să reînceapă, totul moare pentru ca totul să trăiască”, idee pe care o găsim și la poetul a cărui venire pe lume o sărbătorim în fiecare început de an, marele Eminescu:

“Din sînul vecinicului ieri
Trăiește azi ce moare
Un soare de s-ar stinge-n cer
S-aprinde iarăși soare.”


(Luceafărul)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Timpul...
Gândindu-mă la ideea în sine, sunt multe de spus.
Și ce să spun mai întâi?!!
Am ajuns târziu ...
Ba nu, chiar o să-mi însușesc câteva lucruri pe care le-am remarcat!
...
TOTUL SE SFÂRȘEȘETE PENTRU CA TOTUL SĂ REÎNCEAPĂ!!!
...
S-aprinde iarăși soare.

Ce frumos ai scris!!

Admirație*

Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2008-01-06 17:15:39
         
 
  Tea draga,

Poate ca ai dreptate, poate ca este o balnatza in subconstientul nostru pe care o simtzim aplecata spre cealalta parte, opusa celei din tineretze.

Acum parca iti aud replica:
"Ba nu e de loc in subconstint, ideea e bine infipta in constientul nostru!"

Intotdeauna prezentza ta pe pagina mea (ca in ganduri esti oricum) e tonica si binevenita.

Multzumesc!

Cris,

Sper ca nu ai renuntzat la poemul tau. Ca doar subiectele la care omul reflecteaza sunt limitate ca numar, dar exista o infinitate de feluri de a le exprima!

Multumesc pentru trecere si comentariu,

drag voua,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-01-05 17:12:38
         
 
  Tocmai am vrut sa intorc timpul pe dos, pentru cei ce mi-au fost dintotdeauna egali, intr-unul din poeme si-acum vii tu, Veronica, sa intaresti, ca nu se piere, doar se renaste!
Cu prietenie, Cris.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-01-05 08:37:20
         
 
  Cred ca 'viteza' timpului nu este rezultanta varstei -mai receptivi, mai analitici, mai informati, mai dispusi observatiei ....- ci pentru ca devenim constienti de apropierea finalului..... distanta inainte se scurteaza!

Interesant textul tau, Vero...exact pentru inceput de an....Cati?

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-01-05 03:07:19
         
 
  Monica, multumesc pentru frumoasele cuvinte.

Nu esti singura care se intristeaza la venirea Anului Nou, sunt foarte multi! Sigur ca orice inceput contine un mister de care ne e putzin frica, nu?...:))

Urari de bine,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-01-04 23:22:02
         
 
  Frumos text in jurul acestui proverb si a noului an. Pe mine ma intristeaza schimbarea anului. Necunoscutul e suprinzator in zilele noastre. Insa fiecare inceput e o noua speranta,o noua cale in viata. Sa-ti fie noul an plin de zile fericite si plin de succese. La multi ani! Monica  
Postat de catre Monica Trif la data de 2008-01-04 20:58:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE